تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

8 دلیل برای شرکت در آوسبیلدونگ

541
8 دلیل برای شرکت در آوسبیلدونگ

8 دلیل برای شرکت در آوسبیلدونگ چیست؟ دوره‌های آوسبیلدونگ به افراد این فرصت را می‌دهد که با آموزش‌های حرفه‌ای تمرین محور و متنوع، تجربه کاری خوبی کسب کرده و فرصت‌های شغلی زیادی را از آن خود کنند. در چند سال اخیر، دوره‌های آموزشی آوسبیلدونگ طرفداران بسیاری پیدا کرده و توجه همگان را از سراسر دنیا به خود جلب کرده است. آلمان به علت کمبود نیروی کار جوان و پرانرژی سیااست‌های‌های آوسبیلدونگ را پایه‌ریزی کرده تا بتواند اقتصاد خود را در مسیر پیشرفت نگه دارد. طی این دوره‌های کارآموزی افراد نیمی از زمان خود را صرف آموزش در مدرسه‌های حرفه‌ای و نیم دیگر را مشغول کار هستند. همچنین، بابت کاری که انجام می‌دهند حقوق می‌گیرند. اما دلیل این حجم از محبوبیت چیست؟ در این مقاله، با هم 8 دلیل برای شرکت در آوسبیلدونگ را بررسی می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

کار همزمان با تحصیل در آلمان

آموزش عملی از متدهای آموزشی بسیار تاثیرگذار در هر سیستم است. رشته‌های دارای آموزش عملی حرفه‌ای در آلمان بسیار متنوع هستند. در دوره‌های آموزشی آوسبیلدونگ آموزش تئوری و تجربه عملی از همان ابتدا ترکیب می‌شوند. شما حین آموزش در یک شرکت کار میکنید و با اصول نظری که به عنوان پایه و اساس حرفه شما شناخته میشوند، آشنا خواهید شد. این سیستم دوگانه که آموزش تئوری و عملی را با هم ترکیب می‌کند، شروعی ایده‌آل برای تجربه حرفه‌ای‌تان خواهد بود.
 

کمبود نیروی کار در آلمان

طبق آمار سال 2022، کشور آلمان برای اینکه بتواند ثبات اقتصادی خود را حفظ کند، سالانه به حداقل 400 هزار نفر نیروی کار احتیاج دارد. پس تقاضا برای نیروی جوان در آلمان بسیار زیاد است. اما متاسفانه جمعیت این کشور در حال پیر شدن است و فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز کم هستند. از آنجایی که در حال حاضر اکثر کمپانی‌ها در تمامی صنایع به دنبال کاراموزان جوان و پرانرژی هستند، افراد شانس بیشتری برای پیدا کردن یک موقعیت کارآموزی و شغلی خواهند داشت. فقط در ماه سپتامبر 2022، 70 هزار موقعیت شغلی خالی در کشور آلمان وجود داشت که پر نشد. همین مسئله باعث شده افراد این فرصت باارزش را غنیمت بشمارند و برای مهاجرت به آلمان از طریق دوره‌های آوسبیلدونگ اقدام کنند.

دانشگاه‌های برتر آلمان

آموزش رایگان در آلمان

دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان در کنار فرصت باارزشی که برای افراد با بودجه کم، تحصیلات ناکافی و غیره فراهم کرده، هیچ هزینه‌ای از متقاضیان دریافت نمی‌کند. به این معنا که هزینه آوسبیلدونگ کاملا رایگان است؛ شما برای شرکت در آوسبیلدونگ نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارید. بلکه حتی حقوق هم می‌گیرید! البته، استثنائاتی نیز وجود دارند. به عنوان مثال برای شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ هنری (مثل طراحی گرافیک) باید شهریه بپردازید.
 

تحصیل با حقوق در آلمان

شما هنگام شروع یک دوره آوسبیلدونگ در کشور آلمان، از همان ابتدا ماهانه حقوق دریافت می‌کنید. درواقع کمپانی‌ها بابت کاری که شما به عنوان بخشی از دوره آموزشی خود انجام می‌دهید به شما حقوق می‌دهند. بعد از پایان دوره آموزشی، شما تبدیل به یک نیروی متخصص حرفه‌ای در شغل انتخابی خود خواهید شد و با وارد شدن به بازار کار حقوق بیشتری نیز دریافت خواهید کرد. علاوه بر تمامی این‌ها، پس از پایان دوره آموزشی، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که توسط کمپانی آموزشی خود استخدام شوید. آوسبیلدونگ بیشتر از 500 رشته را پوشش می‌دهد که از پردرآمدترین رشته های اوسبیلدونگ تا کم‌درآمدترین ها را شامل می‌شود.
 

مهاجرت به آلمان بدون تمکن مالی

تمکن مالی مبلغی است که فرد متقاضی هنگام مهاجرت به آلمان باید به سفارت این کشور ارائه دهد تا بتواند ثابت کند که می‌تواند از پس هزینه‌های یک سال زندگی خود در آلمان بربیاید. در سال 2024 این مبلغ 12324 یورو توسط دولت آلمان اعلام شده است. همانطور که پیش‌تر نیز گفتیم، شما هنگام شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ حقوق دریافت می‌کنید. اگر حقوق پیشنهادی در قرارداد شما از 927 یورو بیشتر باشد، شما دیگر نیازی به ارائه تمکن مالی نخواهید داشت. اگر حقوق شما از این رقم کمتر باشد، شما باید مابه‌التفاوت حقوق سالانه خود با مبلغ تمکن مالی را به عنوان تمکن مالی ارائه دهید.

اوسبیلدونگ

 

فرصت های شغلی متنوع در المان

یک از دغدغه‌های افراد بعد از اتمام تحصیل، پیدا کردن یک شغل مناسب با درآمد خوب و مرتبط با تحصیلات است. همانطور که می‌دانید، نرخ بیکاری در کشور آلمان 5.8 درصد است و معمولا در این کشور برای هر قشری کار پیدا می‌شود. اما یکی از مزیت‌های آوسبیلدونگ در آلمان این است که خود این دوره‌های آموزشی می‌توانند بلیط شما برای ورود به بازار کار آلمان باشند. چون حدودا دو سوم کارآموزان پس از اتمام دوره آموزشی خود توسط همان کمپانی استخدام شده و شاغل می‌شوند. پس این فرصت را از دست ندهید.
 

اخذ مدرک معتبر آوسبیلدونگ

دوره‌های آوسبیلدونگ در سراسر دنیا معتبر هستند و به علت موقعیت تحصیلی و شغلی خوبی که برای افراد در سراسر دنیا فراهم کرده‌اند طرفداران بسیاری دارند. شما با اتمام دوره آموزشی آوسبیلدونگ خود، یک مدرک معتبر آوسبیلدونگ خواهید گرفت و می‌توانید از آن مدرک برای ورود به بازار کار و استخدام شدن استفاده کنید. همانطور که می‌دانید، آلمان سومین اقتصاد پرقدرت دنیاست و تقریبا برای هر رشته‌ای  بازار کار گسترده دارد. همچنین، یک نوع از دوره‌های آوسبیلدونگ به نام مطالعات دوگانه نیز وجود دارند که افراد با تحصیل در آن‌ها می‌توانند هم مدرک لیسانس آکادمیک و هم مدرک کارآموزی آوسبیلدونگ دریافت کنند.
 

آینده شغلی خوب در آلمان

دوره‌های آموزشی در آلمان شما را برای آینده می‌سازند! از آنجایی که شما حین تحصیل در دوره‌های آموزشی آوسبیلدونگ هم کار می‌کنید، هم درس می‌خوانید و هم حقوق می‌گیرید، با داشتن دانش و تجربه‌ای که به دست می‌آورید همواره مورد تقاضای بازار کار آلمان خواهید بود. حتی در برخی حوزه‌های شغلی، مانند حوزه‌های فنی، فارغ التحصیلان دوره‌های آموزشی به علت داشتن تجربه بیشتر از فارغ التحصیلان دانشگاهی مورد تقاضا هستند.

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex