تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

هزینه زندگی در آلمان

184
هزینه زندگی در آلمان

هزینه زندگی در آلمان برای افرادی که قصد مهاجرت و زندگی در آلمان را دارند بسیار مهم است. آلمان به خاطر استانداردهای بالا در زندگی، خدمات عمومی کارآمد و اقتصاد قوی‌اش شناخته می‌شود. با این حال، زندگی در آلمان می‌تواند هزینه‌های قابل توجهی داشته باشد، به ویژه در شهرهای بزرگ مانند برلین، مونیخ و هامبورگ. در این مقاله، هزینه‌های مختلفی که ساکنان و مهاجران در آلمان معمولاً با آن روبه‌رو می‌شوند را بررسی خواهیم کرد.
 

هزینه مالیات در آلمان

یکی از مهم‌ترین مواردی که همزمان با سکونت در آلمان با سبک زندگی شما گره می‌خورد، هزینه مالیات در آلمان است. احتمالا آوازه‌ی مالیات زندگی در آلمان به گوشتان خورده و می‌دانید که برای زندگی در این کشور باید به صورت ماهیانه مالیات بر درآمد پرداخت کنید. میزان مالیات شما بستگی به این دارد که با توجه به درآمد خود در کدام کلاس مالیاتی آلمان قرار می‌گیرید. به عنوان مثال، افرادی که سالانه از 58597 یورو تا 277825 یورو درآمد دارند باید 42% مالیات بپردازند. برای اطلاعات بیشتر روی هزینه مالیات در آلمان کلیک کنید.



هزینه زندگی

 

هزینه مسکن در آلمان

مسکن یکی از بزرگترین هزینه‌ها در آلمان است. البته قیمت اجاره بستگی به شهر و منطقه هم دارد. اجاره در شهرهای بزرگ عموماً گران‌تر از شهرهای کوچک‌تر است. در شهرهایی مانند مونیخ و فرانکفورت، معمول نیست برای یک آپارتمان یک خوابه بیش از 1000 یورو در ماه پرداخت شود. علاوه بر اجاره، ساکنین همچنین باید هزینه‌های اب و گاز و برق را پرداخت کنند. به طور کلی، هزینه‌های مسکن می‌تواند قسمت قابل توجهی از درآمد یک نفر را در آلمان تشکیل دهد.
 

هزینه بهداشت و درمان

در بحث هزینه زندگی در آلمان، بد نیست بدانید که یک هزینه دیگر بزرگ در آلمان بهداشت است. این کشور یک سامانه بهداشت جامع دارد که به تمام ساکنان خدمات پزشکی با کیفیت را فراهم می‌کند. با این حال، بهداشت در آلمان رایگان نیست و ساکنین مجبور به داشتن بیمه بهداشتی هستند. در آلمان دو نوع بیمه بهداشتی وجود دارد: بیمه بهداشتی قانونی (Gesetzliche Krankenversicherung) و بیمه بهداشتی خصوصی (private Krankenversicherung) بیمه بهداشتی قانونی برای کارمندان با درآمد زیر حدود خاص الزامی است، در حالی که بیمه بهداشتی خصوصی برای افراد آزاد و صاحبان درآمد بالا در دسترس است. حق بیمه بهداشتی ممکن است با توجه به ارائه دهنده و سطح پوشش متغیر باشد.


دانشگاه‌های برتر آلمان

هزینه خوراک و مواد غذایی در آلمان

معمولا بیشترین بخش هزینه‌های ماهانه افراد بعد از اجاره خانه مربوط به خرید اقلام غذایی و خوراک می‌شود. خوشبختانه، شما برای خرید مایحتاج خوراکی ماهانه خود در آلمان نیاز به بودجه بسیار بالایی ندارید چون معمولا هزینه‌ها مقرون‌به‌صرفه‌اند. این بودجه مورد نیاز نسبت به هزینه مواد خوراکی در بعضی از دیگر کشورهای اروپایی همچون فرانسه، بلژیک و سوئد ارزان تلقی می‌شود. چون کشور آلمان در تولید بسیاری از محصولات خودکفا شده و دیگر آن‌ها را از کشورهای دیگر وارد نمی‌کند. البته، هزینه محصولات و آیتم‌های خوراکی تا حد زیادی به شهری که در آن سکونت گزیده‌اید نیز بستگی دارد. به عنوان مثال، هزینه اقلام خوراکی در شهر مونیخ بسیار گران‌تر از برلین یا کلن است.


هزینه حمل و نقل در آلمان

حمل و نقل یک هزینه دیگر قابل توجه در آلمان است. این کشور یک سامانه حمل و نقل عمومی خوب و توسعه یافته دارد که شامل قطار، اتوبوس، تراموای و مترو است. در حالی که حمل و نقل عمومی عموماً قابل اعتماد و کارآمد است، هزینه‌های آن نیز معقول نیست. افراد معمولاً برای استفاده از حمل و نقل عمومی باید هزینه‌ای را پرداخت کنند، اما گاهی اوقات پاسخ‌گويي به سوالات برای تأسف، زندگی در آلمان هزینه‌های خود را دارد. با این حال، با استفاده از برنامه‌ريزي مالي مناسب و انتخاب‌های هوشمند، می‌توانید زندگی راحت و لذت‌بخش خود را در این کشور تجربه کنید. اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید، تحقيقات خود را انجام داده و بودجه خود را به دقت برنامه‌ريزي کنید تا بتوانید از تجربه فراموش‌نشدنی خود لذت ببرید.
 

هزینه تحصیل در آلمان

کشور آلمان یکی از برترین سیستم‌های مجهز آموزشی را در اروپا و دنیا داشته و بسیار دانشجوپذیر است. به گونه‌ای که هم اکنون بیشتر از 450 هزار دانشجوی بین المللی در این کشور مشغول تحصیل هستند. کشور آلمان علاوه بر رشته‌های متنوع تحصیلی، فعالیت‌‌های جانبی و پژوهشی، بهترین امکانات و تجهیزات، از دانشجویان هزینه تحصیل دریافت نمی‌کند! یعنی شما به عنوان یک دانشجو می‌توانید از تمامی این امکانات با هزینه تحصیل تقریبا رایگان بهره‌مند شوید. تنها هزینه‌ای که باید بپردازید هزینه اتحادیه دانشجویی و کارت دانشجویی شماست که بلیط حمل و نقل عمومی شما نیز محسوب می‌شود. البته، تمامی این خدمات تنها هزینه‌ای برابر با 300 الی 400 یورو دارند.
 

هزینه زندگی در شهرهای مختلف آلمان

اینکه هزینه زندگی ماهانه شما در آلمان چقدر باشد ارتباط مستقیم با شهری که در آن زندگی می‌کنید دارد. به عنوان مثال، برلین، پایتخت آلمان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افراد مهاجر است. هزینه‌های زندگی در این شهر نسبت به دیگر پایتخت‌های اروپایی بسیار مقرون به صرفه بوده و مناسب است. اما در برابر شهرهای دیگری چون دوسلدورف، درسدن و فرانکفورت گران‌تر محسوب می‌شود. به جدول زیر دقت کنید و نرخ تقریبی بعضی از خرج‌های اساسی در برلین را مشاهده کنید.

هزینه زندگی در آلمان

یکی از شهرهای مدرن و صد البته گران در کشور آلمان مونیخ است. این شهر یکی از مراکز اقتصادی آلمان محسوب شده و هر ساله مهاجران بسیاری را می‌پذیرد.
 

هزینه زندگی در آلمان برای دانشجو

هزینه زندگی در آلمان برای دانشجو حدود 700 تا 1000 یورو می‌تواند باشد. همانطور که می‌دانید دانشجوها برای مهاجرت تحصیلی به آلمان نیاز به تمکن 12324 یورو دارند که خرج کامل یک سال زندگی در آلمان است، با این حال دانشجو در هر مقطعی که باشد اجازه 20 ساعت کار درهفته را دارد و می‌تواند هزینه‌های زندگی اش را تامین کند. و از مبلغ تمکنی که همراه خود می‌برند می‌توانند به عنوان کمک هزینه زندگی دانشجویی استفاده کنند.
 

هزینه مهاجرت به آلمان به تومان

با توجه به روش انتخابی شما برای مهاجرت، هزینه مهاجرت به آلمان متفاوت خواهد بود. اگر با ویزای تحصیلی مهاجرت میکنید باید میزان تمکن مالی و هزینه‌های تحصیل در آلمان را در نظر بگیرید. اگر با ویزای کار یا آوسبیلدونگ مهاجرت می‌کنید باید هزینه‌های ویزا و میانگین هزینه‌های زندگی ماهیانه را در نظر بگیرید و با توجه به حقوق و مزایای ماهیانه خود برنامه ریزی کنید.

 

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex