تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

کالج گلاوخاو در آلمان

112
کالج گلاوخاو در آلمان

کالج گلاوخاو در آلمان ازکالج‌های دولتی این کشور است که در شهر گلاوخاو واقع در ایالت زاکسن قرار دارد. شهر گلاوخاو واقع در کرانه رود مولد، حدودا 25 هزار نفر جمعیت داشته و در دهه اخیر مورد توجه دانشجویان بین المللی بسیاری قرار گرفته است. کالج گلاوخاو در این شهر خدمات تحصیلی تخصصی و دوره‌های زبان آلمانی ارائه می‌دهد و با مدارس معتبر و دانشگاه‌های بسیاری مشارکت دارد.
در صورتی که شما هم از داوطلبان مهاجرت تحصیلی به آلمان بوده و قصد دارید در این کشور وارد دانشگاه شوید، بهتر است بدانید طول دوره تحصیلات پیش از دیپلم در ایران 12 سال و در آلمان 13 سال است. به همین علت، افرادی که قصد دارند در آلمان وارد دانشگاه شوند باید حتما یک دوره کالج بگذرانند تا بتوانند مدرک معادل باAbitur  آلمان بگیرند. در حال حاضر بیشتر از 30 کالج در آلمان وجود دارند که به دو نوع خصوصی و دولتی تقسیم می‌شوند. در این مطلب قصد داریم به بررسی تحصیل در کالج گلاوخاو در آلمان بپردازیم و شرایط پذیرش، شهریه، آزمون ورودی و ... آن را با هم مرور کنیم.


کالج گلاوخاو
 

کورس‌های کالج گلاوخاو

کالج گلاوخاو آلمان کورس‌های T و W به منظور آمادگی دانش‌آموزان متقاضی ورود به رشته‌های تحصیلی فنی-مهندسی و ریاضیات و اقتصاد و علوم اجتماعی ارائه می‌دهد. همچنین، شما برای تقویت دانش زبان خود می‌توانید در دوره‌های زبان حضوری و آنلاین کالج گلاوخاو شرکت کنید. دوره‌های تی کورس مناسب آموزش داوطلبان ورود به رشته‌های فنی، ریاضی و علمیست. افراد پس از گذراندن این دوره‌ها می‌توانند در رشته‌های تحصیلی مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک، علوم کامپیوتر، ریاضیات، مکاترونیک و ... تحصیل کنند. از طرف دیگر، دوره‌های دبلیو کورس مناسب آموزش داوطلبان ورود به رشته‌های کسب و کار و علوم اجتماعیست. افراد پس از گذراندن این دوره‌ می‌توانند در رشته‌های تحصیلی مهندسی BWL، اقتصاد، مدیریت گردشگری، اقتصاد و حقوق، مهندسی صنایع و ... تحصیل کنند.
 

امکانات کالج گلاوخاو

کالج گلاوخاو تمام تلاش خود را کرده در جهت آگاهی و آمادگی دانش‌آموزان بکوشد و بستری مناسب پیشرفت آنان فراهم کند. این کالج اردوهای آموزشی باکیفیتی برگزار کرده و علاقمندان تحصیل و کار در مدارس آلمانی و خارجی را یک قدم به رویای خود نزدیک‌تر می‌کند. همچنین، در کالج گلاوخاو دوره‌های زبان آلمانی از سطح A1 تا C1، دوره‌های زبان انگلیسی و اسپانیایی ارائه داده می‌شود. علاوه بر موارد ذکر شده، این کالج مرکز رسمی برگزاری آزمون تلک است.

دانشگاه‌های برتر آلمان
 

شرایط پذیرش کالج گلاوخاو در آلمان

  • سن شما برای اخذ ویزای تحصیلی کالج نباید بیشتر از 22 یا 23 سال باشد.
  • از آنجایی که زبان تدریس در کلاس‌ها و آزمون ورودی کالج آلمانیست، باید حتما نسبت به اخذ مدرک زبان آلمانی خود اقدام کنید.
  • برای شرکت در دوره‌های این کالج باید دیپلم داشته باشید. همچنین، رشته دیپلم شما با کورسی که در کالج انتخاب می‌کنید ارتباط مستقیم دارد. شرط معدل برای کالج المان حداقل 15 است. اما برای تصمیم‌گیری قطعی باید به کمک یک کارشناس حرفه‌ای شرایط خود را بررسی کنید. پس حتما نسبت به اخذ وقت مشاوره تخصصی رایگان آلمان اقدام کنید.
  • پس از آپلود مدارک و فرم درخواست، در صورت پذیرش دعوتنامه‌ای جهت شرکت در آزمون ورودی برای شما ارسال می‌شود و شما ملزم هستید در جلسه آزمون حضور پیدا کنید.

آزمون ورودی کالج گلاوخاو

حدودا چند روز بعد از پایان روند اپلای، در صورت مورد قبول واقع شدن شرایط، مدارک و رزومه داوطلب دعوتنامه‌ای جهت شرکت در آزمون ورودی کالج برای وی ارسال می‌شود. اطلاعات مورد نیاز برای حضور در جلسه و مواردی که متقاضیان باید مطالعه کنند در این دعوتنامه نوشته شده‌اند. اگر نگران شانس قبولی در آزمون ورودی کالج در آلمان هستید، می‌توانید قبل از شرکت در آزمون درس بخوانید و با نمونه سوالات مرتبط تمرین کنید. سوالات مطرح شده در آزمون ورودی کالج گلاوخاو شامل زبان آلمانی و ریاضیات است. ما در این بخش نمونه سوالات ورودی کالج آلمان را برای شما تهیه کرده‌ایم. این نمونه سوالات برای کالج گلاوخاو هستند:

  • جهت دانلود نمونه سوالات بخش زبان آلمانی آزمون ورودی کالج گلاوخاو اینجا را کلیک کنید.
  • جهت دانلود نمونه سوالات بخش ریاضیات آزمون ورودی کالج گلاوخاو اینجا را کلیک کنید.
تاریخ آزمون ورودی کالج گلاخاو برای ترم زمستان 25-2024 در روز 29 آگوست ساعت 10 صبح، برای ترم تابستان 2025 در روز 27 فوریه ساعت 10 صبح و برای ترم زمستان 26-2025 در روز 28 آگوست ساعت 10 صبح برگزار می‌شود.

آزمون FSP کالج گلاوخاو

بعد از اینکه با موفقیت دوره کالج را تمام کردید (بعد از 2 ترم)، باید در آزمون ارزیابی نهایی کالج (FSP) شرکت کنید تا بتوانید مدرک خود را دریافت کرده و وارد دانشگاه‌های آلمان شوید. مدرک FSP کالج گلاوخاو در تمامی آلمان معتبر است. اما اینکه بتوانید از کدام دانشگاه پذیرش بگیرید بستگی به عملکرد شما در آزمون FSP دارد. نمره نهایی FSP شما از دو بخش تشکیل می‌شود. بخش اول مربوط به تست‌های کتبی و شفاهی در طول ترم و بخش دوم مربوط به نمره‌ایست که از خود FSP دریافت می‌کنید. دقت کنید که معدل دیپلم شما نیز در نمره نهایی شما موثر است.
 

مدارک مورد نیاز برای پذیرش کالج گلاوخاو در آلمان

  • فرم درخواست
  • پاسپورت
  • مدرک زبان آلمانی B1
  • ویزای تحصیلی
  • CV
  • بیمه مسافرتی

نحوه اپلای برای کالج گلاوخاو

برای اپلای در کالج گلاوخاو آلمان باید مستقیماً از طریق صفحه اصلی کالج درخواست دهید. از طریق این صفحه می‌توانید فرم درخواست را پر کرده و اپلای کنید. اخذ پذیرش کالج مقدماتی گلاخاو در ترم تابستان و ترم زمستان امکان پذیر است. شما باید اصل مدرک دیپلم ایران خود را برای دانشگاه ارسال کنید تا بتوانید پذیرش اولیه بگیرید. بعد از آن، نوبت به شرکت در آزمون ورودی کالج مقدماتی می‌رسد. برای دریافت دعوتنامه از سوی کالج برای شرکت در آزمون ورودی، باید از قبل پذیرش مشروط در یک کالج یا دانشگاه داشته باشید. برای شرکت در ترم زمستان از تاریخ 30 آوریل تا 15 ژوئن و برای شرکت در ترم تابستان بین 31 اکتبر و 15 دسامبر می‌توانید اپلای کنید.
 

خوابگاه دانشجویی کالج گلاوخاو

کالج گلاوخاو آلمان جهت رفاه حال دانشجویان بین المللی خود هتل سابق "Lindenhof" را به یک اقامتگاه دانشجویی مدرن تبدیل کرد‌ه که تنها 10 دقیقه با ساختمان کالج فاصله دارد. این اقامتگاه شامل اتاق‌های دونفره با ظرفیت کافی و جادار است و امکاناتی چون میز کار، سرویس بهداشتی و حمام، صبحانه روزانه، اتاق لباسشویی، وای فای رایگان، آشپزخانه شخصی، فضاهای آموزشی و خلاقانه، سرویس ایاب و ذهاب از جلوی در خوابگاه تا شهرهای اطراف به همراه نگهبانی 24 ساعته دارد. علاوه بر این امکانات، دانش‌آموزان در اوقات فراغت خود تجهیزات و دسترسی لازم برای فعالیت‌های ورزشی و سرگرمی مثل بسکتبال، والیبال، تنیس روی میز، باغ و باربیکیو، فیتنس، اتاق غذاخوری به همراه تلوزیون را هم دارند. در ادامه عکس‌هایی از اقامتگاه دانشجویی کالج گلاوخاو را با هم می‌بینیم:

خوابگاه گلاوخاو



اقامتگاه گلاوخاو


 

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex