تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

کالج کایزرسلاوترن در آلمان

108
کالج کایزرسلاوترن در آلمان

کالج کایزرسلاوترن یکی از بهترین‌ کالج‌های دولتی هوخشوله (وابسته به دانشگاه علمی کاربردی) آلمان بوده که در شهر کایزرسلاوترن و در جنوب غربی آلمان قرار دارد. کایزرسلاوترن در ایالت راینلند فالتز آلمان واقع شده و حدودا 110 هزار نفر جمعیت دارد. این شهر در نزدیکی جنگل زیبای Palatinate بوده و نزدیک مرز مشترک آلمان و فرانسه است. همانطور که می‌دانید، آلمان یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در اروپا و دنیاست و دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا این کشور را جهت ادامه تحصیل خود انتخاب می‌کنند. دانشجویان ایرانی نیز طی چندین سال گذشته استقبال بسیار خوبی از دانشگاه‌های آلمان کرده‌اند. اما متقاضیان عزیز باید ابتدا در رابطه با مسیر پیش روی خود اطلاعات کافی کسب کرده و نکاتی را مد نظر قرار دهند.

به عنوان مثال، میان سیستم آموزشی ایران و آلمان تفاوتی وجود دارد و آن طول دوره تحصیلات پیش از دیپلم است (در ایران 12 سال و در آلمان 13 سال). به همین علت، افرادی که قصد دارند وارد مقطع کارشناسی در آلمان شوند، باید ابتدا یک دوره کالج بگذرانند. حدودا 32 کالج در آلمان وجود دارند که به دو نوع خصوصی و دولتی تقسیم می‌شوند. در این مطلب قصد داریم به بررسی تحصیل در کالج کایزرسلاوترن در آلمان بپردازیم و شرایط پذیرش، شهریه، آزمون ورودی و ... آن را با هم مرور کنیم.

کالج کایزرسلاوترن
 

کورس‌های کالج کایزرسلاوترن

کالج کایزرسلاوترن دو کورس تخصصی T-Kurs (با تمرکز بر گرایش فناوری) و W-Kurs (با تمرکز بر گرایش اقتصاد) ارائه می‌دهد که هر کدام شامل یک ترم هستند.

  • T-Kurs با تمرکز بر گرایش «فناوری»: دروسی که در این کورس به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شوند شامل زبان آلمانی، ریاضی، علوم کامپیوتر و فیزیک (مهندسی الکتریک، مکانیک) هستند.

  • W-Kurs با تمرکز بر گرایش «اقتصاد»: دروسی که در این کورس به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شوند شامل زبان آلمانی، ریاضی، علوم کامپیوتر و اقتصاد (اقتصاد بیزنسی و سیاسی) هستند.

آزمون ورودی کالج کایزرسلاوترن

بعد از اپلای و اخذ پذیرش اولیه باید در آزمون ورودی کالج کایزرسلاوترن شرکت کنید. شرکت کردن در این آزمون برای داوطلبان اجباری بوده و افرادی که در آن شرکت نکنند یا عملکرد خوبی نداشته باشند نمی‌توانند وارد کالج شوند. در نظر داشته باشید که اگر در این آزمون قبول نشوید، می‌توانید یک بار دیگر در آزمون شرکت کنید. اما برای شرکت کردن دوباره در آن باید حتما دوباره برای کالج اپلای کنید. کالج کایزرسلاوترن قبولی در هیچ کالج دیگری را نمی‌پذیرد و برای ورود به آن باید حتما در آزمون ورودی همین کالج شرکت کنید.
دروسی که در آزمون ورودی از آن‌ها سوال مطرح می‌شود شامل زبان آلمانی و ریاضیات می‌شود. پاسخگویی به سوالات زبان آلمانی نیازمند دانش زبان المانی حداقل در سطح B2 بوده و 40 دقیقه به طول می‌انجامد. پاسخگویی به سوالات ریاضی نیز دانش ریاضیات در حد دیپلم را می‌طلبد و 60 دقیقه طول می‌کشد. تاریخ برگزاری آزمون ورودی ترم تابستان در ماه اکتبر و برای ترم زمستان در ماه آوریل هستند.

کالج کایزرسلاوترن

 

شرایط پذیرش کالج کایزرسلاوترن

اخذ پذیرش کالج کایزرسلاوترن نیازمند شرایط به خصوصی است. همچون عملکرد شما در آزمون ورودی کالج، شرایط تحصیلی و نمرات پیشین شما، سطح زبان آلمانی، شرایط سنی و ... . شما برای ورود به این کالج باید حتما مدرک دیپلم ارائه دهید و معدل شما نیز کمتر از 15 یا 14 نباشد. همچنین، رشته دیپلم شما ارتباط مستقیم با کورس کالج شما در آلمان دارد. از دیگر شرایط مهم، شرایط سنی شماست. برخلاف کالج کایزرسلاوترن که محددیت سنی اعلام نکرده سفارت آلمان برای اخذ ویزای تحصیلی به بچه‌های کالج تها تا سن 22 سالگی مجوز می‌دهد. دانش زبان آلمانی نیز از مهم‌ترین معیارهای اخذ پذیرش است. برای اخذ پذیرش کالج کایزرسلاوترن باید حداقل مدرک زبان آلمانی B2 داشته باشید.

 

آزمون FSP کالج کایزرسلاوترن

بعد از اتمام دوره کالج دانش‌آموزان در آزمونی شرکت می‌کنند به نام Feststellungsprüfung که به اختصار FSP نامیده می‌شود. این آزمون دوبار در سال (یکبار پایان ترم زمستان و بار دیگر پایان ترم تابستان) برگزار می‌شود. اگر نتوانستید با موفقیت این آزمون را پشت سر بگذارید نگران نباشید؛ شما فرصت دارید یکبار دیگر در این آزمون شرکت کنید. این آزمون برای T-Kurs شامل دروس زبان آلمانی (کتبی و شفاهی)، ریاضی و علوم کامپیوتر (کتبی) و فیزیک (کتبی) است. از طرف دیگر، برای W-Kurs شامل دروس زبان آلمانی (کتبی و شفاهی)، ریاضی و علوم کامپیوتر (کتبی) و اقتصاد بیزنسی و سیاسی (کتبی) است.

دانشگاه کایزرسلاوترن
 

مدارک مورد نیاز برای پذیرش کالج کایزرسلاوترن

  • مدرک زبان آلمانی B2
  • مدرک تحصیلی دیپلم به همراه ریزنمرات
  • مدرک تحصیلی پیش دانشگاهی به همراه ریزنمرات
  • CV
  • فرم درخواست
  • ویزای تحصیلی
  • بیمه درمانی


دانشگاه‌های برتر آلمان
 

برنامه آموزشی کالج کایزرسلاوترن

  • تاریخ شروع کلاس‌ها برای ترم تابستان در روز اول مارس و برای ترم زمستان در اولین روز هفته اول سپتامبر.
  • در مجموع شما حداکثر 34 جلسه کلاس درس خواهید داشت که هر جلسه 45 دقیقه طول می‌کشد.
  • روزهای درس از دوشنبه تا جمعه هستند.
  • کلاس‌ها معمولاً در پردیس Morlauterer Straße ، ساختمان A برگزار می‌شوند.
  • حتما باید به صورت منظم در کلاس‌های درس حاضر شوید
  • در صورت غیبت، باید حتما دلیل کتبی غیبت خود را به همراه گواهی پزشکی صادر شده توسط مقامات ارائه دهید.
  • اگر بیش از 25.0% از دروس را بدون دلیل موجه غیبت داشته باشید، اجازه شرکت در آزمون نهایی "Feststllungsprüfung" را ندارید.

شهریه تحصیل در کالج کایزرسلاوترن

کالج کایزرسلاوترن یک کالج دولتی در آلمان است که هزینه‌ای بابت تحصیل از دانش‌آموزان نمی‌گیرد. تنها هزینه‌ای که متقاضیان باید پرداخت کنند شامل اتحادیه دانشجویی، کارت دانشجویی و سهمیه آستاست که در مجموع برای دانش‌آموزان پردیس کایزرسلاوترن 290.56 یورو، در پردیس پیرمازنس 288.06 یورو و در پردیس زایبروکن 123 یورو است.
 

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex