تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

کالج کارلسروهه در آلمان

144
کالج کارلسروهه در آلمان

کالج کارلسروهه یک کالج دولتی در آلمان است که دانش‌آموزان را برای مقطع کارشناسی و ورود به دانشگاه آماده می‌کند. این کالج در ایالت بادن-وورتمبرگ و در شهر کارلسروهه قرار دارد و در نزدیکی مرز آلمان و فرانسه واقع شده‌است. جمعیت این شهر بیش از 300 هزار نفر بوده و در دهه اخیر دانشجویان بسیاری را به خود جذب کرده‌است. اگر شما نیز می‌خواهید با هدف ادامه تحصیلات (در رشته‌های تحصیلی ریاضی، فنی و مهندسی) به آلمان مهاجرت کنید، کالج کارلسروهه می‌تواند بهترین گزینه‌ مناسب برای شما باشد. کشور آلمان طی دهه اخیر دانشجویان خارجی و مخصوصا ایرانی زیادی را پذیرش نموده و امکانات آموزشی فوق‌العاده‌ای برای آن‌ها فراهم کرده‌است. اما متقاضیان عزیز باید حتما در رابطه با مسیر مهاجرت خود اطلاعات کافی کسب کرده و نکات متعددی را مد نظر قرار دهند. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی بیشتر کالج کارلسروهه بپردازیم و آن را بررسی کنیم.


کالج کارلسروهه

 

کورس‌های کالج کارلسروهه

کالج کارلسروهه فقط T-Kurs به متقاضیان ارائه می‌دهد و آن‌ها را برای ورود به رشته‌های علم و فناوری در دانشگاه آماده می‌کند. پس از گذشت دو ترم در کالج، یک آزمون نهایی به نام FSP برگزار می‌شود که دانش‌آموزان باید حتما در آن شرکت کنند. در صورتی که بتوانند با موفقیت از این آزمون عبور کنند، مدرک معادل Abitur گرفته و می‌توانند در دانشگاه‌های آلمان تحصیل کنند.
این دوره‌ها توسط چندین مدرس و نهادهای معتبر مربوطه نظارت می‌شوند. با توجه به ظرفیت کم کلاس‌ها (حدود 25 دانشجو) امکان تعامل و جنب و جوش هم بین دانشجویان و اساتید مربوطه و هم بین خود دانشجویان فراهم می‌شود. در این کورس دروس آلمانی، ریاضیات، فیزیک و شیمی / علوم کامپیوتر به دانش‌آموزان تدریس می‌شود. علاوه بر این دروس، یک دوره دموی آموزش هفتگی ریاضی و فیزیک نیز برگزار می‌شود. در ترم دوم، دروس با شرکت در دوره کارآموزی تکمیل می‌شود.
 

شرایط پذیرش کالج کارلسروهه

مدارک و شرایط تحصیلی: به همراه داشتن مدرک دیپلم قطعا الزامیست. به علاوه، باید حتما دیپلم تجربی، ریاضی، کامپیوتر، حسابداری و امثالهم داشته باشید.
شرایط سنی شما: کالج کرلسروهه برای پذیرش دانشجویان بین المللی محدودیت سنی خاصی اعلام نکرده‌است. اما از آنجایی که شما برای مهاجرت تحصیلی به آلمان باید ویزای تحصیلی این کشور را از سفارت آلمان در ایران اخذ کنید، شرایط سنی شما حائز اهمیت است. شما باید حداکثر 22 سال سن داشته باشید.
مدرک زبان آلمانی: فراموش نکنید که دروس شما در مقطع کالج تنها به زبان آلمانی ارائه می‌شوند و شما برای ورود به کالج کارلسروهه باید حتما مدرک زبان آلمانی B2 ارائه دهید.

کارلسروهه
 

آزمون ورودی کالج کارلسروهه

تمامی متقاضیان برای ورود به کالج کارلسروهه باید پس از اخذ نامه پذیرش و دعوتنامه مربوطه در آزمون ورودی کالج شرکت کنند تا بتوانند وارد این مقطع شوند. آزمون ورودی کالج کارلسروهه شامل دو بخش است؛ سوالات ریاضی و زبان آلمانی که هر کدام حدودا یک ساعت به طول می‌انجامند. بخش زبان آلمانی این آزمون با کمک onSET (آزمون آنلاین) برگزار می‌شود که شامل هشت تمرین است. هر تمرین شامل یک کلوز تست با 20 جای خالی است. بخش ریاضی آزمون ورودی نیز به صورت الکترونیک است و در پلتفرم دانشگاهه کارلسروهه برگزار می‌شود.
 

آزمون FSP کالج کارلسروهه

هدف اصلی داوطلبان برای شرکت در دوره کالج درواقع شرکت در آزمون نهایی FSP است تا بتوانند به کمک آن مجوز ورود به مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های آلمان را کسب کنند. این آزمون شامل دو بخش کتبی و شفاهیست. بخش کتبی شامل 3 درس می‌شود؛ زبان آلمانی (4 ساعت)، ریاضی (180 دقیقه)، فیزیک، شیمی یا علوم کامپیوتر (180 دقیقه). بخش شفاهی نیز دروس بخش کتبی به علاوه یک درس دیگر (که در بخش کتبی نباشد) را در برمی‌گیرد.
 

مدارک مورد نیاز برای پذیرش کالج کارلسروهه

  • مدرک دیپلم به همراه ریزنمرات
  • سطح زبان آلمانی B2
  • قبولی در آزمون ورودی
  • CV


دانشگاه‌های برتر آلمان
 

نحوه اپلای برای کالج کارلسروهه

اگر قصد دارید در کالج کارلسروهه تحصیل کنید، باید از طریق دفتر دانشجویان بین المللی (IStO) دانشگاه فناوری کارلسروهه یا دفتر بین المللی آکادمیک دانشگاه اشتوتگارت اپلای کنید.  بعد از اپلای، در صورت پذیرش یک نامه دعوت به شرکت در آزمون ورودی کالج برای شما ارسال می‌شود. اگر تعداد ثبت نام ها بیشتر از ظرفیت کالج باشد، گزینش انجام می‌شود. در نظر داشته باشید که برای شرکت در آزمون باید رزرو معتبر داشته باشید. پس نامه رزرو را به همراه خود به جلسه آزمون ببرید. این آزمون حدودا 2 ساعت و نیم به طول می‌انجامد و 3 روز کاری بعد نتایج آن اعلام می‌شود.
 

ددلاین کالج کارلسروهه

تاریخ آزمون ورودی: روز 3 سپتامبر 2024
شروع کلاس‌ها: روز 7 اکتبر 2024

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex