تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

مهاجرت به آلمان از ترکیه

1971
مهاجرت به آلمان از ترکیه

مهاجرت به آلمان از ترکیه، به عنوان یک کشور ثالث، یکی از روش‌های مهاجرت به کشور آلمان است. کشور آلمان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای اروپاست که زمینه تشکیل یک زندگی استاندارد را برای مقیمان خود فراهم کرده است. سیاست‌های اقتصادی، آموزشی و اجتماعی در آلمان باعث شده تقاضا برای اخذ اقامت این کشور روز به روز بیشتر شود. هرچه تقاضا بیشتر شود، شرایط دریافت اقامت آلمان نیز سخت‌تر خواهد شد و بحث مواردی چون شرایط معدل، شرایط سنی و شرایط دانش زبانی پیش خواهد آمد. به همین علت، برخی به فکر گرفتن ویزای ترکیه از آلمان می‌افتند تا بتوانند راحت تر کارهای مهاجرتی خود را انجام دهند.
در این مقاله قصد داریم روش مهاجرت به آلمان از طریق یک کشور ثالث را با هم بررسی کنیم. کشورهای مختلفی می‌توانند به عنوان یک کشور ثالث باشند؛ مثل ارمنستان، گرجستان، ترکیه و ... . کشور ترکیه به علت نزدیکی به ایران و شرایط مناسبی که دارد همیشه جزء پرطرفدارترین گزینه‌هاست. با ما همراه باشید تا شرایط مهاجرت به آلمان از ترکیه را با هم بررسی کنیم.


 

مهاجرت به آلمان از طریق کشور ثالث

همانطور که گفتیم، با افزایش تقاضا برای اخذ مجوز اقامت کشور آلمان، سختگیری‌ها نیز بیشتر شده است. افرادی که با توجه به شرایط خود، شانس خود را برای دریافت ویزای آلمان از سفارت آلمان در ایران کم می‌بینند، می‌توانند برای مهاجرت به آلمان از طریق کشور ثالث اقدام کنند. یعنی اینکه از طریق یک کشور سوم مراحل کارهای مهاجرت به آلمان را انجام دهند. برخی اشخاص به علت طولانی بودن پروسه گرفتن وقت سفارت آلمان در ایران، سخت‌گیری‌های سفارت و ویزامتریک، مشمولیت سربازی و ... مهاجرت به آلمان از طریق کشور ثالث را انتخاب می‌کنند.

دانشگاه‌های برتر آلمان

شرایط اخذ ویزای آلمان از ترکیه

برای اخذ ویزای آلمان از ترکیه باید شرایط به خصوصی را رعایت کنید. از مهم‌ترین شرایطی که باید در نظر بگیرید این است که باید حداقل 6 ماه اقامت قانونی در خاک ترکیه داشته باشید تا بتوانید برای گرفتن وقت سفارت آلمان از ترکیه اقدام کنید. با اخذ ویزای کشور ترکیه -مانند ویزای تحصیلی کشور ترکیه- می‌توانید ابتدا به ترکیه مهاجرت کنید و دوره زبان آلمانی بگذرانید. بعد از گذشت 6 ماه اقامت قانونی شما در این کشور می‌توانید از طریق سفارت آلمان در ترکیه وقت مصاحبه بگیرید و با تحویل مدارک خود، شانس خود را برای اخذ ویزای کشور آلمان امتحان کنید.
 

مراحل اخذ ویزای کشور آلمان از ترکیه

ابتدا باید برای اخذ ویزای کشور ترکیه از ایران اقدام کنید. مسائلی چون محل اقامت خود یا در صورت تمایل منبع درآمد موقت خود در آلمان را حتما مد نظر قرار دهید. بعد از اینکه موفق به مهاجرت به ترکیه شدید نسبت به شرکت در دوره‌های کلاس زبان آلمانی اقدام کنید. بعد از گذشت 6 ماه از اقامت شما در ترکیه، هم زبان آلمانی خود را تقویت کرده‌اید و هم می‌توانید نسبت به گرفتن وقت سفارت المان در ترکیه اقدام کنید. به هیچ عنوان در این مدت زمان 6 ماهه جمع آوری مدارک خود را پشت گوش نیندازید. با انتخاب لانر هلدینگ به عنوان همراه خود در مسیر مهاجرت، می‌توانید تمامی این مراحل را به ما بسپارید.

مهاجرت به المان از طریق ترکیه

 

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به آلمان از ترکیه

مدارک مورد نیاز شما برای مهاجرت بسته به نوع مهاجرت و تایپ ویزای شما متفاوت هستند. اما به صورت کلی برای مهاجرت به آلمان از ترکیه به مدارک زیر احتیاج خواهید داشت:
  • پاسپورت
  • مدرک زبان آلمانی B2 (اینکه مدرک شما مربوط به چه سطحی باشد بستگی به دانشگاه، کالج یا کارفرمای شما دارد)
  • فرم درخواست روادید
  • سند ازدواج (برای ویزای پیوست)
  • مدارک اثبات عدم سوء پیشینه
  • انگیزه نامه
  • بیمه مسافرتی
  • گواهی تمکن مالی
  • مدارک تحصیلی
  • مدارک مربوط به رزومه و سابقه کاری
  • سند ازدواج (برای ویزای پیوست)
  • مدارک اثبات عدم سوء پیشینه
نکته: نوع ویزای شما بسیار مهم است و بر همین اساس، ممکن است مدارکی اضافه بر لیست بالا (و یا حتی کمتر) از شما درخواست شود. برای اطلاع دقیق از مدارک به سایت سفارت آلمان در ترکیه رجوع کنید.

 

هزینه مهاجرت به آلمان از ترکیه

به طور کلی مهاجرت به آلمان از طریق کشور ثالث نسبت به روش رایج این مسیر که از طریق سفارت آلمان در ایران است، هزینه های بیشتری را در بر خواهد داشت. چون متقاضیان عملا باید 6 ماه در کشور ثالث زندگی کنند. پس هزینه 6 ماه اقامت شما در ترکیه از جمله مخارجی است که شما باید در نظر بگیرید و بپردازید.
برای اینکه یک برآورد کلی از هزینه های خود در ترکیه به دست آورید، باید بدانید مسائلی چون سبک زندگی شما و شهری که در آن زندگی می‌کنید تاثیر بسیاری بر هزینه‌ها و بودجه‌ شما دارد. به عنوان مثال برای زندگی در استانبول به حدودا 600 الی 700 دلار در ماه بودجه احتیاج دارید. پس هزینه سفر به آلمان از ترکیه، بستگی به مخارج شما در ترکیه و هزینه‌های انجام روند کار از طریق سفارت آلمان در کشور ترکیه خواهد داشت. پس حتما مواردی چون هزینه حمل و نقل، خورد و خوراک، پوشاک و ... باید مد نظر قرار دهید.
 

ترکیه

ترکیه کشوری زیبا و اوراسیایی است که بخشی از آن در قاره اروپا و بخش دیگر آن در قاره آسیا قرار گرفته است. ترکیه 72 میلیون نفر جمعیت دارد که 80 درصد آن‌ها ترک هستند. زبان رسمی مردم در این کشور ترکی است و تعداد بسیاری از مقیمان آن مسلمان هستند. پایتخت ترکیه شهر آنکارا است که به عنوان دومین شهر بزرگ ترکیه شناخته می‌شود.
فاصله استانبول تا برلین حدودا 2196 کیلومتر  است که با پرواز حدودا 2 ساعت و 50 دقیقه طول می‌کشد. راه زمینی از ترکیه به آلمان نیز وجود دارد که می‌توان با اتوبوس و قطار آن را طی کرد. در نظر داشته باشید که سفر از ترکیه به آلمان با اتوبوس حدودا 23 ساعت طول میکشد؛ برای عبور از این مسیر با قطار نیز باید دو روز باید در مسیر باشید تا بتوانید به برلین برسید. به طور کلی، سفر از ترکیه به آلمان با هواپیما مقرون به صرفه تر است.
 

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex