تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

کالج کوبورگ در آلمان

161
کالج کوبورگ در آلمان

کالج کوبورگ از کالج‌های دولتی آلمان است و هر ساله دانش‌آموزان بسیاری را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. آلمان در دهه اخیر یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در اروپا و دنیا بوده و بهترین کیفیت آموزش را در کنار تجهیزات کامل آموزشی به محصلان ارائه می‌دهد. دانشجویان ایرانی نیز طی چندین سال گذشته استقبال بسیار خوبی از دانشگاه‌های آلمان کرده‌اند. اما متقاضیان عزیز باید ابتدا در رابطه با مهاجرت، کشور مد نظر و سیستم آموزشی-اقتصادی مقصد پیش روی خود اطلاعات کافی کسب کنند تا دریابند که دقیقا چه مسیری پیش روی خود دارند.

به عنوان مثال، میان سیستم آموزشی ایران و آلمان تفاوتی وجود دارد و آن طول دوره تحصیلات پیش از دیپلم است (در ایران 12 سال و در آلمان 13 سال). به همین علت، افرادی که قصد دارند وارد مقطع کارشناسی در آلمان شوند، باید ابتدا یک دوره کالج بگذرانند. در حال حاضر بیشتر از 30 کالج در آلمان وجود دارند که به دو نوع خصوصی و دولتی تقسیم می‌شوند. در این مطلب قصد داریم به بررسی تحصیل در کالج کوبورگ در آلمان بپردازیم و شرایط پذیرش، شهریه، آزمون ورودی و ... آن را با هم مرور کنیم.


کالج کوبورگ

 

کورس‌های کالج کوبورگ

کالج مقدماتی کوبورگ دانش‌آموزان متقاضی ورود به رشته‌های مهندسی و اقتصاد را جهت ورود به دانشگاه آماده می‌کند. این کورس‌ها شامل T-Kurs و W-Kurs می‌شوند. برای اطلاعات بیشتر از این کورس‌ها و دیگر کورس‌های کشور آلمان به مقاله کالج در آلمان سر بزنید.
 

  • TI-Kurs: دوره‌های TI-Kurs برای افرادی ارائه می‌شود که قصد دارند در آینده وارد رشته‌های دانشگاهی فنی و مهندسی شوند. در این دوره‌های آموزشی دروس ریاضی، زبان آلمانی، فیزیک، شیمی و علوم کامپیوتر به دانش‌آموزان تدریس می‌شود.

  • WW-Kurs: دوره‌های WW-Kurs دانش‌آموزان را برای ورود به رشته‌های مرتبط با اقتصاد آماده می‌کنند. دروسی که در این کورس به دانش‌آموزان تدریس می‌شود زبان آلمانی، مدیریت کسب و کار، ریاضی، انگلیسی و علوم کامپیوتر هستند.

 

شرایط پذیرش کالج کوبورگ

شما برای اخذ پذیرش کالج کوبورگ آلمان همچون هر مرکز آموزشی دیگری در آلمان و دنیا باید شرایط به‌خصوصی داشته باشید. شرایط تحصیلی و نمرات پیشین شما، سطح زبان آلمانی، شرایط سنی، عملکرد شما در آزمون ورودی کالج و ... از جمله ملاک‌های مهم برای قبولی شما هستند که آگاهی از آنها می‌تواند در روند پذیرش و حتی تحصیل شما تاثیر مثبت داشته باشد. شما برای ورود به این کالج باید حتما مدرک دیپلم ارائه دهید. همچنین، فراموش نکنید که رشته دبیرستان شما ارتباط مستقیم با کورس کالج شما در آلمان دارد. به عنوان مثال، افرادی که دیپلم ریاضی دارند نمی‌توانند وارد کالج M-Kurs شوند. برای اطلاع از انواع کورس‌ها در آلمان می‌توانید به مقاله انواع کالج در آلمان سر بزنید.
از دیگر شرایط مهم، شرایط سنی شماست. البته، خود کالج هایدلبرگ برای پذیرش دانشجویان بین المللی محدودیت سنی تعیین نکرده‌است. اما سفارت آلمان در ایران به سن متقاضیان اهمیت بسیاری قائل بوده و برای افرادی که پذیرش کالج دارند، تا 22 سالگی ویزای تحصیلی ارائه می‌دهد.
همچنین، اگر قصد تحصیل در کالج هایدلبرگ را دارید، حتما در نظر داشته باشید که کالج‌های آلمان تمامی کلاس‌ها تنها به زبان آلمانی برگزار می‌شوند. پس شما برای ورود به کالج هایدلبرگ باید حداقل مدرک زبان آلمانی B2 ارائه دهید. همچنین، برای اینکه بتوانید آزمون ورودی آن را با موفقیت بگذرانید نیز نیاز به دانش زبان آلمانی خواهید داشت.

دانشگاه‌های برتر آلمان
 

آزمون ورودی کالج کوبورگ

متقاضیانی که قصد ورود به کالج کوبورگ آلمان را دارند، باید حتما پس از اخذ پذیرش اولیه در آزمون ورودی کالج شرکت کنند. این آزمون جهت سنجش دانش زبان آلمانی متقاضیان و اطلاعات ریاضی آن‌ها برگزار می‌شود. این آزمون دو بار در سال -اوایل فوریه برای ترم تابستان و اواخر جولای برای ترم زمستان) برگزار می‌شود.
 

آزمون FSP کالج کوبورگ

بعد از اینکه دانش‌آموزان با موفقیت دوره کالج را پشت سر می‌گذارند، باید در یک آزمون نهایی به نام آزمون FSP شرکت کنند که بسیار مهم است. در صورتی که دانش‌آموز در این آزمون شرکت نکند، عملا هیچ مدرکی مبنی بر گذراندن دوره کالج به او اعطا نخواهد شد و نمی‌تواند وارد دانشگاه‌های آلمان شود.
 

شهریه کالج کوبورگ

شما برای اخذ پذیرش از کالج کوبورگ باید شرایط تحصیلی، دانش زبان آلمانی، شرایط سنی مناسب داشته و در آزمون ورودی نیز به خوبی ظاهر شوید.در ضمن، برای ورود به این کالج باید حتما مدرک دیپلم مرتبط با کورس انتخابی خود داشته باشید. از دیگر شرایط مهم، شرایط سنی شماست. در نظر داشته باشید که کالج کوبورگ برای پذیرش دانشجویان محدودیت سنی خاصی اعلام نکرده‌؛ اما شرایط سنی شما برای سفارت آلمان در ایران مهم است و برای افرادی که پذیرش کالج دارند، تا 22 سالگی ویزای تحصیلی ارائه می‌دهد.
اگر قصد دارید وارد کالج کوبورگ آلمان شوید، حتما در نظر داشته باشید که دروس در کالج‌های دولتی آلمان تنها به زبان آلمانی ارائه می‌شوند؛ به همین علت، شما برای ورود به کالج کوبورگ باید حتما مدرک زبان آلمانی B1 ارائه دهید. همچنین، برای اینکه بتوانید آزمون ورودی (شامل سوالات ریاضی و زبان آلمانی) را با موفقیت بگذرانید نیز نیاز به دانش زبان آلمانی خواهید داشت.
 

مدارک مورد نیاز برای پذیرش کالج کوبورگ

  • مدرک تحصیلی دیپلم
  • سطح زبان آلمانی B2 یا B1
  • قبولی در آزمون ورودی آلمانی و ریاضی (ثبت نام از طریق پورتال متقاضی PRIMUSS الزامی است)
  • بیمه مسافرتی
  • ویزای تحصیلی
  • فرم درخواست
  • ارائه تمکن مالی
  • CV

نحوه ثبت نام در کالج کوبورگ

داوطلبان تحصیل در کالج کوربورگ باید از طریق پورتال آنلاین PRIMUSS دانشگاه علوم کاربردی کوبورگ اپلای کنند. شما باید مدارک زیر را هنگام اپلای آپلود کنید:

  • گواهی تایید مدارک شما از یکی از دانشگاه‌های باواریا که می‌خواهید در آنجا تحصیل کنید یا مدارک اولیه امتحانی از uni-assist e.V
  • مدارک تحصیلی خارجی (مدارکی که از کشور خود دریافت کرده‌اید)
  • گواهی حضور در دوره‌های زبان آلمانی سطح B1+/B2
  • رزومه
  • مدرک شناسایی/گذرنامه

در صورتی که مدارک شما تکمیل باشند و تایید شوند، یک نامه پذیرش اولیه به همراه دعوتنامه حضور در آزمون ورودی کالج کوبورگ برای شما ارسال خواهد شد. تمامی اطلاعات مورد نیاز شما به همراه تاریخ آزمون ورودی در دعوتنامه ذکر شده‌است.
 

ددلاین کالج کوبورگ

  • شروع ترم زمستان 2025/2024: تاریخ 1 اکتبر 2024
  • شروع ترم تابستان 2025: تاریخ 15 مارس 2025
  • شروع ترم زمستان 2026/2025: تاریخ 1 اکتبر 2025
     

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex