تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

کالج کیل در آلمان

123
کالج کیل در آلمان

کالج کیل یکی از بهترین‌ کالج‌های دولتی هوخشوله (وابسته به دانشگاه علمی کاربردی) آلمان بوده که در بزرگ‌ترین شهر و مرکز ایالت اشلسویگ-هولشتاین قرار گرفته‌است. همانطور که می‌دانید، آلمان یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در اروپا و دنیاست و دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا این کشور را جهت ادامه تحصیل خود انتخاب می‌کنند. دانشجویان ایرانی نیز طی چندین سال گذشته استقبال بسیار خوبی از دانشگاه‌های آلمان کرده‌اند. اما متقاضیان عزیز باید ابتدا در رابطه با مسیر پیش روی خود اطلاعات کافی کسب کرده و نکاتی را مد نظر قرار دهند.

به عنوان مثال، میان سیستم آموزشی ایران و آلمان تفاوتی وجود دارد و آن طول دوره تحصیلات پیش از دیپلم است (در ایران 12 سال و در آلمان 13 سال). به همین علت، افرادی که قصد دارند وارد مقطع کارشناسی در آلمان شوند، باید ابتدا یک دوره کالج بگذرانند. در این مطلب قصد داریم به بررسی تحصیل در کالج کیل در آلمان بپردازیم و شرایط پذیرش، شهریه، آزمون ورودی و ... آن را با هم مرور کنیم.


کالج کیل
 

کورس‌های کالج کیل

کالج مقدماتی کیل دوره‌های تخصصی جهت آماده‌سازی دانش‌آموزان برای ورود به دانشگاه‌های آلمان ارائه می‌دهد. این کورس‌ها شامل T-Kurs و W-Kurs می‌شوند. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با کورس‌های کشور آلمان به مقاله کالج در آلمان سر بزنید.

  • TI-Kurs: دوره‌های TI-Kurs برای افرادی ارائه می‌شود که قصد دارند در آینده وارد رشته‌های دانشگاهی فنی و مهندسی شوند. در این دوره‌های آموزشی دروس ریاضی، زبان آلمانی، ارتباط فنی، فیزیک، شیمی، طراحی فنی و علوم کامپیوتر به دانش‌آموزان تدریس می‌شود.

دانشگاه‌های برتر آلمان

  • WW-Kurs: دوره‌های WW-Kurs دانش‌آموزان را برای ورود به رشته‌های مرتبط با اقتصاد آماده می‌کنند. دروسی که در این کورس به دانش‌آموزان تدریس می‌شود زبان آلمانی، مدیریت کسب و کار، ریاضی، انگلیسی، علوم کامپیوتر و علوم اجتماعی هستند.

شرایط پذیرش کالج کیل

شما برای اخذ پذیرش از کالج کیل باید شرایط تحصیلی، دانش زبان آلمانی، شرایط سنی مناسب داشته و در آزمون ورودی نیز به خوبی ظاهر شوید. در ضمن، برای ورود به این کالج باید حتما مدرک دیپلم مرتبط با کورس انتخابی خود داشته باشید. از دیگر شرایط مهم، شرایط سنی شماست. البته کالج کیل برای پذیرش دانشجویان محدودیت سنی خاصی اعلام نکرده‌؛ اما شرایط سنی شما برای سفارت آلمان در ایران مهم است و برای افرادی که پذیرش کالج دارند، تا 22 سالگی ویزای تحصیلی ارائه می‌دهد.
اگر قصد دارید وارد کالج کیل شوید، حتما در نظر داشته باشید که دروس در کالج‌های دولتی آلمان تنها به زبان آلمانی ارائه می‌شوند؛ به همین علت، شما برای ورود به کالج کیل باید حتما مدرک زبان آلمانی B1 ارائه دهید. همچنین، برای اینکه بتوانید آزمون ورودی (شامل سوالات ریاضی و زبان آلمانی) را با موفقیت بگذرانید نیز نیاز به دانش زبان آلمانی خواهید داشت. پس حتما در یادگیری زبان آلمانی بکوشید و تاثیر آن را دست کم نگیرید.


شهر کیل
 

آزمون FSP کالج کیل

بعد از اینکه دانش‌آموزان توانستند 2 ترم تحصیلی در کالج کیل را با موفقیت تمام کنند، باید در یک آزمون نهایی به نام آزمون FSP شرکت کنند. در صورتی که شخصی در این آزمون شرکت نکند، عملا هیچ مدرکی مبنی بر گذراندن دوره کالج به او اعطا نخواهد شد و نمی‌تواند وارد دانشگاه‌های آلمان شود.
 

شهریه کالج کیل

همانطور که می‌دانید، کالج‌های دولتی آلمان شهریه تحصیل دریافت نمی‌کنند. هزینه تحصیل در مراکز دولتی آلمان به قدری پایین است که تقریبا رایگان تلقی می‌شوند. شما برای ثبت نام در کالج کیل باید 100 یورو بپردازید. اما تحصیل و شرکت در جلسات آزمون هیچ هزینه‌ای برای شما در بر نخواهد داشت. تنها هزینه اضافه‌ای که از شما دریافت خواهد شد هزینه ابزار آموزشیست (مثل کتاب‌هایی دیکشنری یا ماشین حساب) که به مبلغ 70 یوروست.
دانش‌آموزانی که در کالج کیل تحصیل می‌کنند باید بیمه درمانی نیز داشته باشند که هزینه آن حدودا 40 الی 170 یورو ماهانه است. هزینه خدمات دانشجویی نیز 267.30 یورو است. به صورت کلی، اگر مواردی چون اجاره خانه یا اقامتگاه، بیمه درمانی، خورد و خوراک، لباس، شهریه تحصیل، ابزار آموزشی و ... را در نظر بگیریم، هزینه زندگی در شهر کیل حدودا ماهانه 600 یورو برآورد می‌شود.
 

مدارک مورد نیاز برای پذیرش کالج کیل

  • رزومه (به زبان آلمانی)
  • عکس پاسپورت
  • گواهی مدرسه با لیست دروس و نمرات (اگر مدرک شما به زبان انگلیسی یا فرانسوی نیست، ترجمه آلمانی نیز باید پیوست شود!)
  • در صورت لزوم، مدارک مربوط به دوره تحصیلی شروع یا تکمیل شده در کشور خود یا شرکت در آزمون ورودی دانشگاه
  • گزارش ها/گواهی نامه های دوره های آلمانی با موفقیت گذرانده شده است (گواهی حضور کافی نیست!)
  • گذرنامه یا کارت شناسایی
  • ویزا/مجوز اقامت اگر در آلمان هستید
  • مدرک زبان آلمانی B1
  • فرم درخواست

کیل

نحوه ثبت نام در کالج کیل

پس از اینکه اپلای کردید و با موفقیت پذیرش گرفتید، باید وارد پرتال خود شوید و مدارک زیر را آپلود کنید:

  • رسید پرداخت هزینه ترم
  • رسید پرداخت هزینه ثبت نام
  • گواهی بیمه درمانی

ددلاین کالج کیل

اشخاصی که قصد دارند برای ترم تابستان کالج کیل اپلای کنند می‌توانند از تاریخ 1 می تا 15 سپتامبر اقدام کنند. داوطلبان ترم زمستان نیز باید از تاریخ 1 نوامبر تا 15 مارس اپلای کنند. تاریخ برگزاری آزمون ورودی نیز 8 جون 2024 از ساعت 10 تا 12 صبح است.
 

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex