تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

کالج M-Kurs در آلمان

136
کالج M-Kurs در آلمان

کالج M-Kurs از انواع متفاوت کالج‌های کشور آلمان است که مخصوصا جهت آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان تجربی خدمات تحصیلی ارائه می‌دهد. اگر شما هم قصد دارید در رشته‌هایی مثل پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و بیوتکنولوژی تحصیل کنید باید حتما ابتدا وارد کالج‌های ام کورس (M-Kurs) کشور آلمان شده و به مدت 9 ماه الی یک سال در آن‌ها درس بخوانید. چون مدت تحصیلات قبل از دیپلم در کشور آلمان 13 سال و در ایران 12 سال است، باید افراد ابتدا به کالج رفته و این اختلاف زمانی یک ساله را جبران کنند و سپس وارد دانشگاه شوند. پس از اینکه از کالج فارغ التحصیل شدید می‌توانید انتخاب رشته و دانشگاه کنید.

انواع کالج M-Kurs در آلمان

به صورت کلی کالج‌ها در آلمان دو نوع دولتی و خصوصی هستند. تفاوت‌های کالج ام کورس دولتی و کالج ام کورس خصوصی در موارد متعددیست؛ همچون شرایط پذیرش، آزمون‌های ورودی، شهریه تحصیل و غیره. به عنوان مثال تحصیل در کالج‌های ام کورس دولتی تقریبا رایگان بوده و هزینه‌ای حدود 300 الی 400 یورو دارد اما اگر فردی بخواهد در یک دانشگاه M-kurs خصوصی درس بخواند باید حتما با بودجه 7 الی 8 هزار یورو به بالا برای پذیرش آن‌ها اقدام کند.

دانشگاه‌های برتر آلمان

آزمون m course

شما برای تحصیل در کالج‌های ام کورس المان باید از یک پروسه اخذ پذیرش دو مرحله‌ای عبور کنید. مرحله اول جمع آوری مدارک مورد نیاز و اپلای برای کالج مد نظر است. پس از آن، در صورتی که موفق به اخذ پذیرش شدید باید در یک آزمون ورودی شرکت کنید. اگر توانستید با موفقیت آزمون مذکور را پشت سر بگذارید، موفق به قبولی در کالج شده‌اید و باید برای ورود به کلاس‌ها آماده شوید. البته نگران نباشید. شانس قبولی در آزمون ورودی کالج در آلمان بالاست و بیش از یکبار فرصت شرکت در آن را دارید.
همانطور که می‌دانید هر سال تحصیلی شامل دو ترم تابستان و زمستان است. برای هر ترم یک آزمون مشخص شده و در نتیجه هر سال معمولا 2 بار آزمون ورودی کالج ام کورس برگزار می‌شود. این آزمون شامل سوالات زیست شناسی، شیمی، ریاضی، فیزیک و زبان آلمانیست. البته حتما در نظر داشته باشید که معمولا نزدیک به 70 درصد سوالات مربوط به سنجش دانش زبان آلمانی محصلان است.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش کالج ام کورس در آلمان

جهت مهاجرت به آلمان و تحصیل در یک کالج رایگان آلمانی باید در دو مرحله مدارک مورد نیاز خود را جمع کنید. یک مرحله برای اپلای کالج و دیگری جهت ارائه به سفارت. به صورت کلی، شما برای ورود به کالج ام کورس در آلمان به موارد زیر به همراه ترجمه احتیاج دارید:
  • مدرک زبان آلمانی
  • مدرک تحصیلی دیپلم به همراه ریزنمرات
  • پاسپورت معتبر
  • عکس بیومتریک
  • ارائه تمکن مالی 12324 یورو
  • انگیزنه نامه یا motivation letter
  • رزومه و CV

ام کورس

 

شرایط اخذ پذیرش کالج ام کورس در آلمان

شما برای اینکه بتوانید از فیلترهای مربوطه برای تحصیل در کالج های ام کورس آلمان گذر کنید، باید معیارها و شرایط به خصوصی را رعایت کنید. مثل شرایط سنی، شرایط تحصیلی و نمرات مقاطع پیشین، شرایط مالی و ارائه تمکن مالی و قبولی در آزمون ورودی کالج.
  • شرایط سنی: به صورت کلی ورود به کالج ام کورس برای افرادی که از خاک آلمان اقدام می‌کنند شرایط سنی خاصی ندارد. اما از آنجایی که متقاضیان ایرانی معمولا از سفارت آلمان در ایران اقدام می‌کنند باید به شرایط سنی خود دقت کنند. متقاضیان معمولا تا سن 22 سالگی می‌توانند از کالج‌های ام کورس آلمان پذیرش بگیرند.
  • شرایط تحصیلی: شما برای ورود به کالج‌های ام کورس در آلمان باید حتما دیپلم خود را گرفته باشید. افراد با معدل دیپلم بالای 15 شانس بیشتری برای قبولی دارند. همچنین، مهم‌ترین مورد این است که تنها دانشجویانی که دیپلم رشته علوم تجربی دارند می‌توانند در کالج‌های ام کورس تحصیل کنند.
  • تمکن مالی: دانشجویان هنگام مهاجرت تحصیلی به آلمان باید هزینه‌های یک سال زندگی را همراه خود به آلمان ببرند که این رقم توسط دولت آلمان به مبلغ 12324 یورو اعلام شده‌است.
  • قبولی در آزمون ورودی: هر کالج برای هر ترم تحصیلی  یک ازمون ورودی برگزار می‌کند که معیار اصلی برای پذیرش دانشجویان است. تاریخ این آزمون توسط کالج‌ها اعلام می‌شود تا دانشجویان فرصت درس خواندن و آمادگی برای آزمون را داشته باشند.

ورود به دانشگاه بعد از پایان کالج ام کورس

پس از اینکه دانشجویان موفق شدند دوره 9 ماه الی یک ساله کالج ام کورس را با موفقیت پشت سر بگذارند، یک آزمون نهایی از آن‌ها گرفته می‌شود به نام آزمون FSP.  آزمون FSP شامل دروسیست که طی دوره کالج به آن‌ها آموزش داده می‌شود. نمره‌ای که دانش‌آموزان از این آزمون به دست می‌آورند با نمره دیپلمشان جمع شده و طبق پروتکل مشخصی یک نمره نهایی به دست می‌آید. دانش‌آموزان با توجه به آن نمره می‌توانند انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی کنند.

رشته‌های کالج ام کورس

 
همانطور که گفتیم، افرادی که دیپلم تجربی دارند می‌توانند با ورود به کالج ام کورس در آلمان و عبور از آزمون FSP انتخاب رشته و دانشگاه کنند. لیست رشته های دانشگاه های آلمان که مرتبط با ام کورس به شرح زیر هستند:
  • پزشکی
  • داروسازی
  • دندانپزشکی
  • دامپزشکی
  • بیوشیمی
  • بیوتکنولوژی
  • رشته‌های مهندسی

لیست کالج های ام کورس المان

لیست کالج های پزشکی آلمان به شرح زیر هستند:

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex