تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری

235
مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری کمی پیچیده است و شرایط خاص خود را می‌طلبد. اما از آنجایی که آلمان کشوری قدرتمندی در زمینه اقتصاد در اروپا و جهان به شمار می‌رود، متقاضیان سرمایه گذاری در این کشور پررونق هر ساله بیشتر و بیشتر می‌شوند. در سال 2024، کشور آلمان از ژاپن پیشی گرفت و عنوان سومین اقتصاد قدرتمند دنیا را از آن خود کرد. همچنین، یکی از مراکز صنعت و مهندسی شناخته شده در دنیاست که شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری و مهاجرت دارد. علاوه بر اقتصاد پر رونق، مزایای دیگری از جمله استاندارد بالای زندگی، تحصیل و سیستم آموزشی با کیفیت، خدمات بهداشتی مدرن، مکان‌های گردشگری و امکانات مسافرتی بی‌نظیر بر این تقاضا می‌افزاید. اگر شما نیز مایل به سرمایه گذاری در آلمان هستید و یا می‌خواهید از شرایط دریافت این ویزا اطلاعات کسب کنید خواندن این مقاله برای شما مفید خواهد بود.
 

بهترین تجارت در آلمان

حوزه‌های شغلی متنوعی برای دستیابی به یک درآمد چشمگیر در آلمان می‌تواند جزء گزینه‌های قابل توجه باشند. آلمان به خاطر اقتصاد قوی و سیاست‌های درست به یکی از بزرگ‌ترین مراکز استارت آپی در جهان تبدیل شده و خانه برخی از موفق‌ترین و نوآورترین شرکت‌های اروپایی است. چهار بخش خودروسازی، مهندسی مکانیک، صنایع شیمیایی و برق در صنعت و تجارت آلمان بسیار تاثیر گذار هستند. مخصوصا خودروسازی که نمایندگانی چون فولکس، زیمنس، بی ام و غیره دارد. از دیگر دلایل رونق صنعت و اقتصاد در این کشور نیز می‌توان به جعمیت زیاد این کشور و در نتیجه تقاضای بسیار اشاره کرد. درواقع، کشور آلمان بزرگ‌ترین بازار مصرف‌کننده در اتحادیه اروپا را دارد.
وقتی صحبت از کارآفرینی و استارت آپ در آلمان به میان می‌آید، برلین به عنوان یک شهر پیشرو در این زمینه و پایتخت استارت آپ آلمان شناخته می‌شود.

دانشگاه‌های برتر آلمان

سرمایه گذاری در آلمان و اتریش

سرمایه گذاری در آلمان و اتریش قوانین استانداردی دارد و هر دو در تجارت اروپا نقش مهمی دارند. هر دو کشور در شاخص های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی رتبه بالایی دارند و علاقه مندان زیادی برای سرمایه گذاری بلند مدت در این کشورها وجود دارد. هدف اصلی سرمایه گذاری در یک کشور خارجی حفظ سرمایه و ایجاد درآمد است، که در هر دو کشور این موضوع پوشش داده می‌شود و از معتبرترین کشورهای اروپایی در این زمینه هستند.
آلمان به علت اقتصاد صادرات محورش و دسترسی به بازار آزاد و بازارهای بین المللی مکان جذابی برای سرمایه گذاری شرکت های بین المللی است. تولید ناخالص این کشور حتی پس از همه گیری کووید-19 تنها 5 درصد کاهش یافت و نرخ بیکاری بسیار پایینی دارد. بازار آلمان در مرکز اتحادیه اروپا قرار دارد و به 27 کشور عضو اتحادیه اروپا دسترسی نامحدود دارد. از علت های سرمایه گذاری در این کشور می‌توان به موقعیت مکانی عالی، در دسترس بودن افراد متخصص و بنیه تحقیقاتی قوی اشاره کرد. از آخرین نمونه‌های سرمایه گذاری در این کشور می‌توان به سرمایه گذاری 33 میلیارد یورویی شرکت اینتل در این کشور اشاره کرد.
مهم ترین شریک تجاری اتریش آلمان است حجم تجارت اتریش با آلمان حدودا 127 میلیارد در سال است، آلمان با 56.6 میلیارد یور مهمترین سرمایه گذار اتریش در اروپا است و اتریش 36.4 میلیارد یورو در آلمان سرمایه گذاری کرده است. وین پایتخت اتریش منطقه بهینه برای سرمایه گذاران در این کشور است. وین به طور مداوم از نظر استانداردهای زندگی در صدر رتبه بندی جهانی قرار دارد و محبوب ترین مقصد گردشگری در این کشور است. در مقایسه با سایر پایتخت های کشورهای اروپایی، بیشترین تعداد دفاتر نمایندگی شرکت های بین المللی و سازمان های خیریه در اینجا متمرکز است. رویدادهای فرهنگی و علمی در مقیاس جهانی در پایتخت اتریش برگزار می شود. گراتس، لینز و سالزبورگ پس از وین جذاب ترین شهرها برای سرمایه گذاری هستند.
تصمیم اینکه شما در کدام یک از این دو کشور سرمایه گذاری کنید بستگی به خود شما دارد اما به این نکته توجه کنید که آلمان در رتبه چهارم و اتریش در رتبه 25 اقتصاد جهانی قرار دارند.
 

حداقل سرمایه گذاری در آلمان برای اقامت

شما برای سرمایه گذاری در آلمان نیاز به یک طرح تجاری نوآورانه و قابل اجرا دارید. درواقع باید بتوانید ثابت کنید که شرکت و تجارت شما برای اقتصاد آلمان و منطقه نتیجه مثبتی خواهد داشت. اگر قصد اقدام برای اخذ ویزای سرمایه گذاری در آلمان را دارید، حتما در نظر داشته باشید که باید حداقل 5 نفر را در آلمان استخدام کرده و به عنوان یک سرمایه گذار، باید قادر باشید از طریق سرمایه یا گرفتن وام، منابع مالی کسب و کار خود را تامین کنید. همچنین، برای سرمایه گذاری در کشور آلمان به حداقل مبلغ  360 هزار یورو نیاز دارید. بعد از اینکه سه سال از شروع سرمایه گذاری شما در آلمان گذشت، می توانید به عنوان یک سرمایه گذار درخواست اقامت دائم دهید.
وقتی صحبت از سرمایه گذاری به میان می آید، اهمیت مقوله زمان دو چندان می‌شود. از این رو، هرچه زودتر شروع کنید بهتر می‌توانید به اهداف مالی خود برسید. برای سرمایه گذاری در کشور آلمان، می‌توانید روی خدمات لانر هلدینگ حساب کرده و از پیشنهادات خلاقانه و سودآور مشاوران و کارشناسان مجرب مجموعه‌ ما بهره‌مند شوید.
 

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex