تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

هزینه مهاجرت به آلمان

382
هزینه مهاجرت به آلمان

هزینه مهاجرت به آلمان چقدر است؟ برای مهاجرت به آلمان از کجا شروع کنم؟ چگونه می‌توانم در هزینه های مهاجرت صرفه جویی کنم؟ کم هزینه ترین راه مهاجرت به آلمان کدام است؟ این ها سوالاتی هستند که اکثر کسانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، آن را دغدغه می‌دانند. به طور کلی مواردی که شما باید به عنوان خرج و مخارج خود در مسیر مهاجرت در نظر بگیرید بسیار متعدد هستند. همچنین، اینکه شما به چه مقدار بودجه برای مهاجرت احتیاج داشته باشید کاملا بستگی به این دارد که از چه طریقی بخواهید به آلمان مهاجرت کنید. معمولا راحت ترین راه مهاجرت به آلمان، مهاجرت تحصیلی و یا مهاجرت از طریق ویزای پیوست است که هزینه مهاجرت به آلمان در هر کدام از این مسیرها متفاوت است. اما هرکدام از این راه ها پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد.
در مقاله پیش رو از لانرهلدینگ، ما هزینه‌های کلی مسیر مهاجرت را برای شما بازگو میکنیم. هزینه مهاجرت به آلمان به تومان یا به یورو برای شما بررسی می‌شود و شما می‌توانید راحت تر برای ادامه‌ی راه خود تصمیم بگیرید.


هزینه مهاجرت به المان از طریق اوسبیلدونگ

 اوسبیلدونگ به دوره های کاراموزی در کشور آلمان گفته می شود که امکان کار و تحصیل همزمان را به طور رایگان برای متقاضیان فراهم میکند. کارآموزان برای شرکت در این دوره‌ها نیاز به پرداخت هزینه ندارند؛ آن‌ها حتی طی دوره‌های آموزشی آوسبیلدونگ، همزمان با تحصیل حقوق هم دریافت می‌کنند. اگر رقم قراردادی حقوق آن‌ها از 927 یورو ماهانه بیشتر باشد، از ارائه تمکن مالی معاف خواهند شد. به همین علت هزینه مهاجرت به المان از طریق اوسبیلدونگ بسیار کم است و این روش یکی از کم‌هزینه‌ترین روش‌های مهاجرت به آلمان به شمار می‌رود.


دانشگاه‌های برتر آلمان

هزینه مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل

مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل از کم هزینه ترین روش‌های مهاجرت است. مهاجرت تحصیلی به اندازه مهاجرت از طریق آوسبیلدونگ کم هزینه نیست. اما از آن‌جایی که تحصیل در دانشگاه‌های برتر آلمان -که دولتی هستند- بر خلاف اکثر دانشگاه های کشورهایی مثل کانادا و آمریکا تقریبا رایگان است، باعث شده هزینه مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل نسبتا کم باشد.
هزینه تحصیل در اکثر دانشگاه های دولتی آلمان حدودا 300 الی 500 یورو است که شامل خدمات دانشجویی مثل اتحادیه دانشجویی و بلیط حمل و نقل عمومی می‌شود. پس به طور کلی، قسمت بزرگی از هزینه‌های شما برای مهاجرت تحصیلی به آلمان، در صورتی که بخواهید در یک دانشگاه دولتی تحصیل کنید، شامل هزینه تمکن مالی است که توسط دولت آلمان به مبلغ 12324 یورو اعلام شده است. همچنین، دانشگاه‌های آلمان دارای رنکینگ‌های برتر جهانی هستند. کیفیت آموزشی فوق العاده در کنار هزینه بسیار کم باعث شده توجه دانشجویان از سراسر دنیا به دانشگاه‌های آلمان جلب شود.


هزینه مهاجرت به آلمان از طریق پیوست

مهاجرت به آلمان از طریق پیوست یکی از راحت‌ترین راه‌های مهاجرت به این کشور است. در صورتی که همسر شما اقامت کشور آلمان را دارد، شما می‌توانید ویزای پیوست به همسر خود بگیرید و به آلمان مهاجرت کنید. برای اخذ ویزای پیوست باید بتوانید اثبات کنید که می‌توانید از پس هزینه‌های خود در کشور آلمان بربیایید. میزان این هزینه‌ها برای یک سال 12324 یورو است که شما باید به سفارت ارائه بدهید.


سفارت آلمان

 

هزینه مهاجرت به آلمان از طریق کار

آلمان از بزرگترین اقتصادهای دنیا است که چندین سال به طور متوالی خود را ثابت کرده است. این کشور از بزرگترین صادرکننده‌ها و وارد کننده‌ها در جهان است. اقتصاد قدر این کشور به همراه نرخ پایین بیکاری باعث شده افراد زیادی برای مهاجرت کاری به آلمان مشتاق باشند. می‌توان گفت هزینه مهاجرت به آلمان از طریق کار پایین است. شما با بستن قرارداد با یک کارفرمای آلمانی و ارائه‌ی آن به سفارت، ثابت می‌کنید که از لحاظ مالی آماده‌ی زندگی در آلمان هستید و نیاز به ارائه تمکن مالی نخواهید داشت.


هزینه اولیه مهاجرت به آلمان

هزینه اولیه مهاجرت به آلمان بسته به شرایط شما متفاوت است. به طور کلی این هزینه‌ها را می‌توان به هزینه‌های گرفتن پذیرش، ویزا، هزینه‌های قبل از عزیمت، سفر و هزینه های اولیه زندگی در آلمان طبقه بندی کرد. شما در ابتدای پروسه مهاجرت باید مدارک خود را آزاد و جمع آوری کنید که ممکن است هزینه هایی داشته باشد؛ در مرحله دوم مدارکتان را حتما ترجمه و در صورت نیاز حتما لگال کنید. به علاوه برای درخواست ویزا شما نیاز به بیمه درمانی، هزینه ویزا و تمکن مالی دارید.
پس از دریافت ویزا نیز شما باید هزینه‌های سفر مثل بلیط هواپیما و هزینه بار را نیز در نظر بگیرید. سعی کنید هزینه حداقل یک ماه زندگی را در نظر بگیرید. مثل هزینه اسکان، اجازه، مواد غذایی، حمل و نقل، اینترنت و سیم کارت، بیمه و خریدهای ضروری. تمکن مالی نیز از هزینه‌هایی است که در اغلب روش‌های مهاجرت مورد نیاز است.



هزینه‌های جانبی مهاجرت به آلمان

جدا از هزینه دانشگاه، تمکن مالی و ... شما باید هزینه‌های جانبی مهاجرت به آلمان را نیز در نظر بگیرید. مثل هزینه کلاس زبان، ترجمه مدارک، صدور ویزا و ... . شما با توجه به روش مهاجرت خود، باید به سطح دانش معینی از زبان آلمانی برسید. سطح مورد نظر بستگی به مقطع تحصیلی که می‌خواهید اپلای کنید، نظر کارفرما و ... دارد. به این صورت، شما نیاز به مدرک زبان آلمانی خواهید داشت. برای یادگیری زبان آلمانی ممکن است نیاز به کلاس زبان، کتاب و یا پکیج‌های آفلاین داشته باشید. پس هزینه‌های این موارد را حتما در نظر بگیرید.
ترجمه مدارک شما نیز از موارد بسیار مهم است که هم برای اپلای دانشگاه و هم برای سفارت مورد نیاز است و ممکن است به طور تقریبی حدود 15 الی 30 میلیون تومان هزینه داشته باشد. هزینه‌های سفارت و ویزامتریک نیز از مهم ترین هزینه‌ها هستند. مثل هزینه‌ی صدور ویزا که بسته به نوع ویزای درخواستی شما متفاوت است. شما برای تصدیق مدارک و کپی‌ها نیز باید هزینه بپردازید. لطفا حتما به سایت سفارت آلمان در تهران سر بزنید.


هزینه مهاجرت پرستار به آلمان

آلمان در چند سال اخیر با کمبود کادر پزشکی مواجه است و دولت این کشور به منظور پوشش این موضوع از سراسر جهان نیروی متخصص جذب می‌کند. آلمان با ارائه امکانات و شرایط عالی برای مهاجرین یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت پرستاران است. قطعا اگر شما بخواهید جهت کار در آلمان اقدام کنید هزینه هایی در بر دارد اما شما می‌توانید رایگان هم مهاجرت کنید. به علاوه شما از همان ماه اول حقوق نیز دریافت میکنید. پرستاران می‌توانند ماهیانه از 3000 یورو تا 5500 یورو درآمد داشته باشند که بین سایر مشاغل در آلمان قابل توجه است.

این یک فرصت عالی برای مهاجرت پرستاران عزیز است که مختص مجموعه لانر هلدینگ می‌باشد. اگر شما حداقل مدرک لیسانس پرستاری و مدرک زبان آلمانی B1 و سه سال سابقه کاری داشته باشید می‌توانید رایگان مهاجرت کنید. اما این فرصت فقط در مجموعه لانر هلدینگ ارائه می‌شود برای ارتباط با مشاورین مجموعه می‌توانید فرم مشاوره را پر کنید.

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex