تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

دانشگاه پوتسدام

337
دانشگاه پوتسدام

دانشگاه پوتسدام (University of Potsdam) واقع در شهر پوستدام، در سال 1991 تاسیس شده و یک موسسه عالی دولتی است که دارای دوره‌ها و رشته‌هایی است که منجر به دریافت مدارک رسمی آموزش عالی می شود. پوتسدام با بیش از 10 هزار دانشمند و بیش از 40 مؤسسه تحقیقاتی دانشگاهی، امروزه به عنوان یک «شهر علمی» شناخته می‌شود. برخی از ساختمان‌های دانشکده در بناهای تاریخی قرار دارند مانند بخشی از کاخ جدید سانسوچی که عضوی از میراث جهانی یونسکو است. این دانشگاه با بیش از 20 هزار دانشجو و 4 هزار کارمند، بزرگترین دانشگاه در ایالت فدرال براندنبورگ و چهارمین دانشگاه بزرگ در منطقه برلین و براندنبورگ است.
دانشگاه پوتسدام همیشه در حیطه تحقیق و تدریس سرآمد بوده و در جهان جایگاه خوبی داشته که نشان دهنده سطح بالای علمی اساتید و کیفیت فعالیت‌های پژوهشی است. این دانشگاه رتبه 460 در رده بندی جهانی QS  و رتبه 21 را در بین دانشگاه‌های آلمان دارد. همچنین رتبه 73 در دانشگاه های اروپا - اروپای غربی را دارا است.
 در سال 2009، دانشگاه پوتسدام برنده طرح «تعالی در تدریس»  از آژانس کسب و کار نو آورانه برای سیستم علمی آلمان شد. فارغ التحصیلان و اعضای هیئت علمی دانشگاه پوتسدام آلمان به تدریس و پژوهش‌های علمی و عملی در موضوعات خاص و مرتبط با علوم پایه، علوم انسانی و علوم اجتماعی می‌پردازند. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های آلمان برای ادامه تحصیل در رشته‌هایی چون علوم کامپیوتر، حقوق، ریاضی، فیزیک، شیمی، اقتصاد و تربیت بدنی می‌‍باشد و بالای 170 رشته تحصیلی دارد.

 
شهر پوتسدام

 

پردیس ها و دانشکده های دانشگاه پوتسدام

دانشگاه پوتسدام در حال حاضر شامل هفت دانشکده‌ی هنر، علوم انسانی، حقوق، دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی، علوم، مهندسی کامپیوتر و علوم بهداشت است. در این دانشگاه‌ رشته‌ها و برنامه‌های متنوعی ارائه می‌دهند. همچنین این دانشگاه با موسسات خارج از آلمان نیز همکاری می‌کنند.
دانشگاه پوتسدام به عنوان بزرگترین دانشگاه ایالت براندنبورگ دارای سه پردیس در حومه شهر است که در ادامه به معرفی این سه پردیس دانشگاهی می‌پردازیم.
  • پردیس کاخ جدید (NEW PLACE) :پردیس اصلی دانشگاه، واقع در سانسوچی که شامل دانشکده های فلسفه، موسسه ریاضیات و ورزش است. الان ساختمان های باروک قرن هجدهم محل دفتر ریاست و مدیریت دانشگاه است. امروزه بیشتر موسسات دانشکده‌های علوم و علوم انسانی را در خود جای داده که آن را به یکی از بزرگترین پارک های علمی در منطقه تبدیل کرده است.
  • پردیس گولم (Golm) :یکی ازبزرگترین پارک‌های علمی در منطقه را تشکیل می‌دهند که شامل دانشکده‌های علوم انسانی، ریاضیات و علوم است. محوطه دانشگاه در گلم مکانی با تاریخ غنی است که شامل دوره‌های استفاده نظامی در قرن بیستم می‌شود.
  • پردیس بابلسبرگ (Babelsberg): دانشکده‌های حقوق، اقتصاد و مطالعات اجتماعی، مؤسسات علوم رایانه، مؤسسه هاسو پلاتنر برای مهندسی سیستم های نرم افزاری در این پردیش قرار گرفته‌اند. پردیس بابلسبرگ در امتداد مرز شهر برلین، نه چندان دور از استودیوهای معروف Babelsberg قرار دارد و دانشکده حقوق و دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی را در خود جای داده است.
 دانشگاه‌های برتر آلمان

ددلاین دانشگاه پوتسدام

برای تحصیل در دانشگاه پوتسدام، شما باید در یک بازه زمانی معین درخواست و مدارکتتان را برای دانشگاه بفرستید. که این ددلاین برای هر مقطع متفاوت است، در مقطع کارشناسی ارشد شما تا 15 ژانویه و برای مقطع کارشناسی ارشد از 15 فوریه تا 15 اپریل مهلت دارید. در نظر داشته باشید این تاریخ‌ها بسته به رشته مدنظر شما ممکن است تغییر کند، بنابراین برای اینکه ددلاین‌ها را از دست ندهید حتما تاریخ‌ها را از سایت دانشگاه چک کنید.

 

هزینه های زندگی دانشجویی در دانشگاه پوتسدام

شهر پوتسدام بزرگترین شهر ایالت براندنبورگ است و جمعیتی بالغ بر 178 هزار نفر دارد .همچنین این شهر از نظر جغرافیایی نزدیک پایتخت کشور آلمان قرار دارد و دانشجویان به راحتی میتوانند به برلین سفر کنند. هزینه‌های زندگی دانشجویی که شامل حمل و نقل ، خوراک و پوشاک، خوابگاه و تفریح و... چیزی حدود 850 تا 900 یورو می‌شود.

پوتسدام

 

شرایط لازم برای پذیرش در دانشگاه پوتسدام

برای اخذ پذیرش دانشگاه پوتسدام ابتدا باید مدارک تحصیلی مورد تایید کشور آلمان را ارائه نمایید. این مدارک شامل دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس با ریز نمرات (بسته به دوره ای که برای آن اقدام میکنید) باید ارائه شود. همچنین اثبات مهارت زبان انگلیسی یا آلمانی (بسته به زبان تدریس دوره مورد نظر) الزامی است. همچنین در برخی رشته های خاص ممکن است لازم باشد تا در امتحان ورودی شرکت کنید. پرداخت شهریه دوره و همینطور شرکت در آزمون های تعیین شده برای رشته های خاص نظیر گروه پزشکی را نیز باید مد نظر شما قرار گیرد.

 

شهریه و هزینه های تحصیل در دانشگاه پوتسدام

هزینه های تحصیل در دانشگاه پوتسدام بسته به ملیت و برنامه تحصیلی متفاوت است. برای دانشجویان آلمانی و اتحادیه اروپا در حال حاضر هیچ شهریه ای وجود ندارد، با این حال، چندین هزینه اضافی برای اتحادیه اروپا مانند بلیط های حمل و نقل عمومی اجباری برای دانشجویان باید پرداخت شود. برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا ممکن است هزینه تحصیل اعمال شود. دانشگاه پوتسدام یک برنامه بورسیه تحصیلی بسیار گسترده ارائه می دهد. دانشجویان یا فارغ التحصیلان می توانند برای طیف گسترده ای از بورسیه ها درخواست دهند، اما شرایط و فرصت ها بسته به کشور مبدا و رشته تحصیلی متفاوت است. سایر ارائه دهندگان بورس تحصیلی نیز پیش نیازهای متفاوتی در رابطه با کشور مبدا، رشته تحصیلی، عملکرد تحصیلی قبلی، مدت زمان بورسیه تحصیلی و غیره دارند. برای سایر بورسیه ها، نمرات خوب برای دریافت بورسیه مهم است، اما این به این معنی نیست که متقاضی واجد شرایط دریافت بورسیه است.
 

شهر پوتسدام المان

پوتسدام شهری با فرهنگ و تاریخ غنی 1000 ساله به عنوان پایتخت سلطنتی آلمان شناخته می‌شود. این شهر در براندنبورگ و در نزدیکی برلین قرار دارد. پوتسدام بر کنار رود هافل (Havel) و در جنوب برلین است. فاصله پوتسدام تا برلین حدود 30 کیلومتر و برای برلین شبیه ورسای برای پاریس است. در این شهر کیفیت زندگی بالایی را تجربه خواهید کرد زیرا این شهر امکانات فوق‌العاده‌ای دارد. دریاچه‌ها و رودخانه‌های بی‌نظیر و همچنین کاخ‌ها و باغ‌ها، پوتسدام را به یک شهر خاص تبدیل کرده‌اند. از جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به کاخ و پارک سانسوچی، قصر جدید، نارنجستان، خانه چینی، گالری عکس Sanssouci،  کاخ شارلوتنهوف، حمام رومی، باغ جدید، کاخ سیسیلینهوف، کاخ مرمر، پارک و قلعه بابلزبرگ، برج فلاتو اشاره کرد.

 

پوتسدام در آلمان

 

پارک ها و کاخ های پوتسدام

  • پارک سانسوچی
  • کاخ سانسوچی
  • قصر جدید
  • نارنجستان
  • خانه چینی
  • گالری عکس Sanssouci
  • کاخ شارلوتنهوف
  • حمام رومی
  • اتاق های جدی
  • باغ جدید
  • کاخ سیسیلینهوف
  • کاخ مرمر
  • Belvedere (نزدیک)
  • پارک بابلزبرگ
  • قلعه بابلزبرگ
  • برج فلاتو

کلام آخر

در این مقاله به طور کامل دانشگاه پوتسدام را بررسی کرده‌ایم، اگر هنوز ابهامی در مورد این دانشگاه دارید و یا مشتاق برای اپلای این دانشگاه هستید، میتوانید با رزرو کردن یک تایم مشاوره رایگان از مشاوران ما در مسیر مهاجرتتان کمک بگیرید.

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex