تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

کالج ماربورگ در آلمان

116
کالج ماربورگ در آلمان

کالج ماربورگ یکی از کالج‌های دولتی در آلمان است که به عنوان بخشی از دانشگاه فیلیپس ماربورگ فعالیت می‌کند. این کالج در شهر ماربورگ، واقع شده در ایالت هسن و در شمال آلمان قرار دارد. شهر ماربورگ قدمت بسیاری داشته و از همین رو، دانشگاه این شهر (فیلیپس ماربورگ) نیز از سال 1572 میلادی تا به امروز خدمات تحصیلی ارائه می‌دهد. کالج ماربورگ برای افرادی که قصد مهاجرت به آلمان و تحصیل در این کشور را دارند مقصدی عالی به شمار می‌رود. اگر شما هم قصد دارید با مدرک دیپلم به کشور آلمان مهاجرت کرده و وارد مقطع کارشناسی شوید، باید حتما یک دوره کالج مقدماتی در آلمان بگذرانید تا بتوانید مدرک معادل Abitur آلمان بگیرید. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی بیشتر کالج ماربورگ بپردازیم و از ابعاد مختلف آن را مورد بررسی قرار دهیم.


کالج ماربورگ

 

کورس‌های کالج ماربورگ

  • ام کورس در کالج ماربورگ مخصوص متقاضیان رشته‌های پزشکی، بیولوژی، داروسازی و ... بوده و شامل دروس زبان آلمانی (12ساعت در هفته)، ریاضیات (5 ساعت در هفته)، فیزیک (5 ساعت در هفته)، شیمی (5 ساعت در هفته) و زیست شناسی (5 ساعت در هفته) می‌شود.
  • گ کورس کالج ماربورگ مخصوص رشته‌های انسانی و فرهنگی بوده و شامل دروس زبان آلمانی (10ساعت در هفته)، تاریخ (6 ساعت در هفته)، جامعه شناسی (6 ساعت در هفته) و آمار (2 ساعت در هفته) می‌شود.
  • تی کورس در کالج ماربورگ برای آماده کردن متقاضیان رشته‌های مهندسی، فنی، ریاضی و علمی ارائه شده و دروس آن زبان آلمانی (10 ساعت در هفته)، ریاضیات (8 ساعت در هفته)، فیزیک (7 ساعت در هفته)، شیمی (3 ساعت در هفته) و فناوری ارتباطات (4 ساعت در هفته) هستند.
  • دبلیو کورس کالج ماربورگ مخصوص بچه‌های رشته‌های دانشگاهی اقتصاد و علوم اجتماعی بوده و شامل دروس زبان آلمانی (10 ساعت در هفته)، ریاضی (6 ساعت در هفته)، مدیریت کسب و کار (4 ساعت در هفته) و علوم اجتماعی (6 ساعت) می‌شود.

 

شرایط پذیرش کالج ماربورگ

شما برای اخذ پذیرش کالج ماربورگ باید به شرایط تحصیلی، مدرک زبان آلمانی، سن، آزمون ورودی و ... توجه کنید. داشتن مدرک دیپلم مرتبط با کورس کالج، حداکثر سن 22 و مدرک زبان آلمانی B2 به صورت خلاصه از مهم‌ترین موارد برای اخذ پذیرش کالج ماربورگ است. شما برای اخذ ویزای تحصیلی از سفارت آلمان در تهران باید حتما به شرایط سنی خود توجه کنید تا ریجکت نشوید. همچنین، از آنجایی که زبان آزمون ورودی و کلاس‌های درس در کالج ماربورگ تماما آلمانیست، باید سطح زبان آلمانی B2 داشته و مدرک ارائه دهید.
 

آزمون ورودی کالج ماربورگ

آزمون ورودی کالج شایستگی متقاضیان برای تحصیل در این مرکز را بررسی کرده و مشخص می‌کند چه کسانی می‌توانند وارد کالج ماربورگ شوند. البته، از مهم‌ترین مواردی که هنگام پذیرش دانشجویان به کار می‌رود نمره دیپلم آن‌ها در ایران است و در آزمون ورودی بیشتر سطح زبان آلمانی متقاضیان سنجیده می‌شود.

دانشگاه‌های برتر آلمان
 

آزمون FSP کالج ماربورگ

پس از پایان دوره مقدماتی کالج ماربورگ، دانش‌آموزان باید در یک آزمون ارزیابی نهایی به نام FSP (Feststellungsprüfung) شرکت کنند تا بتوانند مدرک کالج را دریافت کرده و وارد دانشگاه شوند. بعد از اخذ این مدرک، داوطلبان مجازند در تمامی دانشگاه‌های آلمان درس بخوانند.
 

مدارک مورد نیاز برای پذیرش کالج ماربورگ

  • مدرک دیپلم به همراه ریزنمرات
  • سطح زبان آلمانی B2
  • قبولی در آزمون ورودی
  • CV

 

نحوه اپلای برای کالج ماربورگ

 برای شرکت در آزمون ورودی کالج ماربورگ و در نهایت اخذ پذیرش، باید حتما از طریق یونی اسیست برای یکی از 3 دانشگاه علوم کاربردی مرکزی هسن، دانشگاه یوستوس-لیبیش گیسن و دانشگاه فیلیپس ماربورگ اپلای کنید. تنها در صورتی که از این طریق انتخاب رشته کرده باشید می‌توانید در آزمون ورودی کالج ماربورگ شرکت کنید. البته کسانی که از مدارس PASCH فارغ التحصیل می‌شوند فرایند اپلای متفاوتی خواهند داشت.
 

ددلاین کالج ماربورگ

تاریخ آزمون ورودی به شرح زیر است:

  • آزمون ورودی ترم تابستان: 16 ژانویه 2024، ساعت 10 صبح به وقت آلمان
  • آزمون ورودی ترم زمستان: 22 ژوئن 2024، ساعت 10 صبح به وقت آلمان

تاریخ ددلاین کالج ماربورگ:

  • ددلاین ترم تابستان: اول سپتامبر تا 15 اکتبر
  • ددلاین ترم زمستان: اول مارس تا 15 آوریل

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex