تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

کالج میتوایدا در آلمان

134
کالج میتوایدا در آلمان

کالج میتوایدا از کالج‌های خصوصی آلمان است که فاخ هوخشوله (وابسته به یک دانشگاه علمی کاربردی) بوده و در شهری با همین نام در ایالت زاکسن واقع شده‌است. با وجود وسعت و جمعیت کم (حدودا 136 هزار نفر) از شهرهای دانشجوپذیر آلمان بوده و بهترین کیفیت آموزش را در کنار تجهیزات آموزشی به محصلان ارائه می‌دهد. دانشجویان بسیاری از ایران طی دهه اخیر استقبال بسیار خوبی از دانشگاه‌های آلمان و سیستم تحصیلی در این کشور کرده‌اند.

مواردی چون تفاوت‌های میان سیستم آموزشی ایران و آلمان موجب می‌شود افرادی که قصد دارند وارد مقطع کارشناسی در آلمان شوند، ابتدا یک دوره کالج در آلمان بگذرانند. در حال حاضر بیشتر از 30 کالج در آلمان وجود دارند که به دو نوع خصوصی و دولتی تقسیم می‌شوند. در این مطلب قصد داریم به بررسی تحصیل در کالج میتوایدا در آلمان بپردازیم و شرایط پذیرش، شهریه، آزمون ورودی و ... آن را با هم مرور کنیم.


کالج میتوایدا
 

کورس‌های کالج میتوایدا

کورس‌های کالج میتوایدا شامل تی کورس، دبلیو کورس، دوره‌های DSH و دوره‌های مهارت زبان آلمانیست. به لیست زیر دقت کنید:

  • TI-Kurs: دوره تخصصی دروس فنی و مهندسی (2 ترمه). دروس آموزشی در این کورس شامل زبان آلمانی (10 ساعت در هفته)، تمرین زبان آلمانی (4 ساعت در هفته)، ریاضی (6 ساعت در هفته)، علوم کامپیوتر (4 ساعت در هفته)، انگلیسی (4 ساعت در هفته)، فیزیک (8 ساعت در هفته) و طراحی تکنیکی (4 ساعت در هفته) می‌شوند.
  • WW-Kurs: دوره تخصصی دروس اقتصاد (2 ترمه). دروس آموزشی در این کورس شامل زبان آلمانی (10 ساعت در هفته)، تمرین زبان آلمانی (4 ساعت در هفته)، ریاضی (6 ساعت در هفته)، علوم کامپیوتر (4 ساعت در هفته)، انگلیسی (4 ساعت در هفته)، اقتصاد (2 ساعت در هفته) و کسب و کار (6 ساعت در هفته) می‌شوند.
  • DSH: دوره‌های آموزشی برای آمادگی آزمون DSH. در پایان دوره‌های DSH شما در آزمون زبان آلمانی برای ورود به دانشگاه شرکت خواهید کرد. این آزمون شامل یک بخش کتبی و یک بخش شفاهی است.

آزمون DSH در کالج میتوایدا

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، آزمون DSH شامل یک بخش شفاهی و یک بخش کتبیست. بخش کتبی از 3 بخش درک و پردازش یک متن صوتی (HV)، درک و پردازش یک متن و ساختارهای زبان علمی (LV و WS) و نوشتن یک متن مبتنی بر مشخصات (TP) تشکیل می‌شود. بخش شفاهی این آزمون نیز شامل یک سخنرانی کوتاه به همراه یک آزمون شفاهیست. این کنفرانس کوتاه و آزمون بعد از آن بر اساس یک متن یا یک نمودار هستند.
در کلاس‌های زبان آلمانی DSH که به دو سطح مبتدی و پیشرفته تقسیم می‌شوند، دانش‌آموزان اصول استفاده از زبان آلمانی و شرکت در آزمون را می‌آموزند. به موارد زیر دقت کنید.


دوره dsh

 

شرایط پذیرش کالج میتوایدا

  • ارائه مدرک دیپلم مرتبط با کورس انتخاب شده در کالج
  • شرایط سنی تا 22 یا 23 سال
  • ارائه مدرک زبان آلمانی B1
  • بدون آزمون ورودی

 

آزمون FSP کالج میتوایدا

دانش‌آموزان در پایان دوره کالج باید در آزمون ارزیابی (FSP) شرکت کنند. ساختار و محتوای سوالات این آزمون بر اساس پیش نیازها و الزامات اخذ پذیرش دانشگاه در آلمان است. موضوعات طرح سوالات آزمون FSP تمامی دروس آموزشی در کالج هستند به جز نقشه کشی فنی و جغرافیای اقتصادی. پس از قبولی در آزمون، می‌توانید در یکی از دانشگاه‌های علمی کاربردی آلمان شروع به تحصیل کنید.


دانشگاه‌های برتر آلمان
 

شهریه کالج میتوایدا

همانطور که گفتیم، کالج میتوایدا کالجی خصوصیست و شهریه تحصیل از دانش‌آموزان دریافت می‌کند. هزینه ثبت نام برای هر ترم (دبلیو کورس و تی کورس) 250 یورو و شهریه تحصیل 2400 یورو در هر ترم است. اما هزینه دوره‌های زبان آلمانی DSH کمی فرق می‌کند. هزینه ثبت نام این دوره‌ها 250 یورو، هزینه شهریه برای دوره مبتدی 3800 یورو و هزینه شهریه برای دوره پیشرفته 1900 یورو است.
 

نحوه ثبت نام در کالج میتوایدا

اگر قصد دارید در کالج فاخ هوخشوله میتوایدا تحصیل کنید باید مراحل ثبت نام را دقیق انجام دهید. ثبت نام در این کالج مقدماتی از طریق بخش خدمات مشتریان در دانشگاه علوم کاربردی میتویدا انجام می‌شود. هنگام ثبت نام باید حتما هزینه ثبت نام که 250 یورو است را پرداخت کنید. شهریه تحصیل در این کالج را نیز حتما در نظر بگیرید. در صورت عدم حضور، این هزینه به شما عودت داده نمی‌شود، اما می‌توانید در آزمون ورودی بعدی شرکت کرده و یک پیش پذیرش مشروط جدید نیز دریافت کنید.

کالج شهر میتوایدا
 

مدارک مورد نیاز برای پذیرش کالج میتوایدا

  • دیپلم
  • سطح زبان آلمانی B1
  • ویزای تحصیلی
  • بیمه مسافرتی
  • CV

 

ددلاین کالج میتوایدا

به موارد زیر دقت کنید:

  • در ترم تابستان 31 مارس کلاس ها شروع می‌شوند.
  • در ترم زمستان 4 نوامبر کلاس ها شروع می‌شوند.
  • تایم کلاس‌ها از دوشنبه تا جمعه ساعت 08:15 صبح تا 3:30 بعد از ظهر 1 است.
  • در تعطیلات و تایم بین دو ترم، کلاس برگزار نمی‌شود.

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex