تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

آوسبیلدونگ هتلداری

190
آوسبیلدونگ هتلداری

آوسبیلدونگ هتلداری یکی از دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان است که از سراسر دنیا مهاجر می‌پذیرد. به طور کلی، آوسبیلدونگ به دوره‌های کارآموزی در کشور آلمان گفته می‌شود که به طور رایگان در بیش از 700 رشته متنوع به متقاضیان دوره‌های آموزشی ارائه کرده و این امکان را به آن‌ها می‌دهند که هم تحصیل کنند و هم حقوق بگیرند. دوره‌های آوسبیلدونگ هتلداری برای افرادی که علاقمند به فرهنگ‌ها، زبان‌ها و هنجارهای متفاوت مردم سراسر دنیا هستند مناسب است. این رشته یکی از پرتقاضاترین دوره‌های آوسبیلدونگ است که امکان آموزش عملی را در کنار تئوری به کارآموزان می‌دهد.


محتوای آموزشی آوسبیلدونگ هتلداری

آوسبیلدونگ هتلداری حدودا 3 سال به طول می‌انجامد که طی این سه سال کارآموزان بهترین کیفیت آموزشی را تجربه می‌کنند. در سال اول آموزش، نحوه درست کردن انواع نوشیدنی‌ها، سرو کردن آن‌ها برای متقاضیان و کار کردن صحیح با ظروف مختلف - مخصوصا کارد و چنگال- را یاد می‌گیرید. همچنین، از دیگر محتواهای آموزشی که در سال اول به کارآموزان تدریس می‌شود می‌توان به آموزش زبان انگلیسی، نحوه رزرو اتاق و ثبت نام میهمانان، حفاظت از داده‌ها و اطلاعات هتل نیز اشاره کرد.
در سال دوم، کارآموزان ارتباط بیشتری با متقاضیان خواهند داشت. درواقع محتوای آموزشی سال دوم آوسبیلدونگ هتلداری بیشتر متمرکز بر پذیرایی از میهمانان و نحوه پرزنت کردن و فروش است. کارآموزان در رابطه با اینکه چگونه باید میهمانان را راهنمایی کنند، خدمات را به آن‌ها توضیح دهند یا در برابر انتقاداتشان چه عکس‌العملی داشته باشند آموزش حرفه‌ای می‌بینند. همچنین، از دیگر موضوعات آموزشی سال دوم نحوه تمیز کردن و آماده سازی اتاق‌ها برای ورود مهمانان است.
و اما نوبت به سال سوم آموزش می‌رسد. در این سال قسمت زیادی از محتوای آموزشی در ارتباط با مشتریان و میهمانان است. همچنین، انجام کارهای پذیرش و نحوه برخورد با پیشنهادات، پیگیری سفارشات مهمان و مدیریت صندوق هتل نیز از موارد مهم آموزشی در سال سوم است. یادگیری موضوعات بازاریابی، توسعه مفاهیم و عملی کردن ایده‌ها از مواردیست که فراگرفتنشان در آینده شغلی هتلداران بسیار مؤثر است. در نظر داشته باشید که کار شما منحصر به قسمت سالن، مشتریان و اتاق‌های میهمانان نیست و باید کار کردن در آشپرخانه را نیز بیاموزید.



آوسبیلدونگ هتلداری
 

وظایف هتلدار

قسمت اعظمی از خدمات یک هتل وابسته به هتلدارانش است و هرچقدر هتلداران حرفه‌ای تری در یک هتل مشغول به کار باشند، قاعدتا خدمات بهتری آن‌جا ارائه می‌شود. وظایف هتلداران به صورت خلاصه در لیست زیر مشاهده می‌شود:

  • کار در  آشپزخانه: هتلداران باید منوی رستوران یک هتل را از بر بوده و بتوانند در آشپزخانه به پرسنل کمک کنند.
  • کار در سالن رستوران: گرفتن سفارش مشتریان، پیشنهاد غذا دادن به میهمانان، معرفی غذای روز و نوشیدنی‌های مناسب هر غذا، سرو کردن آن‌ها، تحویل صورتحساب میز به مشتریان و اخذ هزینه از آن‌ها از وظایف سالنداران است.
  • تمیز نگه داشتن اتاق‌ها: هتلداران باید قبل از ورود میهمانان به هتل از تمیز بودن اتاق‌ها اطمینان حاصل کنند. از این رو، گردگیری اتاق‌ها، مرتب کردن تخت‌ها، و تمیز کردن سرویس بهداشتی از کارهای روزانه‌ی آن‌هاست.
  • پذیرش میهمانان: از مهم‌ترین وظایف هتلداران این است که در بخش پذیرش پاسخگوی میهمانان بوده و برای آن‌ها اتاق رزرو کنند. همچنین، باید زمان وعده‌های غذایی را به آن‌ها اطلاع داده، تماس‌ها را پاسخ دهند و به نرم‌افزارهای مورد نیاز هتل مسلط باشند.
  • وظایف دفتری و حسابرسی: هتلداران باید همیشه پاسخگوی انتقادات و پیشنهادات میهمانان باشند و نظراتشان را پذیرا باشند. همچنین، رسیدگی به حساب‌های هتل و منابع انسانی هم از وظایف آن‌هاست.

بازار کاری هتلداری

صنعت گردشگری از بزرگ‌ترین و پردرآمدترین صنایع در کشور آلمان به شمار می‌رود که یکی از بزرگترین پایه‌ها و اساس این صنعت، بخش هتلداری است. از این رو، صنعت هتلداری یکی از مهم‌ترین‌بخش‌ها در اقتصاد آلمان محسوب می‌شود. حرفه‌های زیادی در این صنعت وجود دارد که کارشناسان هتلداری میان آن‌ها معمولا شانس بیشتری برای استخدام شدن دارند. علاوه بر این، اگر کارآموزان بتوانند دوره آوسبیلدونگ هتلداری را به اتمام رسانده و مدرک دریافت کنند، فرصت‌های آموزشی بیشتری در این زمینه برای آن‌ها وجود دارد. هتلداران می‌توانند در هتل‌ها، رستوران‌ها، مسافرخانه‌ها، غذاخوری‌ها و ... استخدام شوند.
ساعات کاری حرفه هتلدری معمولا به صورت شیفتی و بسیار متنوع است. افرادی که در این حیطه فعالیت می‌کنند حتی در شیفت‌های دیرهنگام (مثلا از 4 صبح) نیز کار می‌کنند.


هتلدار

 

درامد هتلداری

همانطور که قبل‌تر هم گفتیم، کاراموزان هتلداری حین تحصیل حقوق دریافت می‌کنند. درآمد آن‌ها در سال اول آموزش بین 790 تا 1000 یورو ناخالص ماهانه، در سال دوم به 875 تا 1150 یورو و در سال سوم 950 تا 1300 یورو ماهانه است. اما به طور کلی میزان حقوق افرادی که در این بخش فعالیت می‌کنند به صنعت گردشگری، ایالت مد نظر و قراردادهای جمعی قابل اجرا بستگی دارد. هتلداران پس از اینکه دوره آموزشی آوسبیلدونگ به پایان رسید می‌توانند حداقل 1900 یورو در ماه درآمد ناخالص داشته باشند؛ شاید حتی کمی بیشتر. در مجموع، افرادی که قصد دارند وارد این حیطه کاری شوند می‌توانند انتظار حقوق اولیه حدود 1900 تا 2100 یورو را داشته باشند.
به طور متوسط، افرادی که به طور حرفه‌ای‌در این شغل فعالیت می‌کنند سالانه حدود 27 هزار یورو ناخالص در سال درآمد دارند که این مبلغ تقریباً برابر با 2250 یورو ناخالص در ماه است. البته، امکان افزایش حقوق با کسب تجربه و شرکت در دوره‌های آموزشی بیشتر نیز وجود دارد.


دانشگاه‌های برتر آلمان

شرایط پذیرش آوسبیلدونگ هتلداری

اخذ پذیرش آوسبیلدونگ هتلداری شرایط چندان خاصی ندارد. اما داشتن چند مدرک مهم از اساسی‌ترین شروط گرفتن پذیرش است. یکی از مهم‌ترین آن‌ها داشتن مهارت‌های زبان آلمانی حداقل B1 است. در نظر داشته باشید که هتلداران ارتباط زیادی با میهمانان دارند؛ از این رو باید دانش زبانی خوبی داشته و بتوانند با مشتریان برخورد صحیح داشته باشند. گذراندن دوره‌های مرتبط با هتلداری یا سابقه کار مرتبط نیز به پذیرش شما کمک خواهد کرد. جهت اطلاعات بیشتر و یا بررسی شرایط خود برای آوسبیلدونگ هتلداری با مشاوران و کارشناسان لانر هلدینگ در ارتباط باشید.
یکی دیگر از دغدغه‌های داوطلبان هزینه دوره‌های هتلداری است. خوشبختانه شما برای شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ هتلداری نیاز به پرداخت هزینه ندارید. اما مدارک زیر را حتما باید داشته باشید:

  • کاور لتر
  • CV
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • مدارک تجربی یا سابقه کار در صورت وجود
  • مدرک زبان

مقالات مشابه آوسبیلدونگ هتلداری

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex