تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

10 شرکت برتر آلمانی

266
10 شرکت برتر آلمانی

شرکت‌های برتر آلمانی به گونه‌ای نماد اقتصاد برتر آلمان هستند. در سال جدید کشور آلمان جایگاه ژاپن را در لیست قدرت‌های اقتصادی دنیا گرفت و رتبه سوم دنیا را از آن خود کرد. این کشور علیرغم آسیب‌ و ضرر و زیانی که طی جنگ جهانی دوم دید، توانست با برنامه‌ریزی مناسب تمامی سرزمین خود را بازسازی کرده و حتی ارتقا دهد. با در نظر گرفتن اینکه آلمان از لحاظ اقتصادی چقدر توانسته خوب عمل کند، وجود کمپانی¬‌های قدر و بزرگی چون دایملر بنز و فولکس واگن در این کشور چندان بعید نیست. در این مقاله از لانر هلدینگ، به معرفی 10 کمپانی بزرگ و برتر آلمانی می‌پردازیم که در جهان طرفداران زیادی پیدا کرده و همواره رو به رشد هستند.
 

شرکت SAP SE آلمان

کمپانی SAP SE یک شرکت نرم افزار و فناوری اطلاعات است که در زمره قدیمی‌ترین شرکت‌های آلمانی (از 1972) به شمار می‌رود. این شرکت در شهر والدورف واقع در ایالت بادن وورتمبرگ قرار دارد و مهم‌ترین خدمات آن ERP است.
بر اساس آمار اردیبهشت 1403، ارزش بازار کمپانیSAP SE  رشد بسیار زیادی نسبت به سال گذشته (حدودا 180 میلیارد دلار) داشته و هم اکنون دقیقا 227.96 میلیارد دلار ارزش دارد. بر این اساس، کمپانی SAP SE  رتبه 49 با‌ارزش‌ترین کمپانی‌های دنیا را از آن خود کرده‌است. همین امر، عنوان رتبه ¬اول لیست برترین کمپانی¬های آلمانی را به SAP می‌دهد.
 

شرکت Siemen

کمپانی زیمنس یک ابرشرکت آلمانیست که روابط بین المللی وسیعی داشته و دفتر مرکزی آن در شهر مونیخ است. این شرکت در سال 1847 با شروع ساخت یک دستگاه پوینتر تلگراف تاسیس شد و هم اکنون بزرگترین شرکت تولیدی صنعتی اروپاست. زیمنس به تولید محصولات فشار ضعیف، اتوماسیون صنعتی، رله‌های حفاظتی، انواع موتورهای الکتریکی و ... می‌پردازد.
ارزش بازار کمپانی زیمنس طبق آخرین آمار اردیبهشت سال 1403، حدود 149.38 میلیارد دلار بوده‌ که نسبت به سال گذشته تغییر بسیار کمی در حد 0.75 درصد داشته‌است.


دانشگاه‌های برتر آلمان
 

 شرکت Deutsche Telekom

دویچ تلکوم بزرگترین شرکت مخابرتی آلمان و کل اروپاست که نمایندگی مرکزی آن در شهر بن آلمان قرار دارد. این شرکت بزرگ در سال 1995 تاسیس شده و هم اکنون بیش از 211 هزار کارمند دارد. طبق آمار اردیبهشت ماه 1403، ارزش بازار این کمپانی 119.63 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال گذشته 0.05 درصد افزایش داشته است.
 

 شرکت Allianz SE

کمپانی آلیانز از بزرگترین شرکت‌های بین المللی ارائه دهنده خدمات مالی و بیمه است که در سال 1890 تاسیس شد. این شرکت طی جنگ جهانی اول و دوم با وجود تغییرا وسیعی که در سیستم خود ایجاد کرد تحت فشار و ضرر زیادی قرار گرفت. اما حدودا 35 سال بعد از پایان جنگ جهانی دوم توانست پیشرفت بسیاری کرده و عنوان بزرگترین شرکت بیمه در اروپا را از آن خود کند. طبق آمار رسمی که خود این شرکت منتشر کرده، اکنون با بیش از 70 کشور در دنیا روابط تجاری داشته و سرویس‌رسانی می‌کند. به گونه‌ای که ارزش بازار آن هم اکنون دقیقا 113.04 میلیارد دلار است.
 

 شرکت Porsche AG

پس از آلیانز و در رتبه پنجم برترین کمپانی‌های آلمانی پورشه AG به عنوان یک تولید کننده وسایل نقلیه موتوری آلمانی قرار گرفته‌است. این کمپانی یکی از شرکت‌های ماشین آلمانی بوده و در سال 1931 تاسیس شده‌است. خودروهای تولیدی توسط این کمپانی تقریبا در هر نقطه‌ای از دنیا هواخواه و طرفداران خود را داشته و همیشه در دنیای صنعت خودرو سر و صدا به پا کرده‌است. این کمپانی اکنون از زیرشاخه‌های کمپانی فولکس واگن به شمار می‌رود و نمایندگی اصلی آن در شهر اشتوتگارت آلمان قرار دارد. ارزش بازار کمپانی پورشه در حال حاضر 53.7 میلیارد دلار برآورد می‌شود.
 

 شرکت Merck KgaA

شرکت مرک با بیش از 300 سال تجربه از بزرگترین شرکت‌های تولید دارو و مواد شیمیایی آلمانیست که در سال 1668 تاسیس شده‌است. این شرکت چهارمین کمپانی برتر دنیا در زمینه داروسازیست و ارزش بازار آن طبق آخرین آمار رسمی ارزش بازار آن 78.20 میلیارد دلار است.
 

 شرکت Mercedes-Benz Group

گروه مرسدس بنز با ارزش‌ترین خودروساز آلمانی در رتبه‌بندی ارزیابی‌های بازار سهام است و در اشتوتگارت آلمان قرار دارد. البته اخیرا تمرکز این شرکت بر خودروهای لوکس نبوده‌است.
 

شرکت Volkswagen Vz

فولکس واگن نیز بزرگترین گروه خودروسازی آلمان است و اکثریت آن توسط خانواده پورشه و پیچ کنترل می‌شود. از نظر میزان فروش، فولکس واگن بزرگترین خودروساز جهان بوده و ارزش بازار آن 69.4 میلیارد یوروست.
 

شرکت BMW Group

ارزش بازار: 67.7 میلیارد یورو
گروه BMW از مونیخ رتبه هفتم را در بین بزرگ‌ترین شرکت‌های آلمان در رتبه بندی بازار به خود اختصاص داده است. مجموعه محصولات شرکت مونیخ علاوه بر برند خودرو و موتورسیکلت BMW، مینی رولزرویس به همراه BMW M و BMW i را نیز شامل می‌شود.
 

 

شرکت Bayer AG

ارزش بازار: 51.7 میلیارد یورو
Bayer AG یک شرکت شیمیایی و دارویی است که حدود 100 هزار کارمند دارد. بایر همانند زیمنس هلث‌تینرز توانست به طرز عجیبی از افزایش تقاضا در بخش داروسازی به هنگام همه‌گیری کووید-19 سود ببرد.

لب کلام!
10 شرکت برتر آلمانی را با هم مرور و معرفی کردیم. به جز این  کمپانی¬‌ها، شرکت‌های متعدد دیگری نیز در این کشور مشغول فعالیت هستند؛ حتی کمپانی‌های کوچک این کشور را نمی‌‌توان دست کم گرفت. این کمپانی‌ها بهترین شرکت‌های آلمان بوده و در ساختن اقتصاد آلمان نقش مهمی داشته‌اند.


 

مقالات مشابه 10 شرکت برتر آلمانی

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex