تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

آوسبیلدونگ انبارداری

186
آوسبیلدونگ انبارداری

آوسبیلدونگ انبارداری یک دوره آموزشی در کشور آلمان است که افراد را برای انبارداری و مراقبت از مراکز نگهداری محصولات و کالاها آماده می‌کند. این آوسبیلدونگ از پرطرفدارترین آوسبیلدونگ‌هاست و شرایط پذیرش چندان سختی ندارد. افرادی که موفق به اخذ پذیرش این آوسبیلدونگ می‌شوند، هیچ هزینه‌ای برای شرکت در دوره‌ها پرداخت نمی‌کنند و حین تحصیل حقوق می‌گیرند. همچنین، به صورت تئوری و تجربی تمامی موارد آموزشی را فراگرفته و آماده ورود به بازار کار می‌شوند. افرادی که به این رشته علاقمند هستند یا سابقه کار مرتبط با آن دارند، می‌توانند جهت شرکت در این دوره‌ها اقدام کرده و مسیر مهاجرت خود به آلمان را هموار کنید. در ادامه این مطلب، ما تمامی موارد آموزشی، شرایط پذیرش، حقوق‌ها و وظایف انبارداران را شرح داده‌ایم.
 

 محتوای آموزشی آوسبیلدونگ انبارداری

دوره‌‍‌های آموزشی آوسبیلدونگ انبارداری 3 ساله هستند و به صورت همزمان هم در مدرسه فنی و هم در یک کارخانه یا شرکت آموزشی برگزار می‌شوند. برنامه روزهای درسی و کاری آوسبیلدونگ انبارداری به این شکل است که کارآموزان دو روز آموزشی در هفته را در مدرسه و باقی هفته را مشغول به کار در شرکت آموزشی، کارخانه یا یک انبار می‌گذرانند. در نظر داشته باشید که معمولا افرادی که برای این دوره‌ها و شروع فعالیت در این رشته اقدام می‌کنند باید اصولا شخصیت منظم و مرتبی داشته باشند.
محتوای آموزشی آوسبیلدونگ انبارداری بیشتر حول محور مراقبت از کالاهای درون انبار است. داوطلبان در این دوره‌ها یاد می‌گیرند که چگونه باید کمیت و کیفیت کالاها را چک کنند، آن‌ها را جابه‌جا کنند، از دستگاه‌های مورد نیاز و مربوطه مانند لیفتراک و ... استفاده کنند و موارد دیگر. همچنین، از این بابت که معمولا انبارداران با مرسوله‌های کوچک و بزرگ متنوعی سر و کار داشته و جابه‌‍‌جایی این بارها نیز از وظایف آن‌هاست، قدرت بدنی و سلامت جسمانی از مهم‌ترین فاکتورها برای فعالیت در این زمینه به شمار می‌رود. حتی قدرت تمرکز، مدیریت زمان و استرس نیز در کیفیت کار انبارداران مؤثر است. چون گاها ممکن است شما برای انجام دادن حجم زیادی از کار، زمان کمی داشته باشید.

دانشگاه‌های برتر آلمان
 

وظایف انباردار

  • جا‌به‌جایی محموله‌ها
  • نوشتن و تهیه مدارکی که باید به عنوان یادداشت یا درخواست‌های مشتریان روی کالا ثبت شوند.
  • نظارت بر کالاهای ورودی و ثبت اطلاعات آن‌ها در سیستم انبار
  • کنترل کردن شرایط محیطی انبار؛ مثل دما، نور و رطوبت
  • چک کردن موجودی انبار و سفارش دادن و تهیه کردن کالاهای مورد نیاز
  • نظارت بر کالاهای خروجی، انتخاب، بسته بندی و آماده کردن محموله‌ها برای حمل و نقل
  • تعیین نحوه دریافت و ارسال کالاها و پیدا کردن امن‌ترین و ارزان‌ترین روش‌ها
  • چک کردن کالاهای ورودی جهت بررسی سلامت اجناس و جای دادن آن‌ها در انبار
  • تهیه مدارک ضمیمه مرسولات مانند یادداشت‌های ضروری یا بیانیه مشتریان

 

شرایط شغل انبارداری در آلمان

بازار کار شغل انبارداری در آلمان بسیار مناسب است. درواقع انبارداران فرصت‌های شغلی بسیاری در فروشگاه‌ها، انبار و یخچال‌های مواد غذایی، بیمارستان‌ها، کارخانه‌ها، شرکت‌های واردات و صادرات، مراکز توزیع کالای وبسایت‌های پرفروش (مثل آمازون) و ... دارند. همچنین، این افراد می‌توانند در کار خود تجربه بیشتر کسب کرده و با شرکت کردن در آزمون‌ها و دوره‌های بیشتر به جایگاه مدیریت انبار دست یابند.
ساعت کاری انبارداران می‌تواند بسیار متنوع و بر اساس نوع شرکت و یا صنعت مربوطه متفاوت باشد. بیشتر انبارداران 5 روز در هفته در شیفت‌های صبح زود، شب هنگام و یا در طول روز کار می‌کنند.

انباردار
 

درآمد انبارداری در آلمان

همانطور که کمی قبل‌تر گفتیم، کارآموزان آوسبیلدونگ حین آموزش حقوق دریافت می‌کنند. حقوق کارآموزان انبارداری حین تحصیل، در سال اول آموزش حدودا 649 تا 1140 یورو، در سال دوم آموزش از 766 تا 1195 یورو و در سال سوم از 876 تا 1255 یورو ماهیانه درآمد دارند. البته، این رقم با اتمام دوره آموزشی و ورود به بازار کار بیشتر هم می‌شود و به 1900 تا 2000 یورو ماهیانه می‌رسد. افرادی که تصمیم بگیرند فعالیت خود در این حرفه را ادامه داده و تجربه بیشتری کسب کنند حتی به حقوق 2400 یورو هم دست پیدا می‌کنند. با گذراندن دوره‌های تکمیلی و شرکت در آزمون مدیریت انبارداری، حتی تا 5 هزار یورو ماهیانه نیز می‌توانند درآمد داشته باشند.
البته، درآمد افراد حین تحصیل تا حد زیادی به کارفرما، شرکتی که در آن مشغول به کار هستند و ایالتی که در آن زندگی و کار می‌کنند بستگی دارد. به عنوان مثال اگر شما در یک شرکت عمده‌فروش یا تجارت بازرگانی مشغول به کار شوید، درآمدتان قطعا با درآمد یک انباردار که در شرکت حمل و نقل خصوصی کار می‌کند متفاوت خواهد بود.

درامد انباردار

 

پذیرش آوسبیلدونگ انبارداری

برای اخذ پذیرش اوسبیلدونگ انبارداری نیاز به مدرک تحصیلی خاصی ندارید. مهم‌ترین مدارک مورد نیاز شما به مدرک دیپلم و مدرک دانش زبانی آلمانی حداقل سطح B1 هستند. برای اخذ پذیرش آوسبیلدونگ انبارداری باید بتوانید ثابت کنید که دروس انگلیسی و ریاضیات را گذرانده‌اید. مخصوصا ریاضیات؛ چون حین کار باید قادر باشید وزن و حجم مرسولات را حساب کرده و فضای احتمالی که در انبار اشغال می‌کند را تخمین بزنید. همچنین، اگر بتوانید دانش خود در زمینه کامپیوتر را ثابت کنید، شانس خود را جهت پذیرش بالا برده‌اید. به صورت کلی شما به مدارک زیر جهت پذیرش احتیاج دارید:

  • مدرک دیپلم
  • مدرک زبان آلمانی B1
  • CV
  • Covver Letter
  • مدارک دوره‌های گذرانده شده مرتبط (در صورت وجود)

مقالات مشابه آوسبیلدونگ انبارداری

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex