تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

راحت ترین راه های مهاجرت به آلمان

316
راحت ترین راه های مهاجرت به آلمان

راحت ترین راه های مهاجرت به آلمان کدامند؟ کشور آلمان یکی از مقاصد برتر مهاجرتی در دهه اخیر بوده و به علت برنامه‌ریزی‌های مناسب و معقولانه توانسته در جهت کمبود نیروی کار جوان خود بکوشد و افراد متخصص زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب کند. روش‌های مهاجرتی متفاوتی برای افرادی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند وجود دارد، که از جمله ساده ترین راه‌های مهاجرت به آلمان، می‌توان به مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری، پیوست و... اشاره کرد .هر فرد با توجه به سوابق تحصیلی، کاری، سنی و مالی خود می‌تاواند بهترین روش موجود را برگزیند. در ادامه این مطلب به بررسی این راه‌ها و راحت‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.


مهاجرت تحصیلی به آلمان

 مهاجرت تحصیلی به آلمان برای بسیاری از افرادی که تمایل دارند در اروپا تحصیل کنند، میتواند یک گزینه راحت و جذاب باشد. آلمان یک کشور صنعتی و ثروتمند است که برای همه دانشجویان حتی دانشجویان بین‌المللی امکان تحصیل رایگان را در بیشتر دانشگاه‌های خود فراهم کرده است. با دریافت ویزای تحصیلی آلمان، شما می‌توانید در این کشور زندگی کنید و پس از اتمام تحصیلات، به دنبال فرصت‌های شغلی مناسب با شرایط خود بگردید. اگر در مدت زمان مشخصی شغل پیدا کنید، می‌توانید به زندگی خود در این کشور ادامه دهید و حتی با داشتن شرایطی اقامت خود را به تابعیت تبدیل کنید.

به طور کلی برای درخواست ویزای دانشجویی آلمان، باید نامه‌ای از دانشگاهی که به شما پذیرش داده ، به همراه مدارکی دیگر از جمله نامه تمکن مالی که نشان میدهد شما برای تامین هزینه‌های تحصیل و زندگی خود به مدت یکسال منابع مالی کافی دارید، را ارائه دهید.


شرایط مهاجرت تحصیلی به آلمان

در مرحله اول، شما باید دانشگاه و رشته موردنظر خود برای تحصیل در آلمان را انتخاب کنید. سپس باید بررسی نمایید که زبان تدریسی رشته انتخابی خود انگلیسی یا آلمانی یا حتی بعضا تلفیقی از هر دو است تا با اطمینان خاطر در پی دریافت مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی  باشید. بعد از آن، باید برخی مدارک مورد نیاز (مانند انگیزه‌نامه، بیمه، رزومه و مدارک تحصیلی) را آماده کنید.مهاجرت از طریق تحصیل جزئی از راحت ترین راه های مهاجرت به آلمان است.

مرحله دوم، ترجمه تمامی مدارک تحصیلی به زبان آلمانی است. این ترجمه‌ها باید مهر دادگستری و وزارت امور خارجه داشته باشند.
توجه: بر اساس قوانین جدید ویزامتریک در سال 2023- 2024  متقاضیان ویزای تحصیلی دیگر نیازی به لگال و یا تاییده مدارک تحصیلی خود توسط ویزامتریک را ندارند. مگر در برخی موارد خاص که دانشگاه مقصد از متقاضی درخواست پست فیزیکی مدارک را داشته باشد.

مرحله سوم، شامل ارسال کپی مدارکی مانند توصیه‌نامه استاد، مدرک زبان، رزومه، گواهی کار و سایر مدارک مورد نیاز دانشگاه است. اگر اپلای آنلاین صورت نگیرد، می‌توانید مستقیماً برای خود دانشگاه یا به یونی_اسیست (uni-assist) ارسال کنید. یونی_اسیست یک موسسه واسط است که بین دانشجویان و دانشگاه‌های آلمانی فعالیت می‌کند. از طریق سایت (uni-assist) ، می‌توانید درخواست خود را به چند دانشگاه به صورت همزمان ارسال کنید.

بعد از ارسال مدارک، باید منتظر دریافت پذیرش از دانشگاه باشید و درصورت لزوم برای مصاحبه دانشگاه حاضر شوید.
توجه: مدارک ممکن است براساس دانشگاه و مقطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا) متفاوت باشند. بنابراین، قبل از ارسال مدارک خود، حتما شرایط موردنیاز را بررسی کرده و مدارک لازم را تهیه نمایید. شما می‌توانید مدارک موردنیاز را در بخش مربوطه در وبسایت رسمی دانشگاه موردنظرتان بررسی کنید.
به‌علاوه، برخی از مدارک در شرایط عمومی ثابت هستند و برای همه متقاضیان لازم است. لطفا توجه داشته باشید که ددلاین و زمان ارسال مدارک در هر دانشگاه ممکن است متفاوت باشد. در صورتی که در ارسال مدارک مشکلی پیش‌آید و یا به موقع انجام ارسال نشوند، ممکن است درخواست پذیرش شما رد شود.

شرط سنی مهاجرت به آلمان

شرط سنی مهاجرت به آلمان بستگی به نوع ویزا انتخابی شما دارد. هر روش مهاجرتی دارای شرایط سنی متفاوت است، اگر قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان را دارید شرط سنی با توجه به مقطع شما  متفاوت خواهد بود. از داخل ایران تا 23 سال برای کالج، 26 سال در مقطع لیسانس و تا 36 سال در مقطع ارشد می‌توانید اقدام کنید. برای ویزای کاری نیز تا 45 سال با سابقه کار مرتبط به مدرک دانشگاهی می‌توانید اقدام کنید.



تحصیلی

اعتبار مدرک تحصیلی

اعتبار مدرک تحصیلی امری مهم است که قبل از ارسال مدارک، می‌توانید از پایگاه داده آنابین (Anabin) استفاده کنید تا بررسی کنید آیا مدرک تحصیلی شما در آلمان به رسمیت شناخته شده است یا خیر. در صورتی که دانشگاه شما در این پایگاه داده وجود نداشته باشد، ممکن است نیاز باشد مدارک تحصیلی شما توسط موسسه زاب (ZAB) تایید شوند.
 

مهاجرت تحصیلی به آلمان با دیپلم

بطور کلی با داشتن شرایط سنی مناسب (کمتر از 23 سال ) ، مدرک دیپلم و مدرک زبان آلمانی حداقل B1 شما میتوانید برای کالج در این کشور اقدام کنید و در مقطع دیپلم تحصیل نمایید. البته شرایط دیگری در موفقیت دریافت پذیرش شما در کالج دخیل هستند که میتوانید برای بررسی تخصصی تر شرایط خود از اینجا فرم مشاوره پر کنید تا در کمترین زمان ممکن مشاورین ما با شما تماس بگیرند.

مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع لیسانس

مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع لیسانس معمولا به دو صورت است، مستقیم و غیر مستقیم، در حالت اول متقاضی ابتدا باید مقطع کالج را در آلمان پشت سر بگذراد و در صورت قبولی آزمون پایانی کالج فرد قادر خواهد بود وارد دانشگاه شود اما در حالت دوم درصورتی که فرد در خاک کشور خود لیسانس قبول شده باشد با داشتن شرایطی و ارائه‌ی ریزنمرات میتواند مستقیما وارد دانشگاه انتخابی خود در آلمان شود و باقی تحصیلات خود را در این کشور بگذراند.

مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع ارشد

مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع ارشد بسیار مورد توجه دانشجویان بین المللی است چرا که بسیاری از رشته ها در این مقطع در دانشگاه های آلمان به زبان انگلیسی تدریس میشوند. برای دریافت پذیرش در این مقطع داشتن مدرک لیسانس به همراه ریز نمرات و مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی (بستگی به دانشگاه انتخابی دارد) الزامی است. در نظر داشته باشید بسته به دانشگاه انتخابی ممکن است مدارک دیگری از جمله انگیزه نامه، CV، توصیه نامه و.. نیاز باشد. جهت بررسی شرایط خود و یا کسب اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه های آلمان میتواند با ما تماس بگیرید و یا فرم مشاوره تخصصی را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.


مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع دکتری

مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع دکتری میتواند امری پیچیده و کمی دشوارتر باشد. به طور کلی طول دوره دکتری در المان بین 3 تا 4 سال است و دانشجویان با ارائه مدرک کارشناسی ارشد می‌توانند برای تحصیل در آلمان در این مقطع اقدام کنند. همچنین برای پذیرش در این مقطع معمولا لازم است تا در وهله اول باتوجه به رزومه تحصیلی یا سوابق آکادمیک خود مناسب ترین برنامه تحصیلی را انتخاب کنند علاوه بر این باید یک استاد راهنما در دانشگاه مقصد جهت ارائه طرح یا تز دکتری خود مکاتبه کنند.
 

آوسبیلدونگ

 

مهاجرت به آلمان از طریق آوسبیلدونگ

مهاجرت به آلمان از طریق آوسبیلدونگ (Ausbildung) یکی از راه‌های محبوب برای ورود به بازار کار آلمان است. آوسبیلدونگ به معنای "آموزش فنی حرفه‌ای" است و در واقع یک برنامه آموزشی است که ترکیبی از آموزش تئوری و عملی را دربر می‌گیرد.
برنامه آوسبیلدونگ در آلمان برای افراد جوانی که تمایل دارند مهارت‌های حرفه‌ای خاصی را یاد بگیرند و در زمینه‌های مختلف مانند فنی، تجاری، پزشکی و غیره فعالیت کنند، ارائه می‌شود. این برنامه به صورت تئوری و عملی برگزار می‌شود و مدت زمان آن معمولاً بین 2 تا 3 سال است.
شرایط عمومی اقدام برای بیشتر دوره های آوسبیلدونگ به شرح زیر است:

  • داشتن دیپلم و یا گواهی پایان دوره متوسطه
  • مدرک زبان آلمانی حداقل B1

مهاجرت به آلمان از طریق آوسبیلدونگ یک فرصت خوب برای یادگیری مهارت‌های حرفه‌ای، ورود به بازار کار آلمان و ایجاد فرصت‌های شغلی است. با این حال، قبل از شروع این مسیر، توصیه می‌شود ، که اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید به همین دلیل چنانچه علاقمند به مهاجرت به آلمان از طریق آوسبیلدونگ هستید و یا در این خصوص به راهنمایی بیشتر دارید میتوانید با ما تماس بگیرید و یا فرم مشاوره را از این قسمت پر کنید تا مشاورین ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.

دانشگاه‌های برتر آلمان

مهاجرت کاری به آلمان

اگر شما به دنبال مهاجرت کاری به آلمان هستید و قصد دارید از طریق استخدام در یک شرکت معتبر در آلمان و یا از طریق راه اندازی یک کسب و کار ، ویزای جستجوی کار دریافت کنید که در نهایت اقامت دائم خود در آلمان را دریافت کنید، اقامت کاری میتواند یکی از آسان ترین راه های مهاجرت به آلمان باشد. البته دریافت اقامت کاری و کار در آلمان، بسته به سطح تحصیلات و رزومه کاری شما، میتواند از شرایط متفاوتی برخوردار باشد.
نکته: برای دریافت ویزای کاری لازم است که مدرک دانشگاهی شما و یا سابقه کاریتان با شغلی که برای آن اقدام میکنید مرتبط باشد.
بنابراین به طور کلی ضروری است که حداقل موارد زیر را داشته باشید :

  • حداقل سه سال سابقه کار
  • حداقل لیسانس
  • تسلط به زبان آلمانی و داشتن حداقل مدرک زبان آلمانی B1 (بسته به نوع شغل گاهی با زبان انگلیسی هم میتوان اقدام کرد)


برخی از روش‌های متداول و مختلف مهاجرت کاری به آلمان بر اساس دسته‌بندی عبارتند از:

  • مهاجرت کاری با ویزای بلوکارت آلمان
  • ویزای جاب آفر برای رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی
  • ویزای جاب آفر ویژه متخصصان IT
  • ویزای کار فریلنسر و کسب‌وکار شخصی
  • مهاجرت با کارت ICT آلمان


همچنین در همه روش‌هایی که با هدف کار به آلمان می‌روید و پیشنهاد شغلی دریافت می‌کنید، می‌توانید برای ویزای پیوست هم اقدام کنید و خانواده‌تان را همراه خود به آلمان ببرید.

جاب افر

 

مهاجرت پرستاران به آلمان

جاب افر پرستاری آلمان یکی از روش های مناسب برای مهاجرت پرستاران به آلمان است. به این معنا که پرستاران از طریق شغل خود به کشور آلمان مهاجرت کاری کنند. پروسه اخذ ویزای جاب آفر کشور آلمان مراحل متعددی دارد که مهم‌ترین آن‌ها بستن قرارداد با یک کارفرمای آلمانی است. به عبارت دیگر، یک کارفرمای آلمانی باید به آن‌ها پیشنهاد کار داده و با آن‌ها قرارداد کاری ببندد. برای اینکه بتوانید توجه کارفرما را جلب کرده و قرارداد ببندید، باید بتوانید مهارت، آگاهی و سابقه کار خود را ثابت کنید. از این رو، اخذ به منظور ویزای جاب آفر کشور آلمان باید حداقل 3 سال سابقه کار مرتبط داشته باشید. از دیگر موارد قابل توجه برای اخذ ویزای جاب آفر آلمان دانش زبان آلمانی است. باید در نظر داشته باشید که مهاجرت پرستاران به آلمان بدون مدرک زبان امکان پذیر نیست. برای پذیرفته شدن مدرک زبان آلمانی حداقل B2 الزامی است. اما تیم لانر هلدینگ اولین و تنها مجموعه‌ایست که برای شما با مدرک B1 ویزای جاب افر پرستاری آلمان می‌گیرد.

 

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری یکی از راه‌هایی است که برخی افراد ممکن است برای کسب اقامت و سپس تابعیت در آلمان انتخاب کنند. برنامه‌های سرمایه گذاری در آلمان به شما اجازه می‌دهند با سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی این کشور، اقامت و در نهایت تابعیت آلمان را بدست آورید.
 
در آلمان، برنامه‌های سرمایه گذاری متنوعی وجود دارند که شامل موارد زیر می‌شوند:
  1. برنامه سرمایه گذاری در کسب و کار: شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری در یک کسب و کار در آلمان، اقامت موقت و سپس اقامت دائم را بدست آورید. برای این منظور، باید شرایط خاصی از جمله ایجاد شغل و ایجاد ارزش افزوده در اقتصاد آلمان را برآورده کنید.
 
  1. برنامه سرمایه گذاری در املاک: با سرمایه‌گذاری در املاک مانند خانه‌ها، آپارتمان‌ها و هتل‌ها، می‌توانید اقامت موقت و سپس اقامت دائم دریافت کنید. در این برنامه، معمولاً باید سرمایه زیادی را در املاک آلمان سرمایه‌گذاری کنید.
 
  1. برنامه سرمایه گذاری در صنعت: با سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف مانند صنایع فناوری، تولید و صنعت، می‌توانید اقامت موقت و سپس اقامت دائم دریافت کنید. در این برنامه، باید سرمایه خود را در صنایع مورد نظر سرمایه‌گذاری کنید و اشتغال مناسب برای مردم محلی ایجاد کنید


 سرمایه گذاری

برای اطلاعات دقیق‌تر و آگاهی از شرایط و الزامات هر برنامه سرمایه گذاری در آلمان، پیشنها میکنیم با ما تماس بگیرید و یا به سایت رسمی سفارت آلمان در کشور خود یا سایر منابع معتبر مراجعه کنید.

به طور مختصر مراحل و شرایط دریافت ویزای خود اشتغالی و سرمایه گذاری در آلمان به شرح زیر است:
1. حداقل 18 سال تمام داشته باشید
2. داشتن یک بیزنس پلن قوی و خلاقانه که تأثیر مثبتی بر اقتصاد آلمان داشته باشد.
3. ایجاد حداقل ۵ شغل برای شهروندان آلمانی.
4. اثبات توانایی مالی برای راه‌اندازی کسب‌وکار و تأمین هزینه‌های زندگی.

مهاجرت به آلمان از طریق همسر یا فرزند

ویزای همراه یا ویزای پیوست، یک راه برای فردی است که پس از مهاجرت به آلمان، به دنبال همراهی همسر و فرزندانش است. در این حالت، اگر همسر یا والدینتان از طریق مهاجرت برای کار یا تحصیل به آلمان آمده‌اند، شما می‌توانید با استفاده از این نوع ویزا و با داشتن شرایطی مثل مدرک زبان آلمانی حداقل سطح A1 به آلمان مهاجرت کنید. اگر همسر شما قبلاً ویزا گرفته باشد، شما می‌توانید در عین حال با همسرتان برای دریافت ویزا (ویزای پیوست) درخواست دهید. برای اطلاعات بیشتر درباره ویزای پیوست پیشنهاد میکنیم این مقاله را بخوانید.

مهاجرت به آلمان از طریق کارت شانس

کارت شانس آلمان  "Opportunity Card" و یا Aufenthaltserlaubnis nach dem Zufallsprinzip" " روشی جدید برای مهاجرت به آلمان که در سال ۲۰۲۳ معرفی شده است. این روش مشابه سیستم امتیازبندی یا اکسپرس انتری کانادا است که براساس آن، دولت آلمان برای جذب نیروهای متخصص در حوزه‌هایی که نیروی کار محدودی دارد، ویزا صادر می‌کند. طبق برنامه دولت آلمان، هر سال ۴۰۰ هزار نیروی کار ماهر قرار است به آلمان مهاجرت کنند. انتظار می‌رود که تا اواخر سال ۲۰۲۳ این روش مهاجرتی برای عموم در دسترس قرار گیرد. طبق آخرین اخبار، کارت شانس آلمان و سایر قوانین جدید مهاجرتی این کشور از مارس ۲۰۲۴ قابل اجرا خواهند بود.

پیوست

برای شرکت در برنامه کارت شانس آلمان، متقاضی باید شرایط زیر را داشته باشد:
1. قانونی در آلمان حضور داشته باشد: برنامه کارت شانس فقط برای افرادی است که قانونی و با ویزای معتبر در آلمان حضور دارند. اگر شما در حال حاضر در آلمان نیستید، نمی‌توانید در این برنامه شرکت کنید.
 
2. تحصیلات مورد نیاز: برای شرکت در برنامه کارت شانس، باید مدرک تحصیلی مرتبط با حوزه‌ی تخصصی‌تان داشته باشید. این مدرک باید از یک دانشگاه آلمانی یا معادل آن تأیید شده باشد.
 
3. کاریابی: برنامه کارت شانس ممکن است نیاز به حضور در یک رویداد کاریابی داشته باشد. در این رویداد، شرکت‌های آلمانی فرصتی برای ملاقات شما و بررسی مهارت‌هایتان و ارائه پیشنهادهای شغلی خواهند داشت.
 
4. امتیازدهی: در فرآیند امتیازدهی برای برنامه کارت شانس، به شما امتیاز بر اساس فاکتورهای مختلفی مانند تحصیلات، تجربه‌ی کاری، سطح زبان آلمانی و سایر عوامل تعیین می‌شود. امتیاز بالاتر به شما امکان برنده شدن در برنامه را می‌دهد.

مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی

مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی آخرین راه و پرخطرترین روش برای مهاجرت به آلمان است که به هیچ وجه آن را توصیه نمیکنیم!

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex