تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

دانشگاه وورتسبورگ

19
دانشگاه وورتسبورگ

دانشگاه وورتسبورگ یکی از بهترین دانشگاه‌های ایالت باواریاست که در سال 1402 میلادی تاسیس شد. دانشگاه ژولیوس ماکسیمیلیان وورتسبورگ (به اختصار دانشگاه وورتسبورگ) یکی از پانزده دانشگاه اصلی تحقیقاتی و پیشرو علم پزشکی در آلمان است. این دانشگاه قدیمی طیف کاملی از رشته‌ها در مقاطع تحصیلی متفاوت را ارائه می‌دهد و با شعار "علم برای جامعه"، متعهد به پیشبرد تحقیقات در زمینه‌هاییست که برای آیندگان سودمند هستند. ساختار این دانشگاه از 10 دانشکده و 55 موسسه تشکیل شده که 250 رشته تحصیلی متنوع ارائه می‌دهند. طبق آخرین آمار از ترم تابستان سال 2024، تعداد 25407 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که از این تعداد 2513 نفر دانشجوی بین المللی هستند.

دانشگاه وورتسبورگ در شهری به همین نام واقع شده‌است. شهر وورتسبورگ در شمال غربی ایالت باواریا (بایرن) بوده و حدودا 130 هزار نفر جمعیت دارد. همچنین، موقعیت جغرافیایی این شهر بسیار منحصر به فرد است. رود ماین از این شهر می‌گذرد و نمای بسیار زیبایی به ظاهر شهر داده‌است.

دانشگاه‌های برتر آلمان

دانشکده‌های دانشگاه وورتسبورگ

همانطور که پیش‌تر گفتیم، دانشگاه وورتسبورگ از مراکز معتبر و بزرگ آموزش عالی در آلمان است و رشته‌های تحصیلی متنوعی به دانشجویان ارائه می‌دهد. در حال حاضر این دانشگاه 10 دانشکده دارد.
  • دانشکده زیست شناسی
  • دانشکده شیمی و داروسازی
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده ریاضیات و علوم کامپیوتر
  • دانشکده هنر
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده الهیات کاتولیک
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده فیزیک و هوافضا
  • دانشکده مدیریت کسب و کار و اقتصاد
شرایط مورد نیاز برای پذیرش رشته تحصیلی شما از دانشکده به دانشکده متفاوت است. پس حتما شرایط مختص هر دپارتمان را با دقت مطالعه کنید.

رنکینگ دانشگاه وورتسبورگ

دانشگاه جولیوس ماکسیمیلیان وورتسبورگ از معتبرترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آلمان است که تا کنون موفق به اخذ 14 جایزه نوبل شده‌است. تاریخ دریافت آخرین جایزه نوبل این دانشگاه به سال 2008 بازمی‌گردد که مربوط به پزشکی بود. همچنین، رنکینگ‌های جهانی این دانشگاه بارها عملکرد ملی و بین المللی JMU را به همگان به همگان ثابت کرده‌است. دانشگاه وورتسبورگ در رتبه‌بندی بین المللی شانگهای سال 2024 یکی از سه دانشگاه برتر ایالت بایرن، دوازده دانشگاه برتر در آلمان و در بین 300 دانشگاه برتر در سراسر جهان قرار دارد. از منظر رتبه بندی تایمز نیز دانشگاه وورتسبورگ رتبه 17 را در آلمان و 175 را در جهان دارد.

شرایط پذیرش دانشگاه وورتسبورگ

برای پذیرفته شدن در دانشگاه وورتسبورگ، باید حتما تا قبل از باز شدن پرتال ثبت درخواست، دوره لیسانس (حداقل 3 ساله – حداقل 180 واحد) خود را به اتمام رسانده باشید. در صورتی که فردی هنوز مقطع لیسانس را به پایان نرسانده باشد، در صورتی که حداقل 6/5 درسو خود را گذرانده باشد می‌تواند با ریزنمرات خود از دانشگاه وورتسبورگ پذیرش بگیرد. در نظر داشته باشید که تمامی نمرات شما به سیستم آلمانی بازگردانده شده و بررسی می‌شود.
از دیگر موارد ضروری برای اخذ پذیرش این دانشگاه، دانش زبان انگلیسی و آلمانی است. درواقع در دانشگاه وورتسبورگ، با توجه به هر دانشکده و رشته تحصیلی امتحان‌ها، گزارش‌ها و سخنرانی‌ها به زبان انگلیسی یا آلمانی هستند. در صورتی که هنگام اپلای مدرک زبان ندارید نگران نباشید. می‌توانید هنگام ثبت نام مدرک خود را ارائه دهید. ارائه حداقل ایلتس 6.5 یا تافل 95 برای رشته‌های انگلیسی زبان کافیست.

شهریه دانشگاه وورتسبورگ

دانشگاه وورتسبورگ یک دانشگاه دولتی بوده و از دانشجویان شهریه تحصیل دریافت نمی‌کند. اما تمامی دانشجویان هنگام ثبت نام اولیه و هر بار ثبت نام مجدد برای ادامه تحصیل در ترم‌های بعد باید شهریه ترم را پرداخت کنند. به صورت کلی شهریه ترم 162.90 یورو بوده که شامل هزینه بلیط حمل و نقل (90.90 یورو) و اتحادیه دانشجویی (72 یورو) است. دانشجویان مهمان ممکن است هزینه جدا داشته باشند که باید برای اطلاع از جزئیات به سایت رسمی دانشگاه وورتسبورگ مراجعه کنند.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش دانشگاه وورتسبورگ

فراموش نکنید که اپلای شما فقط در صورتی که به موقع و با مدارک زیر ارسال شود بررسی خواهد شد:
  • فرم درخواست پذیرش: باید به صورت آنلاین برای رشته تحصیلی مد نظر خود درخواست دهید.
  • مدرک VPD: این گواهی را باید از یونی اسیست دریافت کنید.
  • گواهی ورود به دانشگاه: باید حتما دیپلم خود را به همراه ریزنمرات ارائه دهید.
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی لیسانس: این مدرک را داشنجویان متقاضی ورود به مقطع ارشد باید ارائه دهند. (ریزنمرات نیز باید ارسال شوند)
  • مدرک FSP: مخصوص دانشجویانی که دوره کالج گذرانده‌‌اند.
  • گواهی آزمون ورودی دانشگاه (مثل گواهی کنکور)
برای اطلاع از جزئیات مدارک مورد نیاز خود به سایت رسمی دانشگاه مراجعه کنید. چون شرایط پذیرش و مدراک مورد نیاز هر رشته تحصیلی متفاوت است.

ددلاین‌های دانشگاه وورتسبورگ آلمان

برای اپلای در ترم زمستان سال 2024-25 از تاریخ 10 ژانویه 2024 تا 31 مارس 2025 می‌توانید اقدام کنید. از آنجایی که هنوز تاریخ اپلای ترم‌های بعدی در سایت رسمی دانشگاه درج نشده از بیان تاریخ‌های ددلاین معذوریم. به محض اعلامیه جدید دانشگاه، نسبت به اپدیت تاریخ‌ها اقدام می‌کنیم.

هزینه زندگی دانشجویی در وورتسبورگ

کیفیت زندگی در وورتسبورگ نسبت به مساحت و جمعیت نسبتا کم خود بسیار بالاست. اما گران یا ارزان بودن این شهر کاملا به سبک زندگی شما بستگی دارد. برای اطلاع از هزینه‌های زندگی در این شهر به جدول زیر دقت کنید.

 

مقالات مشابه دانشگاه وورتسبورگ

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex