تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

کالج هانوفر در آلمان

153
کالج هانوفر در آلمان

کالج هانوفر در آلمان یا کالج مقدماتی نیدرزاکسن یک کالج دولتی در آلمان است که دانش‌آموزان را برای مقطع کارشناسی و ورود به دانشگاه آماده می‌کند. این کالج در شهر هانوفر، واقع در ایالت نیدرزاکسن قرار دارد و با بیش از 500 هزار نفر جمعیت، مرکز و بزرگترین شهر این ایالت است. ثروت بسیار این شهر در کنار مراکز آموزش عالی و فرهنگ غنی آن باعث شده هانوفر از دانشجوپذیرترین شهرهای آلمان به شمار رود به گونه‌ای که در حال حاضر بیش از 50 هزار دانشجو در این شهر مشغول تحصیل و زندگی هستند.

اگر شما نیز می‌خواهید با هدف ادامه تحصیلات به آلمان مهاجرت کنید، کالج هانوفر می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد. کشور آلمان طی دهه اخیر دانشجویان خارجی و مخصوصا ایرانی زیادی را پذیرش نموده و امکانات آموزشی فوق‌العاده‌ای برای آن‌ها فراهم کرده‌است. اما متقاضیان عزیز باید حتما در رابطه با مسیر مهاجرت خود اطلاعات کافی کسب کرده و نکات متعددی را مد نظر قرار دهند. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی بیشتر این کالج بپردازیم و از ابعاد مختلف آن را مورد بررسی قرار دهیم.


کالج هانوفر
 

کورس‌های کالج هانوفر

در برنامه آموزشی کالج هانوفر 6 کورس به صورت مجزا ارائه می‌شوند که شامل ام کورس، تی کورس، دبلیو کورس، اس کورس و گ کورس هستند. این کورس‌ها به شرح زیر هستند:

  • W-Kurs: در این کورس دانش‌آموزان برای ورود به رشته‌های دانشگاهی اقتصاد، علوم اجتماعی و مدیریت کسب و کار آماده می‌شوند. طی دوره‌های دبلیو کورس، دانش آموزان در هر هفته 10 درس آلمانی، 8 درس ریاضی، 4 درس انگلیسی و 6 درس اقتصاد می‌گذرانند.

  • M-Kurs: در این کورس دانش‌آموزان برای ورود به رشته‌های دانشگاهی پزشکی، ریاضیات، علوم طبیعی و رشته‌های مهندسی آماده می‌شوند. طی دوره‌های دبلیو کورس، دانش آموزان در هر هفته 10 درس آلمانی، 8 درس ریاضی، 4 درس شیمی، 4 درس فیزیک و 6 درس زیست شناسی می‌گذرانند.

  • T-Kurs: در این کورس دانش‌آموزان برای ورود به رشته‌های دانشگاهی علوم کامپیوتر، ریاضیات، علوم طبیعی و رشته‌های مهندسی آماده می‌شوند. طی دوره‌های دبلیو کورس، دانش آموزان در هر هفته 10 درس آلمانی، 8 درس ریاضی، 4 درس شیمی و 8 درس فیزیک می‌گذرانند.

  • S/G-Kurs: دوره‌های اس کورس مخصوص رشته‌های زبان و گ کورس مرتبط با رشته‌های انسانی و هنر هستند. دروس تاریخ، زبان انگلیسی، زبان آلمانی، ادبیات و علوم اجتماعی در این کورس‌ها تدریس می‌شوند.



کالج شهر هانوفر

 

شرایط پذیرش کالج هانوفر

از آنجایی که پروسه اخذ پذیرش از کالج هانوفر بسیار رقابتی است. اگر شما هم قصد تحصیل در کالج هانوفر را دارید باید شرایط تحصیلی، دانش زبان آلمانی، شرایط سنی، نمره خود در آزمون ورودی و ... را مد نظر قرار دهید. به عنوان مثال برای ورود به این کالج داشتن مدرک دیپلم جزء الزامات است. همچنین، فراموش نکنید که دبیرستان شما ارتباط مستقیم با کورس کالج شما در آلمان دارد.

از دیگر شرایط مهم، شرایط سنی شماست. البته کالج هانوفر برای پذیرش دانشجویان بین المللی محدودیت سنی خاصی اعلام نکرده‌است. اما در نظر بگیرید شما برای مهاجرت تحصیلی به آلمان باید ویزای تحصیلی این کشور را از سفارت آلمان در ایران اخذ کنید. سفارت آلمان معمولا به افرادی که پذیرش کالج دارند، تا 22 سالگی ویزای تحصیلی ارائه می‌دهد.
از دیگر مواردی که ارتباط مستقیم بر پذیرش شما دارد سطح زبان آلمانی شماست. از آنجایی که دروس شما در مقطع کالج تنها به زبان آلمانی ارائه می‌شوند، شما برای ورود به کالج هانوفر باید حتما حداقل مدرک زبان آلمانی B1 ارائه دهید.
 

آزمون ورودی کالج هانوفر

تمامی متقاضیان برای ورود به کالج هانوفر باید پس از اخذ نامه پذیرش حتما در آزمون ورودی مربوطه شرکت کنند تا بتوانند وارد این مقطع شوند. آزمون ورودی کالج هانوفر 2 بار در سال و فقط به صورت حضوری برگزار می‌شود. همچنین، معمولا 2 ساعت به طول می‌انجامد و نتایج آن 10 روز بعد اعلام می‌شود. در ضمن، برای شرکت در این آزمون باید 90 یورو هزینه بپردازید.

به جز سوالات زبان آلمانی، سوالات دیگر دروس نیز شامل امتحان می‌شوند. اما اینکه دقیقاً از چه درس‌هایی سوال طرح شود بستگی به کورس انتخابی متقاضیان دارد. به لیست زیر دقت کنید:

  • M-Kurs: ریاضیات، زیست شناسی، شیمی
  • G/S-Kurs: تاریخ، سیاست
  • W/T-Kurs: ریاضیات

آزمون ورودی ترم تابستان در تاریخ 27 فوریه 2024 و آزمون ورودی ترم زمستان در تاریخ 29 آگوست 2024 برگزار می‌شوند.

دانشگاه‌های برتر آلمان
 

آزمون FSP کالج هانوفر

بعد از اینکه متقاضی توانست مقطع کالج هانوفر را با موفقیت پشت سر بگذارد، باید در یک آزمون نهایی به نام آزمون FSP شرکت کند تا بتواند مدرک کالج را خود را اخذ کرده و وارد دانشگاه شود. آزمون FSP شامل یک بخش کتبی و یک بخش شفاهی بوده و 2 بار در سال برگزار می‌شود. در بخش کتبی این آزمون معمولا دانش متقاضیان در 3 درس و در بخش شفاهی 1 درس سنجیده می‌شوند. البته، اینکه از کدام دروس در آزمون FSP شما سوال طرح شود، بستگی به کورس شما (M/T/W) دارد.
 

شهریه کالج هانوفر

همانطور که گفتیم، کالج هانوفر کالجی دولتیست و هزینه تحصیل پایینی دارد. درواقع، دوره کالج هانوفر معمولا 2 ترم به طول می‌انجامد و دانش‌آموزان باید مبلغ €428.75 یورو شهریه بپردازند. این مبلغ شامل موارد زیر بوده و شامل خدمات زیر می‌شود:

  • 115.00 یورو برای اتحادیه دانشجویی
  • 217.64 یورو برای کارت دانشجویی
  • 15.80 یورو برای انجمن دانشجویی
  • 1.11 یورو برای کارگاه‌ها
  • 75.00 یورو برای هزینه‌های اداری
  • 2.00 یورو برای Kulturticket
  • 2.20 یورو برای صندوق پیش فرض بلیط ترم


هانوفر
 

مدارک مورد نیاز برای پذیرش کالج هانوفر

در صورتی که موفق شدید با موفقیت آزمون ورودی کالج هانوفر را پشت سر بگذارید، با ارائه مدارک زیر می‌توانید وارد کالج شوید.

  • نامه پذیرش از یکی از دانشگاه‌های آلمان
  • مدرک دیپلم (ترجمه و تایید شده)
  • مدرک دال بر گذراندن آزمون ورودی کالج هانوفر

نحوه اپلای برای کالج هانوفر

افرادی که قصد دارند در کالج هانوفر درس خوانده و برای ورود به دانشگاه‌های آلمان آماده شوند باید ابتدا دانشگاه مد نظر خود را انتخاب کرده و درخواست خود را برای آن دانشگاه ارسال کنند. در صورت لزوم (اکثر مواقع) دانشگاه مربوطه تشخیص خواهد داد که شما به دوره کالج مقدماتی احتیاج دارید یا خیر؛ سپس، شما را به کالج ارجاع خواهد داد. در مرحله بعد، مدارک شما توسط کالج بررسی شده و در صورتی که واجد شرایط باشید، به شرکت در آزمون ورودی کالج دعوت خواهید شد.

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex