تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

کالج کنستانس در آلمان

103
کالج کنستانس در آلمان

کالج کنستانس یک کالج‌ دولتی فاخ هوخشوله در آلمان بوده و وابسته به دانشگاه‌های علمی کاربردی ایالت بادن وورتمبرگ است. این کالج در شهر دانشجویی کنستانس در ایالت بادن وورتمبرگ و در جنوب غربی آلمان واقع شده‌ و با کشور سوئیس مرز مشترک دارد. کنستانس شهر کوچکیست و حدودا 85 هزار نفر در آن زندگی می‌کنند. از آنجایی که مهاجرت تحصیلی به آلمان از محبوب‌ترین راه‌های مهاجرت به این کشور است، تصمیم ب معرفی کالج کنستانس گرفته و قصد داریم شرایط اخذ پذیرش، آزمون‌ها و ساختار آموزشی این کالج را با هم بررسی کنیم.

اگر شما قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع کارشناسی را دارید، برای ورود به این مقطع در آلمان حتما باید یک روزه کالج بگذرانید تا بتوانید مدرک معادل Abitur آلمان بگیرید و وارد دانشگاه‌های آلمان شوید. حتما پیش از هرچیز سعی کنید در رابطه با سیستم آموزشی این کشور اطلاعات کسب کنید. چون تفاوت‌های بسیاری بین سیستم این شکور و کشور ما وجود دارد. به عنوان مثال، طول دوره تحصیلات پیش از دیپلم در ایران 12 سال و در آلمان 13 سال است. به همین علت، افرادی که قصد دارند در آلمان وارد دانشگاه شوند باید حتما یک دوره کالج بگذرانند تا بتوانند مدرک معادل باAbitur  آلمان بگیرند.


کالج کنستانس


در حال حاضر بیشتر از 32 کالج در آلمان وجود دارند که به دو نوع خصوصی و دولتی تقسیم می‌شوند و کالج کنستانس نیز یکی از آن‌هاست. در نظر داشته باشید که این کالج فاخ هوخشوله است و پس از تحصیل در آن تنها می‌توانید وارد دانشگاه های علمی کاربردی آلمان شوید. برای اطلاع بیشتر در رابطه با کالج‌های فاخ هوخشوله به مقاله انواع کالج در آلمان سر بزنید. در این مطلب قصد داریم به بررسی تحصیل در کالج کنستانس در آلمان بپردازیم و شرایط پذیرش، شهریه، آزمون ورودی و ... آن را با هم مرور کنیم.
 

کورس‌های کالج کنستانس

  • WW-Kurs: دبلیو کورس درواقع دوره‌ای تنیکال مخصوص دانش‌آموزان متقاضی ورود به رشته‌های دانشگاهی اقتصاد، علوم اجتماعی و مدیریت کسب و کار آموزش می‌بینند.
  • TI-Kurs: دانش‌آموزان برای ورود به رشته‌های دانشگاهی علوم کامپیوتر، ریاضیات، علوم طبیعی و رشته‌های مهندسی باید ابتدا T-Kurs بگذرانند.


دانشگاه‌های برتر آلمان
 

شرایط پذیرش کالج کنستانس

  • شما برای ورود به این کالج باید حتما مدرک دیپلم ارائه دهید. رشته دبیرستان شما هم ارتباط مستقیم با کورس کالج شما در آلمان دارد.
  • از دیگر شرایط مهم، شرایط سنی شماست. البته، خود کالج کنستانس برای پذیرش دانشجویان بین المللی محدودیت سنی تعیین نکرده‌است. اما سفارت آلمان در ایران به سن متقاضیان اهمیت بسیاری قائل بوده و برای افرادی که پذیرش کالج دارند، تا 22 سالگی ویزای تحصیلی ارائه می‌دهد.
  • در کالج کنستانس تمامی کلاس‌ها تنها به زبان آلمانی برگزار می‌شوند. پس شما برای ورود به این کالج باید حداقل مدرک زبان آلمانی B2 ارائه دهید.

کنستانس

آزمون ورودی کالج کنستانس

برای ثبت نام در کالج کنستانس باید حتما در آزمون ورودی این کالج شرکت کنید. آزمون ورودی دو بار در سال برگزار می شود؛ یکبار در پایان ژانویه برای ترم تابستان و بار دیگر در ابتدای جولای برای ترم زمستان. دو نوع آزمون ورودی در این کالج ارائه می‌شوند:
 

  • TI-Kurs برای دانشجویانی که قصد دارند در رشته‌های فنی و مهندسی تحصیل کنند. موضوعات امتحان: آلمانی، ریاضیات، فیزیک.
  • WW-Kurs برای دانش آموزانی که قصد دارند کسب و کار و علوم اجتماعی را دنبال کنند. موضوعات امتحان: آلمانی، ریاضیات، مطالعات بازرگانی.

در هر بار برگزاری آزمون ورودی، کالج بر اساس عملکرد بچه‌ها در آزمون، 25 دانش آموز را می‌پذیرد. در نظر داشته باشید که اگر در هر سه درس نمرات بسیار خوب و قابل توجهی بگیرید، ممکن است بتوانید مستقیما وارد ترم دوم شوید (یعنی دیگر نیازی به شرکت در ترم اول نداشته باشید). در صورت عدم قبولی در آزمون ورودی نیز نگران نباشید. به شما فرصت داده می‌شود تا یک بار مجددا امتحان بدهید.

کالج کنستانس
 

شهریه کالج کنستانس

دانش‌آموزان کالج دولتی کنستانس احتیاجی به پرداخت شهریه تحصیل ندارند. تنها مبلغی که داوطلبان باید پرداخت کنند هزینه ثبت نام به مبلغ 162.50 یوروست که باید در هر ترم پرداخت شود. بعد از تمام شدن کالج، در صورتی که متقاضیان بین المللی بخواهند در دانشگاه کنستانس تحصیل کنند، باید مبلغ 162.5 یورو برای ثبت نام و 1500 یورو شهریه تحصیل در هر ترم بپردازند.
 

مدارک مورد نیاز برای پذیرش کالج کنستانس

  • رزومه
  • کپی پاسپورت
  • مدرک دیپلم به همراه ریزنمرات
  • مدرک پیش دانشگاهی به همراه ریزنمرات
  • مدرک سطح زبان آلمانی B2
  • فرم درخواست

کالج در کنستانس

نحوه اپلای برای کالج کنستانس

به منظور اپلای برای کالج کنستانس مدارکی را که پیشتر نام بردیم جمع‌آوری کرده و به آدرس زیر بفرستید:
Konstanz University of Applied Sciences
Studienkolleg
Alfred-Wachtel-Str. 8
78462 Constance
Germany

 

ددلاین کالج کنستانس

به منظور اپلای در کالج ددلاین اپلای برای ترم تابستان تا 1 نوامبر و برای ترم زمستان تا 1 مه است. همچنین، در تاریخ 17 ژانویه آزمون روودی ترم تابستان برگزار می‌شود. (تاریخ آزمون ورودی ترم زمستان متعاقبا اعلام خواهد شد).

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex