تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

کالج بوخوم در آلمان

223
کالج بوخوم در آلمان

کالج بوخوم در آلمان به عنوان یکی از پرطرفدارترین کالج‌های دولتی آلمان شناخته شده که دانش‌آموزان را برای مقطع کارشناسی و ورود به دانشگاه‌های آلمان آماده می‌کند. اگر سیستم آموزشی کشور آلمان مدرک پیش از دانشگاه فرد متقاضی را تایید نکند، شخص مذکور باید به منظور ورود به دانشگاه حداقل یک دوره 9 ماهه الی یک ساله را در یکی از کالج‌های دولتی یا خصوصی آلمان بگذراند. به عنوان مثال، تحصیلات قبل از دانشگاه در آلمان 13 سال طول می‌کشد و دانش‌آموزان ایرانی به علت اینکه تحصیلات پیش از دیپلم را 12 ساله می‌گذرانند باید به منظور جبران این اختلاف یک ساله، ابتدا وارد مقطع کالج شوند.

کالج بوخوم در شهر بوخوم واقع در ایالت نوردراین وستفالن در غرب آلمان قرار گرفته و هر ساله دانشجویان بسیاری را به منظور زندگی و تحصیل به خود جذب می‌کند. اگر شما نیز می‌خواهید با هدف ادامه تحصیلات به آلمان مهاجرت کنید، کالج بوخوم می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای تحصیل شما باشد. طی دهه اخیر دانشجویان بین المللی و مخصوصا ایرانی بسیاری از این کالج فارغ التحصیل شده‌اند. متقاضیان عزیزی که قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان را دارند باید حتما در رابطه با مسیر مهاجرت خود اطلاعات کافی کسب کرده و نکات متعددی را مد نظر قرار دهند. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی کالج بوخوم در آلمان بپردازیم و از ابعاد مختلف آن را مورد بررسی قرار دهیم.

کالج بوخوم
 

کورس‌های کالج بوخوم

کالج بوخوم یک کالج دولتی در کشور آلمان است که فقط دوره‌های T-Kurs به دانشجویان ارائه داده و آن‌ها را برای ورود به رشته‌های مهندسی، ریاضیات، علوم کامپیوتر و رشته‌های تحصیلی از این دست آماده می‌کند. در این کورس، دانش‌آموزان دروس زبان آلمانی، ریاضیات، فیزیک و شیمی را به مدت دو ترم می‌گذرانند. همچنین، برنامه درسی دانش‌آموزان در این کالج 32 ساعت در هفته است.

در درس زبان آلمانی دانش‌آموزان با واژگان بیشتر آلمانی آشنا شده و یاد می‌گیرند که چگونه باید از ساختارهای صحیح این زبان استفاده کنند. از آنجایی که دانش‌آموزان به منظور ادامه تحصیل در سیستم آلمان باید نحوه صحبت، نوشتن و درک مطلب در رابطه با موضوعات طبیعی و تکنیکی را یاد بگیرند، در این کالج‌ها اساتید تمامی تلاش خود را می‌کنند که به بهترین نحو زبان آلمانی را به دانش‌آموزان یاد بدهند. در دروس فیزیک، ریاضی و شیمی نیز به ادامه موضوعاتی پرداخته می‌شود که دانش‌آموزان در مدارس کشور خود آموخته‌اند. البته که موضوعات جدیدی که به آن‌ها معرفی می‌شود اما هدف بیشتر آماده‌سازی دانش‌آموزان برای ورود به دانشگاه است.

کالج بوخوم علاوه بر T-Kurs، کورس دیگری هم البته ارائه می‌دهد که مخصوص گذراندن دوره زبان آلمانیست. نام این کورس «دوره زبان آلمانی به عنوان یک زبان خارجی» است که دانش‌آموزان را برای عملکرد بهتر در کلاس‌های درس آماده می‌کند.
 

شرایط پذیرش کالج بوخوم

اخذ پذیرش از کالج بوخوم تا حد بسیاری به مدارک تحصیلی پیشین دانش‌آموزان از کشور مبدا دارد. نمرات شما در مقطع دبیرستان، شرایط سنی شما و سطح زبانی که کسب کرده‌اید در پذیرش شما موثرند. از مهم‌ترین مواردی که باید در نظر داشته باشید این است که از آنجایی که کالج بوخوم فقط T-Kurs ارائه می‌دهد، شما برای ورود به این کالج باید یا دیپلم تجربی داشته باشید، یا ریاضی، IT و امثال آن!

از دیگر شرایط مهم که سفارت نظارت بسیاری بر آن دارد شرایط سنی شماست. جالب است بدانید که کالج بوخوم برای پذیرش دانشجویان بین المللی محدودیت سنی خاصی اعلام نکرده‌است. اما سفارت آلمان معمولا به افرادی که پذیرش کالج دارند، تا 22 سالگی ویزای تحصیلی ارائه می‌دهد. از دیگر معیارهای کالج بوخوم برای پذیرش دانشجویان داشتن مدرک زبان آلمانیست. تمامی دروس و کلاس‌های این کالج به زبان آلمانی برگزار می‌شوند؛ از این رو، کالج بوخوم اهمیت بسیاری به دانش آلمانی داوطلبان می‌دهد. شما برای اخذ پذیرش کالج بوخوم به حداقل مدرک زبان آلمانی B2 احتیاج دارید.

شهر بوخوم
 

آزمون ورودی کالج بوخوم

افرادی که شرایط اخذ پذیرش کالج بوخوم را دارند، پس از ارسال مدارک خود به همراه فرم اپلیکیشن باید مدتی صبر کنند تا نامه پذیرش اولیه را از کالج دریافت کنند. این نامه پذیرش اولیه درواقع دعوتنامه‌ای برای ورود به آزمون ورودیست که همه داوطلبان حتما باید در آن شرکت کنند. در دعوتنامه‌ای که برای شما ارسال می‌شود تمامی اطلاعات مربوط به تاریخ آزمون، ساعت و مکان برگزاری آن درج شده‌است.

این آزمون دوبار در سال -یکبار برای ترم زمستان و بار دیگر برای ترم تابستان- برگزار می‌شود. آزمون ورودی ترم زمستان در ماه آگوست و آزمون ورودی ترم تابستان در ماه ژانویه بوده و سطح زبان آلمانی داوطلبان را جهت ورود به مقطع کالج می‌سنجد. جهت آمادگی برای آزمون زبان، داوطلبان باید حداقل در سطح B2 زبان آلمانی حدود 700 ساعت کلاس درس گذرانده باشند. این آزمون زبان از سه بخش تشکیل شده که پاسخ به هر بخش حدودا 30 الی 40 دقیقه به طول می‌انجامد.
 

آزمون FSP کالج بوخوم

پس از پایان دوره مقدماتی کالج بوخوم، دانش‌آموزان باید در یک ازمون نهایی به نام FSP (Feststellungsprüfung) شرکت کنند تا بتوانند مدرک کالج را دریافت کرده و وارد دانشگاه شوند. بعد از اخذ این مدرک، داوطلبان مجازند در تمامی رشته‌های فنی، ریاضی و مهندسی تمام دانشگاه‌های آلمان درس بخوانند.

دروس زبان آلمانی، ریاضی، فیزیک و شیمی در آزمونFSP طرح شده و دانش داوطلبان را می‌سنجد. این آزمون به صورت کتبی و شفاهی برگزار شده و تاریخ برگزاری آن به شرح زیر است:

  • آزمون کتبی: 27 تا 29 نوامبر
  • آزمون شفاهی: 8 تا 10 ژانویه

همچنین، تاریخ 11 ژانویه مدارک دانش‌آموزان صادر می‌شود.

بوخوم
 

شهریه کالج بوخوم

همانطور که می‌دانید کالج‌های دولتی آلمان شهریه تحصیل بسیار ناچیزی داشته و تقریبا رایگان محسوب می‌شوند. البته، دانش‌آموزان باید هزینه خدمات دانشجویی را پرداخت کنند. دانش‌آموزان متقاضی کالج بوخوم در دانشگاه رور بوخوم ثبت نام می‌شوند و باید به ازای هر ترم 325 یورو بپردازند.
 

مدارک مورد نیاز برای پذیرش کالج بوخوم

  • مدرک دیپلم به همراه ریزنمرات
  • مدرک پیش دانشگاهی به همراه ریزنمرات
  • مدرک سطح زبان آلمانی B2
  • فرم درخواست
  • CV
  • پاسپورت

دانشگاه‌های برتر آلمان

نحوه اپلای برای کالج بوخوم

داوطلبان عزیز می‌توانند جهت اپلای برای کالج بوخوم فرم درخواست مربوطه را با اطلاعات خواسته شده پر کرده و به همراه مدارک مورد نیاز برای کالج بوخوم ارسال کنند. جهت اپلای حتما به ددلاین‌های ذکر شده دقت کنید. ارسال درخواست پذیرش، شرکت در آزمون ورودی و ... برای هر ترم (چه زمستان چه تابستان) در بازه‌های زمانی خاصی صورت می‌گیرد که در ادامه این مطلب به صورت دقیق به بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم.
 

ددلاین کالج بوخوم

داوطلبان از تاریخ 20 آگوست 2024 تا 21 ژانویه 2025 فرصت دارند برای ترم زمستان و از تاریخ 23 ژانویه 2024 تا 19 آگوست 2024 می‌توانند برای ترم تابستان کالج بوخوم اپلای کنند. بعد از اخذ دعوتنامه نوبت به شرکت در آزمون ورودی می‌رسد. آزمون ورودی ترم زمستان در تاریخ های 10 و 13 و آزمون ورودی ترم تابستان 13 و 16 ژانویه برگزار می‌شوند.
 

اقامت دانشجویان کالج بوخوم

اگر شما هم نگران اقامت خود در شهر بوخوم و وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی کالج این شهر هستید، باید بگوییم این محل اقامت دانشجویان در نزدیکی محل تحصیل آن‌ها بوده و حدود 100 اتاق و آپارتمان کوچک در پردیس مطالعات جهانی جهت اقامت داوطلبان مهیا کرده‌است. اگر قصد رزرو یکی از واحدهای این اقامتگاه دانشجویی را دارید، باید هرچه سریعتر پس از اخذ پذیرش خود اقدام کنید. زیرا به علت ظرفیت محدود ممکن است نتوانید واحد مد نظر خود را رزرو کنید.

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex