تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

کالج هایدلبرگ در آلمان

161
کالج هایدلبرگ در آلمان

کالج هایدلبرگ در آلمان یکی از کالج‌های دولتی آلمان بوده که در شهری دانشجویی به نام هایدلبرگ در ایالت بادن وورتمبرگ و در جنوب غربی آلمان قرار دارد. همانطور که احتمالا می‌دانید مهاجرت تحصیلی به آلمان از محبوب‌ترین راه‌های مهاجرت به این کشور است. آلمان به علت کیفیت آموزش، زیرساخت‌های تحقیقاتی، روش تدریس و مطالعات کم‌هزینه یکی از محبوب‌ترین مقاصد دانشجویان است. به همین علت، چندین سال است که به عنوان یک مقصد محبوب برای مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری شناخته می‌شود.

اگر شما نیز قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان را دارید حتما پیش از هرچیز سعی کنید در رابطه با سیستم آموزشی این کشور اطلاعات کسب کنید. چون تفاوت‌های بسیاری بین سیستم این کشور و کشور ما وجود دارد. به عنوان مثال، طول دوره تحصیلات پیش از دیپلم در ایران 12 سال و در آلمان 13 سال است. به همین علت، افرادی که قصد دارند در آلمان وارد دانشگاه شوند باید حتما یک دوره کالج بگذرانند تا بتوانند مدرک معادل باAbitur  آلمان بگیرند. در حال حاضر بیشتر از 30   کالج مخصوص دانش‌‎آموزان و دانشجویان بین المللی در آلمان وجود دارند که می‌توانند خصوصی یا دولتی باشند. در این مطلب قصد داریم به بررسی تحصیل در کالج هایدلبرگ در آلمان بپردازیم و شرایط پذیرش، شهریه، آزمون ورودی و ... آن را با هم مرور کنیم.


کالج هایدلبرگ

 

کورس‌های کالج هایدلبرگ

در کالج هایدلبرگ هر 5 کورس اصلی یعنی M-Kurs، T-Kurs، S-Kurs، G-Kurs و W-Kurs ارائه می‌شوند. اما باید در نظر داشته باشید که رشته دیپلم شما تاثیر مستقیم بر کورس کالج انتخابی شما در آلمان خواهد داشت.

  • دوره‌های G-Kurs متقاضیان را برای ورود به رشته‌های تحصیلی مطالعات آلمانی، انسانی، هنر و رشته‌های مرتبط آماده می‌کنند. در این کورس دروس آلمانی، تاریخ، ادبیات، علوم اجتماعی و جغرافیا تدریس می‌شوند.
  • دوره‌های M-Kurs متقاضیان را برای ورود به رشته‌های تحصیلی پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و رشته‌های مرتبط آماده می‌کنند. در این کورس دروس آلمانی، ریاضی، زیست شناسی، شیمی و فیزیک تدریس می‌شوند.
  • دوره‌های T-Kurs متقاضیان را برای ورود به رشته‌های تحصیلی مهندسی، علوم کامپیوتر، فنی و رشته‌های مرتبط آماده می‌کنند. در این کورس دروس آلمانی، ریاضی، فیزیک، شیمی و علوم کامپیوتر تدریس می‌شوند.
  • دوره‌های S-Kurs متقاضیان را برای ورود به رشته‌های تحصیلی مطالعات زبان (به جز آلمانی)، علوم اجتماعی، تاریخ، حقوق و رشته‌های مرتبط آماده می‌کنند. در این کورس دروس آلمانی، تاریخ، ریاضی، علوم اجتماعی و جغرافیا تدریس می‌شوند.
  • دوره‌های W-Kurs متقاضیان را برای ورود به رشته‌های تحصیلی اقتصاد، مدیریت کسب و کار، علوم مدیریتی و رشته‌های مرتبط آماده می‌کنند. در این کورس دروس آلمانی، ریاضی، اقتصاد، تاریخ و جغرافیا، علوم اجتماعی و علوم کامپیوتر تدریس می‌شوند.

 

شرایط پذیرش کالج هایدلبرگ

شما برای اخذ پذیرش کالج هایدلبرگ همچون هر مرکز آموزشی دیگری در آلمان و دنیا باید شرایط به‌خصوصی داشته باشید. شرایط تحصیلی و نمرات پیشین شما، سطح زبان آلمانی، شرایط سنی، عملکرد شما در آزمون ورودی کالج و ... از جمله ملاک‌های مهم برای قبولی شما هستند که آگاهی از آنها می‌تواند در روند پذیرش و حتی تحصیل شما تاثیر مثبت داشته باشد. شما برای ورود به این کالج باید حتما مدرک دیپلم ارائه دهید. همچنین، فراموش نکنید که رشته دبیرستان شما ارتباط مستقیم با کورس کالج شما در آلمان دارد. به عنوان مثال، افرادی که دیپلم ریاضی دارند نمی‌توانند وارد کالج M-Kurs شوند. برای اطلاع از انواع کورس‌ها در آلمان می‌توانید به مقاله انواع کالج در آلمان سر بزنید.

از دیگر شرایط مهم، شرایط سنی شماست. البته، خود کالج هایدلبرگ برای پذیرش دانشجویان بین المللی محدودیت سنی تعیین نکرده‌است. اما سفارت آلمان در ایران به سن متقاضیان اهمیت بسیاری قائل بوده و برای افرادی که پذیرش کالج دارند، تا 22 سالگی ویزای تحصیلی ارائه می‌دهد.

همچنین، اگر قصد تحصیل در کالج هایدلبرگ را دارید، حتما در نظر داشته باشید که در کالج‌های دولتی آلمان تمامی کلاس‌ها تنها به زبان آلمانی برگزار می‌شوند. پس شما برای ورود به کالج هایدلبرگ باید حداقل مدرک زبان آلمانی B2 ارائه دهید. همچنین، برای اینکه بتوانید آزمون ورودی آن را با موفقیت بگذرانید نیز نیاز به دانش زبان آلمانی خواهید داشت.

کالج در هایدلبرگ
 

آزمون ورودی کالج هایدلبرگ

دانشجویانی که قصد ورود به کالج هایدلبرگ و بهره‌مندی از امکانات و تجهیزات آموزشی آن را دارند باید پس از پذیرش اولیه و دریافت دعوتنامه، آزمون ورودی را با موفقیت پشت سر بگذارند. تنها دانش‌آموزانی می‌توانند وارد کلاس‌های درس کالج هایدلبرگ شوند که نمره قبولی کافی آزمون ورودی را کسب کنند. این آزمون حضوری بوده و شما برای شرکت در آن حتما باید حتما به وسیله ویزای توریستی یا تحصیلی وارد آلمان شوید.

این آزمون تماماً جهت سنجش دانش زبان آلمانی شما طراحی شده و به صورت کلی شامل دو قسمت می‌شود؛ یک بخش قواعد دستوری و واژگان، و دیگری بخش نوشتاری. دانش‌آموزان برای پاسخگویی به هر کدام از این بخش‌ها 45 دقیقه فرصت دارند. نمرات این بخش‌ها نیز کاملا مساوی بوده و به یک اندازه بر نتیجه نهایی آزمون شما تاثیر دارند. در نظر داشته باشید در هر کورس، نهایتا 20 نفر پذیرفته می‌شوند. پس حتما جهت اخذ مدرک زبان آلمانی B2 یا C1 خود اقدام کنید.


دانشگاه‌های برتر آلمان
 

آزمون FSP کالج هایدلبرگ

بعد از اینکه دانش‌آموزان با موفقیت دوره کالج را پشت سر می‌گذارند، باید در یک آزمون نهایی به نام آزمون FSP شرکت کنند که هم شامل بخش کتبی خواهد بود هم در مواردی بخش شفاهی (در صورت نیاز). در صورتی که شخصی در این آزمون شرکت نکند، عملا هیچ مدرکی مبنی بر گذراندن دوره کالج به او اعطا نخواهد شد.
 

شهریه کالج هایدلبرگ

همانطور که می‌دانید، کالج‌های دولتی آلمان از دانشجویان شهریه دریافت نکرده و خدمات تحصیلی را رایگان در اختیار محصلان قرار می‌دهند. اما دانشجویان باید هزینه‌های جانبی مثل هزینه خدمات دانشجویی و اتحادیه دانشجویی را بپردازند. درواقع این خدمات شامل منسا (سلف دانشجویی)، کافه‌تریا، اقامتگاه‌های دانشجویی، خدمات مشاوره و ... می‌شود. از طرف دیگر، دانشگاه و کالج هایدلبرگ با اینکه یک مرکز دولتیست، نسبت به بیشتر مراکز دولتی دیگر هزنیه بیشتری دارد. با احتساب این موارد، شما برای تحصیل در آلمان باید 1651.05 یورو هزینه بپردازید.

کالج در aiv هایدلبرگ
 

مدارک مورد نیاز برای پذیرش کالج هایدلبرگ

  • مدرک دیپلم به همراه ریزنمرات
  • مدرک پیش دانشگاهی به همراه ریزنمرات
  • مدرک سطح زبان آلمانی B2
  • فرم درخواست
  • CV

 

نحوه اپلای برای کالج هایدلبرگ

در ایالت بادن وورتمبرگ -که شامل هایدلبرگ می‌شود- افرادی که قصد اپلای برای کورس‌های کالج دارند، نباید مستقیما برای آن کالج اپلای کنند. بلکه باید برای دانشگاهی که رشته‌ تحصیلی مد نظرشان در آن انجام می‌شود درخواست بدهند. اطلاعات زیر برای متقاضیانی در نظر گرفته شده که قصد دارند پس از گذراندن دوره های Studienkolleg و شرکت در آزمون Feststellungsprüfung دوره تحصیلی خود را در دانشگاه هایدلبرگ آغاز کنند.

در نظر داشته باشید که تنها دانش‌آموزانی موفق به اخذ پذیرش می‌شوند که دانش زبان آلمانی خوبی داشته باشند. درواقع داوطلبان باید هنگام اپلای علاوه بر بارگزاری مدارک تحصیلی خود، مدرکی مبنی بر گذراندن حداقل 800 ساعت دوره‌های آلمانی یا مدرک زبان آلمانی حداقل سطح B2 ارائه دهند.
 

ددلاین کالج هایدلبرگ

توصیه می شود هر چه زودتر جهت اپلای اقدام کنید تا بتوانید بدون استرس برای آزمون ورودی کالج هایدلبرگ آماده شوید. در نظر بگیرید که اخذ پذیرش، داشتن زمان کافی برای درخواست ویزا، رزرو پرواز، جستجو برای اقامتگاه دانشجویی و غیره زمان‌بر بوده و بسیار مهم است.

  • ددلاین ترم زمستان 25-2024: از تاریخ 1 می تا 30 جون 2024
  • آزمون ورودی ترم زمستان 25-2024: تاریخ 7 اکتبر، دوشنبه، ساعت 8 صبح
  • آزمون ورودی ترم تابستان 25-2024: تاریخ 8 آوریل، دوشنبه، ساعت 8 صبح
  • نتایج آزمون ورودی در تاریخ 10 اکتبر  2024، ساعت 3 بعد از ظهر منتشر می‌شوند.

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex