تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

دانشگاه هانوفر

356
دانشگاه هانوفر

دانشگاه هانوفر و یا (Leibniz University Hannover) یک دانشگاه دولتی است که در شهر هانوفر مرکز ایالت نیدرزاکسن واقع شده است. این دانشگاه در تاریخ 1831 تأسیس شد و قدمت 200 ساله دارد و یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های علوم و فناوری در آلمان محسوب می‌شود. در این دانشگاه اکنون حدود 30000 دانشجو، بیش از 3100 استاد دانشگاه و دانشمند در 9 دانشکده با حدود 150 گروه و موسسه در دانشگاه کار می کنند. دانشگاه هانوفر 190 برنامه تحصیلی را در 38 رشته تحصیلی ارائه می‌دهد.  دانشگاه هانوفر از طریق برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد بین‌المللی، فرصت‌های علمی هیجان‌انگیزی را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند.
دانشگاه لایبنیتس هانوفر عضو TU9، انجمن 9 موسسه برتر فناوری در آلمان است. همچنین عضو کنفرانس مدارس اروپا برای آموزش مهندسی و تحقیقات پیشرفته مهندسی (CESAER)، یک انجمن غیر انتفاعی از دانشگاه های برتر مهندسی در اروپا است. به علاوه این دانشگاه از کتابخانه ملی علوم و فناوری آلمان (TIB) ، بزرگترین کتابخانه علم و فناوری در جهان حمایت می کند. همچنین از دیگر افتخارات این دانشگاه می‌توان به دریافت سه جایزه نوبل اشاره کرد، این سه جایزه توسط فردریش برگیوس، گرهارد ارتل و یوهانس دانیل جنسن در رشته‌های شیمی و فیزیک دریافت شده است.

 

رتبه‌ دانشگاه هانوفر

دانشگاه لایبنیتس هانوفر یکی از برترین دانشگاه های دولتی در هانوفر آلمان است.همچنین این دانشگاه با عملکرد عالی در بین برترین دانشگاه‌های جهان نیز قرار دارد. رتبه دانشگاه هانوفر بر اساس رتبه بندی QS در سال 2023-2024 به شرح زیر است:

  • رتبه دانشگاه هانوفر در دنیا 481
  • رتبه دانشگاه هانوفر در اروپا 67
  • رتبه دانشگاه هانوفر در آلمان 39

همچنین دانشگاه هانوفر در رتبه بندی timeshighereducation در سال 2024 بین 351 الی 400 دانشگاه‌های برتر جهان است.


دانشکده‌ها و رشته‌های دانشگاه هانوفر

دانشگاه هانوفر در بخش‌های مختلف علمی و فنی فعالیت دارد و رشته‌های تحصیلی متنوعی را ارائه میدهد. این دانشگاه با داشتن نه دانشکده و 86 رشته تحصیلی یکی از بزرگ‌ترین موسسات آموزش عالی در نیدرزاکسن است. رشته های زیر تنها بخشی از رشته های موجود در دانشگاه هانوفر است.
دانشکده معماری، دانشکده عمران و زمین شناسی، برق و کامپیوتر، مهندسی مکانیک، ریاضی و فیزیک، علوم طبیعی، حقوق، علوم انسانی، اقتصاد و مدیریت، نه دانشکده این دانشگاه هستند.
در هریک از این دانشکده‌ها رشته‌های زیاد و متنوعی ارائه می‌شود که برای اطلاعات دقیق‌تر و لیست کامل رشته‌ها، می‌توانید به سایت رسمی دانشگاه هانوفر مراجعه کنید.


هانوفر

 

کالج پزشکی هانوفر

دانشکده پزشکی هانوفر در میان دانشگاه‌های آلمان بالاترین عملکرد قرار دارد. این دانشگاه امکانات و مزایای زیادی برای پیشرفت دانشجویان فراهم کرده از جمله اساتید فوق العاده، روابط خوب و صمیمی اساتید با دانشجویان، برنامه علوم بهداشتی، و دوره‌های مختلف (مانند آزمایشگاه جسد). بیش از 30000 متر مربع آزمایشگاه در اختیار بیش از 1400 دانشمند در محوطه دانشگاه قرار دارد.
همچنین این دانشگاه در زمینه مراقبت از بیمار بسیار عالی عمل می کند و هر ساله بیش از 57000 بیمار بستری و بیش از 385000 بیمار سرپایی را درمان می کند و تحقیقات پزشکی در بالاترین سطح و مدرن‌ترین فناوری‌ها و درمان‌های تشخیصی وجود دارد.
 اگر مایل هستید در این کالج پزشکی شرکت کنید و آینده درخشانی داشته باشید، با رزرو کردن یک وقت مشاوره و بررسی شرایطتان توسط مشاورین مجرب مجموعه لانرهلدینگ برای آینده خود برنامه‌ریزی کنید.
 

امکانات دانشگاه هانوفر

. کتابخانه: دانشگاه هانوفر دارای کتابخانه‌ای بزرگ و مدرن است که منابع غنی و گوناگونی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. این کتابخانه شامل کتب در حوزه‌های مختلف علمی و تخصصی، مجلات علمی، پایان‌نامه‌ها و منابع دیگر است.
 
2. آزمایشگاه‌ها: دانشگاه هانوفر دارای آزمایشگاه‌های پیشرفته‌ای است که امکان انجام تحقیقات و آزمایشات علمی در زمینه‌های مختلف را فراهم می‌کند. این آزمایشگاه‌ها با تجهیزات و فضاهای مناسب برای دانشجویان و پژوهشگران قابل استفاده هستند.
 
3. امکانات ورزشی: دانشگاه هانوفر تسهیلات ورزشی مناسبی را برای دانشجویان خود فراهم می‌کند. این امکانات شامل سالن‌های ورزشی، میدان‌ها و استخرها است که دانشجویان می‌توانند از آن‌ها برای تفریح و تمرین استفاده کنند.
 
4. خدمات پشتیبانی: دانشگاه هانوفر خدمات پشتیبانی متعددی را برای دانشجویان خود فراهم می‌کند. این خدمات شامل مشاوره تحصیلی، خدمات بهداشتی و درمانی، خدمات مسکن، فرصت‌های شغلی و کمک‌های مالی می‌شود.

دانشگاه‌های برتر آلمان
 

شرایط دریافت پذیرش دانشگاه هانوفر

شرایط پذیرش از دانشگاه هانوفر بستگی به رشته و برنامه تحصیلی مورد نظرتان دارد.
برای اخذ پذیرش از دانشگاه هانوفر ابتدا باید مدارک تحصیلی مورد تایید کشور آلمان را ارائه نمایید. این مدارک شامل دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس با ریز نمرات (بسته به دوره ای که برای آن اقدام میکنید) است. همچنین اثبات مهارت زبان انگلیسی یا آلمانی (بسته به زبان تدریسی دوره مورد نظر) الزامی است. به علاوه در برخی رشته های خاص ممکن است لازم باشد تا در امتحان ورودی شرکت کنید.
 

مدارک لازم جهت اپلای دانشگاه هانوفر

  • مدرک قبولی دانشگاه (برای مقطع لیسانس)
  • مدرک لیسانس (برای مقطع ارشد)
  • حداقل آیلتس 6 (برای مقطع کارشناسی ارشد)
  • مدرک زبان انگلیسی/ آلمانی (بسته به مقطع تحصیلی و زبان تدریسی برنامه درسی)
  • رزومه
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه

ددلاین دانشگاه هانوفر آلمان

مهلت ثبت نام این دانشگاه
برای ترم زمستان : از 15 آپریل تا  31می (فروردین - خرداد)
برای ترم تابستان: از 15 اکتبر تا  30 نوامبر (مهر - آذر)

شهریه دانشگاه هانوفر

مانند همه دانشگاه های دولتی در آلمان، دانشگاه هانوفر هم رایگان است و تنها هزینه ناچیزی در حدود 400 یورو برای یکسری امور اداری از دانشجویان دریافت میکند. همچنین با داشتن شرایطی خاص گاها امکان دریافت کمک هزینه از این دانشگاه را دارید که جهت اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم به سایت رسمی دانشگاه هانوفر مراجعه کنید و یا جهت راهنمایی بیشتر فرم مشاوره را از این قسمت پر کنید تا مشاورین ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.



© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex