تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

کالج نوردهاوزن در آلمان

185
کالج نوردهاوزن در آلمان

کالج نوردهاوزن یا کالج Staatliches یکی از کالج‌های دولتی هوخشوله (وابسته به یک دانشگاه علمی کاربردی) آلمان بوده که در شهری کوچک به نام نوردهاوزن در ایالت تورینگن و در مرکز آلمان قرار دارد. کالج دولتی نوردهاوزن زیرمجموعه دانشگاه علمی کاربردی نوردهاوزن و تنها کالج ایالت تورینگن است و کورس‌های متنوعی برای داوطلبان بین‌المللی که قصد دارد وارد مقطع کارشناسی شوند ارائه می‌کند. مهاجرت تحصیلی به آلمان در دهه اخیر از محبوب‌ترین راه‌های مهاجرت به این کشور بوده‌است. آلمان کشوری در اروپای غربیست با اقتصادی قدر که طی چندین سال اخیر در زمینه جذب مهاجران پیشتاز بوده‌است.

در حال حاضر 32 کالج بین المللی خصوصی و دولتی در آلمان وجود دارد که یکی از آن‌ها کالج نوردهاوزن است. در صورتی که شما هم از داوطلبان مهاجرت تحصیلی به آلمان بوده و قصد دارید در این کشور وارد دانشگاه شوید، باید بدانید که طول دوره تحصیلات پیش از دیپلم در ایران 12 سال و در آلمان 13 سال است. به همین علت، افرادی که قصد دارند در آلمان وارد دانشگاه شوند باید حتما یک دوره کالج بگذرانند تا بتوانند مدرک معادل باAbitur  آلمان بگیرند. در این مطلب قصد داریم به بررسی تحصیل در کالج نوردهاوزن در آلمان بپردازیم و شرایط پذیرش، شهریه، آزمون ورودی و ... آن را با هم مرور کنیم.


کلج نوردهاوزن
 

کورس‌های کالج نوردهاوزن

افرادی که قصد ورود به مقطع کارشناسی در کشور آلمان دارند باید حتما ابتدا یک کورس مقدماتی در یکی از کالج‌های آلمان بگذرانند. کالج دولتی نوردهاوزن نیز یکی از این کالج‌ها بوده و یک دوره شامل دو ترم خدمات تحصیلی به محصلان ارائه می‌کند.

  • T-Kurs: متقاضیانی که قصد دارند بعد از اتمام دوره کالج وارد رشته‌های دانشگاهی مهندسی، فنی و علمی شوند باید دوره T-Kurs بگذرانند. دروسی که طی این دوره به دانش‌آموزان تدریس می‌شود شامل زبان آلمانی، ریاضی، فیزیک، شیمی، مطالعات رسانه‌ای و زبان انگلیسی است.
  • M-Kurs: متقاضیانی که قصد دارند بعد از اتمام دوره کالج مقدماتی وارد رشته‌های دانشگاهی پزشکی، دندانپزشکی، زیست‌شناسی و .. شوند باید دوره M-Kurs بگذرانند. دروسی که طی این دوره به دانش‌آموزان تدریس می‌شود شامل زبان آلمانی، بیوشیمی، ریاضی، فیزیک، شیمی، مطالعات رسانه‌ای و زبان انگلیسی است.
  • W-Kurs: متقاضیانی که قصد دارند بعد از اتمام دوره کالج وارد رشته‌های دانشگاهی اقتصاد، مطالعات اجتماعی و ... شوند باید دوره W-Kurs بگذرانند. دروسی که طی این دوره به دانش‌آموزان تدریس می‌شود شامل زبان آلمانی، داستان، ریاضی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات اجتماعی و زبان انگلیسی است.
  • G/S-Kurs: متقاضیانی که قصد دارند بعد از اتمام دوره کالج وارد رشته‌های دانشگاهی انسانی، هنر، زبان و ... شوند باید دوره G/S-Kurs بگذرانند. دروسی که طی این دوره به دانش‌آموزان تدریس می‌شود شامل زبان آلمانی، ادبیات، مطالعات رسانه‌ای  و زبان انگلیسی است.


دانشگاه‌های برتر آلمان
 

امکانات کالج نوردهاوزن

کالج دولتی نوردهاوزن امکانات و تجهیزات آموزشی بسیاری را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد تا بتواند بهترین محصلان را وارد دانشگاه‌های آلمان کند. در کالج نوردهاوزن دو کارگاه فیزیک، یک کارگاه شیمی، یک آزمایشگاه زیست‌شناسی و یک آزمایشگاه علوم کامپیوتر به همراه 24 میز مجهز به لپ تاپ وجود دارد. کتابخانه، امکانات ورزشی و تفریحی نیز به راحتی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. همچنین، سلف و غذاخوری دانشجویی کالج نوردهاوزن صبحانه و ناهار متنوعی با هزینه‌های کم برای دانش‌آموزان آماده کرده و در اختیار آنان قرار می‌دهد. ساختمان این غذاخوری نیز در سمت چپ کالج قرار گرفته‌است.

این کالج یک اقامتگاه دانشجویی با ظرفیت 84 دانش‌آموز دارد که هم شامل اتاق‌های یک تخته می‌شود و هم دوتخته. به منظور راحتی بیشتر دانش‌آموزان این اقامتگاه دقیقا پشت ساختمان آموزشی اصلی کالج ساخته شده‌است. هزینه این خوابگاه دانشجویی بین 100 تا 200 یورو متغیر است و این هزینه اجاره شامل برق و گرما نیز می‌شود. علاوه بر این موراد، طبق اعلامیه خود کالج نوردهاوزن به محصلانی که موفق به رزرو اتاق در اقامتگاه نشده‌اند کمک می‌شود تا بتوانند آپارتمان مناسب خود را پیدا کنند. در ضمن، ساعت کاری کالج نورد هاوزن از دوشنبه تا پنجشنبه ساعت 7 صبح تا 3 بعد از ظهر، و جمعه‌ها از ساعت 7 صبح تا 1 بعد از ظهر است.
 

شرایط پذیرش کالج نوردهاوزن

شما برای اخذ پذیرش کالج نوردهاوزن همچون هر مرکز آموزشی دیگری در آلمان باید به شرایط پذیرش آن دقت کنید. مواردی چون شرایط تحصیلی و نمرات سطوح تحصیلی قبلی، مدرک زبان آلمانی، سن، عملکرد شما در آزمون ورودی و ... تاثیر مستقیم بر پذیرش یا رد شدن شما می‌گذارند. علاوه بر این موارد، شما برای ورود به این کالج باید حتما مدرک دیپلم ارائه دهید.

در ضمن، برای پذیرش در یک کورس خاص، باید حتما رشته دیپلم شما با کورس انتخابیتان مرتبط و یا حداقل جایز باشد. به عبارتی، رشته دبیرستان شما تاثیر مستقیم با کورس کالج شما در آلمان دارد. از دیگر شرایط مهم، شرایط سنی شماست. البته، کالج نوردهاوزن سخنی از شرایط سنی متقاضیان نزده است؛ اما شما برای اخذ ویزای تحصیلی کالج از سفارت آلمان در ایران باید حداکثر 22 سال سن داشته باشید. همچنین، اگر قصد تحصیل در کالج نوردهاوزن را دارید، حتما در نظر داشته باشید که کلاس‌های درس در این کالج آلمانی هستند. در نتیجه برای ورود به کالج نوردهاوزن باید حداقل مدرک زبان آلمانی B1 ارائه دهید.

کالج مقدماتی نوردهاوزن
 

آزمون ورودی کالج نوردهاوزن

اگر شما هم قصد تحصیل در کالج نوردهاوزن را دارید باید پس از پذیرش اولیه و دریافت دعوتنامه، در آزمون ورودی این کالج با موفقیت قبول شوید. این آزمون به صورت حضوری برگزار می‌شود و شما برای شرکت در آن حتما باید حتما به وسیله ویزای توریستی یا تحصیلی وارد آلمان شوید. طی آزمون ورودی شما باید به سوالات زبان آلمانی (75 دقیقه) و سوالات ریاضی (75 دقیقه) پاسخ دهید که جمعا 150 دقیقه به طول می‌انجامد.

 

آزمون FSP کالج نوردهاوزن

دانش آموزان پس از اتمام دوره کالج نوردهاوزن باید در یک آزمون نهایی به نام آزمون FSP شرکت کنند. در صورتی که شخصی در این آزمون شرکت نکند، عملا هیچ مدرکی مبنی بر گذراندن دوره کالج به او اعطا نخواهد شد.

آزمون FSP
 

مدارک مورد نیاز برای پذیرش کالج نوردهاوزن

  • مدرک دیپلم به همراه ریزنمرات
  • مدرک پیش دانشگاهی به همراه ریزنمرات
  • مدرک سطح زبان آلمانی B2
  • فرم درخواست
  • CV

دانشگاه‌های ایالت تورینگن

  • دانشگاه علوم کاربردی نوردهاوزن
  • دانشگاه ارفورت
  • دانشگاه فناوری ایلمناو
  • دانشگاه فردریش شیلر ینا
  • دانشگاه باهاوس وایمار
  • دانشگاه علوم کاربردی ارفورت
  • دانشگاه ارنست ابه ینا
  • دانشگاه علوم کاربردی اشمالکالدن
  • دانشگاه موسیقی فرانتس لیست ینا

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex