تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

اقتصاد آلمان

322
اقتصاد آلمان

اقصاد آلمان از قدرترین اقتصادهای دنیا و اروپا به شمار می‌رود. درواقع، آلمان چهارمین اقتصاد قدرتمد دنیا است. اقتصاد آلمان بعد از جنگ جهانی دوم به مرور پیشرفت کرد. آلمان با نرخ صادرات و واردات عالی، کمپانی های قدرتمند بزرگ و کوچک، اقتصادی رو به رشد و شکست ناپذیر به وجود آورده که توجه مردم سراسر دنیا را به خود جلب کرده است. با زیرساخت‌های اساسی و باکیفیت اقتصادی که در کشور آلمان به کار گرفته شده، در آینده اقتصاد آلمان یکی از بهترین اقتصادهای جهان خواهد ماند. طبق آمار سال 2023، کشور آلمان سومین وارد کننده و صادرکننده بزرگ جهان است.


نرخ تورم در آلمان

نرخ تورم برای اقتصاد هر کشوری مسئله‌ای تعیین کننده است. نرخ تورم در آلمان در سال 2023 حدودا 3.2% بود. البته، این رقم در سال گذشته 8.8% بود که کاهش چشمگیری در سال جاری داشت. دو فاکتور اساسی که باعث افزایش تورم در آلمان در سا های گذشته شده بود، درگیری‌های اوکراین بود که باعث افزایش هزینه­های انرژی شده و دیگری همه گیری ویروس COVID-19 که روی اقتصاد کشورهای بسیاری تاثیر گذاشت.


نرخ بیکاری و اشتغال در آلمان

نرخ بیکاری در کشور آلمان بسیار پایین و برابر با 5.7 درصد می‌باشد. درواقع این آمار، یکی از کمترین نرخ های بیکاری میان کشورهای اروپایی به شمار می‌رود. به همین علت، کشور آلمان هم برای افرادی که با ویزای جاب آفر به این کشور مهاجرت می‌کنند مناسب است هم برای دانشجویانی که با هدف تحصیل و زندگی این کشور را انتخاب می‌کنند. چون به راحتی برای هر قشر و رشته‌ای موقعیت‌های شغلی با حقوق مناسب وجود دارد. طبق پیشبینی کارشناسان، نرخ بیکاری کشور آلمان در آینده کمتر هم خواهد شد.
نرخ اشتغال در آلمان در سال 2023 حدودا 77 درصد بوده است. تقریبا 45.7 میلیون نفر مقیم آلمان در 2023 شاغل بودند؛ در کشور آلمان، حقوق هر ساعت کار برابر با 12 یورو است و میانگین حقوق سالانه افراد معمولا حدود 45 هزار یورو است.


دانشگاه‌های برتر آلمان

کمپانی‌های آلمانی

همانطور که می‌دانید، آلمان یک کشور اقتصادی و صنعتی می باشد. بخش بزرگی از اقتصاد قدرتمند این کشور مربوط به کمپانی های این کشور است. هرچه آلمان رشد بیشتری در اقتصاد داشته باشد، بهه موازات آن کمپانی های بیشتری در آلمان تاسیس میشوند و صنعت آلمان را پرقدرت تر میکنند. نکته‌ی جالب توجهی که درباره کمپانی های المانی وجود دارد این است که 98 درصد کمپانی‌های کشور آلمان، کمپانی ها و صنایع کوچک هستند. به این معنی که شرکت های بزرگی چون فولکس واگن یا دایملر بنز تنها جزء سهم 2 درصدی اقتصاد آلمان به شمار میروند. پس جمعیت زیادی از مردم آلمان در صنایع و شرکت های کوچک مشغول کار هستند.



اقتصاد

 

صنایع کشور آلمان

اکثر کشورهای جهان آلمان را با بخش تولید آن می شناسند که محصولات متعددی را با بهترین کیفیت تولید می کند. در سال 2016، این کشور سومین صادرکننده بزرگ کالا و خدمات جهانی شد. اقتصاد آلمان نسبتاً ثبات دارد و اقتصاددانان معتقدند که این کشور کمتر تحت تأثیر بحران مالی قرار خواهد گرفت.


صنعت خودروسازی

از معروف‌ترین، بزرگ ترین و قدرتمندترین صنایع آلمان و جهان، صنعت خودروسازی آلمان است. این صنعت با تکنولوژی پیشرفته در زمینه هایی چون رباتیک فعال و پیشرو است. این بخش دارای بیش از 6419 کارمند با نیروی کار رو به رشد است. خلاقیت، نوآوری و دقت کمپانی های سازنده این خودروها در سطح جهانی شناخته شده هستند.


صنعت مواد شیمیایی

صنایع شیمیایی آلمان از نظر فروش در اروپا و صادرات به سایر قاره ها در اروپا پیشتاز است. آلمان زیرساخت های تحقیق و پیشرفت در حوزه شیمیایی را به خوبی توسعه داده است. سیستم آموزشی آلمان نیز فارغ التحصیلان باسوادی تربیت میکند و به سرمایه گذاران محیطی حاصلخیز و آماده برای محصولات شیمیایی ارائه می دهد. در سال 2016، آلمان پس از چین و ایالات متحده سومین فروش بزرگ محصولات شیمیایی (168 میلیارد دلار) را خود اختصاص داد.


صنعت مصرف و خدمات

نرخ مصرف در آلمان به دلیل سطح پایین بدهی خصوصی و بیکاری ثابت است. این کشور از نظر جمعیت و قدرت خرید بزرگترین تولیدکننده و بازار کالاهای مصرفی اروپا است. آلمان تقریبا در مرکز قاره اروپا قرار گرفته و با زیرساخت های خوب و باکیفیت خود، موقعیت مناسبی برای دسترسی به بازارهای مصرف اروپای غربی و شرقی دارد.


صنعت انرژی و تکنولوژی

آلمان در تولید انرژی سبز، تجدیدپذیر و فناوری های زیست محیطی پیشتاز است. علاوه بر این، انرژی تجدیدناپذیر به صورت تدریجی جای خود را به انرژی های تجدیدپذیر میدهد. آلمان قصد دارد تا سال 2050 انتشار گازهای گلخانه ای را تا 80 درصد کاهش داده و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر را تا 60 درصد افزایش دهد. این کشور همچنین در انرژی باد فراساحلی، پنل های خورشیدی، انرژی زیستی، فتوولتائیک، شبکه های انرژی و پروژه های ذخیره انرژی سرمایه گذاری کرده است. در حال حاضر آلمان بزرگترین ظرفیت تولید برق در اروپا را دارد که حدود 200 گیگاوات است. موقعیت متمرکز آلمان در اروپا، آن را به یک برداشت ایده‌آل انرژی بادی در خشکی تبدیل می‌کند، بنابراین، فرصت‌های بزرگی را برای شرکت‌های انرژی بادی از سراسر جهان ایجاد می‌کند.

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex