تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

دانشگاه توبینگن در آلمان

27
دانشگاه توبینگن در آلمان

دانشگاه توبینگن یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های دولتی و برتر آلمان و اروپاست که تاریخ تاسیس آن به سال 147 بازمی‌گردد. این دانشگاه در شهر توبینگن، واقع در ایالت بادن-وورتمبرگ و در جنوب غربی کشور آلمان قرار دارد؛ شهری با قدمت بیش از 800 سال که بر اساس آمار 2021 حدود 90 هزار نفر جمعیت دارد. نمای تاریخی این شهر با وجود بناهایی چون کلیسای سنت جورج و تالار قدیمی شهر که قدمت آن به قرن 15 میلادی بازمی‌گردد، به خوبی خود را به رخ بیننده می‌کشد.
دانشگاه توبینگن با بالغ بر 200 رشته تحصیلی، بیشتر از 500 پروفسور و بیشتر از 4900 دانشمند و پژوهشگر به بیشتر از 28 هزار دانشجو خدمات تحصیلی ارائه می‌دهد. بیش از 16 هزار نفر از دانشجویان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بوده و بیش از 12 هزار نفر آنان در مقطع دکتری هستند. این دانشگاه دارای مرکز تحقیقاتی مشارکتی بوده و به عنوان محلی مناسب برای کار روی پروژه‌های بین رشته‌ای بلند مدت شناخته شده‌است.
 

دانشکده های دانشگاه توبینگن

دانشگاه توبینگن 8 دانشکده داشته و خدمات تحصیلی متنوعی به دانشجویان ارائه می‌دهد. به جز دانشکده‌های ذیل، موسسات بین دانشکده‌ای متعدد ینیز در این دانشگاه به فعالیت می‌پردازند.

  • دانشکده الهیات پروتستان
  • دانشکده الهیات کاتولیک
  • دانشکده الهیات اسلامی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده انسانی
  • دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی
  • دانشکده علوم

موسسات بین دانشکده‌ای که در دانشگاه توبینگن خدمات تحصیلی به دانشجویان ارائه می‌دهند نیز شامل موسسه علوم باستان شناسی، پژوهشکده بین دانشکده‌ای ورزش و فعالیت بدنی، موسسه بین دانشکده‌ای بیوشیمی، موسسه بین دانشکده‌ای انفورماتیک زیست پزشکی، موسسه بین دانشکده‌ای میکروبیولوژی و عفونت پزشکی توبینگن و موسسه بین دانشکده‌ای زیست سلولی هستند.
 

رشته های دانشگاه توبینگن

همانطور که گفتیم، دانشگاه توبینگن بیشتر از 200 رشته تحصیلی در 8 حوزه ارائه می‌دهد. این رشته‌های تحصیلی اکثرا در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه شده و به زبان‌‎های انگلیسی و آلمانی تدریس می‌شوند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت دانشگاه رشته مد نظر خود را انتخاب کرده و شرایط مورد نیاز برای اخذ پذیرش هر رشته تحصیلی را مطالعه کنید.
 

شرایط پذیرش دانشگاه توبینگن

اگر قصد دارید که در دانشگاه توبینگن تحصیل کنید، در وهله اول به بررسی اعتبار مدارک تحصیلی خود بپردازید. زیرا دانشگاه توبینگن اعتبار مدارک شما را بررسی می کند و نمرات شما را به سیستم درجه بندی آلمانی تبدیل می کند. شما می‌توانید در پورتال اطلاعاتی anabin و پایگاه داده DAAD اعتبار مدارک خود را بسنجید. دانشجویان بین المللی باید از طریق پورتال‌های ثبت درخواست سایت دانشگاه اقدام کنند.
اینکه برای کدام مقطع اپلای می‌کنید، در پروسه شما موثر است. دانشجویانی که شهروند غیر اتحادیه اروپا هستند و قصد دارند برای رشته‌های مقطع ارشد با پذیرش محدود اپلای کنند می‌توانند شانس پذیرش خود را موارد زیر افزایش دهند:

  1. معدل بالا
  2. نمره TestAs بالا
  3. فعالیت حرفه‌ای حداقل 1 سال
  4. سایر تجربه‌های حرفه‌ای مرتبط (مانند کارآموزی)

 
برای اپلای در مقطع کارشناسی ارشد نیز باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • مدرک لیسانس و ریز نمرات مقطع لیسانس.
  • برای رشته‌های تحصیلی با پذیرش محدود: گواهی پایان تحصیل، گواهی دبیرستان و ریز نمرات، گواهی مدرک تحصیلی قبلی، در صورت وجود نتایج آزمون ورودی دانشگاه کشور خود.
  • مدرک زبان آلمانی و/یا انگلیسی؛ بسته به رشته و مقطع
  • انگیزه نامه
  • CV

 
فراموش نکنید که شما فقط می‌توانید اسنادی را که به زبان آلمانی یا انگلیسی ترجمه شده‌اند به دانشگاه تحویل دهید. (اسناد اصلی و ترجمه آنها). همچنین، بعضی از دانشکده‌ها ممکن است مدارک اضافی درخواست کنند. لطفاً همیشه صفحه اصلی دوره تحصیلی انتخابی خود را بررسی کنید. در ضمن، می‌توانید برای حداکثر سه رشته تحصیلی به طور همزمان اپلای کنید.
 

شهریه دانشگاه توبینگن

دانشگاه توبینگن از دانشگاه‌های برتر دولتی المان است. اما برخلاف اکثر دانشگاه‌های دولتی این کشور که برای دانش‌آموزان بین المللی رایگان هستند، برای تحصیل در دانشگاه توبینگن باید شهریه بپردازید. مبلغ کلی که شما باید به دانشگه پرداخت کنی شامل هزینه ترم، بلیط حمل و نقل دانشجویی و شهریه تحصیل است. دانش‌آموزان بین المللی موظف به پرداخت هزینه 1500 یورویی برای هر ترم تحصیلی هستند (یعنی 3 هزار یورو در سال)
در وهله اول فراموش نکنید که شما در هر صورت باید تمکن مالی همراه خود ببرید. اما برای تامین مخارج تحصیل و زندگی خود می‌توانید کار دانشجویی را نیز در نظر بگیرید. شما اجازه دارید به مدت 20 ساعت در هفته کار کنید. اما در نظر داشته باشید که تمامی رشته‌های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه توبینگن به صورت تمام وقت هستند. همچنین، اگر دانش زبان آلمانی ندارید، پیدا کردن کار در شهر توبینگن برای شما بسیار سخت خواهد بود.
 

ددلاین های دانشگاه توبینگن

توجه به ددلاین‌های دانشگاه بسیار مهم است. زیرا در صورت تمام شدن بازه زمانی مجاز برای ثبت درخواست، فرصت خود را از دست داده  باید تا ترم بعد منتظر بمانید. مهلت درخواست برای دوره‌های تحصیلی لیسانس با پذیرش محدود به شرح زیر است:

  • برای ترم زمستان 15 ژوئیه
  • برای ترم تابستان 15 ژانویه

همچنین، مهلت درخواست برای سایر رشته‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی (بدون پذیرش محدود) نیز به شرح زیر است:

  • برای ترم زمستان 30 سپتامبر
  • برای ترم تابستان 31 مارس

هزینه زندگی در توبینگن

 احتمالا با توجه به مواردی که پیش‌تر بازگو کردیم، متوجه شدید که شهر توبینگن شهر نسبتا کوچکیست. اما برخلاف جمعیت و مساحت کم، نسبت به دیگر شهرهای هم رده تقریبا گران محسوب می‌شود. به عنوان مثال، هزینه مسکن در این شهر می‌تواند بالا باشد.

هزینه زندگی در توبینگن

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex