تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

کالج راینیشیز در آلمان

148
کالج راینیشیز در آلمان

کالج راینیشیز یک کالج خصوصی و معتبر دارای دو شعبه در شهرهای بن و برلین آلمان بوده و در ایالت نوردراین وستفالن واقع شده‌است. شهر بن تاریخی بسیار قدیمی داشته و با موزه‌های فراوان، معماری کهن و زیبا و مراکز آموزشی عالی معتبری که دارد توجه بسیاری را به خود  جلب می‌کند. اگر شما نیز قصد دارید در کشور آلمان وارد مقطع کارشناسی شوید، باید ابتدا یک دوره در کالج‌های آلمان تحصیل کنید تا بتوانید مدرک معادل Abitur  آلمان را دریافت کنید. کالج راینیشیز بن یکی از گزینه‌های پیش روی شماست که کورس‌های متنوعی ارائه می‌دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی بیشتر کالج راینیشیز بپردازیم و از ابعاد مختلف آن را مورد بررسی قرار دهیم.


کالج رایشینیز
 

کورس‌های کالج راینیشیز

همانطور که می‌دانید انواع کالج های آلمان به دو نوع خصوصی و دولتی تقسیم می‌شوند. کالج راینیشیز یکی کالج خصوصی است که در شهرهای برلین و بن شعبه دارد و هم در تابستان و هم زمستان ترم آموزشی ارائه می‌دهد. دانشجویان بین المللی متقاضی ورود به این کالج باید حدودا 10 ماه در آن تحصیل کنند. کورس‌های ارائه شده در این کالج به شرح زیر هستند:

  • ام کورس: این دوره دانشجویان را برای تحصیل در رشته‌های پزشکی، زیست شناسی و داروسازی آماده می‌کند. دروس آموزشی این دوره شامل آلمانی، زیست شناسی، شیمی و فیزیک هستند.
  • تی کورس: دوره تی کورس برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شود که قصد دارند در رشته‌های فنی (مانند مهندسی یا علوم IT/کامپیوتر)، علوم طبیعی یا ریاضیات تحصیل کنند. دروس آموزشی این دوره شامل آلمانی، ریاضی، شیمی و فیزیک هستند.
  • دبلیو کورس: دوره دبلیو کورس برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شود که قصد دارند در رشته‌های اقتصاد، مدیریت بازرگانی یا مطالعات اجتماعی تحصیل کنند.
  • گ/اس کورس: دوره‌های گ کورس و اس کورس برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شود که قصد دارند در رشته‌های علوم انسانی، هنر یا علوم اجتماعی تحصیل کنند.

شرایط پذیرش کالج راینیشیز

شرایط تحصیلی: متقاضیان ورود به کالج راینیشیز باید حتما مدرک تحصیلی دیپلم مرتبط با کورس کالج ارائه دهند. شرط معدل برای کالج المان به صورت دقیق مشخص نشده و معمولا افراد با معدل 15 به بالا می‌توانند وارد آن‌ها شوند. اما از آنجایی که کالج راینیشیز خصوصیست، ممکن سخت‌گیری کمتری نسبت به نمره معدل متقاضیان داشته باشد.
شرایط سنی: کالج راینیشیز شرایط سنی ندارد. اما سفارت آلمان در تهران تنها تا 22 سالگی به متقاضیان کالج ویزای تحصیلی می‌دهد.
آزمون ورودی: با انتخاب کالج راینیشیز نگران شانس قبولی در آزمون ورودی کالج در آلمان نباشید. چون این کالج آزمون ورودی ندارد.
مدرک زبان آلمانی: باید حتما مدرک زبانی آلمانی حداقل B1 ارائه دهید.


دانشگاه‌های برتر آلمان
 

آزمون FSP کالج راینیشیز

در انتهای ک آزمون نهایی برگزار می‌شود که تمامی دانش‌آموزان باید در آن شرکت کنند. آزمون FSP این کالج دو بار در سال در کلن برگزار می‌شود و شامل یک بخش کتبی و یک بخش شفاهیست. هنگام اپلای برای دانشگاه‌های آلمان، نتیجه FSP شما همراه با معدل دیپلم ایران شما به عنوان معیار پذیرش محسوب می‌شود. سوالات مطرح شده در آزمون نهایی هر کورس شامل زیر هستند:

  • آزمون نهایی ام کورس: بخش کتبی این آزمون شامل دروس آلمانی، فیزیک، زیست شناسی و بخش شفاهی شامل شیمی است.
  • آزمون نهایی تی کورس: بخش کتبی این آزمون شامل دروس زبان آلمانی، ریاضی، فیزیک و بخش شفاهی شامل شیمی است.
  • آزمون نهایی دبلیو کورس: بخش کتبی این آزمون شامل دروس زبان آلمانی، ریاضی، اقتصاد و بخش شفاهی شامل زبان انگلیسی است.
  • آزمون نهایی گ کورس: بخش کتبی این آزمون شامل دروس زبان آلمانی، تاریخ، مطالعات اجتماعی و بخش شفاهی شامل ادبیات زبان آلمانی است.

 

شهریه کالج راینیشیز

در صورتی که از تفاوت میان کالج‌های خصوصی و دولتی مطلع باشید، میدانید که کالج‌های خصوصی شهریه تحصیل تقریبا بالایی دارند. کالج راینیشیز نیز یک کالج خصوصی بوده و شهریه تحصیل از دانش‌آموزان می‌گیرد. هزینه تحصیل برای دوره کالج کامل 6.490 یورو بوده و در هر دو ترم به صورت کامل هزینه اضافه کتاب‌ها و مدارکی که برای دانش‌آموزان صادر می‌شود را پوشش می‌دهد.
 

مدارک مورد نیاز برای پذیرش کالج راینیشیز

  • مدرک دیپلم و ریزنمرات
  • مدرک پیش دانشگاهی و ریزنمرات (برای بچه‌های نظام قدیم)
  • CV
  • انگیزه نامه
  • مدرک زبان آلمانی B1

ددلاین کالج راینیشیز

ثبت درخواست و اپلای برای کالج راینیشیز در تمام طول سال - چه برای ترم زمستان یا تابستان- امکان پذیر است. دانشجویان در وهله اول پذیرش مشروط خود را از کالج دریافت می‌کنند تا بتوانند ویزای تحصیلی بگیرند.
 

لیست کالج های آلمان

کالج آلمان 32 کالج دارد که خصوصی و دولتی بوده و به شرح زیر هستند:

لیست کالج های آلمان

 

در ادامه لیست کالج های دولتی آلمان را در اختیار شما قرار داده‌ایم تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید. با کلیک روی هر کالج می‌توانید به کامل‌ترین و موثق‌ترین اطلاعات درباره مرکز آموزش عالی مذکور دست یابید.

 


موارد زیر شامل لیست کالج های خصوصی آلمان است. برای اطلاع از شرایط، شهریه، ددلاین‌ها و ... هر کالج، روی نام هر کدام کلیک نید.

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex