تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

کالج فرانکفورت در آلمان

214
کالج فرانکفورت در آلمان

کالج فرانکفورت در آلمان از مهم‌ترین مراکز آموزشی عالی تحصیلی این کشور است. به صورت کلی کالج‌های آلمان جزء مجهزترین و بهترین کالج‌های اروپا و جهان بوده و در کنار امکانات آموزشی باکیفیت، شهریه ناچیزشان زبانزد خاص و عام در دنیای آموزش و تحصیل است. جالب است بدنید که در کشور آلمان کالج‌ها‌ به دانشگاه‌ها وابسته هستند.

درواقع مقطع کالج یک دوره مقدماتی 9 ماه الی یک ساله برای دانشجویان بین المللیست و فرصتی برای تقویت زبان آلمانی و فراهم کردن بستر آموزشی برای ورود دانشگاه محسوب می‌شود. به عبارت دیگر، اگر فردی بخواهد در کشور آلمان و در مقطع لیسانس تحصیل کند، باید ابتدا یک دوره یک ساله در کالج‌های آلمان درس بخواند؛ زیرا تحصیلات قبل از دانشگاه در کشور ایران 12 سال و در کشور آلمان 13 سال است. به همین علت، تحصیل در کالج پیش از مقطع لیسانس الزامی است.

کالج فرانکفورت


به عبارت دیگر، مدرک دیپلم ایران شما مجوز ورود مستقیم به یک دانشگاه آلمانی را ندارد و شما باید در یک آزمون ورودی شرکت کنید تا بتوانید وارد کالج شوید. یکی از مطرح‌ترین کالج‌های آلمان کالج فرانکفورت است. این کالج دولتی هر ساله دانشجویان بسیاری را جذب کرده و آن‌ها را برای ورود به دانشگاه آماده می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی کالج فرانکفورت پرداخته و شرایط تحصیل و شهریه آن را با هم بررسی کنیم.
 

کورس‌های کالج فرانکفورت

کالج فرانکفورت به صورت کلی در 4 کورس خدمات تحصیلی ارائه می‌دهد و دانش‌آموزان را برای ورود به کالج آماده می‌کند. کورس‌های ارائه شده در این کالج به شرح زیر هستند؛ اما اگر قصد دارید اطلاعات جامع‌تری نسبت به کورس‌ها و کالج‌های آلمان به دست آورید، به مقاله انواع کالج در آلمان مراجعه کنید.

  • M-Kurs در کالج فرانکفورت مخصوص متقاضیان رشته‌های پزشکی، بیولوژی و داروسازی بوده و شامل دروس زبان آلمانی، ریاضیات، فیزیک، شیمی و زیست شناسی می‌شود.
  • G-Kurs کالج فرانکفورت مخصوص رشته‌های انسانی و فرهنگی بوده و شامل دروس زبان آلمانی، تاریخ، ادبیات، جغرافیا و جامعه شناسی می‌شود.
  • T-Kurs در کالج فرانکفورت برای آماده کردن متقاضیان رشته‌های مهندسی، فنی، ریاضی و علمی ارائه شده و دروس آن زبان آلمانی، ریاضیات، فیزیک، شیمی و علوم کامپیوتر هستند.
  • W-Kurs کالج فرانکفورت مخصوص بچه‌های رشته‌های دانشگاهی اقتصاد و علوم اجتماعی بوده و شامل دروس زبان آلمانی، ریاضی، اقتصاد، مدیریت کسب و کار، جغرافیا و علوم اجتماعی می‌شود.

شرایط پذیرش کالج فرانکفورت

کالج فرانکفورت آلمان شرایط پذیرش چندان سختی ندارد؛ اما مانند هر کالج دیگری در این کشور متقاضیان خود را چند فیلتر رد می‌کند. مواردی چون سن، نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی، سطح زبان آلمانی و نحوه عملکرد شما در آزمون ورودی مهم‌ترین ملاک‌های این کالج برای پذیرش دانش‌آموزان هستند.

کالج‌های آلمان به صورت کلی محدودیدت سنی برای داوطلبان در نظر نگرفته‌اند. اما سفارت آلمان در ایران معمولا نظارت و حساسیت بیشتری بر شرایط سنی متقاضیان تحصیلی مقطع کالج داشته و به افرادی که بالای 22 یا 23 سال سن داشته باشند ویزای تحصیلی کالج را نمی‌دهد. از این رو، اگر قصد دارید برای این مقطع اقدام کنید حتما شرایط سنی خود را در نظر بگیرید. اما در صورتی که سن شما از رقم مذکور بیشتر است اما برای ورود به کالج مصمم هستید نگران نباشید. با مشاوران و کارشناسان ما در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.

از دیگر موارد مهم برای ورود به کالج نمرات تحصیلی شماست. اگر معدل دیپلم شما از 15 یا 16 کمتر است، احتمالا شانس بالایی برای اخذ پذیرش از کالج‌های دولتی آلمان نخواهید داشت. البته در نظر داشته باشید که کمبود نمره را تا حدی می‌توان با ارائه دادن مدرک زبان آلمانی بهتر جبران کرد. در هر صورت، در نظر داشته باشید که باید حداقل مدرک زبان المانی  را ارائه دهید.

به جز مواردی که گفته شد، از مهم‌ترین فاکتورهای پذیرش شما عملکردتان در آزمون ورودی کالج است. حتما در نظر داشته باشید که باید خود را برای این آزمون آماده کرده و مخصوصا زبان المانی خود را تقویت کنید. زیرا به صورت کلی، سوالات آزمون ورودی کالج فرانکفورت سوالات زبان آلمانیست.
دانشگاه‌های برتر آلمان

امتحان ورودی کالج فرانکفورت

متقاضیان ورود به کالج فرانکفورت باید حتما در آزمون ورودی آن شرکت کنند تا بتوانند وارد این مقطع شوند. آزمون ورودی کالج فرانکفورت دو بار در سال (ترم زمستان و ترم تابستان) و فقط به صورت حضوری برگزار می‌شود. فراموش نکنید که تمامی داوطلبان باید در این آزمون شرکت کنند؛ صرف نظر از سطح زبان آلمانی آن‌ها. به عبارت دیگر، هر چقدر هم سطح زبان آلمانی یک داوطلب بالا باشد، باید باز هم این امتحان را بدهد.

مهم‌ترین نکته در رابطه با آزمون ورودی کالج فرانکفورت این است که تمامی سوالات این آزمون در کالج فرانکفورت سوالات زبان آلمانی هستند و به منظور چک کردن سطح زبان آلمانی متقاضیان طرح شده‌اند. جهت شرکت در این آزمون باید به صورت آنلاین اپلای کرده و پس از اخذ پذیرش اولیه، جهت شرکت در آزمون ثبت نام و اقدام کنید. در نامه پذیرش شما اطلاعات مربوط قبولی و آزمون ورودی کالج ذکر شده‌است.

به صورت کلی هر داوطلب می‌تواند 3 بار در این آزمون شرکت کرده و از فرصت خود برای تحصیل در کالج فرانکفورت استفاده کند. همچنین، اگر از پیش پذیرش یک کالج دیگر را اخذ کرده یا در آزمون ورودی کالج دیگری شرکت کرده‌اید، دیگر نمی‌توانید در آزمون ورودی کالج فرانکفورت شرکت کنید. در ضمن، هزینه شرکت در ازمون ورودی کالج فرانکفورت 100 یورو است.
 

آزمون FSP کالج فرانکفورت

بعد از اینکه دانش‌آموز دوره کالج را با موفقیت به اتمام رساند، باید در یک آزمون نهایی به نام آزمون FSP شرکت کند تا بتواند مدرک کالج را خود را بگیرد. آزمون FSP شامل یک بخش کتبی و یک بخش شفاهی می‌شود و تاریخ برگزاری آن به نوع ترم (زمستانه یا تابستانه) بستگی دارد.

  • آزمون FSP ترم تابستان در ماه جون یا جولای برگزار می‌شود.
  • آزمون FSP ترم زمستان در ماه نوامبر یا دسامبر برگزار می‌شود.

نکته: هزینه آزمون برای آزمون ارزیابی خارجی 500 یورو و برای آزمون تکمیلی (آزمون ترمیم نمره) 100 یورو است.

کالج در فرانکفورت
 

شهریه کالج فرانکفورت

کالج فرانکفورت یک کالج دولتی بوده و از این رو یک کالج رایگان آلمانی است. کالج‌های دولتی در کشور آلمان شهریه تحصیل از دانش‌آموزان دریافت نمی‌کنند. به عنوان  مثال اگر قصد داشته باشید از طریق دانشگاه گوته فرانکفورت برای کالج فرانکفورت اقدام کنید تنها هزینه ناچیزی به مبلغ  €357.60 یورو بابت خدمات دانشجویی، کارت دانشجویی و ... پرداخت کنید.
 

مدارک مورد نیاز برای پذیرش کالج فرانکفورت

مدارک به خصوصی برای اپلای کردن در کالج فرانکفورت مورد نیاز هستند که ما در این مطلب به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. از کامل بودن این مدارک حتما اطمینان حاصل کنید و در نظر داشته باشید که برای اپلای باید برای دانشگاه مد نظر خود از طریق یونی اسیست مدارک را ارائه دهید. معمولا بررسی مدارک شما 3 الی 6 هفته به طول می‌انجامد.

  • گواهی مبدا ترجمه شده رسمی
  • کپی از پاسپورت
  • مدرک زبان آلمانی B1 (تلک B1، تست‌داف 4x3) یا مدرک دال بر گذراندن کورس زبان المانی سطح B2
  • مدرک دیپلم به همراه ریزنمرات
  • مدرک پیش دانشگاهی به همراه ریزنمرات (برای بچه‌های نظام قدیم)
  • CV
  • انگیزه‌نامه
  • برای اطلاع دقیق از دیگر مدارک مورد نیاز حتما به یونی اسیست مراجعه کنید.


فرانکفورت

 

ددلاین کالج فرانکفورت

اگر قصد اقدام برای کالج فرانکفورت را دارید، باید حتما به ددلاین‌های آن دقت کنید. از آنجایی که شما به عنوان یک متقاضی ایرانی قصد دارید به کشور آلمان مهاجرت تحصیلی کنید، باید حتما نسبت به اخذ ویزای تحصیلی خود اقدام کنید. پس سعی کنید حتما مدارک خود را طبق چک لیست آماده کرده و قبل از سر رسیدن ددلاین اپلای کنید تا به مشکل برنخورید. در نظر داشته باشید که تمامی مدارک را باید یکجا حاضر کرده و ارسال کنید. به عبارتی، امکان ارسال هر مدرک به صورت جداگانه و پس از ددلاین وجود ندارد. ددلاین‌های کالج فرانکفورت به شرح زیر هستند:

  • ترم تابستان: از 20 سپتامبر تا 9 نوامبر
  • ترم زمستان: از 20 مارس تا 1 می

پس از شرکت در آزمون ورودی کالج، کلاس‌های درس ترم تابستان اواخر ژانویه و کلاس‌های ترم زمستان اواخر یا اواسط آگوست شروع می‌شوند.

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex