تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

کالج ویسمار در آلمان

132
کالج ویسمار در آلمان

کالج ویسمار در آلمان یا کالج مقدماتی نیدرزاکسن یک کالج دولتی فاخ هوخشوله (وابسته به یک دانشگاه علمی کاربردی) در آلمان است که دانش‌آموزان را برای مقطع کارشناسی و ورود به دانشگاه آماده می‌کند. این کالج در شهر هانوفر، واقع در ایالت نیدرزاکسن قرار دارد و با بیش از 500 هزار نفر جمعیت، مرکز و بزرگترین شهر این ایالت است. ثروت بسیار این شهر در کنار مراکز آموزش عالی و فرهنگ غنی آن باعث شده هانوفر از دانشجوپذیرترین شهرهای آلمان به شمار می‌رود؛ به گونه‌ای که در حال حاضر بیش از 50 هزار دانشجو در این شهر مشغول تحصیل و زندگی هستند.

اگر شما نیز می‌خواهید با هدف ادامه تحصیلات به آلمان مهاجرت کنید، کالج ویسمار می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد. اما اینکه باید حتما در رابطه با مسیر مهاجرت خود اطلاعات کافی کسب کنید اهمیت بسیاری دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی بیشتر کالج ویسمار در آلمان بپردازیم و از ابعاد مختلف آن را مورد بررسی قرار دهیم.


کالج ویسمار
 

کورس‌های کالج ویسمار

اگر قصد تحصیل در کالج ویسمار را دارید، در نظر داشته باشید که این کالج تنها در جهت آموزش دانش‌آموزان حوزه‌های اقتصاد، فنی و مهندسی خدمات تحصیلی ارائه می‌دهد. یعنی کورس‌های T-Kurs و W-Kurs در این کالج آموزش داده می‌شوند که به شرح زیر هستند:
  • TI-Kurs: دوره T-Kurs در کالج دارمشتات دانشجویان آینده را برای ورود به رشته‌های فنی و مهندسی دانشگاه‌های علمی کاربردی آلمان تربیت می‌کند.
  • W-Kurs: دوره W-Kurs برای کسانی ارائه می‌شود که قصد ورود به رشته‌های دانشگاهی اقتصاد، کسب و کار و ... را در آلمان دارند.
  • WW-Kurs: با شرکت در دوره‌های WW-Kurs تمرکز دروس شما بیشتر بر موارد تکنیکی و تجربی خواهد بود و پس از اتمام آن می‌توانید وارد دانشگاه‌های علمی کاربدی آلمان شوید.

دانشگاه‌های برتر آلمان

شرایط پذیرش کالج ویسمار

از آنجایی که پروسه اخذ پذیرش از کالج ویسمار بسیار رقابتی است، اگر شما هم قصد تحصیل در کالج ویسمار را دارید باید شرایط تحصیلی، دانش زبان آلمانی، شرایط سنی، نمره خود در آزمون ورودی و ... را مد نظر قرار دهید. به عنوان مثال برای ورود به این کالج داشتن مدرک دیپلم جزء الزامات است. همچنین، فراموش نکنید که نمی‌توانید با دیپلم هر رشته‌‌ای که دارید وارد هر کورسی که توسط کالج ارائه می‌شود بشوید. درواقع، رشته دبیرستان شما ارتباط مستقیم با کورس کالج شما در آلمان دارد.  به عنوان مثال، شما نمی‌توانید با دیپلم هنرستان وارد T-Kurs شوید.

از دیگر شرایط مهم، شرایط سنی شماست. البته کالج ویسمار همچون باقی کالج‌ها در آلمان برای پذیرش دانشجویان بین المللی محدودیت سنی خاصی اعلام نکرده‌است. اما سفارت آلمان معمولا به افرادی که پذیرش کالج دارند، تا 22 یا 23 سالگی ویزای تحصیلی ارائه می‌دهد. از دیگر مواردی که ارتباط مستقیم بر پذیرش شما دارد سطح زبان آلمانی شماست. شما برای اخذ پذیرش این کالج و عملکرد خوب در آزمون ورودی باید حداقل مدرک زبان آلمانی B2 ارائه دهید.
 

آزمون ورودی کالج ویسمار

تمامی متقاضیان برای ورود به کالج ویسمار باید برای پذیرش در کالج مقدماتی یک آزمون ورودی را پشت سر بگذارند. درواقع ظرفیت‌های موجود با توجه به نتایج آزمون ورودی پر می‌شوند. سوالاتی که در این آزمون مطرح می‌شوند شامل زبان آلمانی و ریاضیات هستند. پس از این که اپلای کردید و نامه پذیرش اولیه برای شما ارسال شد، دعوتنامه‌ای برای آزمون ورودی نیز دریافت خواهید کرد که به کمک آن می‌توانید نسبت به اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید. البته پس از دریافت دعوتنامه، باید هزینه‌ای به مبلغ 49 یورو پرداخت کنید. شرکت در آزمون ورودی تنها با ارائه فیش پرداختی در روز آزمون امکان پذیر است. اگر فراموش کردید این رسید را به همراه داشته باشید، نمی توانید در آزمون شرکت کنید. تاریخ آزمون ورودی در 14 آگوست 2024 است.

ویسمار
 

آزمون FSP کالج ویسمار

دانش‌آموزان معمولاً یک دوره دو ترمی را در Studienkolleg شرکت می‌کنند. در موارد استثنایی موجه، در صورتی که دانش‌آموز شرایط به خصوص داشته باشد می‌توان دوره کالج را به یک ترم کوتاه یا حداکثر تا دو ترم تمدید کرد. در نظر بگیرید که هر ترم فقط یک بار قابل تکرار است. بعد از اینکه متقاضی توانست مقطع کالج را با موفقیت پشت سر بگذارد، باید در یک آزمون نهایی به نام آزمون FSP شرکت کند تا بتواند مدرک کالج را خود را اخذ کرده و وارد دانشگاه شود. به عبارت دیگر، آموزش در دوره کالج مقدماتی با شرکت در آزمون FSP به پایان می‌رسد و پس از آن دانش‌آموزان می‌توانند وارد دانشگاه‌های علمی کاربردی آلمان شوند.
 

شهریه کالج ویسمار

همانطور که می‌دانید تحصیل در مراکز آموزش عالی دولتی در آلمان تقریبا رایگان است. شما برای ورود به دانشگاه و کالج ویسمار در آلمان نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای برای دوره‌های تحصیلی ندارید. تنها دانشجویان جدیدالورود ملزم به پرداخت مبلغ 126.50 یورو هستند. دانشجویانی که قبلاً در دانشگاه ثبت نام کرده‌اند نیز باید هر ترم مبلغ 106.50 یورو پرداخت کنند.

شهر ویسمار
 

مدارک مورد نیاز برای پذیرش کالج ویسمار

برای ثبت درخواست ورود به کالج ویسمار باید حتما ابتدا برای دانشگاه ویسمار اپلای کنید و مدارکی که قبل‌تر به آن‌ها اشاره کردیم را ارسال کنید.

  • درخواست پذیرش
  • عکس پاسپورت
  • ویزای تحصیلی
  • مدرک زبان سطح B2
  • مدرک تحصیلی دیپلم

ددلاین کالج ویسمار

  • 30 ژوئن هر سال برای ترم زمستان
  • 30 نوامبر هر سال برای ترم تابستان

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex