تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

کالج ماینتس در آلمان

111
کالج ماینتس در آلمان

کالج ماینتس یکی از کالج دولتی آلمان در شهر ماینتس واقع در ایالت راینلند فالتز است که دوره‌های مقدماتی کالج به دانش‌آموزان ارائه داده و آنان را واجد شرایط ورود به دانشگاه‌های آلمان در مقطع کارشناسی می‌کند. شهر ماینتس هم‌اکنون بیشتر از 200 هزار نفر جمعیت داشته و قدمتی طولانی دارد. این شهر بزرگترین شهر ایالت راینلند فالتز بوده و با داشتن دانشگاه یوهانس گوتنبرگ هرساله میزبان تحصیلی دانشجویان بسیاری از سرسر جهان است. کالج ماینتس تمامی دوره‌های مورد نیاز برای تمامی رشته‌های دانشگاهی در آلمان را ارائه داده و امکانات آموزشی فوق ‌العاده‌ای دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی بیشتر کالج ماینتس بپردازیم و آن را با هم بررسی کنیم.


کالج ماینتس
 

کورس‌های کالج ماینتس

هنگام اپلای برای کالج ماینتس باید یک کورس تخصصی انتخاب کنید. این کورس تعیین می‌کند که پس از دانشگاه می‌توانید وارد چه رشته‌های تحصیلی شوید. کالج ماینتس دوره‌های T-Kurs، M-Kurs، W-Kurs، G/S-Kurs به دانش‌آموزان ارائه داده و بستر آموزشی را برای ورود این عزیزان به رشته‌های دانشگاهی علوم تجربی، فنی مهندسی، اقتصاد، زبان و هنر مهیا می‌کند.
این دوره‌ها توسط چندین مدرس و نهادهای معتبر مربوطه نظارت می‌شوند. با توجه به ظرفیت کم کلاس‌ها (حدود 25 دانشجو) امکان تعامل و جنب و جوش هم بین دانشجویان و اساتید مربوطه و هم بین خود دانشجویان فراهم می‌شود. در این کورس دروس آلمانی، ریاضیات، فیزیک و شیمی / علوم کامپیوتر به دانش‌آموزان تدریس می‌شود. علاوه بر این دروس، یک دوره دموی آموزش هفتگی ریاضی و فیزیک نیز برگزار می‌شود. در ترم دوم، دروس با شرکت در دوره کارآموزی تکمیل می‌شود.

  • S/G-Kurs: مناسب ورود به رشته‌های انسانی، زبان (برای اس کورس) و علوم اجتماعی و هنر (برای گ کورس). دروسی که در این کورس به بچه‌ها تدریس می‌شود شامل زبان آلمانی، علوم اجتماعی، تاریخ و مبانی انسانی هستند.
  • T/TI-Kurs: مناسب ورود به رشته‌های فناوری، ریاضیات، و علوم طبیعی. دروسی که در این دوره به دانش‌آموزان تدریس می‌شود شامل زبان آلمانی، فیزیک، شیمی، ریاضی و علوم کامپیوتر هستند.
  • M-Kurs: مناسب ورود به رشته‌های پزشکی و مرتبط با زیست شناسی. دروسی که در این دوره به دانش‌آموزان تدریس می‌شود شامل زبان آلمانی، فیزیک، شیمی، ریاضی و زیست شناسی هستند.
  • WW/W-Kurs: مناسب ورود به رشته‌های اقتصاد و مرتبط با علوم اجتماعی. دروسی که در این دوره به دانش‌آموزان تدریس می‌شود شامل زبان آلمانی، اقتصاد، شیمی، علوم اجتماعی و ریاضی هستند.

 

آزمون ورودی کالج ماینتس

از مهم‌ترین شرایط پذیرش کالج ماینتس شرکت در آزمون ورودیست که برای تمامی داوطلبان اجباری به شمار می‌رود. در صورتی که داوطلبی موفق به اخذ پذیرش این کالج شود باید حتما در آزمون ورودی آن شرکت کند. مواردی که در آزمون ورودی از آن‌ها سوال مطرح می‌شود بستگی به کورس انتخاب شده دارد. به عنوان مثال برای شرکت در آزمون ورودی کالج G/S-Kurs باید مبانی علوم اجتماعی، برای شرکت در آزمون ورودی کالج M-Kurs زیست شناسی و ریاضی، برای شرکت در آزمون ورودی کالج W/WW-Kurs ریاضی و برای شرکت در آزمون ورودی کالج T/TI-Kurs نیز باید ریاضی بخوانید.

دانشگاه‌های برتر آلمان
 

شرایط پذیرش کالج ماینتس

مدارک و شرایط تحصیلی: به همراه داشتن مدرک دیپلم قطعا الزامیست. به علاوه، باید حتما دیپلم مرتبط با کورس خود ارائه دهید.
شرایط سنی شما: کالج ماینتس برای پذیرش دانشجویان بین المللی محدودیت سنی ندارد. اما از آنجایی که شما برای مهاجرت تحصیلی به آلمان باید ویزای تحصیلی این کشور را از سفارت آلمان در ایران اخذ کنید، شرایط سنی شما حائز اهمیت است (حداکثر 22 سال).
مدرک زبان آلمانی: فراموش نکنید که دروس شما در مقطع کالج تنها به زبان آلمانی ارائه می‌شوند و شما برای ورود به کالج ماینتس باید حتما مدرک زبان آلمانی B2 ارائه دهید.
 

آزمون FSP کالج ماینتس

دانش‌آموزان بعد از اتمام دوره تحصیلی کالج ماینتس باید حتما در یک آزمون نهایی به نام FSP شرکت کنند. این آزمون دو بار در سال برگزار شده و صلاحیت متقاضیان برای ورود به دانشگاه را می‌سنجد. بعد از شرکت در این آزمون نمره کلی شما (این نمره صلاحیت شما برای ورود به دانشگاه را می‌سنجد) متشکل از معدل دیپلم شما (50%) و نمره آزمون FSP شما (50%) خواهد بود. دروسی که در آزمون FSP از آن‌ها سوال مطرح می‌شود بستگی به کورس شما دارد. به موارد زیر  دقت کنید:

  • در آزمون FSP دوره T-Kurs باید به سوالات زبان آلمانی، فیزیک شیمی، ریاضی و علوم کامپیوتر پاسخ دهید.
  • در آزمون FSP دوره M-Kurs باید به سوالات زبان آلمانی، فیزیک شیمی، ریاضی و زیست شناسی پاسخ دهید.
  • در آزمون FSP دوره W-Kurs باید به سوالات زبان آلمانی، اقتصاد، ریاضی و علوم اجتماعی پاسخ دهید.
  • در آزمون FSP دوره G/S-Kurs باید به سوالات زبان آلمانی، علوم اجتماعی، تاریخ و مبانی علوم انسانی پاسخ دهید.

 

مدارک مورد نیاز برای پذیرش کالج ماینتس

  • مدرک تحصیلی دیپلم به همراه ریزنمرات
  • سطح زبان آلمانی B2
  • قبولی در آزمون ورودی
  • CV
  • اسکن پاسپورت

 

نحوه اپلای برای کالج ماینتس

برای تحصیل در کالج ماینتس باید مراحل اپلای را به دقت انجام دهید. به منظور درخواست برای ورود به این کالج باید حتما از طریق پرتال آنلاین کالج ماینتس اقدام کنید. فراموش نکنید که اگر برای کالج دیگری اقدام کرده و در آزمون ورودی دیگری شرکت کرده‌اید مجاز به اپلای برای کالج ماینتس نخواهید بود. به مراحل زیر دقت کنید:

  • در وهله اول باید در پلتفرم آنلاین کالج ماینتس یک حساب کاربری ایجاد کنید.
  • به دنبال کورس مورد علاقه خود بگردید. آیا قصد دارید در کورس‌های کالج تحصیل کنید، می‌خواهید یک بار دیگر در آزمون FSP شرکت کنید یا قصد حصور در آزمون ارزیابی خارجی (بدون نیاز به شرکت در کالج) دارید؟
  • مدارک مربوطه را بارگزاری کنید؛ فراموش نکنید که فرم درخواست را حتما باید پر کنید

ددلاین کالج ماینتس

کلاس‌های کالج همزمان با کلاس‌های دانشگاه برگزار نمی شود؛ بلکه زمان برگزاری آن‌ها متفاوت است. ترم پاییز: اگر برای ترم زمستان اپلای کنید، در فصل تابستان ثبت نام می‌شوید و کلاس هایتان از اواسط مرداد ماه خواهند بود. اما اگر برای ترم تابستانی اقدام میکنید، در فصل زمستان ثبت نام شده و کلاس‌هایتان نیز از اواسط بهمن ماه شروع خواهد شد. ددلاین اپلای برای ترم تابستان از اواسط سپتامبر تا 15 نوامبر و ددلاین اپلای برای ترم زمستان از اواسط مارس تا 15 می خواهد بود.

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex