تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

کالج لایپزیگ در آلمان

141
کالج لایپزیگ در آلمان

کالج لایپزیگ، یکی از کالج‌های مطرح و دولتی در آلمان است که در شهر لایپزیگ قرار گرفته‌است. لایپزیگ در شرق آلمان و در ایالت زاکسن واقع شده و حدودا 500 هزار نفر جمعیت دارد. دانشگاه این شهر یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آلمان است و قدمت آن به سال 1409 میلادی بازمی‌گردد. این روزها مهاجرت تحصیلی به آلمان از پرطرفدارترین روش‌های مهاجرت به این کشور است. آلمان کشوری پویا با فرصت‌های فراوان و زیرساخت‌های عالیست که پیشرفت شما را تضمین می‌کند. همچنین، به علت کیفیت برنامه‌های آموزشی، زیرساخت‌های تحصیلی، تجهیزات و مطالعات کم‌هزینه یکی از محبوب‌ترین مقاصد دانشجویان است.

داوطلبانی که قصد دارند در دانشگاه‌های آلمان وارد مقطع کارشناسی شوند، باید مدرک معادل Abitur آلمان داشته باشند تا بتوانند وارد دانشگاه شوند. از آنجایی که دوره تحصیلات پیش از دیپلم در ایران 12 سال و در آلمان 13 سال است، دانش‌آموزان باید یک دوره 1 ساله را در یکی از کالج‌های آلمان بگذرانند به همین علت، افرادی که قصد دارند در آلمان وارد دانشگاه شوند باید حتما یک دوره کالج بگذرانند تا بتوانند مدرک معادل باAbitur  آلمان بگیرند. در حال حاضر بیشتر از کالج در آلمان وجود دارند که به دو نوع خصوصی و دولتی تقسیم می‌شوند. در این مطلب قصد داریم به بررسی تحصیل در کالج لایپزیگ در آلمان بپردازیم و شرایط پذیرش، شهریه، آزمون ورودی و ... آن را با هم مرور کنیم.


کالج لایپزیگ

 

کورس‌های کالج لایپزیگ

دانش‌آموزان بر اساس رشته دیپلم خود می‌توانند وارد یکی از کورس‌های موجود شوند. کورس‌های ارائه شده در کالج لایپزیگ شامل دوره‌های زیر می‌شوند:

  • T-Kurs: دوره T-Kurs برای کسانی ارائه می‌شود که قصد ورود به رشته‌های دانشگاهی فنی، مهندسی، ریاضیات و ... را دارند. در این کورس دانش‌آموزان دروس آلمانی (10 ساعت در هفته)، ریاضیات (6 ساعت در هفته)، فیزیک (8 ساعت در هفته)، شیمی (4 ساعت در هفته) و علوم کامپیوتر (4 ساعت) را آموزش می‌بینند.

  • M-Kurs: دوره M-Kurs برای کسانی ارائه می‌شود که قصد ورود به رشته‌های دانشگاهی زیست‌شناسی، پزشکی، دندانپزشکی و ... را دارند. در این کورس دانش‌آموزان دروس آلمانی (10 ساعت در هفته)، ریاضیات (4 ساعت در هفته)، فیزیک (4 ساعت در هفته)، شیمی (6 ساعت در هفته)، علوم کامپیوتر (2 ساعت در هفته)، زیست شناسی (6 ساعت) را آموزش می‌بینند.

  • W-Kurs: دوره W-Kurs برای کسانی ارائه می‌شود که قصد ورود به رشته‌های دانشگاهی اقتصاد، علوم اجتماعی و ... را دارند. در این کورس دانش‌آموزان دروس آلمانی (10 ساعت در هفته)، ریاضیات (6 ساعت در هفته)، اقتصاد (8 ساعت در هفته)، تاریخ اقتصاد (4 ساعت در هفته)، علوم کامپیوتر (4 ساعت در هفته) را آموزش می‌بینند.

  • S/G-Kurs: دوره S/G-Kurs برای کسانی ارائه می‌شود که قصد ورود به رشته‌های دانشگاهی انسانی، هنر، زبان و ... را دارند. در این کورس دانش‌آموزان دروس آلمانی (10 ساعت در هفته)، ریاضیات (6 ساعت در هفته)، تاریخ (8 ساعت در هفته)، علوم اجتماعی (مخصوص G-Kurs، 8 ساعت در هفته)، ادبیات (4 الی 6 ساعت در هفته)، مبانی زبان شناسی (مخصوص S-Kurs، 6 ساعت در هفته) را آموزش می‌بینند.


دانشگاه‌های برتر آلمان
 

شرایط پذیرش کالج لایپزیگ

کالج لایپزیگ آلمان به علت درخواست بالایی که دارد، معیارهای متنوعی برای پذیرش دانش‌آموزان اعلام کرده‌است. مواردی چون شرایط تحصیلی و نمرات پیشین شما، سطح زبان آلمانی، شرایط سنی، عملکرد شما در آزمون ورودی کالج و ... از مهم‌ترین شرایط اخذ قبولی از  کالج لایپزیگ هستند. در نظر داشته بشاید که برای تحصیل در این کالج باید حتما مدرک تحصیلی دیپلم ارائه دهید. همچنین، رشته دیپلم شما تاثیر مستقیم بر کورس تحصیلی شما در کالج خواهد داشت.
از دیگر شرایط مهم، شرایط سنی شماست که برای اخذ ویزای تحصیلی باید در نظر داشته باشید. کالج لایپزیش برای پذیرش دانشجویان بین المللی محدودیت سنی ندارد؛ اما سفارت آلمان در ایران برای سن متقاضیان اهمیت بسیاری قائل بوده و برای افرادی که پذیرش کالج دارند، تا 22 سالگی ویزای تحصیلی ارائه می‌دهد.
همچنین، اگر شما هم قصد دارید برای تحصیل در کالج لایپیزیگ اپلای کنید، حتما در نظر داشته باشید که زبان تدریس در تمامی کلاس‌های درس این کالج به زبان آلمانی برگزار می‌شوند. پس شما برای ورود به کالج لایپزیگ باید حداقل مدرک زبان آلمانی B2 ارائه دهید. همچنین، برای اینکه بتوانید آزمون ورودی آن را با موفقیت بگذرانید نیز نیاز به دانش زبان آلمانی خواهید داشت.

لایپزیگ
 

آزمون ورودی کالج لایپزیگ

پس از اینکه مدارک خود را جمع‌آوری کرده و اپلای کردید، یک نامه دعوت به آزمون به همراه پذیرش برای شما ارسال می‌شود. شما تا زمانی که در این آزمون ورودی شرکت نکرده و نمره کافی نگرفته‌اید، نمی‌توانید در کالج لایپزیگ تحصیل کنید. سطح زبان آلمانی شما در این آزمون بررسی می‌شود.
نکته: شماره سریال، عدد پین و شماره داوطلبی خود را حتما نگه دارید.
 

آزمون FSP کالج لایپزیگ

بعد از اینکه توانستید با موفقیت دوره کالج را پشت سر بگذارید، باید در یک آزمون نهایی به نام آزمون FSP شرکت کنید. این آزمون به صورت کلی دو بخش دارد؛ بخش کتبی و بخش شفاهی. در صورتی که شخصی در این آزمون شرکت نکند، عملا هیچ مدرکی مبنی بر گذراندن دوره کالج به او اعطا نخواهد شد. سوالات آزمون FSP کاملا به کورسی که در کالج خوانده‌اید بستگی دارد. به موارد زیر دقت کنید:
 

  • آزمون نهایی T-Kurs: بخش کتبی این آزمون شامل سوالات زبان آلمانی، ریاضی و فیزیک بوده و بخش شفاهی شامل سوالات شیمی است. بخش شفاهی 30 دقیقه و بخش کتبی  210 دقیقه طول می‌کشد.
  • آزمون نهایی M-Kurs: بخش کتبی این آزمون شامل سوالات زبان آلمانی، ریاضی و شیمی بوده و بخش شفاهی شامل سوالات شیمی است.
  • آزمون نهایی W-Kurs: بخش کتبی این آزمون شامل سوالات زبان آلمانی و اقتصاد بوده و بخش شفاهی نیز شامل سوالات اقتصاد است.
  • آزمون نهایی W-Kurs: بخش کتبی این آزمون شامل سوالات زبان آلمانی و اقتصاد بوده و بخش شفاهی نیز شامل سوالات اقتصاد است.
  • آزمون نهایی G-Kurs: بخش کتبی این آزمون شامل سوالات زبان آلمانی، مطالعات اجتماعی و تاریخ بوده و بخش شفاهی نیز شامل سوالات ادبیات است.
  • آزمون نهایی S-Kurs: بخش کتبی این آزمون شامل سوالات زبان آلمانی، مبانی زبان شناسی و تاریخ بوده و بخش شفاهی نیز شامل سوالات ادبیات است.

 

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex