تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

آوسبیلدونگ بهتر است یا دانشگاه؟

258
آوسبیلدونگ بهتر است یا دانشگاه؟

آوسبیلدونگ بهتر است یا دانشگاه؟ کدام یک کم هزینه‌تر است؟ کدام یک آینده بهتری دارد؟ این سوالات معمولا از سوالاتی هستند که حداقل یکبار به ذهن تمام متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آلمان خطور کرده است. هنگامی که افراد دوره تحصیل خود در مقطع دبیرستان را تمام می‌کنند، گاها تصمیم به مهاجرت می‌گیرند. آلمان از کشورهاییست که با زیرساخت‌های تحصیلی مناسب و اقتصاد قدرتمند، بستر را برای جذب نیروی جوان فراهم کرده‌است. اگر شخصی قصد مهاجرت به آلمان به منظور تحصیل و زندگی را داشته باشد، احتمالا با خود می‌اندیشد که آوسبیلدونگ بهتر است یا دانشگاه! ابتدا باید در رابطه با آوسبیلدونگ و سیستم تحصیلی در آلمان اطلاعات بیشتری کسب کنید.
مهاجرت از طریق آوسبیلدونگ این روزها بین مردم طرفداران زیادی پیدا کرده‌است. آوسبیلدونگ درواقع یک سری دوره‌های آموزشی و کارآموزی در کشور آلمان می‌باشد؛ این دوره های اموزشی بسیار کارآمد هستند و به افراد در سنین مختلف کمک می‌کنند از طریق آموزش عملی-تئوری به یک  شخص حرفه‌ای در زمینه تخصص خود تبدیل شوند. اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که آوسبیلدونگ در چه کشورهایی است، باید به شما بگوییم که شما می توانید تجربه آوسبیلدونگ را تنها در کشور آلمان به دست بیاورید.
از طرف دیگر، اگر بخواهیم مهاجرت تحصیلی به آلمان را بررسی کنیم، باید بگوییم که کالج ها و دانشگاه های آلمان بهترین کیفیت آموزش را دارند و در لیست رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان بهترین رتبه ها را کسب کرده اند؛ درواقع برترین دانشگاه‌های آلمان، جزء دانشگاه‌های زبانزد اروپا و دنیا هستند. همچنین اگر شما بخواید در دانشگاه ها و کالج های دولتی تحصیل کنید، هزینه تحصیل برای شما بسیار کم و در حد 300 الی 500 یورو به ازای هر ترم خواهد بود.


تفاوت اوسبیلدونگ با دانشگاه

 تفاوت آوسبیلدونگ با دانشگاه از مواردیست که برای انتخاب مسیر مهاجرتی خود باید به آن دقت کنید. همانطور که می‌دانید شما با تحصیل در دانشگاه مدرک آکادمیک دانشگاهی دریافت می‌کنید. همانطور که می‌دانید، دانشگاه مربوط به تحصیلات آکادمیک است و می‌تواند دولتی یا خصوصی باشد. دانشگاه‌های دولتی در آلمان معمولا شهریه‌ای از دانشجویان نمی‌گیرند اما دانشگاه‌های خصوصی شامل هزینه می‌شوند. ادامه تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان در مقطع کارشناسی فقط به زبان آلمانی امکان پذیر است. طول دوره تحصیلی شما بسته به مقطع تحصیلیتان متفاوت خواهد بود، دوره کارشناسی 3 سال و دوره کارشناسی ارشد حدودا 1/5 الی 2 سال است. در انتهای مقطع تحصیلی، مدرک آکادمیک تحصیلی تخصصی به شما تعلق خواهد گرفت، که با در دست داشتن آن میتوانید مشغول به کار شوید.
اما تفاوت آوسبیلدونگ با دانشگاه در موارد متعددی به وضوح مشخص است. به عنوان مثال، شما برای شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ، به جز برای برخی رشته‌ها (مثلا رشته‌های هنری) ملزم به پرداخت هزینه‌ای نیستید و دوره‌های آموزشی کاملا رایگان است. در واقع آوسبیلدونگ به دوره‌های کارآموزی در کشور آلمان گفته می‌شود که با ترکیب آموزش عملی و تئوری افراد متخصص در هر حرفه تربیت می‌کند. همچنین، کارآموزان در بسیاری از رشته‌های آوسبیلدونگ همراه با تحصیل حقوق دریافت می‌کنند. به همین علت، با توجه به میزان حقوق درج شده در قرارداد، از تمکن مالی درخواستی متقاضیان بری اخذ ویزای آوسبیلدونگ نیز کاسته می‌شود. با داشتن تجربه اوسبیلدونگ شما تبدیل به یک شخص حرفه‌ای در حیطه کاری خود شده و می‌توانید تجربه اوسبیلدونگ خود را در اختیار دیگران قرار دهید و وارد بازار کار شوید. همچنین ادامه تحصیل بعد از آوسبیلدونگ وجود دارد و دانشگاه بعد از آوسبیلدونگ امکان پذیر است.


دانشگاه‌های برتر آلمان

باورهای اشتباه مردم درباره آوسبیلدونگ

برخی پیش داوری‌ها درباره‌ دوره «آوسبیلدونگ» یا اینکه «اوسبیلدونگ بهتر است یا دانشگاه» وجود دارد. به عنوان مثال آوسبیلدونگ را از دانشگاه بسیار پایین‌تر می دانند و یا باور دارند که معمولا افرادی با بهره هوشی کمتر، آوسبیلدونگ را انتخاب می‌کنند. در ادامه این مقاله، بعضی از این موارد را به چالش می‌کشیم.


  1. آوسبیلدونگ مخصوص افرادی است که هوش کمتری دارند!

این جمله کاملاً غلط است! شما حتی برای دوره‌های آوسبیلدونگ نیز به نمره‌های خوب احتیاج دارید. شما در تمامی دوره‌های آوسبیلدونگ باید اصول تجارت و اقتصاد را تا حد مورد نیاز بیاموزید و نمره های خوب بگیرید. همچنین، برای تجربه اوسبیلدونگ، باید از قبل پیش زمینه داشته و دوره های مرتبط گذرانده باشید.


  1. در آلمان فقط با مدرک دانشگاهی می‌توان شغل پیدا کرد.

در بحث اوسبیلدونگ بهتر است یا دانشگاه، بازار کار برخی از رشته‌ها واقعا برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بهتر و آسان‌تر است. به عنوان مثال در کارهای تحقیقاتی، افرادی که در دانشگاه تحصیل کرده‌اند معمولا موقعیت بهتری نسبت به سایر افراد دارند. اما این مسئله مسیر شغلی شما را تعیین نمی‌دهد؛ زیرا نگرش شما به کار، بخش بزرگی از موفقیت و جایگاه شغلی را تشکیل می‌دهد. علاوه بر این، افرادی که دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان را می‌گذرانند، به علت داشتن تجربه فنی در کار، راحت‌تر ارتقاء شغلی پیدا می‌کنند اما در مورد رشته‌های آموزشی و تئوری تحصیلات دانشگاه موثرتر است.
هرکسی که می‌خواهد با انگیزه و منظم کار کند، می‌تواند به همان اندازه‌ی یک فرد تحصیل‌کرده کار کند. در ضمن، اگر دوره‌ آوسبیلدونگ برای داوطلب کافی نباشد یا فرد متوجه شود که دیگر تمایلی به دامه دادن ندارد، می‌تواند برای آموزش‌های بیشتر درخواست دهد و یا شرکت و موسسه خود را عوض کند. در مقاله انصراف از آوسبیلدونگ، به طور کامل شرایط را برای شما توضیح داده‌ و قوانین را ذکر کردیم. حتی در مواردی مانند آوسبیلدونگ پرستاری، تنها افرادی می‌توانند استخدام رسمی شوند، که دوره‌های آوسبیلدونگ پرستاری را گذرانده باشند.

 
  1. مدرک دانشگاه معتبرتر از مدرک آوسبیلدونگ است!

اعتبار مدرک آوسبیلدونگ به اندازه مدرک دانشگاه بوده و در تمام اتحادیه اروپا (نه فقط آلمان) به رسمیت شناخته می‌شود. به عنوان مثال شما می‌توانید با مدرک آوسبیلدونگ برای موقعیت‌های شغلی در سایر کشورهای اروپایی مثل سوئیس، نروژ، اسپانیا، فرانسه و ... اقدام کنید.
در صورتی که صلاحیت علمی و یا تجربه کاری در آن شغل را داشته باشید، به راحتی می توانید همانند فردی که در دانشگاه دوره مطالعاتی خود را گذرانده است، استخدام شوید و از تسهیلات برخوردار شوید. البته ممکن است حداقل حقوق شما، مقداری پایین تر از سایر افراد باشد. که البته می‌توان آن را با رزومه خوب و تجربه کاری بالا پر کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع می‌توانید به حداقل دستمزد آوسبیلدونگ در سال 2024 مراجعه نمایید.



دانشگاه

 

مزایای آوسبیلدونگ

وقتی صحبت از تصمیم به دانشگاه رفتن یا گذراندن دوره آوسبیلدونگ می شود، هیچ درست یا غلطی وجود ندارد! شما باید آنچه را که می خواهید در نظر بگیرید و تحقیق کنید. چرا که خواسته های هر کس نسبت به اهداف زندگی اش متفاوت می شود. مشاوران تخصصی لانر آوسبیلدونگ در این باره می توانند کمک شایانی به شما بدهند.
  • دوره‌های آوسبیلدونگ کاملا رایگان هستند. بدین معنی که شما برای شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارید. البته برخی رشته های خاص ممکن است شهریه داشته باشند.
  • به عنوان یک کارآموز، شما از همان سال اول آوسبیلدونگ حقوق دریافت می‌کنید. این حقوق معمولا خیلی زیاد نیست؛ اما کمک می‌کند روی پای خود بایستید و مستقل باشید.
  • تعداد زیادی از کارآموزان پس از اتمام موفقیت‌آمیز دوره‌های آوسبیلدونگ، مستقیماً توسط شرکت آموزشی خود پذیرفته می‌شوند.
  • با شرکت در برخی دوره‌های آوسبیلدونگ، تمکن مالی درخواستی از شما کاهش پیدا کرده و یا حتی صفر می‌شود که این امر بستگی به حقوق دریافتی شما از دوره آوسبیلدونگ انتخابیتان دارد.
  • دوره‌های آوسبیلدونگ فرصت خوبی برای چشیدن طعم دنیای کار تجربی و حرفه‌ایست. در طول آموزش شما با متنوع‌ترین حوزه‌ها و حرفه‌های یک شرکت آشنا می‌شوید و یک دید کلی پیدا می‌کنید.
  • امکان ادامه تحصیل بعد از آوسبیلدونگ نیز وجود دارد.
  • طبق قوانین آوسبیلدونگ آلمان، شما از تسهیلات شغلی، مرخصی و بیمه برخوردار خواهید بود.
  • کارآموزی برای هر کسی که کارهای تجربی و عملی را ترجیح می‌دهد گزینه‌ مناسبی است. در نتیجه، اگر انسانی فنی هستید و علاقه به مسائل تئوری ندارید، آوسبیلدونگ بهترین گزینه برای شماست!
  • از دیگر مزایای این دوره‌های کاراموزی زمان ثبت نام آوسبیلدونگ است. زمان ثبت نام آوسبیلدونگ شهریور، مهر و فروردین بوده و در نتیجه متقاضیان زمان بیشتری برای اقدام و ثبت نام دارند.

معایب آوسبیلدونگ

بسته به سبک زندگی هر شخص، بعضی ویژگی‌های آوسبیلدونگ در کنار مزایایی که ارائه می‌دهد به عنوان معایب به چشم می‌آیند. به عنوان مثال، در بعضی رشته‌ها آینده شغلی آوسبیلدونگ نسبت به تحصیلی ضعیف‌تر است؛ چرا که در آلمان با داشتن مدرک تحصیلی می‌توانید درآمد بیشتری داشته و بهتر پیشرفت کنید. اما با مدرک آوسبیلدونگ در رشته‌های مشابه حقوق کمتری دریافت می‌کنید. جهت اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله پردرآمدترین رشته های اوسبیلدونگ سر بزنید. بهترین رشته های اوسبیلدونگ شامل پرستاری، مکانیک، برق و IT می‌شوند.
همچنین، شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که آوسبیلدونگ در چه کشورهایی است. از معایب دوره‌های آوسبیلدونگ این است که مخصوص کشور آلمان بوده و در دیگر کشورها برگزار نمی‌شود.

مزایای دانشگاه

  • اکثر کالج‌ها و دانشگاه‌ های دولتی آلمان با کم ترین هزینه، بهترین زیرساخت‌های آموزشی به دانشجویان ارائه می‌دهند. داوطلبان مهاجرت تحصیلی فقط باید مبلغی حدود 300 الی 400 یورو به منظور بلیط حمل و نقل عمومی و اتحادیه دانشجویی پرداخت کنند.
  • تنوع رشته‌های تحصیلی در دانشگاه بسیار بالاست.
  • کمترین نرخ بیکاری میان فارغ‌التحصیلی دانشگاهی است.
  • به طور متوسط، افرادی که تحصیلات دانشگاهی دارند، بیشتر از افرادی که دوره‌ی آوسبیلدونگ را گذرانده‌اند درآمد دارند. اما هر کسی که دوره آوسبیلدونگ و آموزش‌های تکمیلی مناسب را گذرانده باشد می‌تواند در زمینه‌های خاصی تقریباً به همان اندازه درآمد داشته باشد.
  • در انتهای مقطع تحصیلی به دانشجویان مدرک آکادمیک تعلق می‌گیرد.
  • دانشجویان اجازه 20 ساعت کار در هفته دارند.
  • علم دانشگاهی در حال پیشرفت است و در حال حاضر دوره‌های بی‌شماری وجود دارد که دارای گرایش‌های عملی‌تر نیز هستند
  • اگر از آموزش تئوری و یادگیری حقایق پیچیده لذت می‌برید یا دوست دارید به طور علمی یک موضوع را یاد بگیرید، احتمالاً تحصیلات دانشگاهی برای شما بهتر از آوسبیلدونگ هستند.


آیا راه دیگری وجود دارد؟
بله؛ ترکیب آوسبیلدونگ و دانشگاه! به عبارت دیگر، برنامه مطالعاتی دوگانه یا دوئال اشتادیم. اگر سردرگم هستید و نمی‌توانید تصمیم بگیرید، ما برنامه مطالعاتی دوگانه را به شما توصیه می‌کنیم. تحصیل دوگانه، کار عملی در یک شرکت را با تحصیلات نظری در دانشگاه ترکیب می‌کند. بسته به مدل تحصیل، با یک برنامه مطالعاتی دوگانه که آموزش در دانشگاه و کار عملی را ادغام می‌کند، هم مدرک لیسانس و هم مدرک آوسبیلدونگ می‌گیرید. البته در نظر داشته باشید که برای این امر باید دو آزمون بدهید.

سخن آخر!

ما در مقاله اوسبیلدونگ بهتر است یا دانشگاه تلاش کردیم تا معایب و مزایای تحصیل در دانشگاه و آوسبیلدونگ و تجربه آوسبیلدونگ را برای شما شرح دهیم و به شما کمک کنیم تا در مسیر خود، قدم‌های محکم‌تری بردارید. مهم ترین نکته در حال حاضر این است که شما می‌دانید به کجا می‌خواهید بروید. پس به اندازه کافی تحقیق کنید تا بفهمید کدام ایستگاه شما را به مقصد می‌رساند. در آخر بهترین تصمیم را خودتان با توجه به  شرایط و علایقتان می‌توانید بگیرید و آینده تان را آن طور که تصور می‌کنید بسازید.

مقالات مشابه آوسبیلدونگ بهتر است یا دانشگاه؟

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex