تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

کالج دارمشتات در آلمان

147
کالج دارمشتات در آلمان

کالج دارمشتات، یکی از کالج‌های مطرح و دولتی در آلمان است که در شهر دارمشتات آلمان قرار گرفته‌است. شهر دارمشتات از شهرهای ایالت هسن در آلمان است و حدودا در مرکز این کشور قرار دارد. جالب است بدانید این شهر برخلاف جمعیت کم (حدودا 160 هزار نفر) از دانشجوپذیرترین شهرهای آلمان بوده و یکی از بهترین دانشگاه‌های آلمان در آن قرار گرفته‌است. از آنجایی که بحث مهاجرت تحصیلی به آلمان این روزها بسیر داغ شده، بد نیست در رابطه با وضعیت دانشگاه‌ها و کالج‌های این کشور اطلاعات کافی کسب کنید تا بتوانید بهترین مسیر را برای مهاجرت خود برگزینید.

اگر دانش‌آموزی قصد داشته باشد وارد دانشگاه‌های آلمان شده و تحصیل خود در مقطع کارشناسی را در یکی از مراکز آموزش عالی این کشور ادامه دهد، باید حتما مدرک معادل Abitur آلمان داشته باشد. پس دانش‌آموزان باید یک دوره 1 ساله را در یکی از کالج‌های آلمان بگذرانند تا بتوانند وارد دانشگاه شوند. به صورت کلی کالج‌ها در آلمان خصوصی یا دولتی هستند. در این مطلب قصد داریم به بررسی تحصیل در کالج دارمشتات در آلمان بپردازیم و شرایط پذیرش، شهریه، آزمون ورودی و ... آن را با هم مرور کنیم.


کالج دارمشتات

 

کورس‌های کالج دارمشتات

دانش‌آموزان بر اساس رشته دیپلم خود در دوره دبیرستان می‌توانند وارد یکی از کورس‌های ارائه شده در کالج دارمشتات شوند. کورس‌های ارائه شده در کالج لایپزیگ شامل G-Kurs و T-Kurs هستند. اطلاعات تکمیلی را در ادامه کسب کنید:

  • T-Kurs: دوره T-Kurs در کالج دارمشتات دانشجویان آینده دانشگاه‌های آلمان را برای ورود به رشته‌های فنی و مهندسی تربیت می‌کند. دروس ریاضیات، زبان آلمانی، فیزیک، شیمی و فناوری اطلاعات در این کورس به دانش‌آموزان آموزش داده‌ می‌شود.
  • G-Kurs: دوره G-Kurs برای کسانی ارائه می‌شود که قصد ورود به رشته‌های دانشگاهی انسانی، هنر، فلسفه، حقوق و ... را دارند.

مدارک مورد نیاز برای اپلای کالج دارمشتات

  • مدرک زبان آلمانی حداقل B1
  • مدرک تحصیلی دیپلم به همراه ریزنمرات
  • مدرک پیش دانشگاهی به همراه ریزنمرات (برای داوطلبان نظام قدیم)
  • CV

دانشگاه دارمشتات

شرایط پذیرش کالج دارمشتات

  • شرایط سنی: افرادی که از خاک آلمان برای تحصیل در کالج دارمشتات اپلای می‌کنند با محدودیت سنی مشخصی مواجه نیستند. اما برای داوطلبان ایرانی که از کشور ما و از طریق سفارت آلمان در تهران اقدام می‌کنند، سن مسئله‌ای بسیار مهم است. سفارت آلمان به افراد با پذیرش از کالج تنها تا سن 22 سالگی ویزای تحصیلی می‌دهد.
  • شرایط تحصیلی: کالج‌ها برای پذیرش دانش‌آموزان معمولا سخت‌گیری چندانی بر نمرات پیشین آن‌ها نمی‌کنند؛ اما معدل دیپلم شما باید حداقل 15 یا نهایتا 14 باشد. همچنین، رشته دبیرستان شما در ایران باید حتما با کورس کالجی که برای آن اپلای می‌کنید مرتبط باشد.
  • سطح زبان آلمانی: حداقل مدرک زبان آلمانی برای اخذ پذیرش کالج دارمشتات سطح B1 است. دانش زبان آلمانی برای افرادی که قصد دارند در مقطع کالج در آلمان تحصیل کنند بسیار مهم است. چون زبان تدریس در تمامی کالج‌های این کشور آلمانیست.
  • عملکرد در آزمون ورودی کالج: اگر قصد تحصیل در کالج دارمشتات را دارید حتما باید پس از اخذ پذیرش اولیه در آزمون ورودی شرکت کنید و عملکرد خوبی داشته باشید.

 

آزمون ورودی کالج دارمشتات

بعد از اینکه اپلای کردید، در نظر داشته باشید که همراه با ایمیل پذیرش یک دعوتنامه برای شرکت در آزمون نیز برای شما ارسال می‌شود که شامل تاریخ، مکان برگزاری، قوانین و دیگر اطلاعات مورد نیاز برای شرکت در آزمون است. شرکت کردن در آزمون ورودی اجباریست و افرادی که در آن شرکت نکنند یا عملکرد کافی نداشته باشند نمی‌توانند وارد کالج شوند. البته که ظرفیت کالج نیز از موارد قابل توجه است. این آزمون شامل سوالات زبان آلمانی و دانش اولیه ریاضیات (برای T-Kurs) می‌شود.

دانشگاه‌های برتر آلمان
 

آزمون FSP کالج دارمشتات

مهم‌ترین هدف داوطلبان از شرکت در دوره کالج شرکت در آزمون نهایی FSP است که اخذ آن به دانش‌آموزان مجوز ورود به مقطع کارشناسی در کشور آلمان را می‌دهد. درواقع، بعد از اینکه دوره کالج به اتمام رسید، دانش‌آموزان باید در آزمون FSP شرکت کنند که به صورت کلی دو بخش دارد؛ بخش کتبی و بخش شفاهی. در نظر داشته باشید که شرکت در این آزمون الزامیست. سوالات آزمون FSP شامل زبان آلمانی، ریاضی، فیزیک، شیمی و تکنولوژی ارتباطات است که هر کدام از آن‌ها می‌توانند به صورت شفاهی نیز برگزار شوند.

دارمشتات
 

ددلاین اپلای برای کالج دارمشتات

اگر شما نیز از داوطلبان تحصیل در کالج دولتی دارمشتات هستید، باید حتما در نظر داشته باشید که برای اپلای برای این کالج تنها بازه زمانی محدودی فرصت دارید. همچنین، از آنجایی که بری ورود به کشور آلمان، شرکت در آزمون ورودی کالج و در نهایت تحصیل در این مرکز به ویزای تحصیلی کشور آلمان احتیاج دارید، حتما سریعا جهت جمع‌آوری مدارک و اخذ وقت سفارت دست به کار شوید. ددلاین کالج دارمشتات برای ترم زمستان از تاریخ 15 مارس تا 15 آوریل و برای ترم تابستان از تاریخ 15 سپتامبر تا 15 اکتبر است.
 

شهریه کالج دارمشتات

شما برای تحصیل در کورس‌های G-Kurs و T-Kurs کالج دارمشتات در آلمان نیاز به پرداخت شهریه تحصیل ندارید. تمام هزینه‌ای که از شما اخذ می‌شود بابت خدمات دانشجوییست که مبلغ 216.38 برآورد می‌شود. البته برای شرکت در آزمون ورودی این کالج باید 100 یورو هزینه بپردازید. پیش از شروع دوره‌ها نیز کورس‌هایی اختیاری با نام پیش‌دوره برگزار می‌شوند که هزینه شرکت در آن‌ها 300 یوروست. اگر فردی بخواهد در دوره‌های زبان آلمانی DSH شرکت کند نیز باید 700 یورو پرداخت کند. هزینه شرکت در آزمون FSP نیز 100 یورو خواهد بود.

مقالات مشابه کالج دارمشتات در آلمان

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex