تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

دانشگاه گوتینگن

23
دانشگاه گوتینگن

دانشگاه گوتینگن یک دانشگاه تحقیقاتی مشهور بین المللیست که در سال 1737 تأسیس شد. دانشگاه گوتینگن به ارزش‌های اجتماعی علم، دموکراسی، مدارا و عدالت متعهد بوده و رشته‌های متنوعی در حوزه‌های مختلف ارائه می‌دهد. حوزه‌هایی چون علوم طبیعی، علوم انسانی، علوم اجتماعی و پزشکی. این دانشگاه با حدود 30 هزار دانشجو و بیش از 210 رشته تحصیلی یکی از بزرگترین دانشگاه‌های آلمان است. در حال حاضر نزدیک به 30 هزار دانشجو 13 هزار پرسنل در این دانشگاه فعالیت می‌کنند.
به نقل از سایت رسمی این دانشگاه، گوتینگن، شهر علم و تحقیقات، در سرتاسر جهان به دلیل تحقیقات نوین و نوآوری‌های بین المللی شناخته شده‌است. از ویژگی‌های مهم دانشگاه گوتینگن تعداد زیاد و نزدیکی موسسات تحقیقاتی در سراسر پردیس گوتینگن - هم در داخل و هم در خارج از دانشگاه - و شراکت این دانشگاه با دیگر موسسات است.
 

دانشکده های دانشگاه گوتینگن

دانشگاه گوتینگن بزرگترین و قدیمی‌ترین دانشگاه ایالت نیدرزاکسن است. این دانشگاه برتر 13 دانشکده در طیف گسترده ای از رشته‌ها داشته و با همکاری 535 استاد و بیش از 4000 کارمند علمی بهترین خدمات آموزشی را به دانشجویان ارائه می‌کنند. دانشکده‌های دانشگاه گوتینگن شامل موارد زیر هستند:

  • دانشکده کشاورزی
  • دانشکده زیست شناسی و روانشناسی
  • دانشکده شیمی
  • دانشکده علوم جنگلداری و اکولوژی جنگل
  • دانشکده زمین شناسی و جغرافیا
  • دانشکده فیزیک
  • دانشکده ریاضیات و علوم کامپیوتر
  • دانشکده حقوق، علوم اقتصاد و علوم اجتماعی

 

شرایط پذیرش از دانشگاه گوتینگن

شما می توانید رشته تحصیل خود در دانشگاه گوتینگن را از بین بیش از 200 رشته تحصیلی انتخاب کنید. مخصوصا برای دانشجویانی که قصد دارند در مقطع ارشد اپلای کنند، برای هر رشته‌ای گرایش‌ها و شاخه‌های متنوع در این دانشگاه ارائه می‌شود. همچنین، در نظر داشته باشید که بعضی رشته‌های تحصیلی محدودیت پذیرش دارند. از آنجایی که نرخ پذیرش دانشجو در این دانشگاه بسیار پایین بوده (17 درصد) و نسبت به قبولی آن‌ها سختگیر است، حتما با دقت بالا مدارک خود را جمع آوری کرده و اپلای کنید.
پس به هر صورت، مدارک تحصیلی مقاطع پیشین خود را جمع آوری کرده و نسبت به یادگیری زبان آلمانی یا انگلیسی (بسته به رشته تحصیلی شما) اقدام کنید. نمرات و سوابق تحصیلی شما تاثیر مستقیم بر پذیرش دانشگاه دارد. هرچقدر نمرات شما بهتر باشد، گپ تحصیلی کمتر و مدرک زبان سطح بالاتری داشته باشید شانس شما برای اخذ پذیرش نیز بالاتر خواهد بود.
 

شهریه دانشگاه گوتینگن

دانشگاه گوتینگن یکی از بهترین دانشگاه‌های دولتی آلمان بوده و بدون اخذ شهریه تحصیل از دانشجویان خدمات آموزشی ارائه می‌دهد. اما دانشجویان موظف هستند هزینه‌های ترم (شامل هزینه‌های اداری، هزینه‌های بدنه دانشجویی و اتحادیه دانشجویی) را پرداخت کنند. دانشجویان سنواتی - اگر مدت تحصیل دانشجو از طول دوره استاندارد معمولی هر رشته فراتر رفته باشد - علاوه بر موارد گفته شده، باید هزینه سنوات (500 یورو) را نیز پرداخت کنند. هزینه ترم به صورت دقیق 403.92 یوروست که شامل موارد زیر می‌شود:

  • هزینه پذیرش: 75 یورو
  • هزینه بدنه دانشجویی: 14 یورو
  • بلیط ترم: 176.40 یورو
  • بلیط فرهنگی: 11.46 یورو
  • هزینه اتحادیه دانشجویی: 127 یورو

در نظر داشته باشید که هزینه‌های گفته شده مربوط به ترم زمستان است. این مبلغ در ترم تابستان به 344.25 یورو کاهش پیدا می‌کند.
 

ددلاین دانشگاه گوتینگن

به منظور اپلای برای هر رشته و مقطع، حتما به ددلاین‌های اعلام شده توسط دانشگاه دقت کنید. دانشگاه گوتینگن در دو ترم تابستان و زمستان خدمات تحصیلی ارائه می‌دهد. ددلاین‌های این دانشگاه به رشته، ترم و مقطع بستگی دارند. ددلاین ترم تابستان از تاریخ 1 آوریل تا 30 سپتامبر و ددلاین ترم زمستان از تاریخ 1 اکتبر تا 31 مارس است.
 

هزینه زندگی در گوتینگن

هزینه زندگی در گوتینگن

مقالات مشابه دانشگاه گوتینگن

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex