تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

کالج تودیاس در آلمان

134
کالج تودیاس در آلمان

کالج تودیاس یکی از کالج دولتی آلمان در شهر درسدن مرکز ایالت زاکسن بوده و بسیار پرطرفدار است این شهر زیبا در کرانه رود البه واقع شده و تاریخی غنی دارد. جمعیت درسدن بیشتر از 500 هزار نفر است و از شهرهای دانشجویی آلمان به شمار می‌رود. کالج تودیاس توسط ایالت و فدرال تایید شده و در خدمت دانشجویان بین‌المللی متقاضی ورود به مقطع کارشناسی فعالیت می‌کند. دوره‌های ارائه شده در این کالج مخصوص افرادیست که مدرک لازم برای ورود به دانشگاه را ندارند. همانطور که می‌دانید انواع کالج های آلمان به دو نوع دولتی و خصوصی تقسیم می‌شوند و کالج تودیاس درسدن از نوع دولتیست. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی بیشتر کالج تودیاس بپردازیم و آن را با هم بررسی کنیم.


کالج تودیاس
 

کورس‌های کالج تودیاس

سیستم آموزشی کالج در آلمان به این گونه است که شما باید قبل از ورود به این مقطع رشته و حوزه تحصیلی خود را انتخاب کنید. کورس‌های ارائه شده در کالج تودیاس شامل T-Kurs، M-Kurs، W-Kurs بوده و داوطلبان را برای ورود به رشته‌های دانشگاهی علوم تجربی، فنی مهندسی و اقتصاد مهیا می‌کند.
این دوره‌ها توسط چندین مدرس و نهادهای معتبر مربوطه نظارت می‌شوند. با توجه به ظرفیت کم کلاس‌ها (حدود 25 دانشجو) امکان تعامل و جنب و جوش هم بین دانشجویان و اساتید مربوطه و هم بین خود دانشجویان فراهم می‌شود. در این کورس دروس آلمانی، ریاضیات، فیزیک و شیمی / علوم کامپیوتر به دانش‌آموزان تدریس می‌شود. علاوه بر این دروس، یک دوره دموی آموزش هفتگی ریاضی و فیزیک نیز برگزار می‌شود. در ترم دوم، دروس با شرکت در دوره کارآموزی تکمیل می‌شود.
 

  • T -Kurs: مناسب ورود به رشته‌های فناوری، ریاضیات، و علوم طبیعی. دروسی که در این دوره به دانش‌آموزان تدریس می‌شود شامل زبان آلمانی (10 ساعت در هفته)، فیزیک (8 ساعت در هفته)، شیمی (4 ساعت در هفته)، ریاضی (6 ساعت در هفته) و انفورماتیک (4 ساعت در هفته) هستند.
  • M-Kurs: مناسب ورود به رشته‌های پزشکی و مرتبط با زیست شناسی. دروسی که در این دوره به دانش‌آموزان تدریس می‌شود شامل زبان آلمانی (10 ساعت در هفته)، فیزیک (4 ساعت در هفته)، شیمی (4 ساعت در هفته)، ریاضی (4 ساعت در هفته)، زیست شناسی (6 ساعت در هفته) ، انفورماتیک (2 ساعت در هفته) هستند.
  • W-Kurs: مناسب ورود به رشته‌های اقتصاد و مرتبط با علوم اجتماعی. دروسی که در این دوره به دانش‌آموزان تدریس می‌شود شامل زبان آلمانی (10 ساعت در هفته)، اقتصاد (4 ساعت در هفته)، تاریخ (4 ساعت در هفته)، ریاضی (6 ساعت در هفته)، مدیریت کسب و کار (4 ساعت در هفته) و انفورماتیک (4 ساعت در هفته) هستند.


 

آزمون ورودی کالج تودیاس

از آنجایی که زبان تدریس تمامی دوره‌های کالج تودیاس به زبان آلمانی بوده و درس ریاضی نیز بین تمامی کورس‌های این کالج مشترک است، کالج تودیاس برای غربال بهتر دانش‌آموزان (با توجه به ظرفیت محدودی که دارد) یک آزمون ورودی شامل دروس ریاضی و زبان آلمانی برگزار می‌کند که شرکت در آن برای همه داوطلبان اجباریست. به همین علت، پس از اینکه اپلای کرده و کپی پذیرش مشروط خود از یک کالج یا دانشگاه در زاکسن را برای ما ارسال کردید، دعوتنامه آزمون ورودی را دریافت خواهید کرد.


تودیاس
 

شرایط پذیرش کالج تودیاس

ما، مجموعه لانرهلدینگ مفتخریم به اینکه توانسته‌ایم با کالج تودیاس در آلمان همکاری داشته و نمایندگی‌ کالج تودیاس در ایران باشیم. شما با انتخاب ما به عنوان همراه و هم‌مسیر خود در این راه، از تخفیف‌های ویژه بهره‌مند خواهید شد و شانس اخذ پذیرش این کالج و ویزای تحصیلی آلمان را به صورت تضمینی از آن خود می‌کنید. در ادامه به بررسی شرایط اخذ پذیرش از کالج تودیاس آلمان پرداخته‌ایم.
  • مدارک و شرایط تحصیلی: به همراه داشتن مدرک دیپلم قطعا الزامیست. به علاوه، باید حتما دیپلم مرتبط با کورس خود ارائه دهید.
  • شرایط سنی شما: کالج تودیاس برای پذیرش دانشجویان بین المللی محدودیت سنی ندارد. اما از آنجایی که شما برای مهاجرت تحصیلی به آلمان باید ویزای تحصیلی این کشور را از سفارت آلمان در ایران اخذ کنید، شرایط سنی شما حائز اهمیت است (حداکثر 22 یا 23 سال). البته همه‌چیز به رزومه شما بستگی دارد. با ما در ارتباط باشید تا بتوانیم بهترین مسیر و بیشترین شانس اخذ پذیرش را به شما ارائه دهیم.
  • مدرک زبان آلمانی: فراموش نکنید که دروس شما در مقطع کالج تنها به زبان آلمانی ارائه می‌شوند و شما برای ورود به کالج ماینتس باید حتما مدرک زبان آلمانی B1 ارائه دهید.
  • شرکت در آزمون ورودی: برای اخذ پذیرش کالج تودیاس درسدن باید حتما در یک آزمون ورودی شرکت کنید. دروسی که در این آزمون از آن‌ها سوال مطرح می‌شود شامل ریاضی و زبان آلمانی خواهد بود.

دانشگاه‌های برتر آلمان

آزمون FSP کالج تودیاس

داشتن مدرک معادل Abitur یا Fachhochschulreife شرایط اولیه تحصیل در دانشگاه‌های آلمان است. متقاضیان بین المللی برای تحصیل در این کشور به مدرکی معادل با مدارک مزبور نیاز دارند. با این حال، مدارک بین المللی همیشه در آلمان به رسمیت شناخته نمی‌شوند و کافی نخواهند بود. به همین علت شرکت در یک کالج مقدماتی و در نهایت شرکت در آزمون ارزیابی FSP به دانش آموز این حق را میدهد که در یک دانشگاه آلمانی تحصیل کند.
آزمون ارزیابی FSP برای دانشجویان بین المللی که هنوز شرایط ورود به تحصیل در آلمان را ندارند، برگزار می‌شود. با شرکت و موفقیت این آزمون، متقاضیان مدرک ورود به دانشگاه خود را دریافت کرده و واجد شرایط برای ورود به دانشگاه‌های آلمان خواهند بود. آزمون آزمون FSP پس از گذراندن دوره آموزشی یک ساله در کالج مقدماتی TUDIAS و در پایان ترم دوم انجام می شود. این آزمون شامل دو بخش شفاهی و کتبیست.
 

مدارک مورد نیاز برای پذیرش کالج تودیاس

  • مدرک تحصیلی دیپلم به همراه ریزنمرات
  • سطح زبان آلمانی B1
  • قبولی در آزمون ورودی
  • CV
  • اسکن پاسپورت

 

شهریه کالج تودیاس

پس از اینکه با موفقیت پذیرش کالج تودیاس را اخذ کردید باید یک قرارداد دوره تحصیلی با کالج تودیاس ببندید. این قرارداد شامل ددلاین‌های مهلت پرداخت شهریه تحصیل و تمامی اطلاعات مربوط به مبلغ شهریه و نحوه پرداخت خواهد بود. شما هم به صورت یک جا و هم به صورت اقساط می‌توانید شهریه را پرداخت کنید. مبلغ آزمون ورودی 40 یورو، شهریه ترم اول 3500 یورو و شهریه ترم دوم 3800 یورو خواهد بود.
 

نحوه اپلای برای کالج تودیاس

در نظر داشته باشید که امکان اپلای مستقیم برای کالج تودیاس درسدن وجود ندارد. پس از اینکه درخواست شما بررسی و مورد قبول واقع شد،کالج تودیاس یک پیش ثبت نام یا پذیرش مشروط برای شما صادر می‌کند. همانطور که قبل‌تر گفتیم، پس از اخذ پذیرش اولیه باید در یک آزمون ورودی شرکت کنید تا سطح دانش زبان آلمانی و دانش ریاضیات شما سنجیده شود. اینکه بتوانید پذیرش بگیرید یا خیر، بستگی به مدارک شما، عملکردتان در آزمون ورودی و تعداد ظرفیت کالج تودیاس دارد.

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex