تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

VPD چیست؟

69
VPD چیست؟

اگر شما هم از متقاضیان مهاجرت تحصیلی بوده و قصد دارید تحصیلات خود را در کشوری دیگر با دانشگاه‌هایی با رنکینگ بالا ادامه دهید، احتمالا آشنایی کلی نسبت به پروسه اپلای و مهاجرت تحصیلی دارید. شما برای اپلای به مدارک مهم و متعددی احتیاج دارید تا فرصت بررسی رزومه خود را به دانشگاه مد نظر بدهید. همانطور که می‌دانید، روش‌های متفاوتی برای اپلای وجود دارد. در این میان، بعضی دانشگاه‌ها قوانینی برای اپلای در نظر گرفته‌اند و از رویه‌های پذیرش خاصی استفاده می‌کنند؛ به عنوان مثال برای اخذ پذیرش بعضی کالج‌ها و دانشگاه‌ها باید حتما از طریق یونی اسیست اقدام کنید و بعضی دیگر تنها اپلای مستقیم را قبول کرده و فقط برای صدور گواهی VPD مراجعه به یونی اسیست را توصیه می‌کنند.
یونی اسیست پس از بررسی مدارکی که شما ارسال کرده‌اید گواهی VPD برای شما ارسال می‌کند که از مهم‌ترین مدارکیست که باید به دانشگاه خود تحویل دهید. درواقع VPD  در ادامه به معرفی بیشتر یونی اسیست و گواهی VPD می‌پردازیم.

دانشگاه‌های برتر آلمان
 

VPD

بعضی دانشگاه‌ها از دانشجویان تقاضا می‌کنند مستقیما به خود دانشگاه اپلای کنند. در این صورت، دانشجو قبل از اپلای باید تاییدیه مدارک و نمرات خود را از یونی اسیست بگیرد و تأییدیه را هنگام اپلای برای دانشگاه خود ارسال کند. درواقع VPD (Vorprüfungsdokumentation) یا گواهی بررسی اولیه همین تاییدیه مذکور است که ثابت می‌کند اسناد دانشجو بررسی شده و نمرات وی توسط Uni assist معادلسازی شده‌اند. یونی اسیست این مدرک را صادر می‌کند و دانشجو موظف است هنگام اپلای آن را همراه دیگر مدارک خود به دانشگاه تحویل دهد.

در نظر داشته باشید که VPD را تا قبل از سر رسیدن ددلاین اپلای دانشگاه تحویل دهید. مدرک VPD اطلاعاتی شامل مدارک تحصیلی که به یونی اسیست ارائه داده‌اید، نمرات معادلسازی شده شما طبق سیستم نمره‌دهی آلمان و اینکه چگونه می‌توانید وارد دانشگاه شوید ارائه می‌دهد. بعد از تحویل VPD به دانشگاه، بررسی درخواست پذیرش دانشجو توسط دانشگاه انجام می‌شود. فراموش نکنید که شما در صورتی به VPD احتیاج خواهید داشت که دانشگاه مد نظرتان در سایت رسمی خود اعلام کند که ارائه مدرک VPD الزامی بوده و باید نسبت به اخذ تاییدیه مدارک خود از یونی اسیست اقدام کنید.


مدرک وی پی دی

 

نکات مهم در رابطه با VPD

یونی اسیست برای هر دانشگاه یک VPD (گواهی بررسی اولیه) صادر می‌کند. در این مورد، اینکه برای چه رشته (یا رشته‌هایی) اپلای می‌کنید ربطی به یونی اسیست ندارد. شما فقط زمانی که برای خود دانشگاه اپلای میکنید باید اعلام کنید که قصد اقدام برای کدام رشته یا رشته‌ها را دارید. در صورتی که تمام مدارک مورد نیاز را بدون نقص و کامل ارائه داده باشید، یونی اسیست برای شما VPD صادر می‌کند. معمولا 4 الی 6 هفته پس از بارگزاری مدارک و پرداخت حق الزحمه، بررسی و صدور این گواهی به طول می‌انجامد. پس از اینکه مدارک شما بررسی شد، تاییدیه VPD از طریق ایمیل برای شما ارسال خواهد شد.
شما هر زمانی که بخواهید می‌توانید ثبت نام کرده و نسبت به درخواست تاییدیه VPD اقدام کنید. اما در نظر بگیرید که این مدرک تنها یک سال اعتبار دارد. پس حتما با مدیریت زمان تمامی مراحل را برنامه ‌ریزی کنید و تا قبل از سر رسیدن ددلاین VPD خود را به همراه دیگر مدارک آپلود کرده و اپلای کنید.

مراحل درخواست وی پی دی
 

نحوه درخواست VPD

 مراحل درخواست VPD را به شرح زیر انجام دهید:
 

  • مرحله اول: ابتدا نسبت به اخذ اطلاعات کافی در رابطه با دانشگاه، رشته مد نظر و لزوم ارائه VPD اقدام کرده و تحقیق کنید. باید از اینکه دانشگاه مورد نظر شما VPD می‌خواهد یا خیر مطمئن شوید. همچنین، ددلاین‌ اپلای را چک کنید تا دقیقا متوجه شوید تا چه تاریخی فرصت بارگزاری VPD و اپلای را دارید. دقت داشته باشید بعضی دانشگاه‌ها اپلای انلاین برای درخواست گواهی بررسی اولیه مدارک شما را نمی‌پذیرند.  در این صورت باید مدارک را برای یونی اسیست پست نمایید.
  • مرحله دوم: آگاهی خود را در رابطه با VPD بیشتر کنید. مدیریت زمان داشته باشید و همه چیز را برنامه‌ریزی کنید. درست است که اعتبار VPD تا یک سال است؛ اما اگر قصد دارید به ترم جدید دانشگاه برسید هرچه زودتر برای VPD اقدام کنید بهتر است.
  • مرحله سوم: مدارک مورد نیاز خود را جمع نموده ترجمه کنید. فراموش نکنید که تنها یک بار باید مدارک خود را ارسال کنید؛ تعداد دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی که قصد اپلای برای آن‌ها دارید مهم نیست.
  • مرحله چهارم: در سایت یونی اسیست یک حساب کاربری ایجاد کرده و رشته‌های مد نظر خود را انتخاب کنید. سپس، مدارک خود را آپلود کنید.
  • مرحله پنجم: در این مرحله باید هزینه امور اداری و بررسی مدارک خود را پرداخت کنید. تنها زمانی پروسه بررسی مدارک شما انجام می‌شود که مبالغ را پرداخت کرده باشید.
  • مرحله ششم: پس از اینکه یونی اسیست رسید پرداخت و درخواست انلاین شما را دریافت کند، یک تاییدیه از طریق ایمیل برای شما می‌فرستد. بعد از گذشت 4 الی 6 هفته VPD شما در بخش My Inbox حساب کاربری شما در یونی اسیست در دسترس خواهد بود. البته یک ایمیل نیز برای شما مبنی بر اینکه نتایج درخواستتان آماده شده ارسال می‌شود. این ایمیل را با دقت مطالعه کرده و نسبت به کامل بودن نتایج اطمینان حاصل کنید.
  • مرحله هفتم: در مرحله آخر می‌توانید مستقیما بریا دانشگاه مد نظر اپلای کنید. فراموش نکنید که باید VPD را به همراه دیگر مدارک خود برای دانشگاه بفرستید.

اعتبار وی پی دی

مدارک مورد نیاز برای درخواست VPD

اینکه برای درخواست VPD به یونی اسیست چه مدارکی باید ارائه دهید، کاملا به مقطع، رشته تحصیلی و دانشگاه شما بستگی دارد. چون درواقع یونی اسیست مدارکی را که قرار است برای دانشگاه بفرستید بررسی می‌کند. اما به صورتی کلی و تقریبی، مدارک مورد نیاز به شرح زیر هستند. سعی کنید لیست دقیق مدارک را از سایت دانشگاه تهیه کنید:
 

  • مدارک تحصیلی مورد نیاز به همراه ریز نمرات
  • مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی
  • انگیزه‌نامه
  • CV
  • پاسپورت

سایت یونی اسیست

یونی اسیست Uni assist یک انجمن خدماتی درخواست‌های دانشجویی بین المللیست که تقریبا توسط 170 دانشگاه آلمانی پشتیبانی می‌شود. درواقع uni-assist وظیفه پردازش و ارزیابی درخواست‌های اپلای دانشجویان بین المللی را دارد. درواقع وظیفه اساسی این انجمن ارزیابی مدارک مدارس و دانشگاه‌های بین المللی و تشخیص مطابقت و معادل‌سازی آنها با استانداردهای آموزشی آلمان است. از دیگر خدمات یونی اسیست می‌توان به بررسی پیش‌نیازها و الزامات اخذ پذیرش از دانشگاه‌هاییست که با آن‌ها همکاری دارد. همچنین، برای بعضی از دانشگاه‌ها VPD صادر می‌کند.
یونی اسیست یک سازمان غیرانتفاعی است که از طریق اخذ حق الزحمه امور اداری و حق عضویت تامین می‌شود. بودجه اولیه مورد نیاز برای تاسیس این سازمان یک بار توسط DAAD و وزارت آموزش و تحقیقات فدرال تامین شد. این سازمان با داشتن تیم‌های متخصص در این زمینه، هر ساله درخواست بیش از 300 هزار دانشجو را بررسی می‌کنند.

خدمات یونی اسیست
 

لیست دانشگاه‌ های یونی اسیست

همانطور که قبل‌تر گفتیم، یونی اسیست خدمات مزبور را برای 170 دانشگاه از 16 ایالت آلمان انجام می‌دهد. برای اطلاع از لیست کامل دانشگاه‌های یونی اسیست اینجا را کلیک کنید.

 

هزینه یونی اسیست

همانطور که گفتیم، یونی اسیست بابت انجام امور اداری و تاییدیه مدارک شما هزینه دریافت می‌کند. اولین درخواست پذیرش شما به یونی اسیست 75 یورو هزینه خواهد داشت. اما اگر رشته‌های دیگری را نیز انتخاب کنید، به ازای هر رشته 30 یورو اضافه باید پرداخت کنید. درواقع شما به ازای هر دوره تحصیلی که انتخاب می‌کنید هزینه پرداخت می‌کنید. این دوره تحصیلی انتخاب شده می‌تواند درخواستی برای لیسانس یا کارشناسی ارشد، کالج یا دوره مقدماتی زبان آلمانی باشد.

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex