تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

مهاجرت به آلمان

247
مهاجرت به آلمان

مهاجرت به آلمان یکی از تصمیمات مهم و هیجان انگیز زندگی شما است؛ پس باید قبل از آن از مقررات و شرایط این کشور اطلاعات کافی را داشته باشید. مهاجرت برای کار، تحصیل یا دلیل شخصی یک شروع تازه برای هرفرد است و چالش‌های خودش را به همراه دارد که مهم ترین آن انتخاب کشور مقصد است. آلمان یکی از قدرتمندترین کشورهای اتحادیه اروپا و  همچنین به دلیل داشتن اقتصاد قوی، بازار کار پویا، سیستم بهداشت و درمان همگانی، فرهنگ و تاریخ غنی، سیستم آموزشی کارآمد و تحصیل مقرون به صرفه از مهاجرپذیرترین کشورها است. می‌توان آلمان را پرطرفدارترین مقصد ایرانیان در اروپا دانست. به گونه‌ای که بر اساس آماری که در سال 2021 منتشر شد، بیش از 300 هزار ایرانی در آلمان زندگی می‌کنند. مخصصوصا در شهر هامبورگ که بیشترین جمعیت ایرانی (بین 100 تا 200 هزار نفر) را دارد.

آلمان پس از ایالات متحده دومین مقصد محبوب مهاجران در سراسر جهان است. در سال‌های اخیر جعمیت آلمان روبه پیری است و به نیروی کار جوان نیاز دارد، به همین علت به تازگی شرایط مهاجرت و شهروندی آلمان آسان‌تر از قبل شده است. پس بهتراست هرچه سریع‌تر تصمیم خود را برای مهاجرت بگیرید و از این فرصت استثنایی استفاده کنید. در این مقاله سعی کردیم راه‌ها و روش‌های و چگونگی مهاجرت به آلمان را بررسی کنیم.
 

 چرا آلمان؟

همانطور که گفتیم کشور آلمان در دهه اخیر با استقبال بینظیری مواجه شد. اما دلیل این حجم از محبوبیت چه بود؟ کشور آلمان در اروپای غربی-مرکزی واقع شده و جغرافیای بینظری دارد. آب و هوای آن معمولا معتدل یا سرد است و طبیعتی استثنائی دارد. اما از زیبایی‌ها، تاریخ غنی، معماری بینظیر این کشور که بگذریم، اقتصاد، بازار کار، فرصت‌های شغلی، امکان تحصیل رایگان، موقعیت پیشرفت، سیستم درمان و بیمه فوق العاده باعث شده اند آلمان یک مقصد مهاجرتی خوب باشد.
 

برای مهاجرت به آلمان از کجا شروع کنم؟

در ابتدا برای مهاجرت به آلمان باید اطلاعات کاملی در مورد پروسه کاری داشته باشید و حتی می‌توانید برای این موضوع از یک مشاور و شرکت مهاجرتی قابل اعتماد، متخصص و به روز در فرآیند مهاجرت و قوانین و مقررات آلمان کمک بگیرید؛ این کار می‌تواند در زمان شما صرفه جویی کند، همچنین از ناامیدی شما در این مسیر جلوگیری می‌کند. تسلط به زبان آلمانی و در صورت لزوم به زبان انگلیسی، ترجمه کلیه مدارک تحصیلی و کاری، مصاحبه، گرفتن قرارداد و وقت سفارت، گرفتن ویزا و تهیه بلیط هواپیما از مراحل بعدی مهاجرت به آلمان هستند.

 
مهاجرت

 

راحت‌ترین راه مهاجرت به آلمان

به طور کلی مهاجرت به آلمان راه های مختلفی دارد از جمله مهاجرت از طریق آوسبیلدونگ، کار، تحصیل، ازدواج، سرمایه گذاری است. شرایط شما تعیین می‌کند که کدام راه برای  شما راحت‌ترین راه مهاجرت به آلمان است. به عنوان مثال ممکن است سن ‌شما برای مهاجرت‌های تحصیلی، کاری و آوسبیلدونگ بالا باشد اما می‌توانید از راه سرمایه گذاری اقدام کنید. در ادامه تمامی این روش‌ها به همراه شرایطشان را بررسی می‌کنیم.


مهاجرت به آلمان از طریق آوسبیلدونگ

آوسبیلدونگ یکی از پرطرفدارترین روش‌ های مهاجرت به آلمان است. آوسبیلدونگ آلمان یا همان کارآموزی فرصتی است که شما به عنوان کارآموز در یک شرکت مشغول به کار می‌شوید. بیش از 300 رشته مختلف آوسبیلدونگ در آلمان ارائه می‌شود. دوره آوسبیلدونگ ترکیبی از آموزش تئوری و عملی است، که معمولا دو ونیم الی سه سال طول می‌کشد، همچنین با شرکت در اکثر این دوره‌ها شما حقوق دریافت می‌کنید و اگر حقوق شما از حدی بالاتر باشد (حداقل 927 یورو ماهانه) نیازی به ارائه تمکن مالی ندارید.
شرایط پذیرش در دوره‌های آوسبیلدونگ به شرح زیر است:

پذیرش آوسبیلدونگ

همچنین شما با گذراندن دوره‌های مرتبط با آوسبیلدونگ مدنظرتان و دریافت مدرک معتبر می‌توانید شانس خود را برای پذیرش و دریافت ویزا افزایش دهید. شرایط ذکر شده در جدول بالا به صورت کلی است و این شرایط می‌تواند متغیر باشد. به همین منظور می‌توانید برای بررسی دقیق شرایطتان توسط مشارین مجموعه می‌توانید از طرح مشاوره رایگان ما استفاده کنید.


مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل

تحصیل در آلمان تقریبا رایگان است و به همین دلیل دانشجویان زیادی مایل هستند به این کشور مهاجرت کنند. شما برای شرکت در دانشگاه های آلمان هزینه بسیار کمی می‌پردازید که این این هزینه برای خدمات رفاهی شما از جمله بلیط حمل و نقل، سینما و استخر پرداخت می‌شود. کشور آلمان بسیار دانشجوپذیر است و برای دانشجویان هم مقصدی پرطرفدار است زیرا هزینه زندگی و تحصیل در این کشور پایین است و دانشگاه های معتبری در سطح جهانی و همچنین امکان اخذ اقامت دائم و شهروندی آلمان وجود دارد.
شما بر اساس شرایطتان می‌توانید در مقطع های کالج، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل کنید. همچنین جهت اپلای برای دانشگاه های آلمان نیاز به مدارک تحصیلی و مدرک زبان آلمانی دارید. و بعد از گرفتن نامه پذیرش از یک دانشگاه با داشتن یک پاسپورت، تمکن مالی، گواهی بیمه سلامت  و انگیزه نامه برای گرفتن ویزا اقدام کنید.
در جدول زیر شرایط مهاجرت تحصیلی را مشاهده می‌کنید:

 
شرایط مهاجرت تحصیلی به آلمان

شرایط ذکر شده در جدول بالا کاملاً کلی است و میتواند بر حسب شرایط شما متغیر باشد، به همین منظور شما میتوانید با استفاده کردن از طرح مشاوره رایگان ما از مشاورین مجموعه کمک بگیرید.


آلمان

 

مهاجرت به آلمان از طریق کار

کشور آلمان با کمبود نیروی متخصص و جوان روبه روست و به همین دلیل شرایط جذب نیروی خارجی و اعطای ویزا به آنان بسیار راحت‌تر از قبل کرده است. بنابراین مهاجرت کاری یکی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به آلمان است. برای مهاجرت کاری به آلمان چند نوع ویزا وجود دارد از جمله ویزای کاری، جست و جوی کار، کارت ICT، ویزای AU pair، و ویزای خوداشتغالی.

در ویزای کاری شما با پیدا کردن یک کارفرما و بستن قرارداد با ایشان می‌توانید برای درخواست ویزا اقدام کنید، ویزای جست و جوی کار برای افرادی مناسب است که پیشنهاد شغلی ندارد و می‌خواهند از فرصت شش ماهه‌ای برای پیدا کردن شغل استفاده کنند؛ اما این نوع ویزا فعلا در سفارت ایران صادر نمی‌شود. شما با ویزای ICT اگر شرکتی که در ایران کار میکنید در آلمان نیز شعبه داشته باشد از انتقال درون شرکتی استفاده کنید و به آلمان بروید. ویزای AU pair برای کسانی مناسب است که می‌خواهند با یک خانواده میزبان در آلمان زندگی و کار کنند. اما اگر شما سرمایه و ایده تجاری دارید ما ویزای خوداشتغالی و فریلنسری را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری

آلمان یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان و برترین اقتصاد اروپا است به علاوه این کشور کیفیت زندگی بالا، مسیر شهروندی راحت تری نسبت به سایر کشورها دارد. بنابراین این کشور یکی از بهترین کشورهایی است که شما می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در آنجا اقدام کنید. از مزایای این نوع مهاجرت این است که شما میتوانید همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را نیز به آلمان ببرید.
برای اخذ ویزای سرمایه گذاری باید یک کسب و کار واجد شرایط را در این کشور راه اندازی کنید به طوری که به اقتصاد آلمان کمک کند مانند استخدام حداقل پنج نفر، و پس از سه سال در صورت واجد شرایط باشید می‌توانید اقامت دائم را دریافت کنید.

 
دانشگاه‌های برتر آلمان

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

اخذ ویزای پیوست یکی از رایج‌ترین روش‌های مهاجرت به کشور آلمان است. به این صورت که اگر پارتنر شما اقامت کشور آلمان را دارد، شما نیز می‌توانید با اخذ ویزای پیوست همسر خود به ایشان ملحق شده و به آلمان مهاجرت کنید. اما در نظر داشته باشید که مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج نیز همچون هر روش دیگری نیازمند شرایط خاص و مدارک مرتبط دارید. البته برخی مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج را راحت‌ ترین راه مهاجرت به آلمان می‌دانند. اما برای اخذ ویزای پیوست، حتما نسبت به اخذ مدرک زبان آلمانی A1 (سطح مبتدی) اقدام کنید. شناسنامه و سند ازدواجتان نیز باید حتما ترجمه شود.
 

هزینه مهاجرت به آلمان

مهاجرت به آلمان هزینه های مختلفی دارد که میتوان به چند دسته هزینه های قبل عزیمت، هزینه های سفر و هزینه های اولیه زندگی در آلمان تقسیم کرد. قبل از هر چیز در نظر داشته باشید که هزینه هر روش مهاجرت متفاوت است. هزینه‌های قبل از ویزا شامل آزادسازی مدارک و ترجمه آن‌ها، بیمه درمانی، دوره زبان و آزمون زبان، هزینه درخواست ویزا و سفارت و درصورت نیاز تمکن مالی بوده و هزینه های سفر شامل بلیط هواپیما و در صورت نیاز اضافه بار می‌شود. هزینه‌های اولیه زندگی در آلمان شامل هزینه محل اقامت، موادغذایی، حمل و نقل، سیم کارت و اینترنت، بیمه درمانی در آلمان و خریدهای ضروری دیگر می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به مقاله هزینه مهاجرت به آلمان مراجعه نمایید.


شرایط سنی مهاجرت به آلمان

مهاجرت به آلمان با هر سنی ممکن و با توجه به نوع مهاجرت شما متفاوت است. در جدول زیر یک نمای کلی از شرایط سنی مهاجرت به آلمان را آورده ایم؛ اما با توجه به شرایط و رزومه شما این شرایط می‌تواند تغییر کند. هرچه رزومه شما قوی‌تر باشد می‌تواند مشکل سن شما را پوشش دهد.
 

 شرایط سنی مهاجرت به آلمان
 

سخن آخر

تا اینجای کار اطلاعات لازم و کلی را برای مهاجرت به آلمان در اختیار شما قرار دارد. اگر مایلید شرایط خود را برای مهاجرت به آلمان بررسی کنید، با مشاوران و کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مقالات مشابه مهاجرت به آلمان

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex