تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

دانشگاه زارلاند

14
دانشگاه زارلاند

دانشگاه زارلاند یک دانشگاه تحقیقاتی مشهور بین المللیست که در سال 1948 تأسیس شد. این دانشگاه نسبت به دیگر دانشگاه‌های هم رده خود تاریخچه تحقیقاتی غنی داشته و همکاران آکادمیک بسیاری دارد. دانشگاه زارلاند عضو اتحادیه دانشگاه‌های اروپاست و در حوزه‌های علوم پزشکی، علوم انسانی، علوم کامپیوتر و ریاضیات و ... فعال است. این دانشگاه حدود 16 هزار دانشجو دارد که حدود 21 درصد آنان بین المللی هستند. همچنین 4872 نفر پرسنل این دانشگاه بوده که 294 نفر از آنان پروفسور هستند.

به نقل از سایت رسمی دانشگاه گوتینگن، 550 موسسه آکادمیک با این دانشگاه شریک هستند؛ بیش از 200 دانشگاه در سراسر دنیا از کشورهایی چون فرانسه، آمریکا، استرالیا و روسیه با دانشگاه زارلاند همکاری دارند. دانشجویان بین المللی این دانشگاه به ترتیب بیشترین ملیت‌ها از کشورهای هند، فرانسه، چین، سوریه، ایران،  لوکزامبورگ، پاکستان، ترکیه، ایتالیا و ... به این دانشگاه آمده‌اند. در حال حاضر، 157 دانشجوی ایرانی در دانشگاه زارلاند تحصیل می‌کنند. همچنین، بسایری از این دانشجویان با کمک بورسیه اراسموس در این دانشگاه درس می‌خوانند. با ما همراه باشید تا به معرفی بیشتر دانشگاه Saarland university بپردازیم.
 

رنکینگ دانشگاه زارلاند

دانشگاه زارلاند با رشته‌های متعدد و متنوعی که دارد به عنوان یک دانشگاه دولتی اروپایی و پژوهشی مرکزی شناخته می‌شود. از منظر رتبه بندی QS، رتبه دانشگاه زارلاند از 160 تا 161 در جهان است. این دانشگاه به لطف جایگاه بین المللی، قابلیت‌های تحقیقاتی قوی و رشته‌های تحصیلی متنوع، همواره در لیست‌های رتبه بندی ملی و بین المللی حضور دارد.
 

دانشکده‌های دانشگاه زارلاند

دانشگاه زارلاند در حال حاضر 6 دانشکده داشته و به وسیله رشته‌های تحصیلی متنوعی خدمات آموزشی ارائه می‌دهد. لیست این دانشکده‌ها شامل موارد زیر است:

  • دانشکده علوم انسانی و کسب و کار
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده ریاضیات و علوم کامپیوتر
  • دانشکده علوم طبیعی و تکنولوژی
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده حقوق

این دانشکده‌ها قوانین و ضوابط مخصوص خود را دارند. برای اطلاع از شرایط پذیرش هر کدام، باید به پرتال هر دانشکده مراجعه کنید.
 

نحوه اپلای برای دانشگاه زارلاند

نحوه اپلای دانشجویان بین المللی برای دانشگاه زارلاند نسبت به دانشجویان داخلی متفاوت است. در شعبه‌های همبورگ و زاربروکن از هر 5 دانشجو یک نفر دانشجوی بین المللیست. در نتیجه، شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی همیشه شانس تحصیل در این دانشگاه معتبر را دارید. در وهله اول باید تصمیم بگیرید که برای چه دوره و رشته‌ای وارد دانشگاه زارلاند شوید. اگر رشته مد نظر شما دارای محدودیت پذیرش بومیست، باید مستقیما برای دانشگاه اپلای کنید. چون ممکن است شرایط اپلای برای هر رشته متفاوت باشد. با انتخاب ویزالانر به عنوان همراه خود در مسیر مهاجرت، اپلای و اخذ پذیرش از دانشگاه مد نظر خود را به ما بسپارید.
 

شهریه دانشگاه زارلاند

اگر برای ترم اول خود اقدام می‌کنید یا ار دانشجویان کارشناسی ارشد هستید، هیچ شهریه ای وجود ندارد؛ اما باید هزینه رایج ترم را بپردازید. هنگام اولین ثبت نام یا ثبت نام مجدد، همه دانشجویان باید هزینه ترم 361.90 یورویی را بپردازند که شامل خدمات دانشجویی، هزینه اداری و هزینه‌های کمیته عمومی دانشجویی می‌شود. همچنین، این رقم هزینه بلیط دانشجویی سراسری را نیز پوشش داده و اعتبار آن در سراسر آلمان به اندازه 'Deutschlandticket' است. به جدول زیر دقت کنید:
 

ددلاین های دانشگاه زارلاند

در حال حاضر، ددلاین‌های اپلای برای ترم زمستان 25-2024 آغاز شده است. آخرین مهلت درخواست برای رشته‌های تحصیلی با محدودیت پذیرش محدود تاریخ 15 جولای 2024 است. رشته‌های کارشناسی با محدودیت‌های پذیرش بومی نیز باید تا قبل از 15 جولای 2024 مدارک خود را ارسال کنند.
اگر قصد ورود به رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی یا داروسازی دارید به موارد زیر دقت کنید:

  • مهلت ارسال مدارک و اپلای برای متقاضیانی که قبل از 16 ژانویه سال جاری میلادی مدرک ورود به دانشگاه دریافت کرده‌اند: 31 مه 2024
  • مهلت ارسال مدارک و اپلای برای متقاضیانی که پس از 15 ژانویه سال جاری میلادی مدرک ورود به دانشگاه دریافت کرده‌اند: 15 جولای 2024

 

خوابگاه دانشجویی دانشگاه زارلاند

معمولا دانشجویانی که برای تحصیل در دانشگاه زارلند پذیرفته می‌شوند، از طرف دانشگاه خوابگاه دریافت نمی‌کنند. به همین علت، به محض اینکه پذیر شخود را از دانشگاه گرفتید، باید نسبت به پیدا کردن و رزرو خوابگاه یا WG اقدام کنید. برای اینکه اطلاعات دقیق‌تری از خوابگاه‌های دانشجویی کسب کنید، اینجا را کلیک کنید.
 

هزینه زندگی دانشجویان زارلاند

شما با تحصیل در دانشگاه زارلاند باید انتظار حداقل هزینه 800 یورو در ماه را داشته باشید. بودجه از مهم‌ترین عواملیست که تحصیل شما در دانشگاه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین علت باید حتما تمکن مالی (حداقل 11904 یورو) ارائه دهید. فراموش نکنید که دانشگاه زارلند بورسیه تحصیلی ارائه نمی‌دهد. البته، دانشجویان می‌توانند از کمک هزینه DAAD بهره مند شوند. این کمک هزینه 1000 یورو بوده و به دانشجویانی با دستاوردهای برجسته تحصیلی اعطا می‌شود.

مقالات مشابه دانشگاه زارلاند

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex