تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

حمل و نقل در آلمان

349
حمل و نقل در آلمان

حمل و نقل در آلمان یک سیستم بسیار گسترده و پیشرفته است که امکان جابه‌جایی و سفر به هر نقطه از آلمان را فراهم میسازد. سیستم حمل و نقل در آلمان شامل قطار، اتوبوس، تراموا، مترو و تاکسی است که به راحتی قابل دسترسی هستند. همچنین، شبکه بزرگی از اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها در آلمان نیز وجود دارند که برای حمل و نقل خودروها استفاده میشوند. دوچرخه سواری نیز در آلمان بسیار رایج است و شبکه بزرگی از مسیرهای دوچرخه سواری در سراسر کشور وجود دارد. این مسیرها به راحتی قابل دسترس هستند و برای دوچرخه سواران امنیت بالایی فراهم میکنند. همچنین، امکان اجاره دوچرخه در سیستم حمل و نقل در آلمان، مخصوصا در شهرهای بزرگ وجود دارد که به صورت روزانه یا هفتگی قابل استفاده است.


حمل و نقل با تراموا در آلمان

تراموا (Straßenbahn) یکی از وسایل نقلیه عمومی در آلمان است که وسیله حمل و نقل رایج تا سال 1960 بود. اما پس از آن، اتوبوس‌ها، اس‌بان‌ها و یوبان‌ها جای تراموا را گرفتند. ترامواها هم اکنون در بیست شهر آلمان از جمله برلین، درسدن، لایپزیک، مونیخ و نورنبرگ فعالیت میکنند.  ترامواها حرکت کندتری نسبت به یوبان و اس‌بان دارند و تحت قوانین رانندگی و ترافیکی فعالیت میکنند. مسیر حرکت این وسایل نقلیه پرکاربرد روی ریل در کنار جاده‌ است و در مناطق مرکزی شهر چندین توقف دارند.
در آلمان، ایستگاه‌های تراموا اغلب با ایستگاه‌های اتوبوس مشترک است و با علامت قرمزی که روی آن عبارت «تراموا» نوشته شده است، مشخص شده‌اند.


سیستم اس بان و یو بان در آلمان

اس بان سریع ترین وسیله حمل و نقل در آلمان است که در مناطق شهری فعالیت می‌کند. سیستم های اس بان میتوانند کوچک یا بزرگ باشند.
در مقابل، یوبان درواقع معادل مترو در کشورهای دیگر است. سیستم حمل و نقل مترو المان، یعنی یو بان، در شهرهای پرجمعیت در آلمان مانند برلین، هامبورگ، مونیخ، فرانکفورت آم ماین، دوسلدورف و نورنبرگ دیده میشود. این سیستم‌های قطار زیرزمینی بسیار پرسرعت هستند و تردد را راحت‌تر میکنند. گاهی نیز ممکن است شما مترو آلمان را در سطح زمین هم ببینید. در این مواقع ممکن است تشخیص یو بان از اس بان سخت شود؛ اما علامت  Uسفید روی زمینه آبی تشخیص آن را راحت می‌کند.


حمل و نقل با اتوبوس در کشور آلمان

همانطور که پیشتر گفتیم، بیشتر مردم در آلمان ترجیح می‌دهند برای رفت و آمدهای روزانه خود از یو بان یا اس بان استفاده کنند. چون این وسایل نقلیه سریعتر بوده و فعالیت بیشتری در طی شبانه رو دارند. اما با این حال، اتوبوس‌ها بخش بسیار مهمی از سیستم حمل و نقل در آلمان هستند و مکان های دور را به هم وصل می‌کنند. مخصوصا اینکه اتوبوس ها در برخی ساعات شب نیز فعالیت می‌کنند همین مسئله باعث شده افرادی که قصد تردد در شب هنگام را دارند، بتوانند با وسایل نقلیه عمومی و بدون نیاز به ماشین جا به جا شوند.
یکی دیگر از دلایل محبوبیت اتوبوس این است که در کوچکترین شهرها نیز خدمات ارائه می‌دهد.


وسایل نقلیه عمومی

 

قطارهای منطقه‌ای در آلمان

قطارهای منطقه‌ای در آلمان IRE، RE، RB هستند. RBیکی از قطارهای منطقه‌ای است که توقف‌های منظم دارد. در مقابل، RE بسیار سریع‌تر است و توقفش فقط در ایستگاه‌های اصلی است. برای ارتباطات منطقه‌ای سریع بین شهرهای ایالت‌هایی چون زاکسن، زاکسن آنهالت، بادن وورتمبرگ، برلین و باواریا از قطارهای IRE استفاده می‌شود.
قطارهای IC و ICE نیز انواع دیگر قطار سریع‌السیر در سیستم حمل و نقل المان هستند. سرعت این قطارها 200 کیلومتر در ساعت است و حتی برخی اوقات به عنوان جایگزین سفرهای هوایی از آن‌ها استفاده میشود. تفاوت IC و  ICEاین است که معمولا قطارهای IC برای مسافت‌های بین شهری کاربرد دارند. اما سفر با ICE راحت و سریع است و در سفر با مسافت‌های طولانی به کار می‌آید. این قطارهای پرکاربرد چندان گران نیستند؛ اما بهایی بالاتر از قطارهای آی سی معمولی دارند.
خبر جالب اینکه در سالی که گذشت، کشور آلمان بیشتر از 70 قطار ICE جدید سفارش داد که از لحاظ سرعت با هواپیماها رقابت می‌کنند. تعدادی از این قطارها توسط خود آلمان ساخته شده و باقی آن‌ها از کشور اسپانیا وارد می‌شوند.

 

تاکسی در آلمان

در حقیقت، تاکسی‌ها بخش چندان پرطرفداری از سیستم حمل و نقل عمومی آلمان نیستند. اما تاکسی‌ها میتوانند گزینه مناسبی برای افرادی باشند که چمدان و یا بار به همراه خود دارند. شما میتوانید تاکسی‌ها را از قبل رزرو کنید یا به ایستگاه تاکسی بروید. زمانی که نیاز دارید به جایی در شهر بروید که به ایستگاه حمل و نقل عمومی نزدیک نیست، تاکسی حتما به کار شما می‌آید. مردم گاهی از طریق وسایل حمل و نقل عمومی به فروشگاه می‌روند و از تاکسی برای آوردن خریدهای خود به خانه استفاده می‌کنند.
رنگ تاکسی‌ها در آلمان همیشه رنگ بژ کرم هستند. علامت تاکسی زرد و مشکی نیز در بالای آن وجود دارد. قبلا تاکسی‌ها در کشور آلمان فقط خودروهای مرسدس بنز، آئودی یا سایر خودروهای لوکس بودند؛ اما امروزه خودروهای وارداتی خوب آسیایی هم بین تاکسی‌های آلمان پیدا می‌شود.
نرخ تاکسی در آلمان معمولا معقول است؛ اما ارزان هم نیست. مبلغ  کرایه تاکسی همیشه شامل مالیات می‌شود. اگر همراه خود چمدان یا بسته‌های بزرگ داشته باشید و راننده به شما کمک کند، معمولا 10 درصد انعام میگیرد.
خودروهای اوبر که می‌توان گفت همان تاکسی اینترنتی در آلمان هستند نیز در هشت شهر آلمان فعالیت می‌کند: برلین، کلن، دوسلدورف، فرانکفورت، هامبورگ، هانوفر، مونیخ و اشتوتگارت.

دانشگاه‌های برتر آلمان

هزینه حمل و نقل در المان

ساکنین برای استفاده از خدمات حمل و نقلی باید هزینه پرداخت کرده و مطابق با قوانین عمل کنند. هزینه حمل و نقل در المان معمولا مقرون به صرفه است. ضمن اینکه اگر در نظر بگیریم مردم بخواهند به جای حمل و نقل عمومی از خودروهای شخصی استفاده کنند، از لحاظ زمان، هزینه، محافظت از محیط زیست و صرفه‌جویی در انرژی به مضیقه می‌خورند. انواع بلیط برای استفاده از وسایل نقلیه در آلمان وجود دارد که هزینه‌های مختلف دارند. در کشور آلمان معمولا همیشه بلیط‌ها چک نمی‌شوند اما هر لحظه ممکن است در یوبان باشید و ماموری از راه سر رسیده و قصد چک کردن بلیط شما را داشته باشد. در این صورت، اگر بلیط نداشته باشید یا بلیط شما اعتبار نداشته باشد جریمه (40 تا 60 یورو) می‌شوید. نوع بلیط و میزان مسافت شما طی سفر در هزینه بلیط شما تاثیر دارد. به موارد زیر دقت کنید:

 

بلیط سفر کوتاه (Kurzstrecke) در آلمان

بلیط‌های سفر کوتاه فقط برای دو یا سه توقف در یک سفر اعتبار دارند (یعنی بعد دو یا سه توقف، شما مجاز به تعویض قطار نیستید). هزینه این بلیط‌ها نیز حدودا 2.40 یورو است. این بلیط مخصوص اس بان یا مترو در آلمان است. هنگام استفاده از این بلیط امکان تعویض وسیله نقلیه خود را ندارید.

 

بلیط تک سفره در سیستم حمل و نقل آلمان

بلیط‌های تک سفره معمولاً تا یک دوره زمانی مشخص (اغلب 90 دقیقه) اعتبار دارند. با داشتن این بلیط تک سفره شما می‌توانید هر چند بار که نیاز است تا رسیدن به مقصد، وسیله‌ی نقلیه عمومی خود را تغییر دهید؛ اما در نظر داشته باشید که باید در منطقه (های) مشخص شده بمانید.

 

بلیط یک روزه در آلمان

اگر شما یک بلیط یک روزه خریداری کنید، می‌توانید به مدت یک روز کامل در مناطق مشخص شده‌ای سفر نامحدود داشته باشید (در نظر بگیرید که بلیط شما زمان انقضای مشخص دارد). شما با داشتن این بلیط‌ها معمولا تا ساعت 2 یا 3 بامداد روز بعد اجازه سفر خواهید داشت. هزینه این بلیط 6.80 یورو است.


حمل و نقل

 

بلیط هفتگی (Wochenkarte) در آلمان

بلیط‌ هفتگی در مناطق مشخص و به مدت یک هفته معتبر می‌باشد. البته شما میتوانید بلیط‌هایی با اعتبار بیشتر نیز بخرید (مثلاً یک ماه)؛ اما حواستان باشد که این بلیط‌ها معمولاً باید از یک مقام رسمی در دفتر فروش بلیط خریداری شوند. هزینه این بلیط‌ها 24.70 یورو است.

 

کاربرد بلیط روز گروهی (Gruppentageskarte) در آلمان

نمی‌توان گفت که بلیط حمل و نقل در آلمان گران است اما ارزان هم نیست؛ اگر در یک گروه سه نفره یا بیشتر سفر ‌کنید این نوع بلیط برای شما مناسب خواهد بود. این بلیط‌ها معمولاً تا گروه‌های پنج نفره را پوشش می‌دهند. شما با داشتن این بلیط‌ها می‌توانید تا 24 ساعت در مناطق مشخصی به شکل نامحدود سفر کنید.

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex