تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

ایالت‌های آلمان

338
ایالت‌های آلمان

کشور آلمان به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد با 9 کشور اروپایی همسایه خود هم مرز است. جمهوری فدرال آلمان از رشته کوه‌های آلپ در جنوب تا شمال و دریای بالتیک امتداد دارد. این کشور دارای 16 ایالت فدرال است که هر کدام تا حدودی وظایف ایالتی خود را بر عهده می‌گیرند و مستقل عمل می‌کنند. آشنایی با کشور آلمان و کسب اطلاعات در رابطه با ایالت‌های آن می‌تواند برای افرادی که قصد سفر یا مهاجرت به آلمان را دارند بسیار مفید باشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا به معرفی این ایالت‌ها بپردازیم.
 

بهترین ایالت های آلمان

اینکه زندگی و کار در کدام یک از ایالت‌های آلمان برای شما مناسب باشد به لایف استایل و سطح انتظار شما از زندگی بستگی دارد. با توجه به متفاوت بودن سبک زندگی افراد با یکدیگر، می‌توان گفت درآمد ایده‌آل و زندگی باکیفیت هر شخص با دیگران فرق می‌کند. اما آمار مهاجران هر ایالت، سطح حقوق‌ها، صنایع غالب، بازار کار، قیمت مسکن و خورد و خوراک می‌تواند تا حد قابل قبولی مقایسه ایالت های آلمان را انجام داده و بهترین‌های آن را از منظر ساکنین معرفی کند. بر این اساس، بهترین ایالت‌های آلمان شامل برلین، هامبورگ، باواریا، نوردراین وستفالن، زاکسن و بادن وورتمبرگ هستند.
 

ایالت بادن وورتمبرگ

ایالت بادن-وورتمبرگ یکی از مدرن ترین مکان‌های صنعتی است که قدرت اقتصادی و سطح پایین بیکاری در آن به قدرتش می‌افزاید. این ایالت به طور کلی بیشتر از 11 میلیون نفر جمعیت دارد و مرکز آن شهر اشتوتگارت است.
ایالت بادن ووتمبرگ زادگاه اولین خودروی جهان یعنی مرسدس بنز است که هنوز در اشتوتگارت قرار دارد. از مهم‌ترین صنایع این ایالت می‌توان مهندسی خودرو، مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات، حوزه درمان و صنعت مواد را نام برد.
 

ایالت باواریا

ایالت باواریا بزرگترین ایالت آلمان و یکی از زیباترین ایالت‌های آلمان با جمعیت بیش از 13 میلیون نفر است. اقتصاد آن به طور کلی در حال رونق است و بازار کاری با فرصت‌های فراوان برای متخصصان دارد. مرکز این ایالت شهر مونیخ می‌باشد که گران‌ترین شهر آلمان است. این ایالت مردمی بسیار سرزنده دارد و با فستیوال‌های جالب هر ساله بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند. مثل انواع موسیقی، Dirndl و فستویال اکتبرفست که شهرت جهانی دارد.
 

ایالت برلین

برلین پایتخت کشور آلمان است و در ایالت برلین قرار دارد. این ایالت بیش از 3 میلیون نفر جمعیت دارد و کسب و کارهای نوپا و کوچک زیادی در آن فعالیت می‌کنند. درواقع همین کسب و کارهای کوچک هستند که فرصت‌های شغلی بسیاری برای افراد ایجاد کرده و مردم را از سراسر جهان برای زندگی و کار به برلین می‌کشانند. همین اقتصاد قوی باعث شده مردم از بیش از 190 ملت مختلف در این ایالت گرد هم جمع شده و در کنار هم زندگی کنند.

 

ایالت براندنبورگ

ایالت براندنبورگ با جمعیتی بالغ بر 2 میلیون نفر، ایالت برلین را در خود جای داده و پایتخت آن پوتسدام است. این ایالت طبیعتی فوق العاده دارد و نزدیک به 3000 دریاچه در آن قرار گرفته‌اند. به همین علت، بزرگترین ذخیره آبی آلمان از آن این ایالت است. ایالت براندنبورگ سه بار موفق به دریافت فعال‌ترین منطقه تجاری در آلمان شده و در زمینه انرژی‌های سبز و تجدید پذیر پیشگام است. همچنین، بیش از 400 شرکت با مشارکت بین المللی در براندنبورگ مستقر هستند.

دانشگاه‌های برتر آلمان

 

ایالت برمن

ایالت برمن نزدیک به 700 هزار نفر جمعیت دارد و پایتخت آن برمن است. با وجود مساحت و جمعیت نسبتا کم، بیشتر از 550 کمپانی در پارک تکنولوژی برمن قرار گرفته‌اند. از صنایع پرطرفدار و محبوب این ایالت می‌توان به صنعت درمان و سلامت، اطلاعات و ارتباطات، ساخت کشتی، مهندسی هوافضا، صنایع غذایی، صنعت لجستیک دریایی و انرژی بادی اشاره کرد.
 

ایالت هامبورگ

هامبورگ یک شهر ایالتی سبز در نزدیکی دریاست که افراد با ملیت‌های مختلفی را در خود جای داده‌است. این شهر از لحاظ اقتصادی در جایگاه خوبی قرار دارد و معمولا افراد در این شهر بالاتر از میانگین حقوق دریافت می‌کنند. منطقه هامبورگ شامل بخش‌هایی از ایالت‌های مجاور شلزویگ-هولشتاین، مکلنبورگ-پومرانی غربی و نیدرزاکسن است و 500 هزار شرکت و حدود 1.9 میلیون شغل در آن وجود دارد.
 

ایالت هسن

ایالت هسن بیش از  میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت آن کشور ویسبادن است. شرکت‌های صنعتی معروف بین المللی هسن را به عنوان یک مقصد فوق العاده در قلب بازارهای اروپایی تعریف می‌کنند. هسن همچنین دارای ذخایر طبیعی زیبا، قلعه‌ها و کاخ‌های تاریخی است.
 

ایالت مکلنبورگ – فورپومن

ایالت مکلنبورگ فورپومن در شمال شرقی کشور آلمان واقع شده و حدودا یک میلیون و ششصد نفر جمعیت دارد. شهر تاریخی شورین مرکز این ایالت است و توسط دریاچه‌های این ایالت احاطه شده است. مکلنبورگ-فورپومن با بیش از 2 هزار قلعه، بیشترین تراکم قلعه را در سراسر جهان دارد. از صنایع محبوب و پررونق این ایالت می‌توان به صنعت گردشگری، درمان، تجارت و بازرگانی، ساخت و ساز و صنعت کشاورزی اشاره کرد.
 

ایالت نیدر زاکسن

شرکت‌های قوی و موسسات تحقیقاتی عالی، ایالت نیدر زاکسن را به مقصدی عالی برای تجارت و پژوهش تبدیل کرده‌اند. نیدرزاکسن دومین ایالت بزرگ آلمان است و دارای مناظری زیبا میان رودخانه‌های امس و البه، پیست‌های اسکی هارتز و تفریحگاه‌های دریای شمال است که سرگرمی‌های فراوان و تفریحات آرامش‌بخش و همچنین کیفیت عالی زندگی به افراد ارائه می‌دهد. این ایالت بیش از 8 میلیون نفر جمعیت دارد و شهر هانوفر مرکز آن است.

 

ایالت نوردراین وستفالن

ایالت نوردراین-وستفالن ایالتی واقع شده در غرب کشور آلمان با مراکز تجاری پر جنب و جوش، شهرهای شلوغ و مناظر طبیعی زیبا است. این ایالت یکی از قوی ترین مناطق صنعتی در جهان است و نزدیک به 18 میلیون نفر جمعیت دارد. مرکز این ایالت شهر دوسلدورف، مهد مد و هنر است. یکی از شهرهای تاریخی و محبوب آلمان، یعنی کلن نیز در این ایالت قرار دارد.


کلن

 

ایالت راینلاند فالتس

ایالت راینلاند-فالتس یکی از مناطق پیشرفته اروپا، با قدرت اقتصادی و کیفیت زندگی بالا است. زیرساخت‌های مناسب برای زندگی - مانند مدارس عالی، دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی -  مناظر طبیعی و فرهنگی زیبا و رودخانه‌های راین و موزل، این ایالت را که در جنوب غربی آلمان واقع شده است به مکانی دوست‌داشتنی تبدیل کرده است. این ایالت بیشتر از 4 میلیون نفر جمعیت داشته و مرکز آن نیز شهر ماینتس می‌باشد.
 

ایالت زارلاند

ایالت فدرال زارلاند از یک مکان سنتی معدن و فولاد به یک منطقه تجاری مدرن و بین المللی تبدیل شده است. زارلاند واقع در جنوب غربی آلمان و هم مرز با فرانسه و لوکزامبورگ است. یک سوم این ایالت زیبا توسط جنگل‌ها پوشیده شده و پر از درخت است. هزینه‌های زندگی در این ایالت مناسب بوده و می‌توان گفت مقرون به صرفه است. ایالت زارلاند نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد و مرکز آن زاربروکن می‌باشد.
 

ایالت زاکسن آنهالت

ایالت زاکسن-آنهالت یک مکان تجاری و علمی مدرن است که در قلب آلمان و اروپا واقع شده. دانشگاه‌ها، آکادمی‌ها و سایر مراکز تحقیقاتی و همچنین شرکت‌های نوپا، فضایی سرزنده و نوآورانه در این ایالت ایجاد کرده‌اند. زاکسن-آنهالت ایالتی مناسب برای زندگی است؛ هزینه‌های زندگی کم، استانداردهای با کیفیت بالا و فرهنگ غنی، همه و همه این ایالت را منحصر به فرد کرده‌اند. این ایالت بیشترین تعداد میراث جهانی ثبت شده در یونسکو را میان ایالت‌های آلمانی دارد. جمعیت آن حدود 2 میلیون نفر و مرکز آن نیز شهر ماگدبورگ است.
 

ایالت زاکسن

ایالت زاکسن در شرق آلمان قرار گرفته و 4 میلیون نفر جمعیت دارد. مرکز  این ایالت درسدن می‌باشد که یکی از زیباترین شهرهای آلمان در حاشیه رود الب است. ایالت زاکسن یک مکان عالی برای شرکت‌های بین المللی می‌باشد و ایالت فدرال طی چند سال گذشته به طور پویا توسعه یافته است. این ممکن است به دلیل موقعیت جذاب آن بین اروپای غربی و شرقی، و همچنین قرابت جمعیت آن با تمام مسائل فنی باشد: زاکسن دارای بالاترین تعداد دانشجویانی است که هر ساله با مدرک مهندسی، ساخت و ساز فارغ التحصیل می شوند.

درسدن
 

ایالت شلسویگ هولشتاین

ایالت شلسویگ هولشتاین ایالتی در شمال کشور آلمان است و 1190 کیلومتر با دریای شمال و دریای بالتیک هم مرز است. این ایالت به دلیل نزدیکی به اسکاندیناوی در شمال و هامبورگ در جنوب، وضعیت اقتصادی خوبی دارد. از سال 2015، تمامی انرژی مورد نیاز ایالت از انرژی‌های تجدید پذیر تامین می‌شود؛ مخصوصا انرژی بادی. مرکز این ایالت شهر کیل است؛ همچنین، حدودا 3 میلیون نفر در شلسویگ هولشتاین زندگی می‌کنند. صنایع پرطرفدار این ایالت نیز لجستیک دریایی، صنایع دستی، گردشگری و درمان هستند.
 

ایالت تورینگن

ایالت تورینگن قلب سبز کشور آلمان است و یکی از پویاترین مناطق آلمان به شمار می‌رود. این ایالت صنایع متعددی مثل مهندسی مکانیک، بیوتکنولوژی، تکنولوژی پزشکی و ... را در خود جای داده است. مرکز این ایالت شهر ارفورت است که در قسمت جنوبی ایالت تورینگن قرار گرفته است.
 

نقشه ایالت‌های آلمان

نقشه کشور آلمان

مقالات مشابه ایالت‌های آلمان

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex