تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

کالج پادربورن در آلمان

188
کالج پادربورن در آلمان

کالج پادربورن یک کالج خصوصی در شهر پادربورن و ایالت نوردراین وستفالن با جمعیت 152 هزار نفر است. شهر پادربورن به علت وجود دانشگاه پادربورن با بیش از 20 هزار دانشجو شهری دانشجویی محسوب می‌شود. این کالج بسیار معتبر بوده و مدارک خروجی از این کالج در تمام آلمان معتبر هستند. از ویژگی‌هایی که معمولا دانش‌آموزان را ترغیب می‌کند وارد این کالج شوند این است که برای اخذ پذیرش آن نیاز به شرکت در آزمون ورودی ندارید. با گذراندن یک دوره در این کالج، به طور تضمین شده یک جایگاه خوب در دانشگاه پادربورن خواهید داشت. اگر قصد دارید در کشور آلمان وارد مقطع کارشناسی شوید، باید ابتدا یک دوره در کالج‌های آلمان تحصیل کنید تا بتوانید مدرک معادلAbitur  آلمان را دریافت کنید. کالج پادربورن یکی از بهترین کالج‌های مقدماتی آلمان بوده و دوره‌های باکیفیت تحصیلی به دانش‌آموزان ارائه می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی بیشتر کالج پادربورن بپردازیم و از ابعاد مختلف آن را مورد بررسی قرار دهیم.


کالج پادربورن
 

کورس‌های کالج پادربورن

همانطور که می‌دانید انواع کالج های آلمان به دو نوع خصوصی و دولتی تقسیم می‌شوند. کالج پادربورن یکی از کالج‌های خصوصی آلمان است که هم در تابستان و هم زمستان ترم آموزشی ارائه می‌دهد. هر ترم در این کالج 9 ماه طول می‌کشد و ساختار آموزشی هفتگی آن 32 جلسه 45 دقیقه‌ایست. دانشجویان بین المللی متقاضی ورود به این کالج باید حدودا 10 ماه در آن تحصیل کنند. کورس‌های ارائه شده در این کالج به شرح زیر هستند:

  • تی کورس: دانشجویان بین‌المللی که قصد ورود به رشته‌های فنی (مانند مهندسی یا علوم IT/کامپیوتر)، علوم طبیعی یا ریاضیات دارند اما مدرک تحصیلی آن‌ها معادل Abitur آلمان نیست می‌توانند دوره مقدماتی در این کالج گذرانده و سپس وارد دانشگاه شوند. دروس آموزشی این دوره شامل آلمانی، ریاضی، شیمی و فیزیک هستند و در دو ترم به دانش‌آموزان ارائه می‌شوند.

دانش‌آموزان بعد از گذراندن این دوره، می‌توانند وارد رشته‌های تحصیلی مهندسی برق، فناوری اطلاعات (IT)، مهندسی دقیق، میکروفناوری، مهندسی فیزیک، اپتوالکترونیک، لیزر و اپتوتکنولوژی، فیزیک، علم شیمی، ریاضیات، اتوماسیون/فناوری اطلاعات، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مواد و غیره در دانشگاه‌های آلمان شوند.

  • دبلیو کورس: دوره دبلیو کورس برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شود که قصد دارند در رشته‌های اقتصاد، مدیریت بازرگانی یا مطالعات اجتماعی تحصیل کنند. این کورس دروس زبان آلمانی، ریاضی، انگلیسی و اقتصاد را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد.

دانش‌آموزان بعد از گذراندن این دوره، می‌توانند وارد رشته‌های تحصیلی مدیریت کسب و کار، اقتصاد، علوم بازرگانی، مدیریت کسب و کار، مطالعات بازرگانی بین المللی، انفورماتیک کسب و کار، مهندسی صنایع و ... در دانشگاه‌های آلمان شوند.


دانشگاه‌های برتر آلمان
 

شرایط پذیرش کالج پادربورن

  • شرایط تحصیلی متقاضی: داوطلبان ورود به کالج پادربورن باید حتما مدرک تحصیلی دیپلم مرتبط با کورسی که انتخاب می‌کنند ارائه دهند.
  • شرایط سنی: کالج پادربورن شرایط سنی ندارد. اما سفارت آلمان در تهران تنها تا 22 سالگی به متقاضیان کالج ویزای تحصیلی می‌دهد.
  • آزمون ورودی: کالج پادربورن آزمون ورودی ندارد.
  • مدرک زبان آلمانی: برای اخذ پذیرش کالج پادربورن باید حتما مدرک زبانی آلمانی حداقل B1 ارائه دهید.

 

آزمون FSP کالج پادربورن

پس از گذراندن دوره کالج، تمامی دانش‌آموزان ملزم هستند در آزمونی نهایی به نام FSP شرکت کنند. با شرکت در آزمون FSP می‌توانید در هر دانشگاهی در آلمان که بخواهید دوره کارشناسی را بگذرانید. در نظر داشته باشید که سوالات مطرح شده در آزمون نهایی هر کورس متفاوت است.

پذیرش پادربورن
 

شهریه کالج پادربورن

همانطور که میدانید کالج‌های خصوصی برخلاف کالج‌های دولتی شهریه تحصیل تقریبا بالایی دارند. کالج پادربورن از کالج‌های خصوصی آلمان است و شهریه تحصیل از دانش‌آموزان می‌گیرد. برای تحصیل در این کالج باید مبلغ 8000 یورو به عنوان شهریه پرداخت کنید. اما فراموش نکنید که به جزز مبلغ شهریه، هزینه‌های دیگری نیز دارید. به موارد زیر دقت کنید:

  • هزینه بررسی مدارک شما: 500 یورو
  • هزینه اقامتگاه / خوابگاه دانشجویی: مبلغ 350 یورو ماهانه بابت اتاق یک نفره، مبلغ 260 یورو ماهانه بابت اتاق دونفره
  • هزینه بیمه سلامت خصوصی: مبلغ 319 یورو برای 11 ماه
  • هزینه اخذ ویزا
  • هزینه خورد و خوراک و ... ماهانه

 

مدارک مورد نیاز برای پذیرش کالج پادربورن

  • مدرک زبان آلمانی B1
  • مدرک تحصیلی دیپلم
  • CV
  • پرداخت شهریه کالج
  • کپی پاسپورت

 

اپلای برای کالج پادربورن

بعد از جمع‌آوری مدارک مزبور می‌توانید نسبت به اپلای اقدام کنید. دقت داشته باشید که اگر اطلاعات جعلی فرستاده و سعی در فریب دادن کالج داشته باشید، به محض مشخص شدن این موضوع ثبت نام شما لغو می‌شود. در ضمن، تمامی مدارک نام برده را باید به همراه فرم درخواست خود ارسال کنید. هنگام اپلای باید کورس (تی کورس یا دبلیو کورس) و ترم مورد نظرتان (تابستان یا زمستان) انتخاب کنید. فرایند اپلای 6 مرحله دارد که می‌توانید تمامی آن‌ها را در سایت کالج پادربورن آلمان انجام دهید. در صورتی که هنوز مدرک زبان آلمانی B1 خود را نگرفته و مشغول گذراندن کلاس‌های این سطح هستید، می‌توانید مدرک شرکت و حضور در کلاس را هنگام اپلای ارائه دهید.
در صورت اخذ پذیرش حدودا یک الی دو هفته قبل از شروع کلاس‌ها ایمیلی از طرف دانشگاه مبنی بر اطلاعات بیشتر در رابطه با محتوای دروس، ساختار و ساعات کلاس‌ها دریافت می‌کنید.

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex