تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

دانشگاه ینا

289
دانشگاه ینا

دانشگاه فردریش شیلر ینا آلمان (Friedrich Schiller University Jena)  که به اختصار دانشگاه ینا نامیده می‌شود، یکی از برجسته‌ترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آلمان است که در  قلب سبز آلمان، شهر ینا واقع شده و در حال حاضر بزرگ‌ترین دانشگاه تورینگن است. با تاریخچه‌ای پربار و بنیان‌گذاری در سال ۱۹۴۸، دانشگاه فریدریش ینا به عنوان یک مرکز آموزشی و پژوهشی برجسته شناخته می‌شود. این دانشگاه، از قدمتی بیش از 400 سال برخوردار است. تاسیس آن به سال 1558 میلادی باز می‌گردد و جزو 10 دانشگاه پرقدمت آلمان بشمار می‌رود. دانشگاه به یاد ادیب پرآوازه آلمانی، فریدریش شیلر که حدود 10 سال در این دانشگاه به تدریس تاریخ مشغول بوده، نامگذاری است. دانشگاه ینا افتخارات و جوایز زیادی را دریافت کرده است از جمله کسب 6 جایزه نوبل، آخرین جایزه نوبل این دانشگاه سال 2000 توسط هربرت کرومر در شاخه فیزیک گرفته شد.


شهر ینا در آلمان

دوران دانشجویی شما فقط شامل درس خواندن، امتحان، سمینار و سخنرانی نیست بلکه این دوران یکی از دوره‌های مهم زندگی شماست و فرصتی برای پیدا کردن دوستان برای ادامه زندگی و به دست آوردن دیدگاه‌های جدید است. شهر ینا بهشتی برای دانشجویان است که با فضای پرجنب و جوش و طبیعتی بی‌نظیر این فرصت را برای شما فراهم می‌کند.
ینا، واقع در ایالت تورینگن در مرکز آلمان، یک شهر دانشگاهی بزرگ است.همچنین یکی از مناطق آلمان است که با نرخ بیکاری پایین و اقتصاد متنوع بسیار سریع در حال رشد و پیشرفت است. اقتصاد آن بر اساس تحقیقات و صنعت با فناوری پیشرفته، به ویژه داروسازی، اپتیک، ماشین آلات دقیق و مهندسی نرم افزار است.
 

 رتبه‌ دانشگاه ینا

دانشگاه ینا یکی از برترین دانشگاه‌های آلمان در سطح جهانی است. به صورتی که این دانشگاه با سایر موسسات عالی و موسسات تحقیقاتی جهان در پروژه‌های تحقیقاتی همکاری می‌کند. دانشگاه ینا براساس رتبه بندی QS رتبه 461 دنیا، 78 در اروپا و رتبه 24 را در کشور آلمان دارد.

رشته های دانشگاه ینا

دانشگاه فریدریش ینا دارای یک طیف وسیعی از رشته‌های تحصیلی است که به دانشجویان امکان می‌دهد از تخصص‌های مختلف در حوزه‌های علمی و فنی بهره‌برداری کنند. در زیر به برخی از رشته‌های موجود در دانشگاه فریدریش ینا اشاره می‌کنیم:
  • علوم اجتماعی و اقتصاد: شامل رشته‌های مانند علوم سیاسی، روابط بین‌الملل، اقتصاد، جامعه ‌شناسی و علوم اجتماعی است.
  • علوم انسانی: شامل رشته‌های زبان و ادبیات، فلسفه، تاریخ، هنر و انسان‌شناسی است.
  • علوم طبیعی و ریاضی: شامل رشته‌های فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، ریاضیات و علوم کامپیوتر است.
  • رشته پزشکی در ینا: شامل رشته‌های پزشکی عمومی، دندانپزشکی و علوم پزشکی مرتبط است.
  • مهندسی و علوم طبیعی مرتبط: شامل رشته‌های مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، علوم زمین و محیط ‌زیست است.
 دانشگاه‌های برتر آلمان

دانشکده‌های دانشگاه ینا

دانشگاه فردریش ینا در آلمان از 10 دانشکده تشکیل شده است از جمله دانشکده الهیات، حقوق، اقتصاد و مدیریت بازرگانی، هنر و علوم انسانی، علوم اجتماعی و رفتاری، ریاضیات و علوم کامپیوتر، فیزیک و نجوم، شیمی و علوم زمین، علوم زیستی، پزشکی.
 

امکانات دانشگاه ینا

دانشگاه فریدریش ینا همچنین امکانات بسیار مناسبی را برای دانشجویان فراهم می‌کند. این امکانات شامل موارد زیر است:
  • کتابخانه‌ها: دانشگاه فریدریش ینا دارای کتابخانه‌های مجهز و بزرگی است و امکان دسترسی به منابع الکترونیکی وجود دارد که میتواند به دانشجویان در تحقیقات و مطالعه‌‌شان کمک بسزایی کند.
  • آزمایشگاه‌ها: برای رشته‌های علومی و فنی، دانشگاه فریدریش ینا آزمایشگاه‌های پیشرفته و کاملی را در اختیار دانشجویان می‌گذارد.
  • خدمات دانشجویی: دانشگاه فریدریش ینا خدمات دانشجویی متنوعی را ارائه می‌دهد، از جمله خدمات مشاوره تحصیلی، پشتیبانی روانشناختی، فرصت‌های شغلی و کارآموزی و فعالیت‌های فرهنگی-اجتماعی.
  • بورس‌های تحصیلی: دانشگاه فریدریش ینا به دانشجویان بین‌المللی بورس‌های تحصیلی ارائه می‌دهد تا به آن‌ها امکان مهارت‌هایشان را در رشته‌های مورد علاقه تقویت کنند.


ینا

 

شرایط دریافت پذیرش دانشگاه ینا

شرایط پذیرش از دانشگاه ینا بستگی به رشته و برنامه تحصیلی مورد نظرتان دارد. برای اخذ پذیرش از دانشگاه ینا ابتدا باید مدارک تحصیلی مورد تایید کشور آلمان را ارائه نمایید. این مدارک شامل دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس با ریز نمرات (بسته به دوره ای که برای آن اقدام میکنید) است. همچنین اثبات مهارت زبان انگلیسی یا آلمانی (بسته به زبان تدریسی دوره مورد نظر) الزامی است. به علاوه در برخی رشته های خاص ممکن است لازم باشد تا در امتحان ورودی شرکت کنید.

مدارک لازم جهت اپلای دانشگاه ینا
  • مدرک قبولی دانشگاه (برای مقطع لیسانس)

  • مدرک لیسانس (برای مقطع ارشد)

  • حداقل آیلتس 6 (برای مقطع کارشناسی ارشد)

  • مدرک زبان انگلیسی/ آلمانی (بسته به مقطع تحصیلی و زبان تدریسی برنامه درسی)

  • رزومه

  • انگیزه نامه

  • توصیه نامه

برای اطلاعات دقیق تر درباره رشته و یا شرایط پذیرش رشته موردنظر خود پیشنهاد میکنیم به وب سایت رسمی دانشگاه مراجعه کنید.

مهلت اپلای برای دانشگاه ینا

مهلت ثبت نام این دانشگاه بر حسب رشته میتواند متفاوت باشد به همین دلیل توصیه میکنیم برای رشته مورد نظر خود حتما سایت دانشگاه را چک کنید. اما بطور کلی مهلت اپلای برای این دانشگاه به شرح زیر است:
برای ترم تابستان : از 1 دسامبر تا  15 ژانویه
برای ترم زمستان: از 1 آپریل


شهریه دانشگاه ینا

مانند همه دانشگاه های دولتی در آلمان، دانشگاه ینا هم رایگان است و تنها هزینه ناچیزی در حدود  500 الی 700 یورو برای یکسری امور اداری از دانشجویان دریافت میکند. اما هزینه‌های زندگیتان تقریبا 750 الی 900 یورو در ماه است. همچنین برای کار دانشجویی باید در ابتدا به قوانین و شرایط پذیرشتان پایبند باشید و توجه کنید بهتر است برای بدست آوردن موقعیت شغلی خوب به زبان آلمانی تسلط داشته باشید.



© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex