تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

کالج FU برلین در آلمان

115
کالج FU برلین در آلمان

کالج FU برلین از کالج دولتی برتر و زیرمجموعه دانشگاه آزاد برلین است که در پایتخت آلمان، برلین قرار دارد. این کالج مقدماتی شامل یک دوره آموزشی تمام وقت مرتبط با کورس‌های ممتنوعیست که در ادامه تمامی آن‌ها را توضیح می‌دهیم. متقاضیانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی در یکی از دانشگاه‌های آلمان را دارند، باید حتما ابتدا در یک دوره کالج مقدماتی شرکت کنند تا بتوانند مدرک معادل Abitur آلمان دریافت کنند. دانش‌آموزان در انتهای این دوره باید در یک آزمون نهایی (FSP) شرکت کنند تا بتوانند وارد دانشگاه‌های آلمان شوند. البته در صورتی که شخصی خود آمادگی شرکت در آزمون را داشته باشد نیز می‌تواند بدون شرکت کردن در دوره‌های آموزشی کالج در آزمون FSP شرکت کند.

کالج FU برلین می‌تواند بهترین راه برای رسیدن به دانشگاه هومبولت برلین، دانشگاه صنعتی برلین، دانشگاه تکنیکال برلین و دانشگاه فرای برلین است. ما در این مطلب قصد داریم شرایط اخذ پذیرش، کورس‌های ارائه شده، شهریه تحصیل و موارد متعدد دیگری را در کالج FU برلین بررسی کنیم. با ما همراه باشید.


کالج اف یو برلین

 

کورس‌های کالج FU برلین

کالج برلین کورس‌های متنوعی شامل T-Kurs، M-Kurs، W-Kurs و G-Kurs ارائه می‌دهد:

  • T-Kurs: تی کورس برای دانش‌آموزانی که می‌خواهند در رشته‌های علوم طبیعی یا فنی (به جز بیوشیمی، بیو انفورماتیک یا زیست شناسی) ارائه می‌شود. دروس تدریس شده در این کورس شامل آلمانی، ریاضیات، فیزیک، شیمی، علوم کامپیوتر است.
  • M-Kurs: ام کورس برای دانش‌آموزانی که می‌خواهند در رشته‌های پزشکی، دامپزشکی، دندانپزشکی، فارماکولوژی، بیوشیمی، بیو انفورماتیک یا زیست شناسی اپلای کنند ارائه می‌شود. دروس تدریس شده در این کورس شامل آلمانی، ریاضی، زیست شناسی، فیزیک و شیمی است.
  • W-Kurs: دبلیو کورس برای دانش‌آموزانی که می‌خواهند در رشته‌های مدیریت بازرگانی (BWL)، اقتصاد (VWL) و آمار اپلای کنند ارائه می‌شود. دروس تدریس شده در این کورس شامل آلمانی، ریاضیات، اقتصاد، تاریخ اقتصاد و انگلیسی است.
  • G-Kurs: گ کورس برای دانش‌آموزانی که می‌خواهند در رشته‌های علوم اجتماعی یا علوم انسانی اپلای کنند ارائه می‌شود. دروس تدریس شده در این کورس شامل آلمانی، تاریخ، مطالعات اجتماعی، ادبیات آلمانی است.

 

شرایط پذیرش کالج FU برلین

  • شما برای ورود به این کالج باید حتما مدرک دیپلم ارائه دهید. همچنین، فراموش نکنید که رشته دبیرستان شما ارتباط مستقیم با کورس کالج شما در آلمان دارد.
  • از دیگر شرایط مهم، شرایط سنی شماست. البته، کالج FU برای پذیرش دانشجویان بین المللی محدودیت سنی تعیین نکرده‌است. اما سفارت آلمان در ایران به سن متقاضیان اهمیت بسیاری قائل بوده و برای افرادی که پذیرش کالج دارند، تا 22 سالگی ویزای تحصیلی ارائه می‌دهد.
  • در کالج‌های دولتی آلمان تمامی کلاس‌ها تنها به زبان آلمانی برگزار می‌شوند. پس شما برای ورود به کالج FU برلین باید حداقل مدرک زبان آلمانی B2 ارائه دهید.
  • بعد از ارسال مدارک و اخذ پذیرش اولیه بادی به صورت حضوری در یک آزمون ورودی شرکت کنید تا بتوانید وارد کالج شوید. شرکت در این آزمون برای تمامی داوطلبان الزامیست.

آزمون ورودی کالج FU برلین

در صورتی که واجد شرایط باشید و مدارک و رزومه شما مورد قبول کالج واقع شوند یک دعوتنامه شرکت در آزمون ورودی برای شما ارسال می‌شود. این دعوتنامه ممکن است برای شما ایمیل شود و یا همراه با پذیرش شما برایتان ارسال شود. این آزمون دو بخش کتبی دارد. در آزمون ورودی دوره G-Kurs متقاضیان باید در مدت 30 دقیقه سه متن کوتاه در مورد موضوعات مختلف که 75 جای خالی دارند را تکمیل کنند (مدت زمان: 30 دقیقه). پس از آن 30 دقیقه دیگر فرصت دارند تا چند نمودار را بررسی کنند. تعدادی جمله درباره نمودارها مطرح شده و از شرکت‌کنندگان درخواست می‌شود تشخیص دهند که این جملات غلط هستند یا درست. اما آزمون ورودی دوره‌های ام کورس، تی کورس و دبلیو کورس ساختار متفاوتی دارد. بخش اول این آزمون مشابه با آزمون ورودی گ کورس است. یعنی در این آزمون سه متن کوتاه با موضوعات مختلف به شما داده می‌شود که 75 جای خالی دارد (مدت زمان: 30 دقیقه). در بخش بعدی در 45 دقیقه باید به سوالات ریاضی پاسخ دهید.

 

آزمون FSP کالج FU برلین

بعد از اینکه دوره کالج را به اتمام رساندید نوبت به مهم‌ترین بخش تحصیل در این مقطع می‌رسد و آن شرکت در آزمون نهایی FSP است. دانش‌آموزان باید در این آزمون شرکت کنند تا بتوانند مدرک معادل Abitur آلمان را دریافت کرده و وارد یکی از دانشگاه‌های آلمان شوند. آزمون FSP شامل دو بخش است. بخش اول درواقع آزمون زبان آلمانی بوده و بخش دوم آزمونی کتبی که از دو تا از دروس کالج شما طرح می‌شود. در صورتی که نمره کافی کسب نکنید ممکن است برای شما آزمون شفاهی برگزار شود.
در صورتی که در دوره‌های کالج شرکت نکرده و تصور می‌کنید می‌توانید در آزمون FSP شرکت کنید، می‌توانید شانس خود را با شرکت در آزمون ارزیابی خارجی امتحان کنید. برای شرکت در این آزمون باید حتما مدرک زبان آلمانی C1 داشته باشید.
 

مدارک مورد نیاز برای پذیرش کالج FU برلین

  • مدرک تحصیلی دیپلم
  • مدرک زبان آلمانی B2
  • مدرک زبن انگلیسی B1 برای W-Kurs
  • CV


دانشگاه‌های برتر آلمان

 

نحوه اپلای برای کالج FU برلین

قبل از هرچیز باید دانشگاه خود را انتخاب کنید. به این معنی که قصد دارید بعد از اتمام کالج در کدام دانشگاه اپلای و تحصیل کنید. دانشگاه فرای برلین، دانشگاه هومبولت برلین، دانشگاه شاریته از گزینه‌های شما هستند. سپس از طریق یونی اسیست به یکی از این دانشگاه‌های مذکور برای کالج FU برلین اپلای کنید. دقت کنید که باید فقط از طریق یکی از این دانشگاه‌ها اقدام کنید.
 

ددلاین کالج FU برلین

فراموش نکنید که امکان اپلای مستقیم برای کالج FU برلین وجود ندارد و شما باید از طریق Uni-Assist درخواست دهید. درضمن، کالج FU ترم تابستان ارائه نمی‌دهد و تنها ترم زمستان دارد. ددلاین اپلای برای این کالج مقدماتی از 1 ژوئن 2024 تا 15 ژوئیه 2024 است. آزمون ورودی ام کورس در 21 آگوست، آزمون ورودی گ کورس در 20 آگوست، آزمون ورودی دبلیو کورس در 22 آگوست و آزمون ورودی تی کورس در 23 آگوست برگزار می‌شوند. نتایج آزمون ورودی در تاریخ 27 آگوست برای دانش‌آموزان ایمیل می‌شود.

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex