تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

مهندسی برق در آلمان

320
مهندسی برق در آلمان

مهندسی برق در آلمان یکی از رشته‌های بسیار محبوب است که دانشجویان زیادی به تحصیل در این رشته علاقمند هستند. تحصیل در رشته مهندسی برق در آلمان می‌تواند آینده بسیار درخشانی را برای شما به ارمغان بیاورد. از مزایای تحصیل در این رشته در آلمان می‌توان به وجود دانشگاه‌های برتر در این کشور، فرصت‌های شغلی بسیار خوب و غیره اشاره کرد.
در کل، تحصیل در آلمان می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد. یکی از مهمترین مزایا کاهش هزینه‌هاست چراکه آلمان به دلیل اصول آموزش همگانی و دسترسی آسان به آموزش برای همه شهروندان، معروف است و به همین دلیل بیشتر دانشگاه‌های دولتی در آلمان شهریه از دانشجویان داخلی و بین‌المللی دریافت نمی‌کنند و این باعث می‌شود تحصیل در این کشور بسیار مقرون به صرفه باشد. اما در این مقاله قصد داریم بیشتر به رشته مهندسی برق در آلمان بپردازیم.


تحصیل مهندسی برق در آلمان

وجود فرصت‌های شغلی فراوان نیز یکی از مزایای مهم تحصیل در رشته مهندسی برق در آلمان است. پس از فارغ‌التحصیلی، شما می‌توانید در موقعیت‌های شغلی مختلفی کار کنید و درآمد بالا داشته باشید. آلمان یک کشور صنعتی است و در زمینه فناوری در جایگاه برتری قرار دارد، بنابراین فرصت‌های شغلی بسیار زیادی در این حوزه وجود دارد.
 
انعطاف‌پذیری دوره‌های تحصیلی از دیگر مزایای مهم است. دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در آلمان دوره‌های متنوعی در زمینه مهندسی برق ارائه می‌دهند و شما می‌توانید بر اساس توانایی‌ها و یا علاقه مندی خود در هر یک از این دوره‌ها شرکت کنید. ترکیب این عوامل باعث می‌شود تحصیل رشته مهندسی برق در آلمان یک گزینه جذاب برای علاقه مندان به این رشته تحصیلی باشد.
درباره تحصیل در رشته مهندسی برق در آلمان باید گفت که این رشته بسیار گسترده است و در دانشگاه‌های آلمان در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می‌شود. طبیعتا دوره کارشناسی اولین مرحله تحصیل در این رشته جذاب در آلمان است و هم اکنون تعداد زیادی دانشجوی داخلی و  بین المللی به تحصیل در این رشته مشغول هستند. از مزایای این رشته در آلمان می‌توان به وجود دانشگاه‌های برتر، فرصت‌های شغلی خوب و سایر موارد اشاره کرد.


دانشگاه‌های برتر آلمان

 

لیسانس برق در آلمان: دوره کارشناسی که به مدت ۳ تا ۴ سال است و فارغ التحصیلان این رشته معمولاً بعد از تحصیل یا به بازار کار وارد می‌شوند و  یا تصمیم می‌گیرند در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهند.
 
کارشناسی ارشد برق در آلمان: این مقطع تحصیلی مانند ایران حدودا 2 سال زمان میبرد.

دکتری برق در آلمان: جهت کسب مدرک دکترا، باید به مدت ۳ تا ۵ سال در رشته انتخابی خودتحصیل کنید.
 
برای پذیرش در دانشگاه‌های آلمان در رشته مهندسی برق، اتمام موفقیت‌آمیز دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است و نمرات دروس ریاضی و فیزیک باید در سطح بالایی باشند.
 

بهترین دانشگاه های مهندسی برق در آلمان

لیست بهترین دانشگاه‌های مهندسی برق در آلمان نیز عبارتند از:

1. دانشگاه فنی راینلند
2. دانشگاه صنعتی مونیخ آلمان
3. دانشگاه RWTH AACHEN
4. دانشگاه ULM
5. موسسه فناوری Karlsruhe
6. دانشگاه برمن
 

 

 مدارک مورد نیاز برای تحصیل مهندسی برق در آلمان

برای پذیرش در رشته مهندسی برق در آلمان، برخی از مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  • ارائه رزومه تحصیلی
  • گذراندن دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی در رشته‌های ریاضی، فیزیک و علوم تجربی برای تحصیل در مقطع کارشناسی
  • ارائه نمرات دروس آخرین مقطع تحصیلی
  • تکمیل فرم پذیرش دانشگاه
  • ارائه مدرک کارشناسی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد
  • پرداخت هزینه درخواست پذیرش یا همان Application fee
  • ارائه مدرک زبان (انگلیسی/آلمانی) بسته به مقطع تحصیلی و زبان تدریسی برنامه درسی میتواند متفاوت باشد.
  • قبولی در آزمون ورودی (بعضی از دانشگاه‌ها ممکن است آزمون ورودی برگزار کنند)


مهندسی برق

 

گرایش های مهندسی برق در آلمان

برخی گرایش‌های مهندسی برق عبارتند از:

1. گرایش برق-الکترونیک در آلمان: برق الکرونیک از بهترین گرایش‌های برق در آلمان است و در بازار کار شرایط خوبی دارد. کار با ولتاژ پایین از ویژگی‌های اصلی این گرایش است.
 
2. گرایش برق-قدرت در کشور آلمان: مهندسی برق قدرت در آلمان یکی از ساده‌ترین گرایش‌های برق در آلمان است. این گرایش مناسب بازار کار جهانی است و دروس ساده‌تری را ارائه می‌دهد. در این گرایش، دانشجویان با موتور‌ها و تولید برق، فشار‌های قوی سروکار دارند و بیشترین بازار کار این رشته در نیروگاه‌ها و قدرت انتقال برق است.
 
3. تحصیل گرایش برق-کنترل در المان: این گرایش نیز اهمیت بالایی در رشته مهندسی برق دارد و تمامی دانشجویان آن را آموزش می‌بینند. در این گرایش، دانشجویان با کنترل ورودی و خروجی سیستم‌ها آشنا می‌شوند.
 
4. گرایش برق مخابرات در آلمان: این گرایش به عنوان سخت‌ترین گرایش مهندسی برق شناخته می‌شود. در این گرایش، انتقال اطلاعات از مکانی به مکان دیگر و انتقال داده‌های کامپیوتری، تصویری و صوتی مورد بررسی قرار می‌گیرد. دانشجویان نیز با ساخت فیلترها جهت جلوگیری از پارازیت آموزش داده می‌شوند.
 
5. گرایش تلفیق مهندسی پزشکی با مهندسی برق در کشور آلمان: این گرایش تلفیقی از مهندسی برق و پزشکی است و یکی از کارآمدترین گرایش‌ها در آلمان است. مهندسان برق در تولید وسایل پزشکی مانند باتری قلب، پروتزها، کلیه مصنوعی و رباتیک پزشکی نقش مهمی دارند.

 

درآمد مهندسی برق در آلمان

درآمد اولیه یک مهندس برق در حدود 5363 یورو ناخالص در ماه بوده و با گذشت زمان و کسب تجربه حرفه‌ای، حقوق آنها متغیر خواهد بود و می‌تواند از 40,000 تا 73,000 یورو ناخالص در سال برسد. حتی برای مهندسان با تجربه، ممکن است این  مقدار تا 95,000 یورو ناخالص در سال نیز افزایش یابد. عواملی نظیر تجربه کاری، محل کار، موقعیت جغرافیایی و نوع قرارداد می‌توانند بر حقوق و درآمد افراد تأثیرگذار باشد.

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر، توصیه می‌شود مقاله‌های مرتبط در مورد مشاغل پر درآمد در آلمان را مطالعه کنید، زیرا مهندسی برق در آلمان یکی از این مشاغل است.

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex