تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

کالج هامبورگ در آلمان

100
کالج هامبورگ در آلمان

کالج هامبورگ کالجی دولتی در شهر هامبورگ، مهم‌ترین بندر و دومین شهر بزرگ آلمان است. هامبورگ یک شهر ایالتی بر کرانه رود البه بوده و نزدیک به دو میلیون نفر جمعیت دارد. رود زیبای البه در شهر هامبورگ دو شاخه شده (البه شمالی و البه جنوبی) و از بخش جنوبی و شمالی هامبورگ گذر می‌کند. همین مسئله باعث شده این شهر از لحاظ زیبایی و اقتصاد و بازار کار از برترین‌ها باشد و افراد زیادی به منظور کار و تحصیل به این شهر مهاجرت کنند.

دانش آموزانی که دیپلم خود را در خارج از آلمان گرفته‌اند، باید واجد شرایط تحصیل در دانشگاه یا کالج‌های آلمان شوند. در بسیاری از موارد، گواهی دیپلم افراد از خارج از کشور برای پذیرش مستقیم در دانشگاه کافی نیست. به همین علت، این افراد باید به مدت یک سال (دو ترم)، در یک کالج یا Studienkolleg آلمانی مثل کالج هامبورگ تحصیل کرده و خود را برای آزمون نهایی FSP آماده کنند. متقاضیان با اخذ مدرک FSP این امکان را خواهند داشت که در هر نقطه از آلمان تحصیل کنند. در این مقاله از لانر هلدینگ با ما همراه باشید تا به بررسی کالج هامبورگ در آلمان بپردازیم.


کالج هامبورگ
 

کورس‌های کالج هامبورگ

متقاضیانی که قصد دارند در دانشگاه‌های آلمان تحصیل کنند به مدرک ورودی دانشگاه نیاز دارند. اگر گواهی دیپلم شما در آلمان به رسمیت شناخته نشود، باید در آزمون ارزیابی (FSP) شرکت کنید. به همین علت، باید در یکی از کورس‌های مورد نظر و مرتبط با رشته خود به مدت 2 ترم تحصیل کنید و برای آزمون آماده شوید. کورس‌های کالج هامبورگ در ژانویه هر سال و پس از تعطیلات تابستانی هامبورگ، معمولا در ماه اوت شروع می‌شوند. اینکه کدام دوره برای شما بهتر است به دانش قبلی شما و رشته‌ای که می‌خواهید در آینده تحصیل کنید بستگی دارد:

  • M-Kurs: دوره‌های پزشکی و زیست شناسی.
  • G-Kurs: دوره‌های علوم انسانی، زبان و هنر.
  • T-Kurs: دوره‌های فنی، ریاضی و علمی.
  • W-Kurs: دوره‌های اقتصاد و علوم اجتماعی.

دانش‌آموزان موظف هستند به طور منظم در کلاس‌ها که از دوشنبه تا پنجشنبه بین ساعت 8:30 صبح تا 15:30 بعد از ظهر و جمعه‌ها تا ساعت 13:30 برگزار می‌شوند حاضر باشند. در ابتدای شروع ترم جدول زمانی دروس خود را دریافت می‌کنید تا بتوانید در طول هفته برای دروس خود برنامه‌ریزی کنید. در ضمن، هر کلاس درس 90 دقیقه طول می‌کشد.
 

شرایط پذیرش کالج هامبورگ

  • دانش زبان آلمانی: از آنجایی که زبان تدریس در کلاس‌ها و آزمون ورودی کالج آلمانیست، باید حتما نسبت به اخذ مدرک زبان آلمانی خود اقدام کنید.
  • آزمون ورودی: کالج هامبورگ آزمون ورودی ندارد.
  • شرایط سنی: سن شما برای اخذ ویزای تحصیلی کالج نباید بیشتر از 22 یا 23 سال باشد.
  • شرایط تحصیلی: برای شرکت در دوره‌های این کالج باید دیپلم داشته باشید. همچنین، رشته دیپلم شما با کورسی که در کالج انتخاب می‌کنید ارتباط مستقیم دارد. شرط معدل برای کالج المان حداقل 15 است. اما برای تصمیم‌گیری قطعی باید به کمک یک کارشناس حرفه‌ای شرایط خود را بررسی کنید.

دانشگاه‌های برتر آلمان

آزمون ورودی کالج هامبورگ

جالب است بدانید که کالج هامبورگ برای پذیرش دانش‌آموزان آزمون ورودی برگزار نمی‌کند. درواقع می‌توان گفت این کالج تنها کالج دولتی بدون آزمون ورودی در آلمان است. پذیرش دانشجویان در کالج هامبورگ با توجه به سیستم استانداردها و نمره‌دهی این مرکز آموزشی انجام می‌شود که شامل معدل دیپلم فرد و سطح زبان آلمانی اوست. با توجه به این سیستم هر فرد می‌تواند حداکثر تا 59 امتیاز دریافت کند. به موارد زیر دقت کنید:
  • نمره معدل دیپلم فرد در کشور مادری خود می‌تواند تا حداکثر 30 امتیاز برای وی کسب کند.
  • دانش زبان آلمانی هر دانش‌آموز می‌تواند تا 25 امتیاز داشته باشد.
  • افرادی که از مدارس خارج از آلمان (اما تحت حمایت آلمان) مثل مدارس DSD و مدارس آلمانی فارغ التحصیل شده باشند، 4 امتیاز کسب می‌کنند.
برای اینکه بتوانید حساب کنید به کمک معدل دیپلمتان در ایران چند امتیاز دریافت می‌کنید، ابتدا معدل خود را تبدیل به معدل آلمانی (طبق سیستم نمره دهی آلمان) کنید. نمره یک آلمانی 30 امتیاز (بیشرین امتیاز) و نمره 3.9 آلمانی نیز 1 امتیاز (کمترین امتیاز) دارد. هرچه از بهترین نمره (یعنی 1) به سمت بدترین نمره (3.9) حرکت می‌کنیم، با هر 0.1 نمره 1 امتیاز کسر می‌شود.

آزمون FSP کالج هامبورگ

متقاضیان پس از اتمام دوره تحصیل خود در کالج باید در آزمون "Feststellungsprüfung" به معنای "آزمون برای تعیین مناسب بودن متقاضیان خارجی برای پذیرش در دوره های تحصیلی در دانشگاه‌های جمهوری فدرال آلمان" شرکت کنند. با شرکت در این آزمون که به اختصار FSP نامیده می‌شود، کالج مقدماتی به اتمام رسیده و متقاضیان آمادگی خود را برای دانشگاه ثابت می‌کنند. هرکسی که بتواند با موفقیت از این آزمون گذر کند مجاز به تحصیل در رشته‌های مرتبط به کورس خود در یکی از دانشگاه‌های آلمان می‌شود.
آزمون FSP دو بار در سال (معمولاً در ماه مه و نوامبر) برگزار می‌شود و از یک بخش کتبی و یک بخش شفاهی تشکیل شده است. هر داوطلب باید در سه بخش به سوالات کتبی آزمون پاسخ دهد. بخش اول سوالات زبان آلمانی بوده و بخش دوم و سوم از دو درس تخصصی تدریس شده طی دوره کالج سوال مطرح می‌شود. برای پاسخگویی به سوالات هر بخش حداکثر چهار ساعت طول فرصت دارید. آزمون شفاهی نیز از یک درس تخصصی دیگر چند هفته پس از امتحانات کتبی انجام شده و حدودا 30 دقیقه طول می‌کشد. در صورتی که یکبار در FSP شرکت کردید اما نتوانستید موفق شوید، می‌توانید یک بار دیگر در آن شرکت کنید.
 

مدارک مورد نیاز برای پذیرش کالج هامبورگ

  • کپی مدرک تحصیلی دیپلم به همراه ریزنمرات
  • مدرک زبان آلمانی B2
  • CV
  • کپی تایید شده از پاسپورت
  • عکس پاسپورت

ددلاین کالج هامبورگ

شما از تاریخ 1 ژوئیه تا 1 سپتامبر برای ترم تابستان بعدی (این ترم از ژانویه شروع می‌شود) و از 1 ژانویه تا 1 مارس برای ترم زمستان (شروع در ماه اوت) می‌توانید برای تحصیل در کالج هامبورگ اقدام کنید.

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex