تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

مهاجرت به آلمان از کشور ارمنستان

380
مهاجرت به آلمان از کشور ارمنستان

مهاجرت به آلمان از کشور ارمنستان یکی از راه‌های متداول مهاجرت به آلمان است؛ اما شرایط خاص خود را دارد. کشور آلمان به علت اقتصاد قدرتمند، زیرساخت های آموزشی مناسب و شرایط زندگی استاندارد، طی چند سال اخیر توجه بسیاری را از سراسر دنیا به خود جلب کرده است. یکی از راه‌های بدون استرس و با احتمال قبولی بالا برای مهاجرت به آلمان این است که از طریق کشور ارمنستان اقدام کنید. ممکن است برای بسیاری از متقاضیان سوالات متفاوتی پیش بیاید؛ نظیر اینکه چرا با وجود سفارت آلمان در ایران باید از ارمنستان اقدام کرد؟ یا اینکه شرایط مهاجرت به آلمان از طریق ارمنستان چیست؟ برای یافتن پاسخ این سوالات در ادامه مقاله با لانر هلدینگ همراه باشید. ما در مجموعه لانرهلدینگ با آگاهی از به روزترین اخبار مهاجرت به آلمان در خدمت شما هستیم تا امن ترین مسیر برای آینده‌ای روشن‌تر را برایتان فراهم کنیم.
 

مهاجرت به آلمان از طریق کشور ثالث

به صورت کلی برای مهاجرت به آلمان راه‌های مختلفی وجود دارد. یکی از این راه‌ها مهاجرت به آلمان از طریق کشور ثالث است. اما سوالی که پیش می‌آید این است که چرا؟ بد نیست اگر بدانید که قاعدتا هر کنسولگری در هر کشور برای صدور ویزای به شهروندان خارجی محدودیت‌ها و ظرفیت تقریبا مشخصی دارد. پس قاعدتا هرجا که تعداد درخواست‌ها بالا باشد، شانس اخذ ویزا کمتر خواهد بود. سفارت آلمان در تهران طی دهه اخیر از هر زمان دیگری شلوغ‌تر بوده و در نتیجه ناظران کنسولگری و مقامات مهاجرتی انی سفارت سختگیری بیشتری نسبت‌ به کشورهای دیگری چون ارمنستان، ترکیه و ... دارند. به همین دلیل افراد بسیاری مهاجرت از طریق کشوری چون ارمنستان را انتخاب می‌کنند.

متقاضیان مهاجرت به آلمان از ارمنستان، به منظور دریافت انواع ویزای آلمان باید پس از 6 ماه اقامت قانونی در این کشور برای اخذ ویزای آلمان اقدام کنند. البته که دلیل انتخاب این روش کاملا به شرایط متقاضیان بستگی دارد. همانطور که گفتیم، طبیعتا هر جا که متقاضیان بیشتری وجود داشته باشد سخت گیری بیشتری نیز وجود دارد. از آنجایی که تعداد داوطلبان اخذ ویزای آلمان در کشور ما بسیار بالاست، پس نسبت به پذیرش و اعطای ویزا به درخواست کنندگان سخت گیری‌های بیشتری اعمال می‌شود. اما در کشور ارمنستان به علت کمتر بودن تقاضا نسبت به ایران، شانس قبولی و اخذ ویزا می‌تواند بیشتر باشد. کسانی که مدت زمان طولانی منتظر وقت سفارت آلمان در ایران بوده‌اند یا استرس ریجکت شدن را دارند، همچنین افرادی که به علت سربازی قصد خروج سریع‌تر از کشور را دارند می‌توانند از طریق یک کشور ثالث مثل ارمنستان اقدام کنند و ویزای آلمان را بگیرند.
در نظر داشته باشید که مهاجرت به آلمان از طریق کشور ثالث می‌تواند هزینه‌های بیشتری نسبت به روش معمول مهاجرت برای شما در بر داشته باشد. هزینه‌های چند ماه اقامت در ارمنستان، هزینه‌های سفارت و ویزا و ... از جمله این مخارج هستند.

دانشگاه‌های برتر آلمان

مراحل مهاجرت به آلمان از کشور ارمنستان

اگر تصمیم خود را برای مهاجرت به ارمنستان گرفته‌اید بهتر است آگاهی و اطلاعات خود را در رابطه با این روش مهاجرت بیشتر کنید. به منظور مهاجرت به آلمان از کشور ارمنستان باید مراحل متفاوتی را بگذرانید. به لیست زیر دقت کنید.
1. ابتدا باید یک روش مهاجرت به ارمنستان که مناسب شما باشد را انتخاب کنید و به ارمنستان مهاجرت کنید. افراد بسیاری به منظور گذراندن دوره زبان در ارمنستان به این کشور مهاجرت کرده و سپس نسبت به اخذ وقت سفارت آلمان اقدام می‌کنند. همچنین، می‌توانید با اخذ ویزای تحصیلی به ارمنستان مهاجرت کنید.
2. پس از 6 ماه اقامت در ارمنستان می‌توانید برای گرفتن وقت سفارت و اخذ ویزای آلمان اقدام کنید. در این مرحله نوبت به گرفتن وقت سفارت آلمان در ارمنستان می‌رسد که ما این مورد را در ادامه مقاله توضیح داده‌ایم.
3. سپس، نسبت به جمع‌آوری مدارک خود اقدام کنید و در روز مصاحبه سفارت آن‌ها را به آفیسر ارائه دهید.
4. پس از گذشت چند هفته ویزای شما صادر می‌شود و شما اجازه ورود به آلمان را خواهید داشت.
 

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به آلمان از ارمنستان

شما قطعا به منظور مهاجرت (از هر طریقی که باشد) احتیاج به مدارک مشخصی خواهید داشت. این مدارک بسته به نوع مهاجرت و تایپ ویزای شما می‌توانند متفاوت باشند. برای مهاجرت به آلمان از ارمنستان به صورت کلی به مدارک زیر احتیاج خواهید داشت:
  • پاسپورت
  • مدرک زبان آلمانی B2 (اینکه مدرک شما مربوط به چه سطحی باشد بستگی به دانشگاه، کالج یا کارفرمای شما دارد)
  • مدارک تحصیلی
  • مدارک مربوط به رزومه و سابقه کاری
  • فرم درخواست روادید
  • انگیزه نامه
  • بیمه مسافرتی
  • گواهی تمکن مالی
  • سند ازدواج (برای ویزای پیوست)
  • مدارک اثبات عدم سوء پیشینه

مهاجرت به ارمنستان از طریق دوره زبان آلمانی

یکی از راه‌های مهاجرت به ارمنستان، اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان به منظور گذراندن دوره‌های زبان آلمانی است. شما می‌توانید از یکی از دوره‌های آموزشی گوته در آلمان پذیرش بگیرید و ویزای تحصیلی کشور ارمنستان را اخذ کنید. با مهاجرت و گذراندن دوره زبان در ارمنستان می‌توانید همزمان زبان آلمانی خود را تقویت کنید و آماده حضور در سفارت آلمان در ارمنستان شوید.

ارمنستان

 

اطلاعات کلی درباره ارمنستان

ارمنستان یک کشور تقریبا کوچک در شمال ایران است که حدود 3 میلیون نفر جمعیت دارد. دین مردم این کشور عموما مسیحیت است و به زبان ارمنی صحبت می‌کنند. واحد پول آن درام می‌باشد. پایتخت ارمنستان ایروان است که به عنوان بزرگترین شهر این کشور نیز شناخته می‌شود. به صورت کلی، ارمنستان 11 استان دارد و آب و هوای آن نیز معتدل است. فاصله آلمان تا ارمنستان حدودا 3هزار کیلومتر است و با هواپیما 5 الی 6 ساعت به طول می‌انجامد.
 

هزینه زندگی در ارمنستان

همانطور که پیش‌تر ذکر شد، شما به منظور گرفتن وقت سفارت آلمان در ارمنستان باید حداقل 6 ماه اقامت قانونی در این کشور داشته باشید. از آنجایی که اکثر افراد تجربه زندگی در خارج از کشور را نداشته و هزینه زندگی نیز در هر کشور متفاوت است، آگاهی از شرایط کشور مقصد بسیار مهم تلقی می‌شود. هزینه زندگی در ارمنستان برای شما در این 6 ماه شامل موارد متفاوتی خواهد بود که باید آن‌ها را در نظر بگیرید. مهم‌ترین هزینه ماهیانه شما در ارمنستان مربوط به اجاره خانه است. شما برای اجاره یک آپارتمان یک خوابه در آلمان باید حدود 1000 دلار کنار بگذارید. باقی هزینه‌ها از جمله خورد و خوراک، حمل و نقل و ... نیز ماهانه 600 الی 700 دلار برآورد می‌شوند.
 
 

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex