تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

شرایط پذیرش از آلمان

579
شرایط پذیرش از آلمان

شرایط پذیرش از آلمان بحثی است که ممکن است ذهن برخی از شما را درگیر کرده باشد؛ به همین جهت در این مقاله به بررسی راه‌های امکان پذیر برای اخذ اقامت آلمان پرداخته‌ایم. آلمان کشوری در اروپای مرکزی است و یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. پایتخت آلمان شهر برلین و مرکز مالی آن شهر فرانکفورت است. آلمان را با اقتصاد بزرگ به عنوان یک قدرت جهانی بزرگ می‌شناسند. در واقع به عنوان یک کشور توسعه یافته، سطح دسترسی به خدمات اجتماعی در آن بالا است و بحث مهاجرت و اقامت در آلمان این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. همچنین در یونسکو به عنوان سومین کشور از نظر ثبت آثار جهانی محسوب می‌شود که به همین دلیل سالانه توریست های زیادی جهت گردشگری و بازدید از اماکن تاریخی به آلمان سفر می‌کنند.

بد نیست بدانید که آلمان از نظر وسعت کشوری، هفتمین کشور بزرگ اروپا است . به طور کلی با امتیازهایی نظیر، اقتصاد پایدار، فرصت های شغلی متنوع، سیستم آموزشی با کیفیت عالی، پیشرفت شغلی و… شرایط تحصیل و زندگی در آلمان فراهم شده و این کشور را به مقصد مطلوبی برای مهاجرت تبدیل کرده‌است. با توجه به تعاریف فوق در خصوص کشور آلمان، به نظر میرسد مهاجرت به این کشور یک پیشرفت اطلاق می‌شود؛ اگر قصد مهاجرت به این کشور را داشته و مایلید درباره شرایط پذیرش در آلمان بیشتر بدانید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید
!


راه های مهاجرت به آلمان

راه های مهاجرت به آلمان



 پذیرش در آلمان

 

اخذ پذیرش تحصیلی از آلمان

اخذ پذیرش از آلمان و مهاجرت تحصیلی به آلمان خواهان زیادی دارد. چرا که این کشور صنعتی و ثروتمند، فرصت تحصیل رایگان برای دانشجویان را مهیا کرده است. مهاجرت به آلمان از راه تحصیلات یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به این کشور است. دانشجویان مهاجر امکان تحصیل در مقاطع مختلف در آلمان را دارند. همچنین اجازه کار حین درس خواندن برای دانشجویان وجود دارد. علاوه بر آن با ویزای دانشجویی آلمان به کشورهای عضو شنگن هم می‌شود سفر کرد. اما برای اخذ پذیرش تحصیلی از آلمان نیازمند شرایط خاصی است. به عنوان مثال شرایط سنی تحصیل در آلمان یا شرط معدل برای تحصیل در آلمان بسیار مهم هستند.

دانشگاه‌های آلمان در کنار زیرساخت‌های باکیفیت آموزشی، این امکان را برای دانشجویان فراهم نموده که بتوانند با کم‌ترین هزینه ممکن به بهترین برنامه‌های تحصیلی دسترسی داشته باشند. از این رو، اکثر دانشگاه‌های آلمان شهریه بسیار ناچیزی از دانشجویان دریافت می‌کنند. به‌ گونه‌ای که تقریبا رایگان تلقی می‌شوند. شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آلمان برای مقاطع مختلف متفاوت است و باید شرایط هر فرد در نظر گرفته شود. در ادامه شرایط هر مقطع را با هم بررسی می‌کنیم. همچنین شرایط تحصیل رایگان در آلمان تا حد زیادی به دولتی یا خصوصی بودن دانشگاه و کالج بستگی دارد. کالج‌ها و دانشگاه‌های دولتی تقریبا رایگان هستند و تنها هزینه خدمات و کارت دانشجویی از متقاضیان دریافت می‌کنند. اما مراکز آموزشی خصوصی معمولا هزینه تحصیل بالایی از دانشجویان می‌گیرند.

 

پذیرش در مقطع کالج

افرادی که قصد ورود به دانشگاه‌های آلمان در مقطع کارشناسی دارند، باید حتما ابتدا وارد مقطع کالج شده و یک دوره یک ساله را در یکی از کالج‌های آلمان بگذرانند تا بتوانند مدرک معادل Abitur اخذ کنند. سپس، با در دست داشتن این مدرک امکان ورود به دانشگاه‌های آلمان را خواهند داشت. برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان در مقطع کالج باید حداکثر 22 سال سن داشته باشید. همچنین، دانش زبان آلمانی و به همراه داشتن مدرک دیپلم از مهم‌ترین معیارهای ورود به کالج است. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با این مقطع، کالج در آلمان را کلیک کنید. در این مقاله می‌توانید به لیست تمامی کالج‌های آلمان به همراه شرایط پذیرش و شهریه تحصیلی آ‌ن‌ها دسترسی داشته باشید.

 

پذیرش از دانشگاه های آلمان در مقطع کارشناسی

در مقطع کارشناسی، تحصیل به زبان آلمانی است و متقاضی برای اخذ پذیرش از آلمان در مقطع کارشناسی با توجه به رشته مورد نظر خود باید یکی از مدارک زبان آلمانی B1 یا  B2 نیاز دارد. دانشجویان در مقطع کارشناسی اجازه 10 ساعت کار در هفته را دارند و می‌توانند کمک‌هزینه‌های زندگیشان را فراهم کنند. در نظر داشته باشید که با داشتن دیپلم 12 ساله باید دوره یک ساله در کالج‌های آلمان بگذرانید. مدت تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های آلمان 4 سال است و این دوره بر حسب معمول تقریبا رایگان یا با هزینه بسیار کمی می‌باشد.

 
شرایط پذیرش دانشگاه های آلمان در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع فوق لیسانس یا همان کارشناسی ارشد از پرطرفدارترین مقاطع در آلمان است. اخذ پذیرش از این مقطع به هر دو زبان آلمانی و انگلیسی امکان پذیر است. همچنین تحصیل چه به زبان انگلیسی چه به زبان آلمانی با هزینه اندکی امکان پذیر است. برای مقطع ارشد نیاز به آیلتس 6.5 به بالا و یا مدرک  B2آلمانی دارید.


اخذ پذیرش دانشگاه های آلمان در مقطع دکتری

در مقطع دکتری دانشجو احتیاج به پیدا کردن استاد راهنما دارد. زمانی که متقاضی موفق به برقراری ارتباط  و متقاعد کردن اساتید دانشگاه بشود، می‌تواند پذیرش خود را در مقطع دکتری اخذ نماید. درضمن دانشجو نیازمند مدرک زبان قوی دانشجو و رزومه تحصیلی قوی نیز هست.

در کل متقاضی با در دست داشتن مدرک زبان آلمانی امکان تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان را دارد.  با ارائه دادن مدارک مرتبط از جمله مدارک تحصیلی، تمکن مالی، ریز نمرات و… می‌توانید اپلای در دانشگاه موردنظرتان را بگیرید.


1


البته، افراد زیر 18 سال هم امکان مهاجرت و تحصیل در کشور آلمان را دارند. اما شرایط تحصیل در آلمان زیر 18 سال کمی متفاوت و سخت‌تر است. تحصیلات پیش از دیپلم در این کشور به صورت 4 الی 6 سال ابتدایی، 3 الی 5 سال راهنمایی و 2 سال دبیرستان است. افراد با اپلای و اخذ پذیرش از مدارس آلمان می‌توانند در بهترین مدارس این کشور تحصیل کنند. اما در نظر داشته باشید که امکان اینکه این ویزا در ایران بررسی نشود وجود دارد. پس بهترین راه، شکیبایی و اقدام از طریق مقطع کالج است.


شرایط پذیرش مشروط آلمان

گاها ممکن است افرادی قصد مهاجرت به کشور آلمان را داشته باشند، اما به علت اینکه هنوز به سطح زبان آلمانی مورد نظر خود نرسیده‌اند نتوانند اپلای کنند. دانشگاه‌های آلمان در این مواقع این امکان را به متقاضیان می‌دهد که با سطحی پایین‌تر از سطح خواسته شده توسط دانشگاه پذیرش بگیرند و ادامه کلاس زبان خود را در کشور آلمان بگذرانند.  این افراد معمولا تا 2 سال فرصت دارند مدرک زبان آلمانی مورد نظر را اخذ کرده و وارد دانشگاه شوند. همچنین، در این مدت اجازه 20 ساعت کار در هفته را نیز خواهند داشت تا بتوانند از پس مخارج زندگی خود در آلمان بربیایند.

شرایط پذیرش آوسبیلدونگ آلمان

مهاجرت به آلمان از روش کارآموزی اوسبیلدونگ، یکی از آسان ترین و ارزان ترین راه ها برای مهاجرت به آلمان است. از طریق دوره های اوسبیلدونگ شما نیازی به مدرک دانشگاهی ندارید، و پس از اتمام دوره مجوز کار و اقامت در آلمان را بدست می‌آورید. دوره های اوسبیلدونگ امکان یادگیری یک مهارت، همزمان با کارکردن را به شما می‌دهد و می‌توانید از اقامت در آلمان نیز برخوردار باشید.
در واقع آوسبیلدونگ به دوره‌های کارآموزی در کشور آلمان گفته می‌شود که ترکیبی از آموزش عملی و تئوری است و افراد متخصص در هر حرفه تربیت می‌کند. بسته به نوع آوسبیلدونگ انتخابی، کارآموزان میتوانند در بسیاری از رشته‌های آوسبیلدونگ همراه با تحصیل حقوق دریافت کنند. به همین علت، با توجه به میزان حقوق نوشته‌شده در قرارداد، تمکن مالی متقاضیان برای اخذ ویزای آوسبیلدونگ نیز کاهش می‌یابد. با داشتن مدرک آوسبیلدونگ، شما تبدیل به یک شخص ماهر در حیطه کاری خود شده و می‌توانید تجربه اوسبیلدونگ خود را در اختیار دیگران بگذارید.
مدت دوره‌های اوسبیلدونگ به طور معمول 2 الی 3.5 سال است. البته دوره های یکساله هم هستند؛ اما بیشتر متقاضیان برای دوره های 2 یا 3.5 ساله اقدام می‌کنند. به هر حال این دوره با تلاش و دستیابی به نمره های بالا می تواند کوتاه تر هم بشود. شرایط سنی اقدام از ایران برای ویزای اوسبیلدونگ نهایتا از 18 تا 26 سال است و بعد از آن ریسک رد‌شدن ویزا بیشتر می‌شود. برگذاری دوره های اوسبیلدونگ به زبان آلمانی است و داشتن مدرک زبان آلمانی برای پذیرش در این دوره ها الزامی است. شرایط کلی برای زبان، سن و میزان تحصیلات، همگی به شرکتی که در آن مشغول به کار می‌شوید بستگی دارد
.


پرطرفدار و پردرآمدترین دوره های اوسبیلدونگ

  • پرستاری
  • افسر پلیس
  • کارمند اداری
  • مکانیک کشتی
  • کارمند تامین اجتماعی
  • کارمند بانک
از دیگر رشته‌های پرطرفدار آوسبیلدونگ می‌توان به لیست زیر اشاره کرد:
  • مکانیک خودرو
  • نقشه‌کشی و نقشه‌برداری
  • هتلداری
  • انبارداری
  • رستورانداری (گارسونی)
  • آشپزی
در صورتی که رشته مورد علاقه شما در لیست بالا نیست، می‌توانید با رزرو تایم مشاوره از طریق لینک زیر شرایط خود را به صورت رایگان با مشاوران تخصصی مجموعه ما درمیان گذاشته و بررسی نمایید.


دانشگاه‌های برتر آلمان

پذیرش ویزای کاری از آلمان

آلمان به علت شرایط و امکانات خاصی که به مهاجران کاری، از جذاب‌ترین مقاصد مهاجران ایرانی به حساب می‌آید. آلمان چهارمین اقتصاد بزرگ دنیا است که از نقاط قوت آلمان محسوب میشود. اقتصاد نوآورانه و عملکرد بالای آامان مورد توجه جهانیان است .
اگر در زمان کار در آلمان  با ویزای کار ساکن هستید و درآمد ماهانه شما بالای 3000 یورو باشد، شامل بلو کارت آلمان می‌شوید و از مزایای آن می‌توانید استفاده کنید که شامل کار، تحصیل و زندگی در اکثر کشورهای اتحادیه اروپا میشود. همچنین امکان اخذ اقامت در مدت زمان کوتاه تری برای فرد و خانواده‌اش به وجود می‌آید.


انواع ویزای کار آلمان

در ادامه به معرفی انواع ویزای کار آلمان میپردازیم.
بلوکارت اتحادیه اروپا: افراد ماهر و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با پیشنهاد کار در آلمان، صلاحیت دریافت این ویزا را دارند.
ویزای جاب آفر: افرادی که پیشنهاد کار در آلمان دارند می‌توانند با داشتن قرارداد کاری خود این نوع ویزا را اخذ نمایند.
ویزای جست و جوی کار: برای کسانی که پیشنهاد شغلی ندارند و می‌خواهند از فرصت 6 ماهه اقامت در المان برای پیدا کردن کار استفاده کنند. این نوع ویزا فعلا در سفارت آلمان در ایران ارائه نمی‌شود.
کارت  :ICTانتقال درون شرکتی با پیشنهاد شغلی در آلمان برای شرکت‌هایی که در ایران و آلمان شعبه دارند.
ویزای  Au pair: برای کسانی که می خواهند با یک خانواده‌ میزبان در آلمان زندگی و کار کنند.
ویزای خوداشتغالی و فریلنسری: اگر سرمایه و ایده تجاری دارید ما این نوع ویزا را به شما پیشنهاد می‌کنیم .


2

 

مهاجرت به آلمان از طریق کارآفرینی

کارآفرینی در آلمان به معنای انتقال فنی، دانش، تکنولوژی و تجربه توسط فرد یا افراد تیمی از یک کشور به داخل آلمان به قصد راه اندازی یک کسب و کار می‌باشد. افراد کارآفرین با انتقال دادن این تجربه و دانش به آلمان و زدن شرکت و ایجاد اشتغال باعث سودآوری برای کشور مقصد هم می‌شوند. با تایید شدن طرح متقاضی برای کارآفرینی در آلمان ابتدا اقامت موقت و پس از 3 سال فعالیت موفق، متقاضی می‌تواند برای خود و خانواده اش درخواست اقامت دائم بدهد. ویزای خود اشتغالی در دسته ویزا کاری قرار می‌گیرد. شرایط لازم برای کارآفرینی در آلمان عبارت است از:
 

  • بیزینس پلان مورد تایید اتاق صنعت و بازرگانی: متقاضی باید برنامه‌ای که واسه کسب و کار دارد رو کتباً به صورت دقیق و واضح، نشان بدهد که توانایی انجام آن را دارد. این پلان باید تمامی کارهای اجرایی و مالی که متقاضی می خواهد انجام بدهد را داشته باشد. در نهایت تاییدیه اتاق صنعت و بازرگانی را بگیرد.

  • سابقه متقاضی: متقاضی باید ثابت کند تا سابقه اجرایی و حرفه‌ای در این زمینه را دارد. این سابقه شامل تحصیلات دانشگاهی، تجربه کاری، آموزش های مهارتی حرفه‌ای و سابقه میریت مرتبط با کسب و کار می‌شود.

  • پشتوانه مالی: متقاضی موظف است تمکن مالی و سرمایه مورد نیاز برای ایجاد کسب کار مدنظرش را ثابت کند که می‌تواند هزینه زندگی خود و خانواده‌‌اش را در کشور آلمان پرداخت کند. همچنین باید ثابت کند این مبلغ در حساب بانکی موجود است و قابل دسترسی است و از آن برای تامین هزینه‌های زندگی در آلمان می‌‌تواند استفاده کند.

دولت آلمان هیچ حمایت مالی برای هزینه‌های زندگی از متقاضیان اقامت خود اشتغالی (کارآفرینی) نمی‌کند.

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex