تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

کالج TU برلین در آلمان

180
کالج TU برلین در آلمان

کالج TU برلین، واقع شده در پایتخت کشور بزرگ آلمان، یکی از بهترین‌ کالج‌های دولتی آلمان است که در شهر برلین قرار گرفته‌است. مهاجرت تحصیلی به آلمان در دهه اخیر از محبوب‌ترین راه‌های مهاجرت به این کشور بوده‌است. آلمان کشوری در اروپای غربیست با اقتصادی قدر که طی چندین سال اخیر در زمینه جذب مهاجران پیشتاز بوده‌است. کالج دولتی نوردهاوزن زیرمجموعه دانشگاه علمی کاربردی نوردهاوزن و تنها کالج ایالت تورینگن است و کورس‌های اختصاصی برای داوطلبان بین‌المللی رشته‌های اقتصاد و مهندسی ارائه می‌کند.

در صورتی که شما هم از داوطلبان مهاجرت تحصیلی به آلمان بوده و قصد دارید در این کشور وارد دانشگاه شوید، باید بدانید که طول دوره تحصیلات پیش از دیپلم در ایران 12 سال و در آلمان 13 سال است. به همین علت، افرادی که قصد دارند در آلمان وارد دانشگاه شوند باید حتما یک دوره کالج بگذرانند تا بتوانند مدرک معادل باAbitur  آلمان بگیرند. در حال حاضر بیشتر از 30 کالج در آلمان وجود دارند که به دو نوع خصوصی و دولتی تقسیم می‌شوند. در این مطلب قصد داریم به بررسی تحصیل در کالج TU برلین در آلمان بپردازیم و شرایط پذیرش، شهریه، آزمون ورودی و ... آن را با هم مرور کنیم.


کالج tu برلین

 

کورس‌های کالج TU برلین

کالج TU برلین زیرمجموعه دانشگاه TU برلین است و به صورت تخصصی دانش‌آموزان را برای ورود به رشته‌های دانشگاهی مرتبط با اقتصاد، مهندسی، علوم کامپیوتر و ... آماده می‌کند. اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در رابطه با کالج‌ها و کورس‌های کشور آلمان داشته باشید به مقاله کالج در آلمان سر بزنید. کورس‌های تخصصی کالج TU برلین به شرح زیر هستند:

  • W-Kurs: اگر شما از علاقمندان رشته‌های مرتبط با اقتصاد هستید، این کورس می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. دروسی که در این کورس به دانش‌آموزان تدریس می‌شود شامل زبان آلمانی، اقتصاد، ریاضی، انگلیسی، تحلیل هزینه و منفت، تاریخ و انگلیسی هستند.

  • T-Kurs: علاقمندان رشته‌های دانشگاهی فنی، علمی و مهندسی باید قبل از ورود به دانشگاه در یکی از کالج‌های آلمان دوره T-Kurs بگذرانند. این دوره توسط کالج TU برلین ارائه شده و دروس ریاضی، زبان آلمانی، فیزیک، شیمی و علوم کامپیوتر در آن به دانش‌آموزان تدریس می‌شود.

  • کورس زبان: این کورس مخصوص دانش‌آموزانیست که قصد تحصیل در حوزه‌های ریاضیات، فنی یا اقتصادی در آلمان دارند. دروس این کورس شامل زبان آلمانی و دیگر زبان‌های مرتبط به رشته تحصیلی انتخابی داوطلب است.

 

شرایط پذیرش کالج TU برلین

اخذ پذیرش از کالج TU برلین آلمان منوط به داشتن یک سری معیارهای از پیش اعلام شده توسط آلمان و خود کالج مذکور است. به عنوان مثال افراد متقاضی تحصیل در این کالج باید مدارک تحصیلی پیشین خود را ارائه داده و نسبت به یادگیری و اخذ مدرک زبان آلمانی (B2) نیز اقدام کنند.
یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به آن دقت کنید، سن شماست. البته کالج TU برلین محدودیت سنی مشخصی برای داوطلبان اعلام نکرده؛ اما به علت اینکه متقاضیان باید از طریق سفارت آلمان در ایران نسبت به اخذ ویزا اقدام کنند، فقط تا سن 22 سالگی فرصت اخذ ویزای تحصیلی برای مقطع کالج را دارند.

کالج فنی
 

آزمون ورودی کالج TU برلین

کلیه متقاضیان دوره تخصصی و دوره مقدماتی باید در آزمون ورودی کالج شرکت کنند. پس از اینکه فرد برای کالج اپلای کرده و نامه پذیرش اولیه را دریافت کرد، می‌تواند از دعوتنامه برای درخواست ویزای خود استفاده کند. اما حتما باید در یک آزمون ورودی شرکت کرده و به سوالات زبان آلمانی و ریاضی پاسخ دهد. آزمون ورودی در دروس آلمانی و ریاضی برگزار می‌شود که پاسخگویی به سوالات هر درس حدودا 1 ساعت به طول می‌انجامد. آزمون ورودی ترم تابستان در ژانویه و آزمون ورودی ترم زمستان در آگوست است.
چند روز بعد از آزمون نتایج به صورت ناشناس در سایت منتشر می شود. شرکت‌کنندگانی که در آزمون قبول شده باشند تمام اطلاعات لازم را برای شروع تحصیل در کالج مقدماتی را دریافت کرده و کلاس‌ها را از دوشنبه بعد شروع می‌کنند.
نکته: آزمون ورودی فقط یک بار قابل تکرار است.


دانشگاه‌های برتر آلمان
 

آزمون FSP کالج TU برلین

کالج مقدماتی TU برلین متقاضیان بین المللی که مستقیماً واجد شرایط ورود به دانشگاه در آلمان نیستند (مثل دانش‌آموزانی که دیپلم خود را از یکی از مدارس ایران گرفته‌اند) را برای تحصیل در یک رشته تحصیلی آماده می‌کند. این دوره کالج با یک آزمون ارزیابی پایانی به نام FSP تمام می‌شود که شایستگی داوطلبان را برای تحصیل در یک رشته تحصیلی در دانشگاه‌های جمهوری فدرال آلمان بررسی می‌کند. آمادگی برای آزمون ارزیابی معمولاً دو ترم طول می‌کشد. با این حال، داوطلبان خارجی نیز می‌توانند بدون شرکت در کلاس‌های کالج TU برلین در آزمون شرکت کنند. همچنین ممکن است بتوانند پس از شرکت در آزمون ارزیابی -به شرط داشتن شرایط خاص- در یک آزمون تکمیلی نیز شرکت کنند تا بتوانند شانس خود را برای رشته‌های تحصیلی بیشتری امتحان کنند.
 

نحوه اپلای کالج TU برلین

اپلای برای کالج TU برلین تنها از طریق یونی اسیست انجام می‌شود.

  • یک رشته تحصیلی مقطع کارشناسی در دانشگاه TU برلین انتخاب کنید.
  • از طریق یونی اسیست فرم درخواست را ارسال کرده و به همراه مدارک مورد نیاز بارگزاری کنید. هنگام اپلای، حتما کلمه Studienkollege را ذکر کنید تا بتوانید برای کالج اقدام کنید.
  • بعد از 4 الی 6 هفته، نتایج اپلای شما از طریق یونی اسیست اعلام خواهد شد.
  • در صورتی که پذیرفته شده باشید، یک دعوتنامه جهت حضور در آزمون ورودی برای شما ارسال خواهد شد که اطلاعات و تاریخ آزمون در آن ذکر شده‌است.
  • به کمک دعوتنامه مذکور می‌توانید از سفارت آلمان ویزا دریافت کنید.


کالج فنی
 

شهریه کالج TU برلین

کالج TU برلین هیچ شهریه‌ای بابت تحصیل دانش‌آموزان دریافت نمی‌کند. اما داوطلبان باید هزینه‌های جانبی را در نظر بگیرند. به لیست زیر دقت کنید:

  • داوطلبان کورس زبان باید 325 یورو بپردازند.
  • مبلغ 307 یورو باید توسط دانش‌آموزان برای اتحادیه دانشجویی پرداخت شود.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش کالج TU برلین

  • فرم درخواست
  • مدرک دیپلم به همراه ریزنمرات (به همراه ترجمه رسمی)
  • مدرک زبان المانی B2
  • مدرک زبان انگلیسی A2 (برای داوطلبان W-Kurs)
  • کپی پاسپورت

ددلاین کالج TU برلین

  • بازه زمانی درخواست برای ترم تابستان:  15 سپتامبر تا 30 نوامبر
  • بازه زمانی درخواست برای ترم زمستان: 15 مارس تا 30 جون

 

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex